Announcement

Collapse
No announcement yet.

Capt. Slows byggetråd, Tamiya TA03-F

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Capt. Slows byggetråd, Tamiya TA03-F

    Kom over en gammel Tamiya TA03-F på Ebay for en stund siden, og tenkte skitt au, detta kunne vært artig. Chassis er jo kjent for å være rimelig rått å drifte med, så jeg så fram til å få det. Da det kom, så så det rett og slett...........ja......bæsj ut. Det er helt og alt er i orden, men fyttirakkern å kjedelig å se på. Ikke drifta det spesielt bra heller, så det ble liggende en stund ute i gangen her. Etterhvert ble jeg rett og slett drita lei av å se på det liggende der, og starta å titte rundt etter deler. Jammen fant jeg ikke endel deler her og der, og tanken om å bygge om hele skiten til noe som er både penere og mer funksjonelt begynte å ta form. Vel, for å gjøre en litt lenger historie litt kortere, nå begynner det å komme inn deler her, og jeg er snart på vei til å gjøre om chassiset til en heftigere versjon av seg sjøl, og den prosessen tenkte jeg at jeg skulle dele med dere som ønsker. Her ska det bli mye blå aluminium, nytt setup og høyst sannsynlig ett eller anna f-ord etterhvert som tida går. Er det noen som vil gi tilbakemeldinger etterhvert, så er det (antakelig) bare hyggelig Click image for larger version

Name:	Tamiya 01.jpg
Views:	1
Size:	45.8 KB
ID:	788336Click image for larger version

Name:	Tamiya 03.jpg
Views:	1
Size:	62.4 KB
ID:	788338Click image for larger version

Name:	Tamiya 02.jpg
Views:	1
Size:	48.2 KB
ID:	788337
    Last edited by Gjøvikmann; 10 January 2011, 22:38. Reason: Nakne damer på tv
    Capt. Slow
    Medlem i GTL Rc-klubb www.rcklubben.no
    Team GoSlow

  • #2
    Første som har kommet i posten, er denna chassisplata. Siden er vanskelig å finne den orginale karbon-oppgraderinga, så endte jeg opp med denne fra Phoenix.

    Click image for larger version

Name:	Tamiya 04.jpg
Views:	1
Size:	37.5 KB
ID:	771872
    Capt. Slow
    Medlem i GTL Rc-klubb www.rcklubben.no
    Team GoSlow

    Comment


    • #3
      Velkommen i klubben !
      Her skal jeg følge med.
      Jan Erik Bolseth
      Member of Aalesund R/C Drift Club
      Eat Sleep Drift

      Aalesund R/C Crawler's

      Comment


      • #4
        Hvis det var en ''Liker'' knapp her ville jeg trykket på den

        Retteråsen
        Sheriff Retteråsen - Rc Drift Club Norway - Sponsor:Absolutthobby Yokomo
        2010: 3.pl NM | 2011: 1.pl Norgescup 2.pl NM 3.pl D1RC VM |12.pl Yokomo Drift Worlds | 2012: 5.pl Open European Championship | 2013: 12.pl Yokomo Drift Worlds

        Comment


        • #5
          Originally posted by Retteråsen View Post
          Hvis det var en ''Liker'' knapp her ville jeg trykket på den

          Retteråsen
          "l i k e r"
          Div. biler og tanks. Den siste er en Traxxas Summit. Og også noen nybegynner helikoptere. Som jeg ikke kan fly....

          Comment


          • #6
            Da har de første "smådelene" kommet. De er fra Yeah Racing, og det er dempere, underarmer(vises ikke på bildet da dem sitter i en pose under demperne), c-hubs, knuckles og styring.

            Click image for larger version

Name:	Tamiya 05.jpg
Views:	1
Size:	74.5 KB
ID:	771874
            Capt. Slow
            Medlem i GTL Rc-klubb www.rcklubben.no
            Team GoSlow

            Comment


            • #7
              cool

              Retteråsen
              Sheriff Retteråsen - Rc Drift Club Norway - Sponsor:Absolutthobby Yokomo
              2010: 3.pl NM | 2011: 1.pl Norgescup 2.pl NM 3.pl D1RC VM |12.pl Yokomo Drift Worlds | 2012: 5.pl Open European Championship | 2013: 12.pl Yokomo Drift Worlds

              Comment


              • #8
                *** LIKER***

                Jeg vil og ha en, men jeg finner ingen...
                Kraftig redusert samling
                Drifter:
                Tamiya TA04-R m/Tekin RS Pro & LRP X12 6,5T Spectrum DX3S

                Comment


                • #9
                  Da selger du Avid`en din til meg da eller? hehe

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Stiga View Post
                    Da selger du Avid`en din til meg da eller? hehe

                    Hehe, den kjem nok fortsatt til å bli kjørt som førstebilen i konkurranse
                    Capt. Slow
                    Medlem i GTL Rc-klubb www.rcklubben.no
                    Team GoSlow

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by gi-torg View Post
                      *** LIKER***
                      Jeg vil og ha en, men jeg finner ingen...
                      Her har du en til salgs, oppdatert av selger i går http://driftercentral.com/forums/ind..._0&#entry85490
                      Min prosjekttråd

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by gi-torg View Post
                        *** LIKER***

                        Jeg vil og ha en, men jeg finner ingen...
                        Så at det var flere igår på ebay, men dem koste jo endel da...NIB de fleste av dem ihvertfall...
                        Capt. Slow
                        Medlem i GTL Rc-klubb www.rcklubben.no
                        Team GoSlow

                        Comment


                        • #13
                          Så var det kommet enda noen deler, idag kom det lower gearbox front and rear, cvd-akslinger og topp-plate. Problemet som jeg nå har blitt klar over, er at siden det er mange forskjellige luringer rundt omkring som fortsatt lager dette, så blir det en ganske stor fargeforskjell, men skitt au, akkurat nå er jeg interressert i å få prøvd ut og teste, se om det faktisk lar seg gjøre detta her, noe jeg er litt usikker på for tiden. Det blir vanskeligere og vanskeligere å finne de delene man trenger, så da kan man kanskje ikke være altfor kresen på alle fargenyanser..
                          .Click image for larger version

Name:	Tamiya 06.jpg
Views:	1
Size:	70.0 KB
ID:	771884
                          Capt. Slow
                          Medlem i GTL Rc-klubb www.rcklubben.no
                          Team GoSlow

                          Comment


                          • #14
                            Scweeeet
                            Men visste du ikke det da Slow, Rødt er jo det nye blått


                            Retteråsen
                            Sheriff Retteråsen - Rc Drift Club Norway - Sponsor:Absolutthobby Yokomo
                            2010: 3.pl NM | 2011: 1.pl Norgescup 2.pl NM 3.pl D1RC VM |12.pl Yokomo Drift Worlds | 2012: 5.pl Open European Championship | 2013: 12.pl Yokomo Drift Worlds

                            Comment


                            • #15
                              Da er ombyggingen igang, men det er jaggu mye arbeid. Det gikk rimelig bra bortsett fra at jeg satte nedre bærearmer på feil vei en gang. Det stoppa seg automatisk idag siden skruene som sku feste c-hubs foran og knuckles bak måtte brukes opp igjen fra gamle bilen. Der har det nok vært heftig brukt, så jeg får se om jeg finner noen andre da det ikke lot seg ordne....sjøl med tildels uovertruffen voldsbruk....

                              Click image for larger version

Name:	Tamiya 07.jpg
Views:	1
Size:	56.0 KB
ID:	771890
                              Capt. Slow
                              Medlem i GTL Rc-klubb www.rcklubben.no
                              Team GoSlow

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X