Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kammiz TT-01D-tråd! :)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kammiz TT-01D-tråd! :)

    tenkte jeg skulle dele med dere hvor fin min tamiya tt-01d har blitt!

    nå er det bare å begynne å investere i option parts






    Last edited by kammiz; 24 March 2010, 08:52. Reason: ny topic
    Thomas Kamrud Jahnsen, '82. Jeg kjører TT-01D!
    Castle Creations Mamba Max CM36-s6900 børsteløs, Spektrum DX3E 2,4ghz radio.

  • #2
    Nå snakker vi en som har skjønt cleant driftestuk
    Martin Sørlie - 1985
    TLR - Absima - Spektrum
    Darkspeed Racing
    www.teamsmallsize.com

    Comment


    • #3
      Originally posted by Razer
      Nå snakker vi en som har skjønt cleant driftestuk
      hehe ja, hadde det ikke vært for at det var utbulinger på dørhåndtakene så hadde jeg ikke satt på de merkene heller.. clean-look er fetest
      Thomas Kamrud Jahnsen, '82. Jeg kjører TT-01D!
      Castle Creations Mamba Max CM36-s6900 børsteløs, Spektrum DX3E 2,4ghz radio.

      Comment


      • #4
        tøff bil det der ja.

        men hva skal du med option deler på en drifter?
        litt bling bling i form av heftige felger er vel det man trenger.
        A REAL TWIN IS A V-TWIN.
        alt under 1200 cc er en startmotor.
        R.I.P Konrad My litle friend i will never forget you.

        Comment


        • #5
          @Jan-Ivar: Det er en TT01... Noe bling fortjener den for å se litt fin ut, og noe fortjener den for å funke skikkelig
          Martin Sørlie - 1985
          TLR - Absima - Spektrum
          Darkspeed Racing
          www.teamsmallsize.com

          Comment


          • #6
            Originally posted by Razer
            @Jan-Ivar: Det er en TT01... Noe bling fortjener den for å se litt fin ut, og noe fortjener den for å funke skikkelig
            OK DA! hav må man ha av options for at den skal bli bra da?
            A REAL TWIN IS A V-TWIN.
            alt under 1200 cc er en startmotor.
            R.I.P Konrad My litle friend i will never forget you.

            Comment


            • #7
              det viktigste har den originalt, siden det er en tt-01D, D for drift, da har den diverse options allerede. Kulelager og sånn, men du får jo alle mulige options som gjør bilen stivere osv..
              Thomas Kamrud Jahnsen, '82. Jeg kjører TT-01D!
              Castle Creations Mamba Max CM36-s6900 børsteløs, Spektrum DX3E 2,4ghz radio.

              Comment


              • #8
                *For tåle LRP børsteløs(ja, ok, så er det kanskje litt overkill da, men du kjenner meg) så må man helst ha alu. input shafts og kardang.

                *Ståldrivaksler er ikke dumt, og jeg mener enveisdiff er et must...

                *Fjærsett er aldri dumt å ha.

                Tror det i hovedsak er alt jeg har(Fikk med det meste i original, har TT01-R), men jeg skal også ha topplate for å stive chassiet litt, og kanskje noe annet smått, så er den gull... Den har litt å leve opptil da, hvis du har sett lista på hva jeg har driftet med før... Den mangler liksom litt

                Men, jeg vurderer å ta fram Corallyen igjen ja
                Martin Sørlie - 1985
                TLR - Absima - Spektrum
                Darkspeed Racing
                www.teamsmallsize.com

                Comment


                • #9
                  har aldri påstått at tt-01d i original tilstand er det beste heller, men det er et greit innfallspunkt til drifting skal drifte litt på parkettgulv i en gymsal i første omgang
                  Thomas Kamrud Jahnsen, '82. Jeg kjører TT-01D!
                  Castle Creations Mamba Max CM36-s6900 børsteløs, Spektrum DX3E 2,4ghz radio.

                  Comment


                  • #10
                    Det er en GENIAL basher da Tåler alt for å lære lism...
                    Martin Sørlie - 1985
                    TLR - Absima - Spektrum
                    Darkspeed Racing
                    www.teamsmallsize.com

                    Comment


                    • #11
                      jeg har hi-tec servo i bilen, prøvde forøvrig bilen for første gang i stor hall idag, men fikk problemer med at servoen ugjorde seg hele tiden, så jeg lurer på om jeg har satt på feil overgang fra servo til styremekanisme, men så har jeg lagt igjen bruksanvisning og deler som ble igjen i bergen, nå er jeg i valdres. er det noen av dere som kan svare meg på om jeg skal bruke tamiya/futaba eller sanwa/acoms ? nå bruker jeg tamiya/futaba, men denne sklir altså på tennene. har jeg valgt feil til hi-tec eller må jeg rett og slett lime?
                      Thomas Kamrud Jahnsen, '82. Jeg kjører TT-01D!
                      Castle Creations Mamba Max CM36-s6900 børsteløs, Spektrum DX3E 2,4ghz radio.

                      Comment


                      • #12
                        hitec har 23 tenners spline på utgående aksel i servoen.
                        du må ha et servo horn beregnet på hitec hvis ikke får du problemer.

                        nei ikek lim fast servo hornet.
                        A REAL TWIN IS A V-TWIN.
                        alt under 1200 cc er en startmotor.
                        R.I.P Konrad My litle friend i will never forget you.

                        Comment


                        • #13
                          men ingen av de jeg har er riktige? det er ikke servo-horn jeg bruker.. det er en egen overgang til styringen..
                          Thomas Kamrud Jahnsen, '82. Jeg kjører TT-01D!
                          Castle Creations Mamba Max CM36-s6900 børsteløs, Spektrum DX3E 2,4ghz radio.

                          Comment


                          • #14
                            Du bruker et servohorn, men det har innebygget servoredder. Det er to muligheter her, enten så har du feil del, eller så har du som mange andre, oppdaget et vanlig Tamiya problem Det er så slærkete med originale deler i styringa, at man kan få angst. En så bil vil aldri være heeeelt strøken med tanke på det, men alu. styrearmer hjelper MYYYYYEEE!!!
                            Martin Sørlie - 1985
                            TLR - Absima - Spektrum
                            Darkspeed Racing
                            www.teamsmallsize.com

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by kammiz
                              jeg har hi-tec servo i bilen, prøvde forøvrig bilen for første gang i stor hall idag, men fikk problemer med at servoen ugjorde seg hele tiden, så jeg lurer på om jeg har satt på feil overgang fra servo til styremekanisme, men så har jeg lagt igjen bruksanvisning og deler som ble igjen i bergen, nå er jeg i valdres. er det noen av dere som kan svare meg på om jeg skal bruke tamiya/futaba eller sanwa/acoms ? nå bruker jeg tamiya/futaba, men denne sklir altså på tennene. har jeg valgt feil til hi-tec eller må jeg rett og slett lime?
                              Ja den andre typen passer perfect, har testa dette på en servo her nå.
                              Men dette har du vell sett på pm'n din på ett annett forum :wink:
                              Spectrum DX3S
                              MCD RR evo3 comp 08

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X