Announcement

Collapse
No announcement yet.

Min "driftebil"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    null problem ja det er ganske rimelig

    plejmo
    Drifting er ganske likt sex, du må ha den perfekte vinkel og inngangsfart, samt bytte gummi ofte
    Tamiya TA03F Pro, Yokomo DRB hyper drive ssg high traction.
    Smått&Rått Harstad

    Comment


    • #32
      ...og hvis du ikke vil gi 1800+ for en motorcombo så sjekk...
      Haha ja, for det er jo absolutt det billigste du får i norge

      Speedstar Brushless Regler 3.5 - 1090,-


      Platinium Brushless Motor 6.5T 7.450kv
      - 489,-

      Alternativ, billigere ESC som fungerer like godt med samme motoren: Speedstar Brushless Regler 5.5 - 895,-

      Så vidt jeg vet blir dette under 1800 +.

      Dessuten er dette en combo du ikke overhode kan sammenligne med Hobbywing sin! Dette er sensorbasert system, mange flere justeringsmuligheter. Dette kjøper du ifra norge, da også lettere å forhandle og forholde seg til. Pluss jeg har sett svært få av disse ESC'ene og motorene med trøbbel, da har det som regel vært brukerleif!
      Har sett få hobbywing med trøbbel også det er gode fungerende comboer. Det dumme er at på de fleste comboene jeg har sett har av/på bryter vært et svært svakt punkt. Men mulig de har fikset opp litt slikat dette fungerer bedre nå

      Men det er klart, hobbywing er absolutt billigere. Og neida du trenger ikke sensor system i drifting. Men og det var jeg veldig bestemt på selv før jeg hadde sensor... Etter jeg fikk sensor, skal jeg ALDRI kjøre sensorløst igjen. Så joda etter min mening, øker det drifte opplevelsen din betraklig.

      Lykke til uansett med kjøp av motor, vi er her for å hjelpe vettu

      Retteråsen
      Last edited by Retteråsen; 21 June 2011, 13:21. Reason: Schustæringer
      Sheriff Retteråsen - Rc Drift Club Norway - Sponsor:Absolutthobby Yokomo
      2010: 3.pl NM | 2011: 1.pl Norgescup 2.pl NM 3.pl D1RC VM |12.pl Yokomo Drift Worlds | 2012: 5.pl Open European Championship | 2013: 12.pl Yokomo Drift Worlds

      Comment


      • #33
        sant som Retteråsen sier, et sensorbasert system er nok i klassen over.

        skal ikke si at det ikke er sant at hobbywing esc'ene har problemer med på/av knappen, men selv har jeg aldri opplevd noe tull med de, og om det skulle bli et problem, så koster det en snickers for en ny bryter. og om du ikke kan lodde selv får du nok hjelp av en hobbybutikk, evt en annen rc entusiast

        plejmo
        Drifting er ganske likt sex, du må ha den perfekte vinkel og inngangsfart, samt bytte gummi ofte
        Tamiya TA03F Pro, Yokomo DRB hyper drive ssg high traction.
        Smått&Rått Harstad

        Comment


        • #34
          Originally posted by Retteråsen View Post
          Haha ja, for det er jo absolutt det billigste du får i norge

          Speedstar Brushless Regler 3.5 - 1090,-


          Platinium Brushless Motor 6.5T 7.450kv
          - 489,-

          Alternativ, billigere ESC som fungerer like godt med samme motoren: Speedstar Brushless Regler 5.5 - 895,-

          Så vidt jeg vet blir dette under 1800 +.

          Retteråsen
          Robitronic:
          Esc 1090,-
          Motor 489,-
          +programmeringskort for speedstar brushless 295,-
          =1874 + eventuelt frakt.

          Hobbywing:
          Motor/esc og kort inkl frakt = 600,-

          Har robitronic og hobbywing oppsettene selv. Robitronic er jo bra det, men han som har posten her er ny i drifting. Og trenger han virkelig ett oppsett som er nesten 3 ganger så dyrt som ett helt OK hobbywing sett?
          John Henning Østbye
          Futaba 4Px, Hpi Baja 5B SS, Arc R10 2015, Tamiya M-06, Kyosho Viper.

          Comment


          • #35
            Hehe, beklager jeg prøver bare å legge kortene på bordet! No offence, og jeg sier faktisk JA, for den beste kjøre opplevelsen velg robitronic! Så har man råd kjøp utstyr i sikkelig forfatning med engang! Det er vel det lengst levende rådet om det meste man skal starte med! Og hvis du legger novak sitt SLYDR system som om mulig kan sammelignes med robitronic sitt ved siden av, så kan du gange det med årslønna di, satt veldig på spissen men... Det samme gjelder LRP, Novak, Nosram... Så jeg føler ikke jeg anbefaler det dyreste jeg heller, jeg har blitt litt opptatt av at nye folk skal handle sine første ting i butikker i norge. Da servicen fra hongkong butikkene ikke er dårlige, men kan virke fjerne for de som ikke kjenner til kjøp/salg gjennom pc'en. Det er vel kanskje bare en vrangforestilling, en slags mors følelse jeg har ovenfor babydrifters hehe

            Kan jo være at dette ikke er noe gøy og da er det dumt og bruke masse penger. Men synes han det allerede er gøy, så anbefaler jeg sikkelig utstyr med engang, for dårlig utstyr kan også drepe interessen for mange.
            Men gutten må velge selv, jeg prøver bare å gi all min kunnskap til han via innlegg her på forumet

            Jeg prøver ikke si at han SKAL kjøpe robitronic, nei på ingen måte! Men jeg vil vise begge comboene, pris og hva de er! Siden ingen andre viste han hva de egentelig prisene var, på settet jeg refererte til så gjorde jeg det. Rett skal jo være rett Og det skal legges til så ingen missforstår, det finnes jo TUSENER av andre comboer også itilegg til disse to! hehe...
            Så får gutten velge utifra det vi viser han her, og hva han måtte lese ellers andre også som kan dra nytte av alt vis vaset jeg klarer å skrive på kort tid :P

            Og hvem har sagt han trenger programeringskortet? Det finnes det drøssevis av ute i felten Jeg låner gjerne bort mitt når jeg er ute. Det er jo bare hyggelig.. Dog skal det sises, at kortet til hobbywing gir ikke like mange muligheter for programering som speedstar ESC'ene... Så igjen, der blir sammenligningen av kort lik som sammenlignelse av Sensor/sensorløst.... Begge fungerer, men på litt forskjellige måter...

            Mener selv å huske i tråden jeg la ut at man skal få kombo ned til 5.5T MED programmeringskortet til under 1700... Og siden jeg har ødelagt tråden hans med visvas, skal jeg fikse avslag på det hele for han!

            Men nå skal jeg slutte og komme med råd, i denne tråden. Føler ikke du er helt komfortabel med innleggene mine John, når jeg roser absolutthobby, mye mulig det er bare meg? Og om det er meg eller absolutthobby du ikke liker :S (mulig det bare er min følelse av det hele) så rydd det opp med oss, i stede for å undergrave meg eller absolutthobby på forumet! Hittil er du den eneste som har sagt at servicen på absolutthobby er dårlig i et foruminlegg. Har ikke opplevd det i heletatt ellers heller, så jeg har hørt. Men klart alle har ikke bare positivt rundt seg!
            Er det bare tøv jeg kommer med her til slutt, overse det Og nyt om mulig heller fin været

            Peace out, Retteråsen
            Last edited by Retteråsen; 22 June 2011, 01:25.
            Sheriff Retteråsen - Rc Drift Club Norway - Sponsor:Absolutthobby Yokomo
            2010: 3.pl NM | 2011: 1.pl Norgescup 2.pl NM 3.pl D1RC VM |12.pl Yokomo Drift Worlds | 2012: 5.pl Open European Championship | 2013: 12.pl Yokomo Drift Worlds

            Comment


            • #36
              Bare fortsett å gi forslag dere. Det gjelder alle sammen. Retteråsen og John også. Til slutt er det jo jeg som bestemmer hva jeg vil og hva jeg har råd til å kjøpe. Så syns det er greit å få tips om forskjellige alternativer.

              Helt først i tråden så ser dere at jeg har en Ansmann Are-2. Denne er med vanlig børste-motor. Syns vel at den var artig med drifting-dekk. Men bare en liten stund av gangen. For den ble litt svak hvis jeg skulle ha lange store svinger og sånn, så vil ha noe med litt mer power som tåler litt. Siden jeg er helt uerfaren med el drift, så må jeg spørre så jeg får høre meninger og erfaringer.

              Men er forståelsesfull til det Retteråsen kommer med. Syns det er greit å ha en norsk forhandler å forholde seg til egentlig.

              Men tiden vil vise hvem alternativ jeg havner på.

              Har jo flere nitro-biler som jeg er fornøyd med. Så er nok definitivt bitt av rc basillen


              Sent from my iPhone using Tapatalk
              Kyosho Stadium Force:-P; Kyosho Inferno GT8); Thunder Tiger Mirage Pro:roll: ; Ansmann ARE-2:shock:

              Comment


              • #37
                Noen som har vært borte i VRC?
                Det Rc spillet til pc. Går det å sette opp til drifting der også?


                Sent from my iPhone using Tapatalk
                Kyosho Stadium Force:-P; Kyosho Inferno GT8); Thunder Tiger Mirage Pro:roll: ; Ansmann ARE-2:shock:

                Comment


                • #38
                  jada, har vært borti det. de har visst gjort en god del oppdateringer siden den gang. da jeg prøvde det var det så å si bare nitrobiler, og driftedekkene man kunne velge imellom var søppel. men jeg har radio med pc-tilkobling så jeg vurderer veldig å prøve det igjen.

                  plejmo
                  Drifting er ganske likt sex, du må ha den perfekte vinkel og inngangsfart, samt bytte gummi ofte
                  Tamiya TA03F Pro, Yokomo DRB hyper drive ssg high traction.
                  Smått&Rått Harstad

                  Comment


                  • #39
                    Originally posted by plejmo View Post
                    jada, har vært borti det. de har visst gjort en god del oppdateringer siden den gang. da jeg prøvde det var det så å si bare nitrobiler, og driftedekkene man kunne velge imellom var søppel. men jeg har radio med pc-tilkobling så jeg vurderer veldig å prøve det igjen.

                    plejmo
                    Så det er med andre ord bare å kjøpe det. Har veldig lyst å kjøpe det jeg å. Men jeg kjøper med rattkontroll og kjøper heller adapter til eventuell radio jeg kjøper siden.
                    Hvor lønner det seg å kjøpe det da?


                    Sent from my iPhone using Tapatalk
                    Kyosho Stadium Force:-P; Kyosho Inferno GT8); Thunder Tiger Mirage Pro:roll: ; Ansmann ARE-2:shock:

                    Comment


                    • #40
                      jeg aner ikke hvor man får kjøpt slik, fikk med pc-kabel når jeg kjøpte radioen skjønner du..

                      nå er sprinten pakket og klar

                      plejmo
                      Drifting er ganske likt sex, du må ha den perfekte vinkel og inngangsfart, samt bytte gummi ofte
                      Tamiya TA03F Pro, Yokomo DRB hyper drive ssg high traction.
                      Smått&Rått Harstad

                      Comment


                      • #41
                        Originally posted by plejmo View Post

                        nå er sprinten pakket og klar

                        plejmo
                        Det er bra. Da gleder jeg meg.

                        Vet det går å bestille på nettet. På dømmes egen hjemmesidehttp://www.virtualrc.com/
                        Men vet ikke om det går å få tak i noe billigere noe sted.


                        Sent from my iPhone using Tapatalk
                        Kyosho Stadium Force:-P; Kyosho Inferno GT8); Thunder Tiger Mirage Pro:roll: ; Ansmann ARE-2:shock:

                        Comment


                        • #42
                          Sitter å venter på en HPI Sprint 2.
                          Gleder meg til den kommer. Håper den kommer så jeg får holdt på med den i ferien. Handle litt små ting når den kommer. Så er det å finne seg et sted å kjøre tenker jeg.
                          Er forresten kjøpt her på forumet.
                          Noen som har noe tips om åssen karosseri jeg bør ha på denne? Mulig noe amerikansk!?!


                          Sent from my iPhone using Tapatalk
                          Kyosho Stadium Force:-P; Kyosho Inferno GT8); Thunder Tiger Mirage Pro:roll: ; Ansmann ARE-2:shock:

                          Comment


                          • #43
                            SM197369978NO

                            plejmo
                            Drifting er ganske likt sex, du må ha den perfekte vinkel og inngangsfart, samt bytte gummi ofte
                            Tamiya TA03F Pro, Yokomo DRB hyper drive ssg high traction.
                            Smått&Rått Harstad

                            Comment


                            • #44
                              Originally posted by plejmo View Post
                              SM197369978NO

                              plejmo
                              Å det er? Hvor finner jeg det?


                              Sent from my iPhone using Tapatalk
                              Kyosho Stadium Force:-P; Kyosho Inferno GT8); Thunder Tiger Mirage Pro:roll: ; Ansmann ARE-2:shock:

                              Comment


                              • #45
                                posten.no tenker jeg :P

                                TM
                                ||Losi XXX-S||HB CyclonTC|||TekiN||NosraM||SavoX||IP||GreenDrift||

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X