Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kjøp av HPI sprint 2 Drift

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kjøp av HPI sprint 2 Drift

    Hei!

    Noen som vet hvor man kan skaffe denne: (HPI sprint 2 Drift) billigst?

    Både innenlands og utenlands...

    På forhånd takk!

  • #2
    absolutthobby.no ; )
    Solør Gutta Drifting !
    HPI S2 6.5T
    Xray M18MT Mamba edition.

    Comment


    • #3
      Det er tydelig at når jeg kjøpte denne bilen så var den vist på tilbud siden jeg kun betalte 1990kr hos absolutt men den er jo vesentlig dyrere nå da.

      Comment


      • #4
        Den vakke på tilbud, den kostet 1990,- for sport utgaven ( som er den beste utgaven for nybegynner i dag) Men på grunn av herlig dollar kurs så har den gått opp. Så som jeg sa der du hadde lagt tråden det andre stedet, det finnes ingen plasser å skaffe denne bilen billig, nå til dags. Jeg kjøpte bilen rett etter den ble lanser i sport utgaven og fikk med batteri å lader for 1698,- Hos Elefun.no, anbefaler absolutthobby.no Men det er bare å søke opp og sjekke hvilke butikker som er anbefalt å handle i å kikke litt selv.
        Slike spm får vi heletiden her. får håpe dette var litt til hjelp uansett!

        Retteråsen
        Sheriff Retteråsen - Rc Drift Club Norway - Sponsor:Absolutthobby Yokomo
        2010: 3.pl NM | 2011: 1.pl Norgescup 2.pl NM 3.pl D1RC VM |12.pl Yokomo Drift Worlds | 2012: 5.pl Open European Championship | 2013: 12.pl Yokomo Drift Worlds

        Comment


        • #5
          Hei! Dette var til kjempe hjelp, sjekket litt selv og regnet med at det var vanskelig å skaffe denne til rimelig pris for øyeblikket... Men fant ut at dette var en god nybegynner bil, når man skulle starte med drift.

          Bare et lite spørsmål? Hva er den store forskjellen på HPI sprint 2 og HPI sprint 2 drift?
          Er det bare hjulene...?

          Takker for at dere tar dere tid til å svare, selv om disse spørsmålene sikkert er blitt stilt en del ganger.

          Har alltid blitt tatt godt imot her på forumet, så vil bare takke alle dere ildsjeler og guruer som deler erfaring og kunnskap med oss som ligger litt etter...

          Comment


          • #6
            Priser osv her: http://forum.radiostyrt.no/vb/showth...577#post284577
            - Som du ser kan du få komplett Sprint Flux for 2500 fra Tower, ikke mye å lure på kontra alternativene fra norsk sjappe.

            Eneste forskjell på Drift og vanlig utgave er dekkene. Det er irrelevant hvilken av modellene du kjøper for begge disse dekktypene er ganske håpløse til elektrodrift, så du bør bytte dem med HPI T-drift eller hjemmemekka ABS-dekk uansett.

            Sjekk også tags:
            1. Tag: Handletips
            2. Tag: Sprint 2
            3. Tag: Sprint 2 drift
            Min prosjekttråd

            Comment


            • #7
              Hør på ccoundup ja han har helt rett da det gjelder å handle fra utland!

              Retteråsen
              Sheriff Retteråsen - Rc Drift Club Norway - Sponsor:Absolutthobby Yokomo
              2010: 3.pl NM | 2011: 1.pl Norgescup 2.pl NM 3.pl D1RC VM |12.pl Yokomo Drift Worlds | 2012: 5.pl Open European Championship | 2013: 12.pl Yokomo Drift Worlds

              Comment


              • #8
                Og har jeg skjønt rett, så er det moms og tollfritt å få dette inn til landet...?

                Comment


                • #9
                  Deet vet jeg ikke helt gitt desverre, men hvis du skriver en notis fra der du bestiller setter de nok ned verdien på pakken. Og da pleier det å gå som smurt!

                  Retteråsen
                  Sheriff Retteråsen - Rc Drift Club Norway - Sponsor:Absolutthobby Yokomo
                  2010: 3.pl NM | 2011: 1.pl Norgescup 2.pl NM 3.pl D1RC VM |12.pl Yokomo Drift Worlds | 2012: 5.pl Open European Championship | 2013: 12.pl Yokomo Drift Worlds

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by LOK View Post
                    Og har jeg skjønt rett, så er det moms og tollfritt å få dette inn til landet...?
                    Mine erfaringer:
                    Med EMS shipping fra Asia: Går rett gjennom tollen uansett oppgitt verdi, så man slipper toll+mva.

                    Fra USA/Danmark/Storbritannia (og antakelig de fleste): Regn med toll+mva på alt med oppgitt verdi over kr 200, dessverre. Hender man er heldig, men ikke regn med det. Har du bekjente i utlandet, send til dem, og få dem til å sende videre som personlig post uten fakturaer i pakken, så slipper du toll+mva.
                    Min prosjekttråd

                    Comment


                    • #11
                      Ang kjøp i utlandet: Det er ikke TOLL på rc varer, men det skal betales MOMS (25%) av alle varer og tjenester (frakt) hvis den totale verdien er over 200kr.

                      Dvs; koster en vare 100 USD + frakt 20 USD, så vil dette komme på ca 700+140=840 + 25% = 1050 + fortollingsgebyr til posten (70-90kr). Dette er den riktige måten å gjøre det på.


                      Toll er en avgift som legges på enkelte varer for å fremme varer av samme type som også produseres i Norge. Hvis det f.eks hadde vært halv pris hvis man hadde importert fisk fra andre land så legger man på tollavgifter ved import av fisk slik at norske butikker heller kjøper norske varer for å fremme norske råvarer og arbeidsplasser etc. RC varer kommer ikke under denne kategorien og dermed er det ikke tollavgift ved import.
                      RC Drift Club Norway | LMBK

                      Comment


                      • #12
                        Takk for oppklaring, det er nok slik at jeg har blandet tollavgift og postens fortollingsgebyr. Jeg trodde at sistnevnte var tollavgiften for dem som har valgt (gitt Posten fullmakt til) forenklet tollbehandling. Har du en enkel forklaring på forskjellen?
                        Min prosjekttråd

                        Comment


                        • #13
                          Fortollingsgebyret er betalingen for tjenesten Posten utfører når de går igjennom pakka på tollkontoret. De sjekker jo her verdien og innhold i pakka for å vurdere om det er tollavgiftbelagte varer eller om man bare skal betale moms av verdien. Fortollingsgebyret er jo for at han/hun som gjør denne jobben skal få lønn.

                          Har sett flere har skrevet at man kan dra på godssenteret på Alnabru å gjøre denne jobben selv kostnadsfritt, men kan ikke helt se at det er verdt det med tanke på at Posten tar 70-90kr for at man slipper å møte opp, stå i kø osv.
                          RC Drift Club Norway | LMBK

                          Comment


                          • #14
                            Jau, med på den. Jeg brukte TVINN (Tollvesenets Internettløsning) for noen år siden, slik at jeg kunne fortolle selv der og spare det gebyret, men det var evig mange regler å sette seg inn i og tok såpass mye tid at jeg heller gikk over til å legge ut den hundringsen.
                            Min prosjekttråd

                            Comment

                            (RS) Radiostyrt.no Statistics

                            Collapse

                            Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
                            Welcome to our newest member, Erik-M.
                            Working...
                            X