Announcement

Collapse
No announcement yet.

Oppgradering hpi sprint 2 drift?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Oppgradering hpi sprint 2 drift?

    Etter et par år med fravær fra Rc har jeg endelig funnet tilbake til den artig sporten.
    Å da tenkte jeg at jeg kunne oppgradere min Hpi sprint 2 Drift som ble kjøpt da jeg var hjemme på perm sist.

    Når det gjelder oppgradering så tenker jeg da på et børsteløst system.
    Maks pris på 3k. Å da mener jeg alt alså eventuele motor fester osv...
    Så da velger jeg å spørre ekspertene på dette feltet altså dere?
    Å er det noen som vet hva slags hastigher jeg kan forvente med disse systemene.

    På forhånd takk
    Attached Files
    Last edited by Excursion86; 30 November 2008, 02:22.

  • #2
    Billigste gode børsteløse systemet du finner er et av de fra Hobby Wing. De billigste kalles eZrun, de litt dyrere heter Xerun. Forskjellen ligger i turns/hastighet på motor, og hvor mange Ampere regulatoren takler.

    Du finner begge typene her: http://shop.ebay.com/?_from=R40&_trk...All-Categories

    5.5R med 60A eller 120A esc er en knallfin pakke, men det er også 9T 60A pakken, prisen tatt i betraktning. Hvis du vil enda lengre ned i pris er det settet med 9T motor og 35A esc du bør sjekke ut, som du bør kunne få for rundt $80+shipping. Hobby Wing er de som produserer de aller fleste børsteløse systemene, og når du kjøper BL system fra f.eks. Speed Passion, Venom, Orion med flere, er det faktisk et Hobby Wing produkt med andre klistremerker du får - alt ruller av samlebåndet hos Hobby Wing.


    Av hopups til Sprint2 er klart den bakre balldiffen en fin oppgradering, og en front enveis diff kan også være noe å prøve. Du kan med fordel også bytte ut demperne til noe som er litt mer finjusterbart, utstyr disse med ordentlig myke fjærer og tynn olje (for drifteren). Du bør såklart gjøre diffhusmod'en, trykk på sprint2-tag'en for å lese de andre trådene der den er forklart, og ellers ville jeg kjøpt alu pulleys og alu spurgearfeste, men sistnevnte er klin umulig å få tak i.
    .. Resten blir bare pynt, carbon-chassis er kult, men ikke så mye stivere at det har mye å si for kjøreegenskapene. F.eks har bilen litt mye slerk i frontopphenget som burde vært fikset før stivere chassis ville vært nødvendig - så når du har motor+esc, bakre balldiff og dempere, ville jeg heller brukt penger på et ordentlig 2.4 Ghz radiosystem.
    Min prosjekttråd

    Comment

    (RS) Radiostyrt.no Statistics

    Collapse

    Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
    Welcome to our newest member, Erik-M.
    Working...
    X