Announcement

Collapse
No announcement yet.

hjelp til valg av førstegangs bil:)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • hjelp til valg av førstegangs bil:)

    Hei
    Jeg har da bestemt meg for å gå til innkjøp av en drifte bil før sommerferien. dette blir da mitt første kjøp men har kjørt litt on road før med broren min sin bil.
    kriterier:
    -går på nitro
    -max 3500

    har sett litt på denne men jeg har jo null peiling så litt tips fra dere som kan det kan være nyttig:P

    takk

  • #2
    Nitro kan nok svært få av de her inne hjelpe deg med, da alle kjører elektro. Som jeg vil selvom det motstrider med kriteriene dine, anbefale deg at du velger elektro! Da dette fungerer mye bedre til drifting!

    Retteråsen
    Sheriff Retteråsen - Rc Drift Club Norway - Sponsor:Absolutthobby Yokomo
    2010: 3.pl NM | 2011: 1.pl Norgescup 2.pl NM 3.pl D1RC VM |12.pl Yokomo Drift Worlds | 2012: 5.pl Open European Championship | 2013: 12.pl Yokomo Drift Worlds

    Comment


    • #3
      Originally posted by Retteråsen View Post
      Nitro kan nok svært få av de her inne hjelpe deg med, da alle kjører elektro. Som jeg vil selvom det motstrider med kriteriene dine, anbefale deg at du velger elektro! Da dette fungerer mye bedre til drifting!

      Retteråsen
      Er da mange som fortsatt driver på med elektro ?!? Hva med alle Nitro flyene, Heliene, Monster trucks osv osv osv... 1:8 klassen er også stort sett nitro ved buggy... selv om mange er på vei bort da.

      Men om det er noe særlig trafikk på nitro i drifting aner jeg ikke... tviler selv på det.
      | Spektrum DX8|
      | Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |

      Comment


      • #4
        Anntar det var aktivitet på nitro drifting Retteråsen sikta til.

        -Thomas

        Comment


        • #5
          grunnen til at jeg vil ha nitro bil er at jeg alltid har hatt lyst på men aldri gidda å kjøpt før nå:P

          Comment


          • #6
            Nitro jeg sikta til, det er IKKE mange som drifter med NITRO!

            Grunnen til dette er simpelten, mer kjøretid med eletktro, mindre skruing!
            Mer stabil og heftigere power, det er ikke til å stikke under en stol at BL motorer banker nitro på fart og aks.

            Men er du ildsjel innen nitro, liker å skru mer enn du kjører. Så skjønner jeg det. Men da anbefaler jeg deg å gå til onroad fuel forumet her inne, de kan nok hjelpe deg mer. Tror jeg
            Uansett lykke til!

            Retteråsen
            Sheriff Retteråsen - Rc Drift Club Norway - Sponsor:Absolutthobby Yokomo
            2010: 3.pl NM | 2011: 1.pl Norgescup 2.pl NM 3.pl D1RC VM |12.pl Yokomo Drift Worlds | 2012: 5.pl Open European Championship | 2013: 12.pl Yokomo Drift Worlds

            Comment


            • #7
              Hadde en hpi rs4 drift (nitro) som jeg dreiv å snurra rund med en gang i tiden. Er det nitro drift du er ute etter så er vel det ett av de rimeligere alternativene. Men kan garantere deg mye mere skruing enn kjøring som ratteråsen nevnte her.
              Yokomo | LRP | Spektrum

              Comment


              • #8
                ja men hvilken bil hadde dere kjøpt hvis dere absolut skal har en nitro drift bil
                ps. har også bestillt en r4 nitro drift
                Kyosho mp9 tki3 , AKA, Savox , Sanwa , Os speed , Minicar RC Team,

                Comment


                • #9
                  Hehe, jeg hadde aldri bestilt en nitro drift bil enkelt og greit hehe!

                  Retteråsen
                  Sheriff Retteråsen - Rc Drift Club Norway - Sponsor:Absolutthobby Yokomo
                  2010: 3.pl NM | 2011: 1.pl Norgescup 2.pl NM 3.pl D1RC VM |12.pl Yokomo Drift Worlds | 2012: 5.pl Open European Championship | 2013: 12.pl Yokomo Drift Worlds

                  Comment


                  • #10
                    hmm, nå begynner jeg å vurdere elektrobil:P men hvordan elektro er best for en nybegynner?

                    helst under 3500 med ett bra batteri, helst lipo batteri.
                    Last edited by anderssxd; 8 May 2011, 00:41.

                    Comment


                    • #11
                      Til den prisen, sprint 2

                      Retteråsen
                      Sheriff Retteråsen - Rc Drift Club Norway - Sponsor:Absolutthobby Yokomo
                      2010: 3.pl NM | 2011: 1.pl Norgescup 2.pl NM 3.pl D1RC VM |12.pl Yokomo Drift Worlds | 2012: 5.pl Open European Championship | 2013: 12.pl Yokomo Drift Worlds

                      Comment


                      • #12
                        denne? men hvilket lipo batteri vil du anbefale?

                        Comment


                        • #13
                          Feks, anbefaler til denne 2S 20-40C 7,4V lipo batteri!
                          Over 3000mah

                          Retteråsen
                          Sheriff Retteråsen - Rc Drift Club Norway - Sponsor:Absolutthobby Yokomo
                          2010: 3.pl NM | 2011: 1.pl Norgescup 2.pl NM 3.pl D1RC VM |12.pl Yokomo Drift Worlds | 2012: 5.pl Open European Championship | 2013: 12.pl Yokomo Drift Worlds

                          Comment


                          • #14
                            er dette bra? sorry at jeg spør så mye, er helt ny

                            Comment


                            • #15
                              Jeg har en Tamiya ta05v2 jeg vurderer å selge...
                              Med servo og børsteløst oppsett.
                              Mangler bare batteri, sender og mottaker.

                              Om du er interessert???
                              Kraftig redusert samling
                              Drifter:
                              Tamiya TA04-R m/Tekin RS Pro & LRP X12 6,5T Spectrum DX3S

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X