Announcement

Collapse
No announcement yet.

Min "driftebil"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Min "driftebil"

    Kjøpte meg en Ansmann ARE-2. Dette er vel egentlig en touringbil, men var et billig alternativ for en som ikke har prøvd seg på drifting før. Å ikke elektrisk. Har bare nitrobiler fra før av.
    Dette er sånn bilen så ut når jeg kjøpte den.


    Måtte kjøpe driftingdekk i tillegg. Men p.g.a. for liten klaring mellom felgen og opphenget, eller hva jeg skal si, måtte disse felgene freses opp 4-5mm for å få på felgene.
    Kyosho Stadium Force:-P; Kyosho Inferno GT8); Thunder Tiger Mirage Pro:roll: ; Ansmann ARE-2:shock:

  • #2


    Dette er et karosseri jeg kunne tenkt meg. Tøft, men stikker seg ikke ut.
    Vil ha en stilren bil.
    Kyosho Stadium Force:-P; Kyosho Inferno GT8); Thunder Tiger Mirage Pro:roll: ; Ansmann ARE-2:shock:

    Comment


    • #3
      Dette er et godt utgangspunkt for å teste drifting ja. One-way på denne vet jeg ikke om finnes, men pga vektbalansen tror jeg ikke one-way vil være det beste valget her..

      Sats heller på å lås bakdiffen din og prøv deg fram! Finner du ut at drifting er gøy ville jeg kjøpt annet chassi fremfor å putte hauger av penger i dette chassiet.. Men det er veldig fint å prøve med!

      Retteråsen
      Sheriff Retteråsen - Rc Drift Club Norway - Sponsor:Absolutthobby Yokomo
      2010: 3.pl NM | 2011: 1.pl Norgescup 2.pl NM 3.pl D1RC VM |12.pl Yokomo Drift Worlds | 2012: 5.pl Open European Championship | 2013: 12.pl Yokomo Drift Worlds

      Comment


      • #4
        Da har jeg prøvd å lage meg en intercooler. Den er ikke ferdig, men er hvertfall en start. Håper det kan bli bra til slutt. Ellers har jeg en del jeg kan bruke på jobben som vil passe bra, så har flere forsøk Click image for larger version

Name:	IMG_4974.jpg
Views:	1
Size:	40.1 KB
ID:	773465Click image for larger version

Name:	IMG_5260.jpg
Views:	1
Size:	40.3 KB
ID:	773466Click image for larger version

Name:	IMG_2856.jpg
Views:	1
Size:	33.0 KB
ID:	773467Click image for larger version

Name:	IMG_0563.jpg
Views:	1
Size:	38.1 KB
ID:	773464

        Ska lage riller så det ser ut som en radiator, og bøye til røra som skal "gå vider" til motoren for å få det til å se litt mer realistisk ut.

        Så må jeg jo lage hull i karosseriet for at den skal syns, og "se ut som den funker".

        Lurer litt på hvordan jeg skal få kappa i karosseriet samtidig som det skal se bra ut da. Og infestinga på bilen da. Finner vel på noe
        Kyosho Stadium Force:-P; Kyosho Inferno GT8); Thunder Tiger Mirage Pro:roll: ; Ansmann ARE-2:shock:

        Comment


        • #5
          Tøft

          Retteråsen
          Sheriff Retteråsen - Rc Drift Club Norway - Sponsor:Absolutthobby Yokomo
          2010: 3.pl NM | 2011: 1.pl Norgescup 2.pl NM 3.pl D1RC VM |12.pl Yokomo Drift Worlds | 2012: 5.pl Open European Championship | 2013: 12.pl Yokomo Drift Worlds

          Comment


          • #6
            Takk Retteråsen. Håper det blir bra til slutt hvertfall.

            I dag var jeg en tur å testa litt drifting i en gymsal. Var litt mer artig å drifte med litt plass istede for i stua hjemme.
            Å begynte å få litt mer styring på bilen etterhvert. Klarte å holde ca lik avstand til midtsirkel noen runder på rad hvertfall.
            Gleder meg til å komme i gymsalen å kjøre igjen. Drifting ga mersmak. Får teste litt på jobben i morgen å vel.
            Kyosho Stadium Force:-P; Kyosho Inferno GT8); Thunder Tiger Mirage Pro:roll: ; Ansmann ARE-2:shock:

            Comment


            • #7
              Du er også hjertelig velkommen til å delta på konkurranser
              Er turen litt lang, hjelper vi til med overnattinger vettu

              Retteråsen
              Sheriff Retteråsen - Rc Drift Club Norway - Sponsor:Absolutthobby Yokomo
              2010: 3.pl NM | 2011: 1.pl Norgescup 2.pl NM 3.pl D1RC VM |12.pl Yokomo Drift Worlds | 2012: 5.pl Open European Championship | 2013: 12.pl Yokomo Drift Worlds

              Comment


              • #8
                Originally posted by Retteråsen View Post
                Du er også hjertelig velkommen til å delta på konkurranser
                Er turen litt lang, hjelper vi til med overnattinger vettu

                Retteråsen
                Tror jeg må trene en del mer først, men takk for tilbudet.

                Skal prøve å komme meg på et løp og få titta en gang. Se hvordan det skal gjøres, å ikke bare hva jeg syns ser greit ut.
                Hva skal jeg se på for å "bedømme" hvor bra en drift er? Er det om å gjøre å være så nær ting som mulig uten å være nær med så høy fart og vinkel som mulig. Eller er det veldig forenkla tolking?
                Kyosho Stadium Force:-P; Kyosho Inferno GT8); Thunder Tiger Mirage Pro:roll: ; Ansmann ARE-2:shock:

                Comment


                • #9
                  Det er nok nyttig for deg å lese reglemanget som ligger på www.rcdcn.no
                  Men det er jo disse kriteriene som teller, clipping points(altså hvor nær du er et marker området), Sporvalg (hvordan du ligger i forhold til optimalt sporvalg ellers), Fart, vinkel og ikke minst flyt. Fikser du dette er du innenfor! Men bevares, det er mange på konkurranser, inkludert meg selv som ikke fyller disse kravene. Så ikke vær redd for å slenge deg med! Hittil har ikke oppmøte på konkurranser vært det største, men om det er ønskelig fra folket av vi lager en Rookie klasse og en Pro. Gjør vi det, men da må det komme litt flere enn 4, som sist i stavanger.

                  Retteråsen
                  Sheriff Retteråsen - Rc Drift Club Norway - Sponsor:Absolutthobby Yokomo
                  2010: 3.pl NM | 2011: 1.pl Norgescup 2.pl NM 3.pl D1RC VM |12.pl Yokomo Drift Worlds | 2012: 5.pl Open European Championship | 2013: 12.pl Yokomo Drift Worlds

                  Comment


                  • #10
                    Det hadde vært artig å prøvd å være med en gang. Men dette er noe jeg får ta etterhvert som jeg får tid og penger til det.

                    Men jeg har tatt et bilde med de felgene/dekka jeg har kjøpt til drifting.
                    Click image for larger version

Name:	driftehjul.jpg
Views:	1
Size:	45.5 KB
ID:	773520
                    Har skjønt at disse ikke er lovlige i konkuranse, så jeg får kjøpe noe felger og dekk etterhvert som er lovlige
                    Kyosho Stadium Force:-P; Kyosho Inferno GT8); Thunder Tiger Mirage Pro:roll: ; Ansmann ARE-2:shock:

                    Comment


                    • #11
                      Har i tankene å kjøpe meg en 2,4gHz kontoll til bilene mine. Er det noen som har et bra alternativ jeg bør se på. Vet ikke hva jeg bør ha, må ha og absolutt ikke trenger.
                      Må spare litt penger til den, så hvem pris det er på de som blir lagt inn er ikke så nøye. Da får jeg jo sett hvor mye jeg må spare.
                      Håper jeg får noen forslag
                      Kyosho Stadium Force:-P; Kyosho Inferno GT8); Thunder Tiger Mirage Pro:roll: ; Ansmann ARE-2:shock:

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by dupey View Post
                        Har i tankene å kjøpe meg en 2,4gHz kontoll til bilene mine. Er det noen som har et bra alternativ jeg bør se på. Vet ikke hva jeg bør ha, må ha og absolutt ikke trenger.
                        Må spare litt penger til den, så hvem pris det er på de som blir lagt inn er ikke så nøye. Da får jeg jo sett hvor mye jeg må spare.
                        Håper jeg får noen forslag
                        Hei Har jo anbefalt denne radioen til mange her inne: http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...dProduct=16199
                        Den bruker eg på alle mine biler/båter, og den funker supert! Billig er den og, ca 250kr inkludert frakt frå hk. Ny motaker om den skal brukes på fler, koster 35kr
                        Traxxas Rustler - Team Associated B4.1 - Graupner båt - Speedbåt - 3stk 3RACING F109 - Tamiya M03 og M05- Tamiya CC01- Factory Team B4.2 Blue Edition - Team Associated B44.1 + div helikopter og fly Sponsor: GShobby.com

                        Comment


                        • #13
                          jeg prøvde å bestille den senderen men det ble plutselig veldig dyrt så hvordan klarte du å få den for 250 kr ikludert frakt?
                          Kyosho pure ten alpha 1 Kyosho TF-5 Schumacher SST Axis pro:BL Axial SCX10 Honcho Traxxas slash 2WD: BL HPI RS4 micro SPORT HPI RS4 micro DRIFT Novak Kinetic/Ballistic 6,5t Castle creations sct edition HK GT3B Futaba Hitec TRAXXAS T-MAXX 3.3 Sakura D3 CS
                          http://www.youtube.com/user/Driftkingskyline

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by Daniel Nielsen View Post
                            jeg prøvde å bestille den senderen men det ble plutselig veldig dyrt så hvordan klarte du å få den for 250 kr ikludert frakt?
                            Eg reknet dette nettopp sammen, og den koster 280kr inkludert frakt... Dette er jo skambillig!
                            Traxxas Rustler - Team Associated B4.1 - Graupner båt - Speedbåt - 3stk 3RACING F109 - Tamiya M03 og M05- Tamiya CC01- Factory Team B4.2 Blue Edition - Team Associated B44.1 + div helikopter og fly Sponsor: GShobby.com

                            Comment


                            • #15
                              Da har jeg begynt å skru sammen en Tamiya tt-01 som jeg har kjøpt. Da lurte jeg på om noen har handla på asiatees.com ?
                              Var inne å titta der nå. Og fant en del som så interesant ut. Men vet ikke åssen levering derfra er. Si gjerne fra om noen sider jeg kan kjøpe deler fra.
                              Trenger Styrestag, motorfeste, karosserifester, karosseri, motor, esc og hjul(felger og dekk)
                              Kyosho Stadium Force:-P; Kyosho Inferno GT8); Thunder Tiger Mirage Pro:roll: ; Ansmann ARE-2:shock:

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X