Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ny i gamet. Hjelp/tips søkes.

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ny i gamet. Hjelp/tips søkes.

    Heisann..

    Har siden første gang jeg så en video fra team10 på youtube hadd lyst å prøve rc-drift! (5-6 år siden)

    Etter mye fram og tilbake og vill lesing på forumet her så tror jeg at jeg er klar for å gå til innkjøp av en bil

    Er helt ny i rc-verden, foruten om noen biler og helikoptre opp igjennom årene, men har egentli aldri skrudd no særlig på rc.

    Slenger ut noen spm. og håper på fornuftige svar fra erfarent folk

    Er som sagt ny i gamet og har sett på en tamiya tt-01d ?

    Passer alle karosseri i 1/10 på alle biler? Ser at det står 190mm og 200mm bredde? (feks. Passer hpi karosseri på en tamiya bil?)


    Hva må jeg oppgradere på tt-01d for og få en Okey driftebil?


    Takker for hjelp.


    Mvh.
    m.brekke
    Last edited by m.brekke; 29 December 2011, 11:49.
    Mats Brekke. HPI Sprint 2 drift - Ironside bakdiff, ellers original.

    RACING-Because football, baseball, basketball & golf only require one ball.

  • #2
    TT01D er et ok første valg, men tror du vil få bedre førstegangs opplevelse om du kan legge i de siste kr'ene og kjøpe en Sprint 2 f.eks...
    Ja alle 1/10 karosserier passer.. uansett 190 eller 200mm Det er bare offsett på felgene som avgjør der, om du ikke vil kjøre med hjula midt under bilen da

    TT01D opgraderinger finnes det et hav av! Men jeg vil styre unna å bruke så masse penger på det chassiet! Legger du heller de pengene i et bedre chassi med det samme! Sjekk brukt kjøp/salg delen her er fint! Det er masse gromme biler som selges billig der..

    Retteråsen
    Sheriff Retteråsen - Rc Drift Club Norway - Sponsor:Absolutthobby Yokomo
    2010: 3.pl NM | 2011: 1.pl Norgescup 2.pl NM 3.pl D1RC VM |12.pl Yokomo Drift Worlds | 2012: 5.pl Open European Championship | 2013: 12.pl Yokomo Drift Worlds

    Comment


    • #3
      Ny i gamet. Hjelp/tips søkes.

      Takker for svar Retteråsen!

      Hva er forskjellene på Sprint 2 og TT-01d ?
      Har prøvd å lese litt fram og tilbake, men spør heller.. Hvordan motor er det i TT-01d og Sprint2

      Ser helst at felgene ligger klistra helt ut i hjulbuen jeg! hehe..



      m.brekke
      Mats Brekke. HPI Sprint 2 drift - Ironside bakdiff, ellers original.

      RACING-Because football, baseball, basketball & golf only require one ball.

      Comment


      • #4
        ikke for å være frekk på noen måte som helst, men les heller. det finnes drøssevis av tråder om akkurat det du spør om.

        plejmo
        Drifting er ganske likt sex, du må ha den perfekte vinkel og inngangsfart, samt bytte gummi ofte
        Tamiya TA03F Pro, Yokomo DRB hyper drive ssg high traction.
        Smått&Rått Harstad

        Comment


        • #5
          har en srint 2 roller jeg skal selge. det vil si uten elektronikk. selges med 1 karosseri og 1 sett driftefelger+orginal hjul ta kontakt om det skulle være av interesse
          Ole Kristian Blix
          Kana\Hurum

          TOFTE RC KLUBB

          MST XXX-D VIP SSG EDITION , G-made sawback, AXIAL SCX10, Tamiya M03 og M05

          Comment


          • #6
            Jepps som skrevet, les litt. Der finner du raskest og best svar.. Vi har svart tusenvis av ganger på samme spørsmålet. Og det blir bare mindre og mindre utfylt hvergang, merker jeg iaf selv.. :P
            Bilen Ole selger ovenfor er et godt start alternativ! Så kan jeg hjelpe deg med elektronikk i den bilen...
            Hør hva han skal ha for den på en personlig melding også har vi det gående

            God jul & Godt nyttår!

            Retteråsen
            Sheriff Retteråsen - Rc Drift Club Norway - Sponsor:Absolutthobby Yokomo
            2010: 3.pl NM | 2011: 1.pl Norgescup 2.pl NM 3.pl D1RC VM |12.pl Yokomo Drift Worlds | 2012: 5.pl Open European Championship | 2013: 12.pl Yokomo Drift Worlds

            Comment


            • #7
              Hvis jeg skulle si noe om TT-01 så hadde jeg nok gått for TT-01R og ikke D utgaven. den er allerede litt pimpet og du kjøper bare drifte dekk til den så er du good to go. og føler du at dette er noe for deg, så ikke legg en masse penger i TT-01 Chassiet du får dem aldri igjenn når du skal selge det igjenn. da er det bedre å spare di pengene og dra hobbyen ett hakk videre
              bare mitt synspungt på TT-01.


              Ett annet tips er å holde et øye på Facebook gruppen "RC Utstyr - Kjøpe - Selge - Bytte"
              her kan du også gjøre et røvekjøp fra tid til annen.
              Last edited by otiki; 29 December 2011, 14:31. Reason: lagt til FB gruppen
              Ørjan Henriksen
              -----------------------------------------------------
              Nanda Racing Sniper | TEH-R31 | FlySky GT3B

              Comment


              • #8
                Har en SpeedPassion, som går for riktig pris. PM meg, så blir vi nok enig.
                Ikke at den ikke er kjørbar med det børsteoppsettet, men vil tidsnok merke at det er litt lite krefter...
                Motor/reg sett det jeg har.
                Retteråsen, kan mer om det settet enn meg, men jeg mener det skal være godt nok. Mulig og at retteråsen, kan forespeile hva en slik kombo brukt er verdt...
                Har et par bensinbåter, noen biler, og en del fly. Skulle jeg summere opp alt, må jeg til å forlange mye mer plass til signatur Drevet med RC i ca 25 år, har eskalert en del de senere år...
                Knut Olav Rundtom

                Comment


                • #9
                  da mangler du bare batteri/lader og radio og mottaker. radio og mottaker får du for 15 dollar å hobbyking. den er tilsvarende den som følger med sprint orginalt.

                  om du da er int i min bil så vil jeg si den er bedre enn tt01. hvertfall mye lettere deletilgang i norge da de fleste rc butikker har deler

                  si ifra om du er int i min bil
                  Ole Kristian Blix
                  Kana\Hurum

                  TOFTE RC KLUBB

                  MST XXX-D VIP SSG EDITION , G-made sawback, AXIAL SCX10, Tamiya M03 og M05

                  Comment


                  • #10
                    Takk alle sammen !

                    Har som sagt lest litt rundt på forumet, men finner ikke svar på hvilken motor som er i TT-01d og Sprint 2.
                    I begge disse bilene sitter det børstemotor?

                    Har også fått forslag om helle og kjøpe en Sprinter, http://www.morfars.dk/rc/sniper-supra-p-5401.html
                    Noen som har noen mening om denne bilen / radioen?

                    Skjønner godt at det virker masete og bli spurt om de samme spm'a om og om igjen, beklager for det.
                    Finner liksom ikke svar på alt jeg lurer på, men må vel finlese mer rundt dette...

                    Prøver og spørre om minst mulig, men er jo sånn man finner ut av ting.
                    Mats Brekke. HPI Sprint 2 drift - Ironside bakdiff, ellers original.

                    RACING-Because football, baseball, basketball & golf only require one ball.

                    Comment


                    • #11
                      Det er bare til å spørre i vei så hjelper vi så godt det går. en av de største forskjellene på tamiya og hpi er att tamiya har aksel drift mens hpi har reimdrift. personlig liker jeg reimdrift.

                      både hpi og tamiya har børstemotorer orginal. men det er lett utskiftbart og det vil du før eller senere skifte ut uansett: hehe

                      snier er jeg usikker på. for jeg kjenner ikke noe til hverken bil eller deletilgang i norge evt. jeh ville gått for hpi. men så har jeg hatt hpi siden jeg starta med rc for ca 10 år siden. mye nitro biler bla.
                      Ole Kristian Blix
                      Kana\Hurum

                      TOFTE RC KLUBB

                      MST XXX-D VIP SSG EDITION , G-made sawback, AXIAL SCX10, Tamiya M03 og M05

                      Comment


                      • #12
                        Sniper som du snakker om har jeg her ved siden av meg... jo det er en helt grei starter bil. enkelte oppgraderinger passer fra TT-01 som differ akslinger dempertårn og slikt, men ikke alt. eneste fornuftige plassen til resten av reservedeler ellers er morfars.dk. bilen heter egentlig Nada Racing NH1014 og er forsovidt en Touring bil. forøvrig finnes det lite info om bilen. Min erfaring med bilen er bra... har ikke røket en enste del ennå og bilen virker solid. bilen har ikke muligheter for justering av camber vinkel og kommer med touringhjul. den har alu motorfeste og akslinger + hovedaxel. i min har jeg satt en børstemotof fra en HBX coolfire så jeg vet ikke hvordan den er med et børsteløst oppsett.
                        er det ellers noe du dere lurer på om denne bilen svarer jeg gjerne på spørsmål.

                        Ørjan Henriksen
                        Ørjan Henriksen
                        -----------------------------------------------------
                        Nanda Racing Sniper | TEH-R31 | FlySky GT3B

                        Comment


                        • #13
                          Takk for ett kanon-svar Ørjan!

                          Tror jeg foretrekker tt-01d framfor Sniper.

                          Så får vi se om det blir Sprint 2 eller tt-01(d eller x)..
                          Mats Brekke. HPI Sprint 2 drift - Ironside bakdiff, ellers original.

                          RACING-Because football, baseball, basketball & golf only require one ball.

                          Comment


                          • #14
                            Har en TT 01 drift spec, med mye T-drift dekk og oppgradert motor\esc Novak Slydr Esc og 5.5turn børsteløs motor som vurderes solgt, kan følge med kontroll, batteri og lader om det er av interesse



                            Eier av Norges Muligens Råeste E-REVO

                            Comment


                            • #15
                              Sitter og ser på laddere, hvilken av disse er den beste?





                              Ser jo at begge går på 12/220V, men den ene er på 50w og den andre på 80w.
                              Hva har det og si?

                              m.brekke
                              Mats Brekke. HPI Sprint 2 drift - Ironside bakdiff, ellers original.

                              RACING-Because football, baseball, basketball & golf only require one ball.

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X