Announcement

Collapse
No announcement yet.

HPI Racing Sprint 2 Flux RTR w/Ford Mustang GT-R

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • HPI Racing Sprint 2 Flux RTR w/Ford Mustang GT-R

    Er det noen som har kjøpt denne?
    Førsteinntrykket var slarkete forstilling, men når batteriet var satt inn og skallet klipset på, fy F...
    Dæggern for ei børse!

    Eneste bekyming er reimene. Syns jeg har hørt rykter om at bilen må modifiseres for å redusere slittasjen. Stemmer det?
    Attached Files
    Last edited by Haralde66; 31-12-08, 05:01.
    I-Iarald Ekkje$tøI - http://www.ombk.org
    sigpic
    For n'te gang Sofus, trykk F5...

  • #2
    Det stemmer at du bør gjøre diffhus-moden, sjekk trådene som er tagget med Sprint 2.

    Har også sett flere Sprint 2 som kommer uten den nedre skruen som skal holde C-hub (se bilde). Ta av forhjul, snu bilen på hodet og se om skruene til C-hubs er der. Hvis ikke blir det såklart mye slark i forstillingen. Min ristet løs i blandt og måtte settes med gjengelås. Såvidt jeg husker er det dette settet: HPI 86009

    Last edited by ccondrup; 31-12-08, 10:15. Reason: bildr.no loker, trykk link for å se fullstr. bilde
    Min prosjekttråd

    Comment


    • #3
      Slarken kommer fra alle linkene i forstillingen. Har aldri sett så mange deler i forstillingen på en RCbil før, men det er ikke noe problem. Bilen er stabil og lett å kontrollere. Farten er overraskende bra, men den skal hovedsaklig brukes til drifting når jeg får nok driftehjul. Jeg bestilte et sett driftehjul med bilen, men et settvar tydeligvis kun to hjul...

      En annen sak som forundrer meg er at man må bruke verktøy for å bytte batteri. Skal det være så tungvint? Vanligvis holdes batterier på plass med noen små enkle klips.
      I-Iarald Ekkje$tøI - http://www.ombk.org
      sigpic
      For n'te gang Sofus, trykk F5...

      Comment


      • #4
        Nei, på Sprinten jeg har hatt så har jeg enkelt og greit ikke brukt klips engang. La den ene siden av batteriporten sitte litt løst og den andre siden uten klips, så vil du kunne feste/løsne sistnevnte side av batteriporten for hånd. Sving den ut for å bytte batteri.
        Min prosjekttråd

        Comment


        • #5
          Kan du være litt mer spesifikk mtp "diffhus-moden"?
          Mener du deksel mot grus, seig olje for å låse diffen (de nye diffene kan ikke åpnes for å feks putte inn papir) eller tenkte du på noe annet?
          I-Iarald Ekkje$tøI - http://www.ombk.org
          sigpic
          For n'te gang Sofus, trykk F5...

          Comment


          • #6
            Jeg har byttet ut de originale diffene, dog bone og hjulspindelene fordi disse var utslitt.
            De nye diffene er kulediffer. Dog bone og spindel er leddet, men henger sammen. Alt bestilt via Tower Hobbies.

            Problemet nå er at hele bilen rister og durer når jeg har mye utslag på rattet samtidig som hjulene roterer.Slik skal det ikke være. (Satte bilen oppå en "stand" når jeg testet dette.)
            Det hjelper selvsagt å begrense utslagene på styreservoen, men da blir det nesten umulig å drifte, fant jeg ut. Hvis jeg løser opp på kulediffen hjelper det også, men hele poenget med kulediff er jo å låse diffene når man drifter?

            Er det noen som kan forklare hva som er problemet her og foreslå en løsning.
            I-Iarald Ekkje$tøI - http://www.ombk.org
            sigpic
            For n'te gang Sofus, trykk F5...

            Comment


            • #7
              Ja her var det ikke mye respons gitt...
              I-Iarald Ekkje$tøI - http://www.ombk.org
              sigpic
              For n'te gang Sofus, trykk F5...

              Comment


              • #8
                Ønsker ikke svare med mindre jeg har noe fornuftig å si, men kan jo prøve å synse litt

                Det er jo vanlig å oppleve dette med CWD om du legger full sving, siden leddet mellom spindel og dogbone kun kan bendes til en viss grad før det gir mer motstand, altså at vinkelen blir for bratt for CWD'en. Eneste jeg kan si om dette er å prøve å senke maks styreutslag litt (på senderen). Hvis du opplever dette nå før du har byttet til CWD så kjenner jeg ikke til grunnen.
                Min prosjekttråd

                Comment


                • #9
                  Redusere utslag paa styringen har jeg proevd, men da blir det ikke lett aa drifte...
                  Det er rart at det skal vaere saa daarlig kvalitet paa denne bilen...
                  I-Iarald Ekkje$tøI - http://www.ombk.org
                  sigpic
                  For n'te gang Sofus, trykk F5...

                  Comment

                  Working...
                  X