Announcement

Collapse
No announcement yet.

Noen som har vært borti denne??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Noen som har vært borti denne??

    Ser det har kommet en HPI Sprint 2 Flux (Børsteløst oppsett), denne burde vel fungere bra til drifting!! Ser ut som det er bra drag i den også, legger ved en link her så kan dere se videoen.

    Prisen i norge ligger på 3790,- på absolutt hobby. Fant den ikke på stella eller rcmart!

    YouTube - HPI Sprint 2 Flux
    Sliten gammel TT-01, Stikke radio fra 1940

  • #2
    burde nok funke fint det =)
    ?????????????????????????????????????????????????? ?????????????????????????????????????????????????? ???????

    Comment


    • #3
      Nå skal det jo sies at Flux er tro kopi av Mamba Max sitt sidewinder combo, så synes BL settet er priset etter Merket det er laget i (selv er jeg HPI fan) men alikevel råder jeg deg til å enten se etter et annet BL sett som er billigere eller kjøpe samme settet som heter Mamba Sidewinder i stedet og kjøpe deg to comboer til prisen av dette ene.

      Men bevares ja det funker utmerket godt til drifting!

      Retteråsen
      Sheriff Retteråsen - Rc Drift Club Norway - Sponsor:Absolutthobby Yokomo
      2010: 3.pl NM | 2011: 1.pl Norgescup 2.pl NM 3.pl D1RC VM |12.pl Yokomo Drift Worlds | 2012: 5.pl Open European Championship | 2013: 12.pl Yokomo Drift Worlds

      Comment


      • #4
        Originally posted by Retteråsen View Post
        Nå skal det jo sies at Flux er tro kopi av Mamba Max sitt sidewinder combo, så synes BL settet er priset etter Merket det er laget i (selv er jeg HPI fan) men alikevel råder jeg deg til å enten se etter et annet BL sett som er billigere eller kjøpe samme settet som heter Mamba Sidewinder i stedet og kjøpe deg to comboer til prisen av dette ene.

        Men bevares ja det funker utmerket godt til drifting!

        Retteråsen

        Nå har ikke jeg peiling på hva du prater om.....Dette er snakk om og handle hele bilen, hva er et BL sett?? 2 Comboer til prisen av dette ene...? Hjelp...hva mener du?????
        Sliten gammel TT-01, Stikke radio fra 1940

        Comment


        • #5
          Oki skal prøve å rette litt på det! Hvis det er snakk om å kjøpe hele bilen så ja hehe men bilen koster 1990,- uten Flux med vanlig sport pakken. Dvs at du gir 1700,- for den børste løse comboen jeg mener at om du kjøer deg Sprint2'en uten FLux, og legger i 1700 ,- ekstra så får du MYE bedre sensor basert BL combo enn Flux! Alt dette handler du hos AbsoluttHOBBY på hamar! BL comboen du får ved å kjøpe BL sett utenenom pluss vanlig sprint2 Drift Sport er mye sterkre og raskere! Ingen tvil om hva jeg ville gjort

          Retteråsen
          Sheriff Retteråsen - Rc Drift Club Norway - Sponsor:Absolutthobby Yokomo
          2010: 3.pl NM | 2011: 1.pl Norgescup 2.pl NM 3.pl D1RC VM |12.pl Yokomo Drift Worlds | 2012: 5.pl Open European Championship | 2013: 12.pl Yokomo Drift Worlds

          Comment


          • #6
            Den korte versjonen:
            Det er en finfin bil og en skikkelig ålreit pakke som første eller andre rc-bil (en fin oppgradering fra HBX, TT01 osv). Bilen er rimelig god, motoren er rimelig god, mens radio-senderen og -mottakeren er billigvare som med fordel kan byttes ut etterhvert, kanskje til et 2,4 Ghz digitalsystem.

            Mer utfyllende
            BL er fortkortelse for børsteløs, det er flere fordeler ved å kjøre børsteløs elektrisk motor, som: mindre vedlikehold, lengre kjøretid. Denne nye utgaven er en vanlig Sprint 2 som har fått HPI sitt nye børsteløse motorsystem, "Flux". Det som blir nevnt i tråden her er at Flux-systemet er bare et Castle Creations Sidewinder motorsystem med andre klistremerker... HPI tar ekstra betalt for HPI-merkenavnet, det var vel egentlig eneste innvendingen. Når man kjøper hele bilen er det jo irrelevant, og det er klart bedre at du kjøper RTR bilpakke med børsteløs fremfor en bilpakke med vanlig børstemotor.

            Men kan være interessant som å se på hva HPI gir av rabatt på pakkeløsningen sin kontra å kjøpe løst. (Ja, jeg ser jo at jeg brukte for lang tid på innlegget mitt, Retteråsen har gjort samme sammenlikningen)

            La oss sammenlikne:
            Sprint 2 Flux #100442 veiledende $569, sett til salgs for $340, £295, kr3790
            .... Det virker jo teit å handle for 3800 i Norge når den selges for 2500 hos Tower. Man finner gjerne en $25 rabattkode når man handler for over $200 hos Tower også, så faktisk pris blir $315+frakt.

            Sprint 2 Drift roller #758 til salgs for $140
            + Sidewinder 5700 combo, veiledende $170, sett til salgs for $129
            = $269

            Så man får altså da $340-$269 = $71 å handle radio-sender og -mottaker for. Da var plutselig ikke forskjellen så stor som i Retteråsen sitt eksempel. Klarer man å få tak på f.eks en Acoms Hayabusa eller Tactic TTX+RX billigpakke med 2.4 Ghz system for de pengene så har man virkelig gjort et røverkjøp. Da sitter man igjen med Sprint 2 med samme BL motorsystem og ordentlig digitalfrekvens radiosystem for ca. samme pris som Sprint 2 Flux RTR koster.


            Sjekkliste for de som kjøper en Sprint 2:
            1. Diffhusmod'en, med en gang. Les disse trådene.

            Anbefalte oppgraderinger for drift med Sprint 2, prioritert rekkefølge:
            1. Bytt ut dekk, kjøp HPI T-drift eller hjemmelaget ABS-dekk (eBay). Det er altså 26mm brede vanlige 1:10 touring størrelse dekk+felg som er standarden. Skal du bruke 200mm brede kaross trenger du felger med litt offset/innpress (4mm og mer).
            2. Differensialene: Enten lås de originale med tykk olje el papir inni, eller bytt dem ut med HPI #86040 balldiff som strammes til nesten lås. Alternativt en balldiff bak, og en HPI #86042 enveis diff foran.
            3. Drivverk: Alu spurholder HPI #100670, pulleys #72172 og CWD aksler #86198
            4. Nye dempere: HPI #75194 eller #72423, med tynn olje og myke fjærer


            Oppsummert
            Jeg synes Sprint 2 Flux virker som en greit priset pakke. Vær klar over at det ikke følger med driftdekk, så du må handle dekk, batteri og lader utenom. Personlig ville jeg nok ikke ha kjøpt denne pakken, men heller gått for rullende chassis separat (som nevnt over her), fordi det gir en mulighet til å kunne velge motorsystem og radiosender etter ønske. Faktum er at 2.4 Ghz radiosystem er mye greiere å bruke, spesielt når man kjører flere om gangen - det blir raskt en av oppgraderingene man skulle ønske man gjorde fra dag 1. Disse billigsenderne som følger med RTR-biler blir ofte stående å samle støv, så det er også stor sjanse for at man kan få en sånn for en slikk og ingenting av andre rc-folk - så kjører man med den til man har råd til 2.4 Ghz-pakke. Det finnes endel dyrere motorsystemer enn Sidewinder/Flux, men jeg tror disse leverer varene så det holder til en som handler RC for første/andre gang, så jeg har ikke noe i mot å anbefale den motorkomboen - mer givende med 2.4 Ghz radio.

            Sorry for så lang post, jeg har problemer med å fatte meg i korthet. Får heller håpe du setter pris på utfyllende svar :P
            Last edited by ccondrup; 5 December 2008, 01:14.
            Min prosjekttråd

            Comment


            • #7
              Noen som har tid og ork til å skrive hehe bra det!
              Bare lytt til ccoundroup

              For å rette på det jeg sa da så mente jeg at en skulle kjøpe dette!
              Sprint2 Drift Sport 1990,-
              BL combo fra team orion 1700,-

              Da ender vi på samme sted som med flux'en bare at da får du mye mer spenstig motor!

              Retteråsen
              Last edited by Retteråsen; 5 December 2008, 01:18.
              Sheriff Retteråsen - Rc Drift Club Norway - Sponsor:Absolutthobby Yokomo
              2010: 3.pl NM | 2011: 1.pl Norgescup 2.pl NM 3.pl D1RC VM |12.pl Yokomo Drift Worlds | 2012: 5.pl Open European Championship | 2013: 12.pl Yokomo Drift Worlds

              Comment


              • #8
                Originally posted by ccondrup View Post
                Den korte versjonen:
                Det er en finfin bil og en skikkelig ålreit pakke som første eller andre rc-bil (en fin oppgradering fra HBX, TT01 osv). Bilen er rimelig god, motoren er rimelig god, mens radio-senderen og -mottakeren er billigvare som med fordel kan byttes ut etterhvert, kanskje til et 2,4 Ghz digitalsystem.

                Mer utfyllende
                BL er fortkortelse for børsteløs, det er flere fordeler ved å kjøre børsteløs elektrisk motor, som: mindre vedlikehold, lengre kjøretid. Denne nye utgaven er en vanlig Sprint 2 som har fått HPI sitt nye børsteløse motorsystem, "Flux". Det som blir nevnt i tråden her er at Flux-systemet er bare et Castle Creations Sidewinder motorsystem med andre klistremerker... HPI tar ekstra betalt for HPI-merkenavnet, det var vel egentlig eneste innvendingen. Når man kjøper hele bilen er det jo irrelevant, og det er klart bedre at du kjøper RTR bilpakke med børsteløs fremfor en bilpakke med vanlig børstemotor.

                Men kan være interessant som å se på hva HPI gir av rabatt på pakkeløsningen sin kontra å kjøpe løst. (Ja, jeg ser jo at jeg brukte for lang tid på innlegget mitt, Retteråsen har gjort samme sammenlikningen)

                La oss sammenlikne:
                Sprint 2 Flux #100442 veiledende $569, sett til salgs for $340, £295, kr3790
                .... Det virker jo teit å handle for 3800 i Norge når den selges for 2500 hos Tower. Man finner gjerne en $25 rabattkode når man handler for over $200 hos Tower også, så faktisk pris blir $315+frakt.

                Sprint 2 Drift roller #758 til salgs for $140
                + Sidewinder 5700 combo, veiledende $170, sett til salgs for $129
                = $269

                Så man får altså da $340-$269 = $71 å handle radio-sender og -mottaker for. Da var plutselig ikke forskjellen så stor som i Retteråsen sitt eksempel. Klarer man å få tak på f.eks en Acoms Hayabusa eller Tactic TTX+RX billigpakke med 2.4 Ghz system for de pengene så har man virkelig gjort et røverkjøp. Da sitter man igjen med Sprint 2 med samme BL motorsystem og ordentlig digitalfrekvens radiosystem for ca. samme pris som Sprint 2 Flux RTR koster.


                Sjekkliste for de som kjøper en Sprint 2:
                1. Diffhusmod'en, med en gang. Les disse trådene.

                Anbefalte oppgraderinger for drift med Sprint 2, prioritert rekkefølge:
                1. Bytt ut dekk, kjøp HPI T-drift eller hjemmelaget ABS-dekk (eBay). Det er altså 26mm brede vanlige 1:10 touring størrelse dekk+felg som er standarden. Skal du bruke 200mm brede kaross trenger du felger med litt offset/innpress (4mm og mer).
                2. Differensialene: Enten lås de originale med tykk olje el papir inni, eller bytt dem ut med HPI #86040 balldiff som strammes til nesten lås. Alternativt en balldiff bak, og en HPI #86042 enveis diff foran.
                3. Drivverk: Alu spurholder HPI #100670, pulleys #72172 og CWD aksler #86198
                4. Nye dempere: HPI #75194 eller #72423, med tynn olje og myke fjærer


                Oppsummert
                Jeg synes Sprint 2 Flux virker som en greit priset pakke. Vær klar over at det ikke følger med driftdekk, så du må handle dekk, batteri og lader utenom. Personlig ville jeg nok ikke ha kjøpt denne pakken, men heller gått for rullende chassis separat (som nevnt over her), fordi det gir en mulighet til å kunne velge motorsystem og radiosender etter ønske. Faktum er at 2.4 Ghz radiosystem er mye greiere å bruke, spesielt når man kjører flere om gangen - det blir raskt en av oppgraderingene man skulle ønske man gjorde fra dag 1. Disse billigsenderne som følger med RTR-biler blir ofte stående å samle støv, så det er også stor sjanse for at man kan få en sånn for en slikk og ingenting av andre rc-folk - så kjører man med den til man har råd til 2.4 Ghz-pakke. Det finnes endel dyrere motorsystemer enn Sidewinder/Flux, men jeg tror disse leverer varene så det holder til en som handler RC for første/andre gang, så jeg har ikke noe i mot å anbefale den motorkomboen - mer givende med 2.4 Ghz radio.

                Sorry for så lang post, jeg har problemer med å fatte meg i korthet. Får heller håpe du setter pris på utfyllende svar :P

                Takk takk, dette var infoen jeg trengte , dette likte jeg . Har hatt en tt-01 med 5,5 turns børsteløst oppsett+lipo+++ litt til, men vil gjerne prøve noe nytt. TT-01 er jo ikke en værsting bil.....! ;D. Men da skjønner jeg litt mere. Prøver og få tak i en team losi xxx bil men dette skal ikke være lett....
                Sliten gammel TT-01, Stikke radio fra 1940

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Retteråsen View Post
                  Noen som har tid og ork til å skrive hehe bra det!
                  Bare lytt til ccoundroup

                  For å rette på det jeg sa da så mente jeg at en skulle kjøpe dette!
                  Sprint2 Drift Sport 1990,-
                  BL combo fra team orion 1700,-

                  Da ender vi på samme sted som med flux'en bare at da får du mye mer spenstig motor!

                  Retteråsen
                  Heisann, takker for svar. Sendte deg noen meld i går, selger du losi bilen din hvis jeg henter den hos deg i morgen a? Vurderer og ta en god kjøretur.Hvis ikke du har lovt den bort til "han 7 min unna"

                  Mvh Roar
                  Sliten gammel TT-01, Stikke radio fra 1940

                  Comment


                  • #10
                    Jeg er ved å selge 2 stk. Sprint2 nå (har kjøper, beklager), fordi jeg er mer happy med min Losi xxx-s og kommer til å bruke den. Mitt tips til deg akkurat nå er å kjøpe Retteråsen sin xxx-s (den er rå, ville kjøpt selv om jeg hadde pengene) og flytte over børsteløse systemet du allerede har, får du penger til overs bruker du det på 2,4 Ghz radio. Jeg er meget fornøyd med min Spektrum DX3R, blir det for dyrt er DX3 nå blitt grisebillig og er også et flott valg. Nevnte jo andre billigere digitalradioer i forrige post.

                    Ser ingen grunn til at du skal kjøpe Flux-systemet når du allerede har et raskere BL system, da ville jeg heller kjøpt en roller og flyttet over motor+esc. Alternativt kjøper du Sprint 2 Flux RTR og bytter motorsystem med TT01'en.
                    Min prosjekttråd

                    Comment


                    • #11
                      Jeg er ved å selge 2 stk. Sprint2 nå (har kjøper, beklager), fordi jeg er mer happy med min Losi xxx-s og kommer til å bruke den. Mitt tips til deg akkurat nå er å kjøpe Retteråsen sin xxx-s (den er rå, ville kjøpt selv om jeg hadde pengene) og flytte over børsteløse systemet du allerede har, får du penger til overs bruker du det på 2,4 Ghz radio. Jeg er meget fornøyd med min Spektrum DX3R, blir det for dyrt er DX3 nå blitt grisebillig og er også et flott valg. Nevnte jo andre billigere digitalradioer i forrige post.

                      Ser ingen grunn til at du skal kjøpe Flux-systemet når du allerede har et raskere BL system, da ville jeg heller kjøpt en roller og flyttet over motor+esc. Alternativt kjøper du Sprint 2 Flux RTR og bytter motorsystem med TT01'en.
                      Ja har noen som er innteresert i min også men teamlosi'en min er god den, men har fått tak i jevn god og trenger ikke ha to biler (den ene blir bare stående)
                      Prisen er 1000 ,- GRISEBILLG for denne pakka Men slik er det da en er dumsnill og gavmild hehe

                      Sant som ccoundroup sier, bedre å kjøpe en roller da du allerede har elektronikk som det er power i!

                      Retteråsen!
                      Sheriff Retteråsen - Rc Drift Club Norway - Sponsor:Absolutthobby Yokomo
                      2010: 3.pl NM | 2011: 1.pl Norgescup 2.pl NM 3.pl D1RC VM |12.pl Yokomo Drift Worlds | 2012: 5.pl Open European Championship | 2013: 12.pl Yokomo Drift Worlds

                      Comment


                      • #12
                        "UPDATE: 8/26: The 4600 & 5700 Sidewinder Combos are now in stock! *Please NOTE:* The USB programmer that comes with the MambaMax ESC will NOT work with the Sidewinder. It requires the standard Castle Creations USB programmer."

                        Hva betyr denne advarselen? trenger man kjøpe noe ekstra utstyr for å programmere ESC'n?

                        Bør man velge 5700, og eventuelt hvorfor?
                        I-Iarald Ekkje$tøI - http://www.ombk.org
                        sigpic
                        For n'te gang Sofus, trykk F5...

                        Comment

                        (RS) Radiostyrt.no Statistics

                        Collapse

                        Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
                        Welcome to our newest member, Erik-M.
                        Working...
                        X