Announcement

Collapse
No announcement yet.

Min Sprint 2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Min Sprint 2

    Hei hopp, her er noen bilder av min drifter. Kjøpte Hpi Sprint 2 rtr, fikk med 350z kaross jeg egentlig ikke likte, men så blir jo alt litt finere med Tamiyas blå metallic på, så jeg beholder karossen til bashing.


    Har fått på låste differ, men venter til jeg får kjørt mer før jeg kjøper karbondeler, mulig jeg bytter chassis. Mod'en på differensialhusene funker hittil meget bra, ikke noe tegn til slitasje på bakbeltet etter den.


    Jeg er amcar-fan, og endelig hadde jeg råd til å skaffe meg en Mustang, det ble denne Shelby gt 350'en:


    Forresten, hva trengs for å få kjørt 8,4 volts lipo på denne nå? Bytte av esc? Finnes esc som tar i mot både lipo og nicad (med samme plugg, da). Vurderer børsteløst sammen med lipo for å få lengre kjøretid... noen anbefalinger? På forhånd takk
    Last edited by ccondrup; 19 May 2008, 15:01. Reason: bilder
    Min prosjekttråd

  • #2
    Mustangen var pen. Men du trenger nok litt ekstra offset på bakhjula dine.
    Ellers var det en bra mod du hadde gjort mtp beskyttelse av drivverket.

    Fabiz
    Smallsize Hobbyland A/S
    Team Losi : Spektrum

    Comment


    • #3
      Takk for kommentar!

      Ja, 350'en ligger det ikke mye arbeid bak, mens maskeringen på Mustangen tok jeg meg tid med. Jeg skjønner ikke helt hvorfor folk går for asiatiske tunere fremfor amcars og eksotiske supercars, men pyttsann, da er min mer unik Har en Ford GT på lager her og, gleder meg.

      Ja, jeg har kjøpt en god del snacks hva hjul angår, bilde vedlagt. Ser nå at jeg la ut bildene med de gamle felgene, på bildene uten karosseriet på ser du de nye felgene, som jeg mener er 8mm offset kontra de gamle 3mm, og abs-dekk.
      Attached Files
      Min prosjekttråd

      Comment


      • #4
        Er selv fan av amcar så digga den bila
        Emil Persaune 1992

        Comment


        • #5
          Originally posted by ccondrup View Post
          Forresten, hva trengs for å få kjørt 8,4 volts lipo på denne nå? Bytte av esc? Finnes esc som tar i mot både lipo og nicad (med samme plugg, da). Vurderer børsteløst sammen med lipo for å få lengre kjøretid... noen anbefalinger? På forhånd takk
          Ingenting. 8,4 Volts Li-PO pakker finnes ikke
          Martin Sørlie - 1985
          TLR - Absima - Spektrum
          Darkspeed Racing
          www.teamsmallsize.com

          Comment


          • #6
            Takk for kommentarer!

            Razer: Ah, her roter vi, ja. Mener seff 7,4V. Jeg har kjøpt to slike: http://www.maxamps.com/proddetail.ph...74-Pack&cat=13
            og en slik: http://www.maxamps.com/proddetail.ph...=LVD-2S&cat=35

            Hva skal til for at jeg får brukt dem? Takk takk!
            Min prosjekttråd

            Comment


            • #7
              Originally posted by ccondrup View Post
              Hva skal til for at jeg får brukt dem?
              Lade de og så sette de i bilen. Mer skal vel ikke til så lenge du har riktig plugg på speedkontrolleren.

              Regner med at du har lader som klarer lipo?
              RC Drift Club Norway | LMBK

              Comment


              • #8
                Takk for svar!

                Har lipo lader og balanserer, ja.
                Så siden voltage på disse nye batteriene er ganske lik dem gamle, så kan jeg bruke samme esc? Da blir det lodding av deans på alle pakker jeg eier og har, da! Takk
                Min prosjekttråd

                Comment


                • #9
                  Ja du kan bruke samme ESC, men husk at ikke alle ESC har lipo-cut. Om du kjører så lenge at batteriet kommer under 6 volt så ødelegger du det!
                  RC Drift Club Norway | LMBK

                  Comment


                  • #10
                    Jepp, så jo først nå når den ankom at denne kun var en varsel-led, ikke en ekte cutoff. Får se etter en ny ESC da, har uansett snust på LRP Sphere, som tar motorer både med og uten børster - hvis denne har cutoff innebygd, er jo alt fryd og gammen. Ser at den har LiPo ADPC, hva nå det enn er.

                    Takk igjen for hjelp og idiotsikring
                    Min prosjekttråd

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by ccondrup View Post
                      Jepp, så jo først nå når den ankom at denne kun var en varsel-led, ikke en ekte cutoff. Får se etter en ny ESC da, har uansett snust på LRP Sphere, som tar motorer både med og uten børster - hvis denne har cutoff innebygd, er jo alt fryd og gammen. Ser at den har LiPo ADPC, hva nå det enn er.

                      Takk igjen for hjelp og idiotsikring

                      Både LRP Sphere, Nosram Matrix og Novak GTB har Lipo cutoff..
                      Martin Sørlie - 1985
                      TLR - Absima - Spektrum
                      Darkspeed Racing
                      www.teamsmallsize.com

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by ccondrup View Post
                        hvis denne har cutoff innebygd, er jo alt fryd og gammen.
                        Det er fryd og gammen vet du. Den regulatoren har 3 programeringsmodus hvor du kan velge uten cut-off, cut-off på 6v, også mener jeg det var en mulighet til men husker ikke hva det var.

                        I tillegg har du flere programeringsmuligheter i forhold til ytelse på motor og hva du skal bruke den til også videre.
                        RC Drift Club Norway | LMBK

                        Comment


                        • #13
                          Hpi har old style hjul som er vanlig bredde foran og bredere bak som bygger utover. Det satt sånne på hpi rs4-3 evo+ cudan som jeg kjøpte fra Towers Hobbies.

                          Comment

                          (RS) Radiostyrt.no Statistics

                          Collapse

                          Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
                          Welcome to our newest member, Erik-M.
                          Working...
                          X