Announcement

Collapse
No announcement yet.

1:10 drifting trenger litt hjelp

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 1:10 drifting trenger litt hjelp

    heisann. er mange som sier at det er bedre og kjøre drifting med en børste motor ! er dette sant . pga jeg kjører børsteløst setup på min og føler den bare spinner får ingen fart på den. noen som har noen tips om hvordan jeg kan få en drftebil som det går ann og drifte i litt fart med ?

  • #2
    Det som er viktig er at du prøver det frem med oppsettet på bilen. 1. drifte dekk, 2 sperr diff bak. Noen velger å sperre diff foran men det er mer smak og behag. Nå kommer det fin justering av camber/vinkel på for og bakhjul. Her er det ingen fasit men det blir opp til din kjøre stil. Selv har jeg 3 biler med forskjellige oppsett, men den som jeg kan ha høyest fart med er 3 grader camber foran og 4 grader bak, men som sagt er det viktig å finne "ditt" oppsett som du blir fornøyd med. En av bilene mine har 4 grader foran og 2 bak, en har 2 grader for og bak.
    Vær nøye med at du får det likt på begge sider.

    Lykke til


    2 x VDF2 Blue, VDF Gold alu, VDF blue alu, Sakura D3 CS, TT01 D, M-02, M-04, HPI Sprint drift, Hpi Firestorm, Axial SCX10, 2 x Axial Scorpion AX10,
    Inferno MP-7.5 nitro, 2 x Inferno MP-7.5 Brushless, Kyosho FW-05 nitrodrift, Mini Inferno brushless, TA SC10 4x4, 2 x TA B4.1, TA B44.1
    DrammenRCklubb - XO Drifting - xtra old version

    Comment


    • #3
      Heisann, å si det er bedre å kjøre med børstemotor er vel å ta grundig feil! Det er vel ikke mange i som kjører drifting med børstemotorer lengere. Det er BL som gjelder uten tvil!
      Å få opp fart på driftebilen er det som er trikset, ikke for mye vinkel og ikke for lite, holde farten men samtidig kjøre på sladd...
      Kjør med T-Drift dekkene fra HPI, med eller uten mønster de velger du selv, men slicks dekkene er det lettere å få varme i og derfor kan disse virke raskere...
      Hvordan du setter opp bilen din er som sagt opp til deg selv, men tommelfinger regelen er låst bak diff uansett!! For diff er smak og behag, åpen diff er fellesnevneren, men det finnes også som sagt de som låse forand også, eller kjører One-way. Jeg kjører kulediff forand som er passe løs stort sett, og One-Way når det er ekstra trange baner eller gymkhana jeg skal kjøre...
      Hvordan du har hjulvinkler er litt opptil deg, men mer camber betyr høyere fart og mer grep på dekket du legger camber på. Jeg selv liker å kjøre lik camber forand og bak med mindre jeg kjører CS.. Ellers kjører jeg selv med så 0 grader i spissing.

      Lykketil!

      Retteråsen
      Sheriff Retteråsen - Rc Drift Club Norway - Sponsor:Absolutthobby Yokomo
      2010: 3.pl NM | 2011: 1.pl Norgescup 2.pl NM 3.pl D1RC VM |12.pl Yokomo Drift Worlds | 2012: 5.pl Open European Championship | 2013: 12.pl Yokomo Drift Worlds

      Comment


      • #4
        Hvordan låser/åpner jeg diffen? :O Sliter selv med å få den til å skli ordentlig, men tror heller at det er PGA dekka mine:P Skal få skaffet meg noen nye

        Comment


        • #5
          Låse diffen er det samme som å lage sperre, altså at begge hjulene på akselen går akkuratt likt. Dette kan du gjøre på følgende måter. Hvis du har kulediff på bilen din, strammer du bare skruen som sitter inni outdrivesene som driv akslene går inni.. så sperrer den etterhvert. Har du drevdiff, kan du enten fylle den med så tykk olje at det blir sperre av det, eller lime inni den, dytte papir, alt som får tannhjulene inni diffen til å ikke snurre rundt.
          Ang dekk, som skrevet over HPI T-Drift er dekkene som brukes

          Retteråsen
          Sheriff Retteråsen - Rc Drift Club Norway - Sponsor:Absolutthobby Yokomo
          2010: 3.pl NM | 2011: 1.pl Norgescup 2.pl NM 3.pl D1RC VM |12.pl Yokomo Drift Worlds | 2012: 5.pl Open European Championship | 2013: 12.pl Yokomo Drift Worlds

          Comment


          • #6
            okei takker for svar. kjører en orginal hpi e-10 med bl setup. vet ikke helt åssen dekk de orginale til den er men har et sett med T-DRIFT med mønster. åsså er det vell drev diff på de så da får jeg lage til sperre også . får teste ut de tinga før jeg begynner på chamberen..

            hva er forskjellen på og kjøre sensorless motor og sensor motor ? hva er best til drifting ?

            MVH Tommy solheim

            Comment


            • #7
              Sensor og ikke sensor er rett å slett en kabel mellom motor og esc, som gjør kommunikasjonen mye bedre mellom dem.. Det blir mye smoothere gass på dra osv, pluss du mister cogging i starten...

              Trenger du sensor i drifting? Nei, men det er utrooolig digg!!

              Lykke til!
              Retteråsen
              Sheriff Retteråsen - Rc Drift Club Norway - Sponsor:Absolutthobby Yokomo
              2010: 3.pl NM | 2011: 1.pl Norgescup 2.pl NM 3.pl D1RC VM |12.pl Yokomo Drift Worlds | 2012: 5.pl Open European Championship | 2013: 12.pl Yokomo Drift Worlds

              Comment


              • #8
                ja var og drifta med noen kamerater i dag. bilen var utrolig drift villig . fikk også prøve en kamerat sin som det er sensor motor i og kjente forskjelden.. likte den bedre

                men enna et spørsmål har 2 drifte biler.. vilken bør jeg satse på 1 : HPI E-10 2 : tamiya tt-01 drift ?

                Comment


                • #9
                  kjørte med Flux system før og det gikk ikke bra,.. Byttet til Robitronic 5,5t sensor og nå går det mye bedere
                  Drammen rc klubb Sprint 2 med Robitronic 5.5t ,Spektrum dx3s, Tamiya M-03L, Hpi E-Savage, Tamiya Nitro Thunder, Sportwerks Raven st og div. andre prosjekter=) If you feel that everything is under control, you just NOT drive fast enough!

                  Comment


                  • #10
                    ja har hørt det settet er veldig bra .. vurderer sterk og gå for det settet.

                    Men hvilken bil bør jeg bruke .. Tamiya tt-o1 drift eller hpi E-10 ?

                    Comment


                    • #11
                      jeg ville ha kjøpt Tamiya tt-o1, Hpi E-10 er pure plastik fanastik men anbefaler Hpi sprint 2 sport som første-bil. Kører den selv, skal snart selge den
                      Drammen rc klubb Sprint 2 med Robitronic 5.5t ,Spektrum dx3s, Tamiya M-03L, Hpi E-Savage, Tamiya Nitro Thunder, Sportwerks Raven st og div. andre prosjekter=) If you feel that everything is under control, you just NOT drive fast enough!

                      Comment


                      • #12
                        selg begge å kjøp 1 ny.. sprint 2 funka bra,ev et pent brukt touring chassie..(xray,avid,tamiya trf)
                        Cato Risholm, fullt hobbyrom...

                        Comment


                        • #13
                          har begge bilene så tenkte jeg skulle bruke tamiyaen .. siden hpien bare er plastic :/

                          Comment

                          (RS) Radiostyrt.no Statistics

                          Collapse

                          Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
                          Welcome to our newest member, Erik-M.
                          Working...
                          X