Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hpi sprint 2 drift???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hpi sprint 2 drift???

    Da får jeg denne i posten på onsdag, men lurer på om hvordan det er med reimdrift, blir reimene fort utslitt? Hvordan er motoren og esc? Lurer på om det er en bra bil som jeg kan ha noen år uten å skifte alt fo mange deler?

    Takker for alle svar
    www.norcc.com

  • #2
    motor og esc er nok første pri og bytte ut litt slapp på asfalt syntes jeg.
    bare du gjør en liten mod på "diffhuset" så reima har mindre "tette" rom som steiner kan setta seg fast i så holder reima lenge, koster ikke mye for ei sånn reim heller.

    dekka sitter greit men de ligger fint og synes jeg da , men jeg har aldri prøvd abs dekka til fabiz. kan hende de er bedre (noe jeg vil satse ganske mye på igrunn)
    men du kan nok ha denna bilen ei stønn frammover hvis du ikke vil ha absolutt det råeste da må du nok enten koste å insane mye på sprinten eller kjøpe noe anna D:
    Sverre Finnerud '83 modell
    FF4 Shafty Crawler med masse snadder
    frekvens 2.4ghz

    Comment


    • #3
      Originally posted by sverref View Post
      motor og esc er nok første pri og bytte ut litt slapp på asfalt syntes jeg.
      bare du gjør en liten mod på "diffhuset" så reima har mindre "tette" rom som steiner kan setta seg fast i så holder reima lenge, koster ikke mye for ei sånn reim heller.

      dekka sitter greit men de ligger fint og synes jeg da , men jeg har aldri prøvd abs dekka til fabiz. kan hende de er bedre (noe jeg vil satse ganske mye på igrunn)
      men du kan nok ha denna bilen ei stønn frammover hvis du ikke vil ha absolutt det råeste da må du nok enten koste å insane mye på sprinten eller kjøpe noe anna D:
      Takk for svar, en ting til sverref, følger det med lader i pakken?
      www.norcc.com

      Comment


      • #4
        ja men den ekke veldig kjapp ville kjøpt meg en lader (hurtig) og ett stooort batteri for den svette 1600 pakka som følger med holder ca ingenting
        Sverre Finnerud '83 modell
        FF4 Shafty Crawler med masse snadder
        frekvens 2.4ghz

        Comment


        • #5
          ja, følger med alitid dritt batterier på el-biler, har et 3300 batteri da, som funket ganske lenge på hbxen min, men når du lader batteriene skal de bli varme da? har prøvd å ladet batteriet med en hbx lader men det blir ikke varmt.. er laderen defekt tru?
          www.norcc.com

          Comment


          • #6
            er jo normalt att det blir litt lunk i batteriene, mine blir lunka når jeg lader hvertfall har ei 3600 pakke + den lille som fulgte med (har ikke kjørt mye m bilen enda) kommer sikkert ett behov for mer batteri så fort jeg finner ett sted og kjøre
            Sverre Finnerud '83 modell
            FF4 Shafty Crawler med masse snadder
            frekvens 2.4ghz

            Comment


            • #7
              Bra bil

              Hei..

              gratulerer med ny bil, eier en sprint2 selv og er kjempe fornøyd.

              Hvis du skal drifte med ABS dekk, trenger du ikke å bytte motor eller esc, holder i massevis

              HVis du allerede har fiksa diffhuset, så burde du kjøpe nye dempere, kjøp Cyclone demperene de er billige og kjempe bra, blir en helt annen bil

              hvis du ikke har ubegrensa med penger hadde jeg bare kjøpt ABS dekk å så en bra lader og ett par batteripakker, så funker bilen bra.

              Les på http://www.drccentral.com/forum/viewtopic.php?t=9219
              her står det kjempe mye nyttig om S2.
              Felipe Galvez (1986)
              Hpi Sprint2-18T-Carbon-Coilover-Spektrum-

              Comment


              • #8
                Åha takk for linken, Men hva menes med å Fikse diffhuset? har enda ikke fått bilen siden posten klarte å sende den feil, men den kommer imorgen....
                Satser på å kjøpe meg hurtig lader nå snart, og et par batteripakker, så deler blir kjøpt senere....
                www.norcc.com

                Comment


                • #9
                  DiffMod

                  kutt der den gule linja går, ikke den røde.
                  Best å skru fra hverandre alt, sånn at du har diffhuset for seg selv, går ann å gjøre det når den er der også, men du kan komme borti diffen og belte.
                  Attached Files
                  Felipe Galvez (1986)
                  Hpi Sprint2-18T-Carbon-Coilover-Spektrum-

                  Comment


                  • #10
                    Åja, men hva er det så blir så flott når du kutter opp der da? men tror ikke jeg kommer til å kutte den opp me det første
                    www.norcc.com

                    Comment


                    • #11
                      Det som skjer når du kutter opp der så åpner du dekselet på diffen på baksiden, så om du får en stein ved diffen så detter den ut på baksiden. Om dekselet er der blir steinen liggende og da er det større sjangs for at den kommer i drevet i diffen og ødelegger diffen og reima.
                      RC Drift Club Norway | LMBK

                      Comment


                      • #12
                        Åja, Takk for svar hurrle, men da gleder meg til den kommer imorgen. Legger ut bilder av den imorgen å
                        www.norcc.com

                        Comment


                        • #13
                          Hvis du skal kjøre på noe annet enn helt prikkfri bane uten noe grus eller småting kan du likegjerne gjøre den diffhus-modden med en gang, ellers ryker beltene med en gang. Rart ikke den leveres sånn fra fabrikk, spør du meg.

                          Sjekk ellers mine andre poster som for det meste omhandler denne bilen :P
                          Min prosjekttråd

                          Comment


                          • #14
                            Det som skjer når du kutter bort den biten, er at små stein ikke setter seg fast der og ødelegger belte eller diffen, det er litt surt...

                            hvis du skal kjøre på bane eller steder det ikke er noe små stein så er det ikke noe problem, men er det små stein der(å ikke mye engang) så hadde jeg fiksa det... ellers merker man ingen ting.

                            PS: på Ebay finnes det øvre platen til S2D i carbon til en veldig bra pris.. tror ikke jeg betalte mer enn 170kr med frakt.
                            Felipe Galvez (1986)
                            Hpi Sprint2-18T-Carbon-Coilover-Spektrum-

                            Comment


                            • #15
                              Ja kommer til å fjerne plastikken i løpet av helga, men har ikke dremel så jeg må varme opp er lite sagblad/kniv tror du det kommer til å funke?
                              Men hentet bilen idag, sykt bra.... var litt ute å kjørte, klarte faktisk å drifte litt
                              skal sikkert kjøre litt mer idag, har et område utenfor huset som er steinfritt fordi det har blåst bort..
                              www.norcc.com

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X