Announcement

Collapse
No announcement yet.

Retteråsen's Drifte Prosjekter

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Fett! Helt ærlig, synes det var knallkult gjort med Alfa-karosset. Det er ikke akkurat sprekt i utgangspunktet, men du fikk det til å minne litt om en Bugatti Veyron, stilig


    En HBX er iaf et steg i riktig retning. Bedre med HBX enn at han ikke gadd å prøve!
    Min prosjekttråd

    Comment


    • #62
      Originally posted by ccondrup View Post
      Fett! Helt ærlig, synes det var knallkult gjort med Alfa-karosset. Det er ikke akkurat sprekt i utgangspunktet, men du fikk det til å minne litt om en Bugatti Veyron, stilig


      En HBX er iaf et steg i riktig retning. Bedre med HBX enn at han ikke gadd å prøve!
      Hehe jeg begynte jo selv med HBX ser jo hvordan det gikk planlegger jo min 3 bil selvom jeg har to konnkurranse dyktige fra før(A) hehe

      Jo takk, skal innom hobby butikken etterpå å hente litt styling snacks tenkte jeg, må lære meg litt om å fikse karosser bra

      Satser på at det blir konge på tirsdag også, skal innom etter BL kitt etterpå Absolytthobby HAMAR
      Sheriff Retteråsen - Rc Drift Club Norway - Sponsor:Absolutthobby Yokomo
      2010: 3.pl NM | 2011: 1.pl Norgescup 2.pl NM 3.pl D1RC VM |12.pl Yokomo Drift Worlds | 2012: 5.pl Open European Championship | 2013: 12.pl Yokomo Drift Worlds

      Comment


      • #63
        åssen BL kit er det du skal ha da?
        John Henning Østbye
        Futaba 4Px, Hpi Baja 5B SS, Arc R10 2015, Tamiya M-06, Kyosho Viper.

        Comment


        • #64
          Originally posted by scrucky View Post
          åssen BL kit er det du skal ha da?
          Gidder ikke bestille KUN BL kitt fra rcmart og da kjøper jeg et helt greit et fra den lokale hobby sjappa! Da jeg bestiller Pro D da blir det mye mere gromme deler skal bare prøve å få litt mer futt i ''inne'' bilen min

          her er motorcomboen hvis jeg ikk husker feil :P



          De hadde den ikke inne i går men den skulle komme til tirsdag! Så da blir det litt motor skruing rett før inne kjøringa begynner på tirsdag gleder meg!

          Men må kjøre med NiMH batteri da, må kjøpe meg lipo lader først, så blire lipo må også bytte ut til Deans pluggs men det er vel grei skuring ?
          Sheriff Retteråsen - Rc Drift Club Norway - Sponsor:Absolutthobby Yokomo
          2010: 3.pl NM | 2011: 1.pl Norgescup 2.pl NM 3.pl D1RC VM |12.pl Yokomo Drift Worlds | 2012: 5.pl Open European Championship | 2013: 12.pl Yokomo Drift Worlds

          Comment


          • #65
            Originally posted by ccondrup View Post
            Jo, det er bra, det er ganske genialt - til touring iaf. Hva effekt det får for drifting har ikke jeg satt meg veldig inn i, men på abs har det nok ikke allverdens å si. Uansett ikke noe som er "feil" eller trengs å "løses".
            Som bildet klart viser, sørger systemet for at både indre og ytre hjulet svinger i akkurat rett vinkel om sirkelen bilen skal runde. Jo bredere bil, jo større forskjell mellom vinkel på hjulene, for venstrehjulet skal svinge i en mindre sirkel enn høyrehjulet i en venstresving.

            Her er en fin artikkel som forklarer dette nærmere for RC: http://www.rctek.com/handling/ackerm...principle.html

            Ackerman kan justeres på xxx-s g+ slik:

            Man velger altså å montere akselen som holder styringa i den bakre posisjonen for å minske Ackermanutslaget/effekten. Vanlig stock xxx-s har kun én festeplass og har altså ikke denne innstillingsmuligheten.
            '

            Hvor mye Ackerman kjører du/dere med? tror min står på maks nå, men lurer på om det blir lettere om jeg setter den på den minste? eller er det jervende likegyldig i Drifting ?

            Takker alle for svar, morro dere kommenterer det jeg driver med!
            Sheriff Retteråsen - Rc Drift Club Norway - Sponsor:Absolutthobby Yokomo
            2010: 3.pl NM | 2011: 1.pl Norgescup 2.pl NM 3.pl D1RC VM |12.pl Yokomo Drift Worlds | 2012: 5.pl Open European Championship | 2013: 12.pl Yokomo Drift Worlds

            Comment


            • #66
              Originally posted by Retteråsen View Post
              Gidder ikke bestille KUN BL kitt fra rcmart og da kjøper jeg et helt greit et fra den lokale hobby sjappa! Da jeg bestiller Pro D da blir det mye mere gromme deler skal bare prøve å få litt mer futt i ''inne'' bilen min

              her er motorcomboen hvis jeg ikk husker feil :P



              De hadde den ikke inne i går men den skulle komme til tirsdag! Så da blir det litt motor skruing rett før inne kjøringa begynner på tirsdag gleder meg!

              Men må kjøre med NiMH batteri da, må kjøpe meg lipo lader først, så blire lipo må også bytte ut til Deans pluggs men det er vel grei skuring ?

              Hihi, skal du ha 13 turns i driftebilen din? what... Kommer til og gå dass spør du meg.
              www.norcc.com

              Comment


              • #67
                hehe det er ikk 13 T det settet jeg skal ha hvertfall, så da er det nok et annet sett jeg har tenkt meg <)
                Men blir spennede å se på tirsdag åssen bilen fungerer alikevel
                Sheriff Retteråsen - Rc Drift Club Norway - Sponsor:Absolutthobby Yokomo
                2010: 3.pl NM | 2011: 1.pl Norgescup 2.pl NM 3.pl D1RC VM |12.pl Yokomo Drift Worlds | 2012: 5.pl Open European Championship | 2013: 12.pl Yokomo Drift Worlds

                Comment


                • #68
                  Stått bra stille her også nå ei lita stud! Men venter på å få tatt meg råd til å bestille litt snacks fra morfars faktisk Men skjer vel i månedsskiftet Blir nytt kaross som jeg kommer til å bruke hver gang fremover Har ikke sett så mange av disse, og tenkte derfor at jeg kunne få mitt eget kaross! Pluss jeg har bilen selv to stk i 1:1 skala Så dere får bare gjette og gjette men vi venter med noen avsløringer til bildene kommer det er xxx-s'en som er i fokus! Men skal prøve å få påkostet hvertfall Sprinten et BL kitt så det er noe futt i den også Det er jo tross alt en god bil spør du meg
                  Sheriff Retteråsen - Rc Drift Club Norway - Sponsor:Absolutthobby Yokomo
                  2010: 3.pl NM | 2011: 1.pl Norgescup 2.pl NM 3.pl D1RC VM |12.pl Yokomo Drift Worlds | 2012: 5.pl Open European Championship | 2013: 12.pl Yokomo Drift Worlds

                  Comment


                  • #69
                    Liten update!

                    Da er HPI Sprint 2 Sport Drift solgt og kun fokus på xxx-s nå frem til over nyttår da jeg planer veldig om å handle meg Pro D

                    xxx-s 'en har fått enveis diff forand og i morge skal jeg teste det ut!

                    Meeen har et problem jeg blir vel lipo bare jeg får kjøpt meg lader og batterier så gidder ikk investere så veldig i NimH batteris, noen som har noen liggende som de ikke bruker som jeg kan låne? har tamyia plugger enda men blir nok deans før helgen og Drifte stevne på mysen!
                    Fint om noen har så jeg klarer meg gjennom lørdagen!

                    Retteråsen
                    Sheriff Retteråsen - Rc Drift Club Norway - Sponsor:Absolutthobby Yokomo
                    2010: 3.pl NM | 2011: 1.pl Norgescup 2.pl NM 3.pl D1RC VM |12.pl Yokomo Drift Worlds | 2012: 5.pl Open European Championship | 2013: 12.pl Yokomo Drift Worlds

                    Comment


                    • #70
                      Da har jeg valgt å selge unna både Sprinten og xxx-s'ene! Ligger salgstråd på xxx-s'en og sprint2'en er unna

                      Hemmelig hva jeg skal ha nå

                      Retteråsen
                      Last edited by Retteråsen; 3 December 2008, 15:17.
                      Sheriff Retteråsen - Rc Drift Club Norway - Sponsor:Absolutthobby Yokomo
                      2010: 3.pl NM | 2011: 1.pl Norgescup 2.pl NM 3.pl D1RC VM |12.pl Yokomo Drift Worlds | 2012: 5.pl Open European Championship | 2013: 12.pl Yokomo Drift Worlds

                      Comment


                      • #71
                        Tror kanskje jeg vet
                        Solør Gutta Drifting !
                        HPI S2 6.5T
                        Xray M18MT Mamba edition.

                        Comment


                        • #72
                          Tror kanskje jeg vet
                          Du er vel kanskje den eneste som vet det ja

                          Men hvertfall kan jeg si så meget som at Radio og chassis er i boks det er i postens hender <3
                          Mangler bare servo og BL
                          Gi meg et hett tips på en Hitec servo da! Siden det er Hitec Hamar forhandler!
                          Hvis ingen har sikkelig imot hitec på drifting da? og har en bedre liggende til hyggelig pris!

                          Retteråsen
                          Sheriff Retteråsen - Rc Drift Club Norway - Sponsor:Absolutthobby Yokomo
                          2010: 3.pl NM | 2011: 1.pl Norgescup 2.pl NM 3.pl D1RC VM |12.pl Yokomo Drift Worlds | 2012: 5.pl Open European Championship | 2013: 12.pl Yokomo Drift Worlds

                          Comment


                          • #73
                            Servo og BL er også bestilt (lagt på si)
                            Hentes fredag da penga kommer inn

                            Puttla litt med Power Supply i går kveld (LES:01.30) Fikk da til en med bryter bak og slikt! Sliter litt med minne kort leseren min om dagen så bilder kommer da den er i humør igjen! Bytter den vel sanrt ut
                            Håper å se noen i kveld på jara også

                            Retteråsen
                            Sheriff Retteråsen - Rc Drift Club Norway - Sponsor:Absolutthobby Yokomo
                            2010: 3.pl NM | 2011: 1.pl Norgescup 2.pl NM 3.pl D1RC VM |12.pl Yokomo Drift Worlds | 2012: 5.pl Open European Championship | 2013: 12.pl Yokomo Drift Worlds

                            Comment


                            • #74
                              Jeg kommer, satse på at bilen er klar til i kveld..
                              Solør Gutta Drifting !
                              HPI S2 6.5T
                              Xray M18MT Mamba edition.

                              Comment


                              • #75
                                hvilken bl combo ble det da?
                                www.norcc.com

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X