Announcement

Collapse
No announcement yet.

Valg av driftebil. HPI Sprint 2 vs. Tamiya tt-01 XB

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Jeg får skyte inn litt info som en av få(?) Sprint2-eiere her.

    Jeg kjøpte HPI Sprint 2 Drift RTR som første driftebil, min andre RC bil. Jeg kjørte på standard parkeringsplasser, og sleit bakre drivreimen 3 ganger på 5 turer elns - ikke moro.

    Søkte så litt på internett, og fant to forumtråder med en haug av nyttig info om modellen: Sprint og Sprint2.

    Etter man har lest der ser man mye snakk om diffhusmod'en. Kort fortalt går det ut på å fjerne litt av plastikken rundt differensialene, slik at småstein og annet ikke fanges inni der. Dette har alt å si, etter jeg gjorde endringen har jeg ikke byttet reimen en eneste gang.

    Her er før/etter bilder:



    Etter dette kvarteret med Dremel har jeg vært meget fornøyd med valget av Sprint 2, og kan godt anbefale modellen. Lykke til! Et par ekstra bilder av min Sprint2 her.
    Last edited by ccondrup; 6 September 2011, 03:21. Reason: bilder
    Min prosjekttråd

    Comment


    • #32
      Har sett litt på Mamba Max-settene fra micromonsters.
      Men hvor mange turn er de motorene? det er ikke opplyst.
      Hva anbefales i Sprint`en? : 5700, 6900 eller 7700?
      Følger det med noen ledninger?
      Er det OK å bruke vanlig stickpack, 6 cell med tamiyakontakt?
      Carl Fredrik Bye Rusten
      1/8 Offroad: Jammin X1CR Team Factory, Go-Tech motor, Rapicon Fuel

      Comment


      • #33
        "Make em cry!" Espen Antonsen, 1983
        TT-01D:Alu kardang, karbon avstiver, Mamba max 6900 combo. diverse alu deler...

        Comment


        • #34
          Ok. Takker

          Men er det brukbart å bruke tamiya-kontakt på en brushless esc eller gir den for lite strøm eller noe?
          Carl Fredrik Bye Rusten
          1/8 Offroad: Jammin X1CR Team Factory, Go-Tech motor, Rapicon Fuel

          Comment


          • #35
            Originally posted by -CARL-91- View Post
            Ok. Takker

            Men er det brukbart å bruke tamiya-kontakt på en brushless esc eller gir den for lite strøm eller noe?
            Ingen som vet?
            Carl Fredrik Bye Rusten
            1/8 Offroad: Jammin X1CR Team Factory, Go-Tech motor, Rapicon Fuel

            Comment


            • #36
              Jeg ville vel bytta til Deans eller noe tilsvarende da Tamiya kontaktene smelter om man kjører mye strøm gjennom de.
              RC Drift Club Norway | LMBK

              Comment


              • #37
                Okei.
                Har 4 stk Stickpacks med tamiyakontakt, er det bare å kutte av kontakta da eller?
                Og da kan man vel feste deans-pluggen på ledningen? Skal den loddes fast?
                Last edited by -CARL-91-; 21 October 2007, 15:01.
                Carl Fredrik Bye Rusten
                1/8 Offroad: Jammin X1CR Team Factory, Go-Tech motor, Rapicon Fuel

                Comment


                • #38
                  Er bare å kutte av ledningen ja men husk å bare kutte en av gangen så du ikke kortslutter men du kutter.

                  Du må lodde på Deans kontaktene ja.
                  RC Drift Club Norway | LMBK

                  Comment


                  • #39
                    Originally posted by -CARL-91- View Post
                    Okei.
                    Har 4 stk Stickpacks med tamiyakontakt, er det bare å kutte av kontakta da eller?
                    Og da kan man vel feste deans-pluggen på ledningen? Skal den loddes fast?
                    Ja, du må lodde på deans pluggene. Men husk å bare avisolere og lodde en ledning om gangen, så du ikke kortslutter batteriet om ledningene kommer borti hverandre.

                    Edit:Nå kom du meg i forkjøpet, Hurrle
                    # 8ight-T # # Nosram RS .28 EVO / RB C6 BB # Spektrum DX3R # Proline # Futaba # ACE # Byron #

                    Comment


                    • #40
                      Okei. Takker for svar
                      Så jeg kan altså bruke stick-packene. Supert

                      Også var det lader, hva er det beste valget der?
                      Carl Fredrik Bye Rusten
                      1/8 Offroad: Jammin X1CR Team Factory, Go-Tech motor, Rapicon Fuel

                      Comment


                      • #41
                        Swallow Advance 2, er et av det beste alternativet :wink:

                        # 8ight-T # # Nosram RS .28 EVO / RB C6 BB # Spektrum DX3R # Proline # Futaba # ACE # Byron #

                        Comment


                        • #42
                          Har en hpi sprint 2 flux som første rc bil; ) er det noen som kan forklare hva man må gjøre for at bakreima ikke skal ryke hele tiden? har null peiling på rc biler. så ett tips om og fjerne noe plast, kan noen legger ut noen store bilder av det?: )

                          Comment


                          • #43
                            Originally posted by larsen9 View Post
                            Har en hpi sprint 2 flux som første rc bil; ) er det noen som kan forklare hva man må gjøre for at bakreima ikke skal ryke hele tiden? har null peiling på rc biler. så ett tips om og fjerne noe plast, kan noen legger ut noen store bilder av det?: )
                            Oppdaterte mitt forrige innlegg i tråden, det bør ha mer enn nok info. Om du fortsatt ikke får sett de større bildene der, klikk her.
                            Min prosjekttråd

                            Comment


                            • #44
                              Så ved og skjære bort en stor bit av plastikken så ryker ikke bak reimen noe mer? eller ikke så fort: p takker for svar; )

                              Comment


                              • #45
                                Har det blitt noen bil på deg carl?
                                Jeg er innom Absolutt hobby ofte og kan ta med bilen til deg hvis du skal kjøpe den, slipper du unna med frakten. Det er jo samme veien som jeg kjører nesten hverdag uansett så!
                                Hpi'en er et godt valg ja, finnes mange enkle måter å gjøre så reima ikke ryker

                                Retteråsen
                                Sheriff Retteråsen - Rc Drift Club Norway - Sponsor:Absolutthobby Yokomo
                                2010: 3.pl NM | 2011: 1.pl Norgescup 2.pl NM 3.pl D1RC VM |12.pl Yokomo Drift Worlds | 2012: 5.pl Open European Championship | 2013: 12.pl Yokomo Drift Worlds

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X