Announcement

Collapse
No announcement yet.

plejmo's garasje 2012

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • plejmo's garasje 2012

    nytt år, ny tråd

    kommer med bilder og spec's på de forskjellige bilene mine etterhvert, akkurat nå har jeg ikke tilgang på kamera.

    garasjen består av 5 chassis, det er da følgende:

    R31 kopibil (CS),

    denne venter på noen nye deler da noe (opptil flere deler) i drivverket er skadet/skeivt. bilen fungerer og blir for øyeblikket brukt, men den er langt fra optimal for øyeblikket. den skal etterhvert også oppgraderes med carbon og noe alu. det er den "daglige" driftern.

    Tamiya TA03F Pro (snart CS)

    denne har David Jun chassisplater, har nye girbokser i svart plast isteden for grå som skal monteres, den mangler for øyeblikket motorkombo, men får mest sannsynlig Castle Creations Sidewinder ESC, med motor rundt 8,5t (ikke bestemt motor enda.) må også få laga meg en patent på batterifeste, blir mest sannsynlig noe velcro hær. har også rustfritt skrusett fra RCscrewz som skal på bilen.

    Tamiya TA05 MS (snart CS)

    denne har jeg nettopp byttet til meg. står et sensorbasert combo fra LRP i bilen, med 9,5t motor. den har noe slitte deler som må byttes, det skal moddes litt styreutslag, ny foambumper, stealth body mount og litt snacks skal på. har ikke bestemt meg helt for planene med denne, men morsomt blir det.

    HPI Sprint 2 (ikke CS)

    denne står som roller, og blir mest sannsynlig stående som roller en stund. langtidsplanene er å lage en "gatebiltaxi" av denne, som skal leies ut under kjøringer til folk som har lyst til å prøve seg på RC drifting (hvis den ikke blir solgt til en eller annen fersk drifter)

    R31 kopibil nr.2 (ingenhjulsdrift)

    har enda en slik liggende, som jeg byttet til meg i brukt tilstand. den trenger litt kjærlighet og omsorg, men er sist på prioriteringslista. eneste planene jeg har liggende i hodet for denne er å lage "R31,5". altså R31 chassis, R32 karosseri, derav "R31,5"


    har en drøss med Levin karosserier liggende, må si jeg har blanda følelser for R2 sine leviner, da det jeg brukte i helgen varte 1 dags kjøring.. prøvde meg på å kjøre under et plastbord, som var for smalt, og da smalt det. det endte med at frontfangeren og høyre framskjerm ble klippet bort. samtidig så gjør dette at jeg må kjøre bra for ikke å ødelegge karosseriene, noe som gjør at jeg skjerper meg litt ekstra, og konser fullt på kjøringa. har fått trykt dekalark til disse, som jeg må si er rimelig kule, kommer mest sannsynlig bilder i morgen, da jeg lakker ny levin da (er forsåvidt i dag, det er jo tidlig på morgenen.. må vel pelle meg i seng snart)

    har planer om å delta i NM 2012, men siden det er flere runder kan jeg nok bare delta i en. er likevel veldig gira, og gleder meg noe sinnsykt.

    Angle Grinders Drift Team har også blitt en god del større, men flere newbies som har blitt medlemmer. dette synes jeg er kult, og som dere kanskje skjønner så er vi ikke et "elite-team". det viktigste er tross alt å ha det morsomt, ikke å være verdensmester (selv om det hadde vært jævla kult)

    kommer med bilder og nærmere info og byggetråd på hver av bilene ettersom det skjer noe i "garasjen"

    plejmo
    Drifting er ganske likt sex, du må ha den perfekte vinkel og inngangsfart, samt bytte gummi ofte
    Tamiya TA03F Pro, Yokomo DRB hyper drive ssg high traction.
    Smått&Rått Harstad

  • #2
    Kjempe bra! Jeg gleder meg til å kjøre med deg under det NM løpet du dukker opp på!
    Kanskje du er en elite fører? Det vet vi ikke før du kjører med gutta i eliten...

    Fett om du får blitt med på flere enn ett også

    Retteråsen
    Sheriff Retteråsen - Rc Drift Club Norway - Sponsor:Absolutthobby Yokomo
    2010: 3.pl NM | 2011: 1.pl Norgescup 2.pl NM 3.pl D1RC VM |12.pl Yokomo Drift Worlds | 2012: 5.pl Open European Championship | 2013: 12.pl Yokomo Drift Worlds

    Comment


    • #3
      hehe, var teamet jeg snakket om da du kan på en måte sammenligne oss med Akina speed stars, vi bare kjører og øver i lag, ingen krav om å være så så god for å være med

      eneste måten jeg kan få vært med på mer enn en runde, er om det blir 2 runder med rimelig kort tid imellom hver runde, eller jeg evt får meg noe sommerjobb i kristiansund/molde (har familie der jeg kanskje kan bo hos mellom rundene i så fall)

      nå skal jeg snart stikke å lakke, men jeg har enda ikke bestemt meg for farge. vi får se hvordan dette ender.

      plejmo
      Drifting er ganske likt sex, du må ha den perfekte vinkel og inngangsfart, samt bytte gummi ofte
      Tamiya TA03F Pro, Yokomo DRB hyper drive ssg high traction.
      Smått&Rått Harstad

      Comment


      • #4
        Artig, ja Akina speed stars er god sammenligning Hellemåne er på starten i sesong 2 rått !

        Ja, blir spennende å se dere i 2012, men er deg jeg har snakket mest med så blir spennende og treffe deg
        Sender mail anngående delene dine idag, blir spennende og se

        Retteråsen
        Sheriff Retteråsen - Rc Drift Club Norway - Sponsor:Absolutthobby Yokomo
        2010: 3.pl NM | 2011: 1.pl Norgescup 2.pl NM 3.pl D1RC VM |12.pl Yokomo Drift Worlds | 2012: 5.pl Open European Championship | 2013: 12.pl Yokomo Drift Worlds

        Comment


        • #5
          Høres bra ut dette Gatebiltaxi er en genial ide! Så for meg å få til noe sånt hvist jeg klarer å få med nok folk her til å starte "klubb".

          Hvor kjører dere i Harstad da?
          Mats Brekke. HPI Sprint 2 drift - Ironside bakdiff, ellers original.

          RACING-Because football, baseball, basketball & golf only require one ball.

          Comment


          • #6
            gleder meg veldig til å møte deg og Sheriff! var vel deg og Fabiz jeg så til når jeg trengte tips og slik når jeg begynte med hobbyen håper det ordner seg med deler, bilen er "grusom" å kjøre. altså, den går fint an å bruke, men den er langt ifra slik som den skal være.

            vi kjører i minihallen i Harstadhallen, hver lørdag. blir kanskje søndager også fremover, men vi må først se om det er folk og interesse nok. vi kjørte i en gammel gymsal før jul, og der kjørte vi både lørdager og søndager fordi det var gratis, men i harstadhallen må vi betale for oss. så hvis det ikke kommer folk nok blir utgiftene større enn inntektene (vi betaler 50,- per pers, per gang)

            har tenkt litt på tanken om å få ordnet er show i fauske, altså at vi kommer noen stykker fra Harstad med biler og banemateriale, og lager show, slik at folk får vite om at det faktisk er noe slik som rc-drifting. da kan jeg også ta med meg noen biler fra Smått&Rått slik at om noen blir fristet, så kan de kjøpe bil der og da. hvis det går lengre tid, kan mange fort glemme av, eller miste lysten til å begynne.

            sitter å stapper minnekortet i pc'n akkurat nå. så nå blir det biler av nylakka levin, og litt generelt av bilene

            plejmo
            Drifting er ganske likt sex, du må ha den perfekte vinkel og inngangsfart, samt bytte gummi ofte
            Tamiya TA03F Pro, Yokomo DRB hyper drive ssg high traction.
            Smått&Rått Harstad

            Comment


            • #7
              bilder, og mer bilder!

              her kommer en del bilder av garasjen, er ikke noe superkamera de er tatt med, så kvaliteten er nå så som så.

              dekalene over lyktene er rå synes jeg, men bildet viser det ikke helt

              ser sota ut uten blitz




              hu her har jobba overtid for å få ferdig bilen, men er det noe hu kan så er det japanske biler!


              hva gjør hun her tro?


              Angle Grinders represent!




              BMW'n til hu blondina.


              også litt randome bilder da!

              Levin


              mer Levin


              en e30 og et par Leviner til


              OEM HPI Levin


              Sprint 2 og TA05 MS med hver sin Levin


              gamle s15 er pensjonert, og henger på veggen inntil videre


              steikje fine gardina!


              plejmo
              Drifting er ganske likt sex, du må ha den perfekte vinkel og inngangsfart, samt bytte gummi ofte
              Tamiya TA03F Pro, Yokomo DRB hyper drive ssg high traction.
              Smått&Rått Harstad

              Comment


              • #8
                OBS! nakenhet, ikke for gravide, folk med svakt hjerte, eller unge under 18

                NUDITY!







                det var alt av bilder jeg hadde for i dag hva tyckar ni?

                plejmo
                Drifting er ganske likt sex, du må ha den perfekte vinkel og inngangsfart, samt bytte gummi ofte
                Tamiya TA03F Pro, Yokomo DRB hyper drive ssg high traction.
                Smått&Rått Harstad

                Comment


                • #9
                  OBS!! for større bilder, høyreklikk og velg "åpne bildet i ny fane".

                  plejmo
                  Drifting er ganske likt sex, du må ha den perfekte vinkel og inngangsfart, samt bytte gummi ofte
                  Tamiya TA03F Pro, Yokomo DRB hyper drive ssg high traction.
                  Smått&Rått Harstad

                  Comment


                  • #10
                    Klappe klappe!
                    Det lilla Levin karosseriet var skjønt!

                    Likte gardinene dine ja...
                    Jan Erik Bolseth
                    Member of Aalesund R/C Drift Club
                    Eat Sleep Drift

                    Aalesund R/C Crawler's

                    Comment


                    • #11
                      takktakk! satser på at det blir bra når lyktehusene og resten av detaljene kommer på

                      plejmo
                      Drifting er ganske likt sex, du må ha den perfekte vinkel og inngangsfart, samt bytte gummi ofte
                      Tamiya TA03F Pro, Yokomo DRB hyper drive ssg high traction.
                      Smått&Rått Harstad

                      Comment


                      • #12
                        Detta var jo en spekket garasje. tror du mangler noen Leviner for at det skal holde ut sessongen. Likte fronten på det nye karosseriet da
                        Ørjan Henriksen
                        -----------------------------------------------------
                        Nanda Racing Sniper | TEH-R31 | FlySky GT3B

                        Comment


                        • #13
                          ja, har vel kanskje et par leviner for lite.. takktakk, likte den selv også. får bare håpe den varer litt lengre enn den forrige levinen

                          plejmo
                          Drifting er ganske likt sex, du må ha den perfekte vinkel og inngangsfart, samt bytte gummi ofte
                          Tamiya TA03F Pro, Yokomo DRB hyper drive ssg high traction.
                          Smått&Rått Harstad

                          Comment


                          • #14
                            Må bare spørre eg, er det Toyota Corolla karr det lilla?
                            Last edited by andjoh; 24 January 2012, 19:14.
                            Traxxas Rustler - Team Associated B4.1 - Graupner båt - Speedbåt - 3stk 3RACING F109 - Tamiya M03 og M05- Tamiya CC01- Factory Team B4.2 Blue Edition - Team Associated B44.1 + div helikopter og fly Sponsor: GShobby.com

                            Comment


                            • #15
                              ja det er det

                              men kan du være så snill å fjerne quoten? blir litt unødvendig å ha bilene liggende flere ganger nedover.

                              plejmo
                              Drifting er ganske likt sex, du må ha den perfekte vinkel og inngangsfart, samt bytte gummi ofte
                              Tamiya TA03F Pro, Yokomo DRB hyper drive ssg high traction.
                              Smått&Rått Harstad

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X