Heisann, siden HPI Sprint 2 er en såpass populær bil, spesielt blant nybegynnere, tenkte jeg at jeg skulle dele min kunnskap og de triksene jeg har lært meg med bilen.
prøv å hold denne tråden ren, kun relevante kommentarer/spørsmål takk. (kanskje vi kan få denne tråden sticky?)
ok, er vel bare å begynne da.
Tips 1: skumfanger.
Har du en slitt skumfanger? lagt merke til at orginal-skumfangerne er ganske "løs" og bevegelig? kjøp ny skumfanger fra R2 hobbies da vel. denne er laget av litt tettere skum, og er derfor litt hardere. den er mye lettere å skjære i, dersom du skal montere "intercooler" på bilen. jeg personlig synes også den ser bedre ut. den passer rett på bilen uten noen som helst form for modifisering.
Tips 2: Diffhusmodden. (gjelder kun den gamle sprinten med lilla deler og dekkende diffhus)
Plaget med at stein setter seg fast, spesielt i bakreima? da kan du enten gjøre den klassiske diffhusmodden, å finne fram kniv/dremmel el. å skjære. eller du kan rett og slett bare kjøpe diffhusene som kommer med den oppdaterte sprint 2'en. da blir det funksjonelt OG pent.
HPI delenummer: 85001 (obs! du trenger 2 av denne for å bytte både foran og bak)
Tips 3: hold diffene rene!
har du noen gang lagt merke til at bilen bøyer seg når du gir svakt gasspådrag? da er det mest sannsynlig fordi det ligger støv/skitt imellom tennene på diffen, det gjør at reima strammes ekstra og siden chassiset er relativt mykt bøyer hele chassisplata seg. ta ut diffene, kjøp en ny tannbørst til tennene, og bruk den gamle på diffen. rengjør godt imellom tennene på diffen, og monter sammen igjen. voila'! bilen går som ny igjen.
Tips 4: skjult ballast (kan gjøres på alt av biler i grunn)
Jeg har funnet ut etter litt testing, at sprinten er mye bedre å kjøre dersom du har litt ballast foran. (dette er min mening, og det er ikke sikkert du liker det like godt.) men det er aldri pent med blylodd limt overalt. Derfor tar du av skumfangeren, skjærer ut en bit, slik at du kan gjemme ballasten under/inni skumfangeren. bilder:
før:
slik skal det se ut:
etter:
Bildene er gamle, og ikke veldig bra, kan hende jeg tar nye og bytter ut disse etterhvert.
Det var alle tipsene jeg hadde akkurat nå, kommer til å oppdatere tråden etterhvert, send meg gjerne en PM om det er noe du lurer på, så kan jeg oppdatere tråden med mer info om det trengs.
som sagt, prøv å hold tråden så ren som mulig.
plejmo
prøv å hold denne tråden ren, kun relevante kommentarer/spørsmål takk. (kanskje vi kan få denne tråden sticky?)
ok, er vel bare å begynne da.
Tips 1: skumfanger.
Har du en slitt skumfanger? lagt merke til at orginal-skumfangerne er ganske "løs" og bevegelig? kjøp ny skumfanger fra R2 hobbies da vel. denne er laget av litt tettere skum, og er derfor litt hardere. den er mye lettere å skjære i, dersom du skal montere "intercooler" på bilen. jeg personlig synes også den ser bedre ut. den passer rett på bilen uten noen som helst form for modifisering.
Tips 2: Diffhusmodden. (gjelder kun den gamle sprinten med lilla deler og dekkende diffhus)
Plaget med at stein setter seg fast, spesielt i bakreima? da kan du enten gjøre den klassiske diffhusmodden, å finne fram kniv/dremmel el. å skjære. eller du kan rett og slett bare kjøpe diffhusene som kommer med den oppdaterte sprint 2'en. da blir det funksjonelt OG pent.
HPI delenummer: 85001 (obs! du trenger 2 av denne for å bytte både foran og bak)
Tips 3: hold diffene rene!
har du noen gang lagt merke til at bilen bøyer seg når du gir svakt gasspådrag? da er det mest sannsynlig fordi det ligger støv/skitt imellom tennene på diffen, det gjør at reima strammes ekstra og siden chassiset er relativt mykt bøyer hele chassisplata seg. ta ut diffene, kjøp en ny tannbørst til tennene, og bruk den gamle på diffen. rengjør godt imellom tennene på diffen, og monter sammen igjen. voila'! bilen går som ny igjen.
Tips 4: skjult ballast (kan gjøres på alt av biler i grunn)
Jeg har funnet ut etter litt testing, at sprinten er mye bedre å kjøre dersom du har litt ballast foran. (dette er min mening, og det er ikke sikkert du liker det like godt.) men det er aldri pent med blylodd limt overalt. Derfor tar du av skumfangeren, skjærer ut en bit, slik at du kan gjemme ballasten under/inni skumfangeren. bilder:
før:
slik skal det se ut:
etter:
Bildene er gamle, og ikke veldig bra, kan hende jeg tar nye og bytter ut disse etterhvert.
Det var alle tipsene jeg hadde akkurat nå, kommer til å oppdatere tråden etterhvert, send meg gjerne en PM om det er noe du lurer på, så kan jeg oppdatere tråden med mer info om det trengs.
som sagt, prøv å hold tråden så ren som mulig.
plejmo
Comment