Announcement

Collapse
No announcement yet.

Min HPI Sprint 2 drift

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Min HPI Sprint 2 drift

    Har en Sprint 2 med speed passion børsteløs sensorbasert motor/esc og 7,4v lipo batteri. Denne brukes til drifting og on-road kjøring, så det kan gå hardt utover den til tider

    Så nå holder jeg på å bygge en ny Sprint 2 med alt av hop ups jeg kan finne, som kun skal brukes til innendørs drifting.

    Fått montert litt idag, og byttet kulene i kulediffen forran siden denne skal være åpen. Bak blir det også kulediff som blir låst.
    Har det meste av delene liggende, er bare småtterier som mangler. Så legger ut bilder etterhvert som ting blir montert.

    Montert til nå:
    - karbon underramme
    - karbon toppramme
    - karbon demperfeste forran
    - karbon demperfeste bak
    - lilla alu c hub`er forran
    - lilla alu bærearmer forran
    - lilla alu bærearmer bak
    - lilla alu knuckle arm forran
    - lilla ball end rundtom
    - lilla alu servo fester
    - div lilla skruer og skiver
    - kulediff forran med oppgraderte kuler, åpen
    - kulediff bak, låst
    Attached Files
    Last edited by Racing_; 2 December 2009, 22:09.
    sigpic HPI Sprint 2 Drift | FG Monstertruck | ARC Cessna | Multiplex Mentor | Multiplex Easyglider | Kyosho Mini-Z Monster jubileumsutgave m/lipo | Kyosho PureTen | Tamiya Leopard tanks | Tamiya "The Frog" | Futaba 7C 2,4Ghz | Futaba 3PM 2,4Ghz |

  • #2
    Og hmm. Hvor mye koster det og gjøre den slik? Fristet littt hehe
    Last edited by xilian; 28 November 2009, 23:54. Reason: Ikke quoute i unøde!

    Comment


    • #3
      Har mere godsaker på lur. Skal sette opp delenummer osv etterhvert så det blir oversiktlig. Pris? Tja si det, har ikke regnet på det, men har kjøpt absolutt alt av hop ups. Mulig jeg legger opp ei liste hvor jeg har kjøpt ting + pris. Så blir det lettere for andre å bestille.
      sigpic HPI Sprint 2 Drift | FG Monstertruck | ARC Cessna | Multiplex Mentor | Multiplex Easyglider | Kyosho Mini-Z Monster jubileumsutgave m/lipo | Kyosho PureTen | Tamiya Leopard tanks | Tamiya "The Frog" | Futaba 7C 2,4Ghz | Futaba 3PM 2,4Ghz |

      Comment


      • #4
        Veldig kult, Sprint 2 er jo en knall bil, eneste tingen som jeg ville gjort annerledes her er å gjøre den populære diffhusmodden. Kan jo hende du skal det da!

        Sprinten din ser knallfin ut! Pass på alu bærearmene dine pga de bøyerseg i motsetning til graphic som knekker. Har du en bøyd bærearm uten at du legger merke til det med en gang så kan det gå utover flere deler på bilen.
        Men det ser jo skrikende fett ut da!

        Retteråsen
        Sheriff Retteråsen - Rc Drift Club Norway - Sponsor:Absolutthobby Yokomo
        2010: 3.pl NM | 2011: 1.pl Norgescup 2.pl NM 3.pl D1RC VM |12.pl Yokomo Drift Worlds | 2012: 5.pl Open European Championship | 2013: 12.pl Yokomo Drift Worlds

        Comment


        • #5
          Siden det blir en ren innebil så prøver jeg uten diffhusmodden. Den modden er gjort på den andre bilen siden den skal brukes ute også.
          Satte på on-road dekk i sommer og det gikk noe sykt, kjørte på asfalt så var ikke plaget med reima heller. Så istedenfor å kjøpe en ny on-road bil blir det til at jeg bygger en ny inne-drifte-bil. Er storfornøyd med sprinten til mitt bruk, også er det greit å ha 2 like biler med tanke på delelager.

          Oppdaget idag at alt på det bakre demperfeste var snudd på feil side
          sigpic HPI Sprint 2 Drift | FG Monstertruck | ARC Cessna | Multiplex Mentor | Multiplex Easyglider | Kyosho Mini-Z Monster jubileumsutgave m/lipo | Kyosho PureTen | Tamiya Leopard tanks | Tamiya "The Frog" | Futaba 7C 2,4Ghz | Futaba 3PM 2,4Ghz |

          Comment


          • #6
            ser bra ut dette må si den underramma frista noe jævlig :P
            Drifting er ganske likt sex, du må ha den perfekte vinkel og inngangsfart, samt bytte gummi ofte
            Tamiya TA03F Pro, Yokomo DRB hyper drive ssg high traction.
            Smått&Rått Harstad

            Comment


            • #7
              Originally posted by Retteråsen View Post
              Veldig kult, Sprint 2 er jo en knall bil, eneste tingen som jeg ville gjort annerledes her er å gjøre den populære diffhusmodden. Kan jo hende du skal det da!


              Retteråsen
              Hva er diffhusmodden dere snakker om ?
              sigpic
              www.drammenrcklubb.com
              HPI Sprint 2

              Comment


              • #8
                skjær av diffhuset :P på en måde.. kan ikke forklare, men har gjort det selv :P
                Drifting er ganske likt sex, du må ha den perfekte vinkel og inngangsfart, samt bytte gummi ofte
                Tamiya TA03F Pro, Yokomo DRB hyper drive ssg high traction.
                Smått&Rått Harstad

                Comment


                • #9
                  Originally posted by [URL="http://forum.radiostyrt.no/vb/member.php?u=2283"
                  eddy11[/URL]]Hva er diffhusmodden dere snakker om ?
                  Diffhus modden er rett å slett at du skjærer bort de skjermene rundt diffen på sprint 2 som sitter rundt diffene forand og bak. De ser ut til å skjerme diffene for skitt og stein, de gjør i og for seg. Men de fanger steiner også. Derfor velger mange, ja så å si alle og fjerne denne ''skjermen'' rundt diffene. slik at stein og skitt heller treffer diffene og spretter unna, Imotstening til å bli sittende fast mellom diff og denne skjermen. Da vil steinen som sitter der spiseopp diffen nokså raskt!

                  Håper dette hjalp, hvis du ikke skjønnte noe nå. Så vil du nok gjøre det så fort du tar en kikk på en Sprint2

                  Retteråsen
                  Sheriff Retteråsen - Rc Drift Club Norway - Sponsor:Absolutthobby Yokomo
                  2010: 3.pl NM | 2011: 1.pl Norgescup 2.pl NM 3.pl D1RC VM |12.pl Yokomo Drift Worlds | 2012: 5.pl Open European Championship | 2013: 12.pl Yokomo Drift Worlds

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Retteråsen View Post
                    Diffhus modden er rett å slett at du skjærer bort de skjermene rundt diffen på sprint 2 som sitter rundt diffene forand og bak. De ser ut til å skjerme diffene for skitt og stein, de gjør i og for seg. Men de fanger steiner også. Derfor velger mange, ja så å si alle og fjerne denne ''skjermen'' rundt diffene. slik at stein og skitt heller treffer diffene og spretter unna, Imotstening til å bli sittende fast mellom diff og denne skjermen. Da vil steinen som sitter der spiseopp diffen nokså raskt!

                    Håper dette hjalp, hvis du ikke skjønnte noe nå. Så vil du nok gjøre det så fort du tar en kikk på en Sprint2

                    Retteråsen
                    Takk takk
                    sigpic
                    www.drammenrcklubb.com
                    HPI Sprint 2

                    Comment


                    • #11
                      Her er et par bilder som viser diffhus modden og hva som skal fjernes (ikke min bil)
                      Attached Files
                      sigpic HPI Sprint 2 Drift | FG Monstertruck | ARC Cessna | Multiplex Mentor | Multiplex Easyglider | Kyosho Mini-Z Monster jubileumsutgave m/lipo | Kyosho PureTen | Tamiya Leopard tanks | Tamiya "The Frog" | Futaba 7C 2,4Ghz | Futaba 3PM 2,4Ghz |

                      Comment


                      • #12
                        Fikk pakke idag så nå er de originale lilla delene montert. Byttet ut foringene til reimstrammeren med kulelager. Montert lilla alu reimhjul og stålmedbringer. Satte akslingen til reimhjulene i dreiebenken og pusset den blank.
                        Attached Files
                        sigpic HPI Sprint 2 Drift | FG Monstertruck | ARC Cessna | Multiplex Mentor | Multiplex Easyglider | Kyosho Mini-Z Monster jubileumsutgave m/lipo | Kyosho PureTen | Tamiya Leopard tanks | Tamiya "The Frog" | Futaba 7C 2,4Ghz | Futaba 3PM 2,4Ghz |

                        Comment


                        • #13
                          Hvor bestiller du fra?

                          Comment


                          • #14
                            Denna bilen blir råå

                            Retteråsen
                            Sheriff Retteråsen - Rc Drift Club Norway - Sponsor:Absolutthobby Yokomo
                            2010: 3.pl NM | 2011: 1.pl Norgescup 2.pl NM 3.pl D1RC VM |12.pl Yokomo Drift Worlds | 2012: 5.pl Open European Championship | 2013: 12.pl Yokomo Drift Worlds

                            Comment


                            • #15
                              ja hvor har du kjøpt disse delene fra

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X