Announcement

Collapse
No announcement yet.

HPI Sprint 2 Tips/how-to tråd

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • HPI Sprint 2 Tips/how-to tråd

    Heisann, siden HPI Sprint 2 er en såpass populær bil, spesielt blant nybegynnere, tenkte jeg at jeg skulle dele min kunnskap og de triksene jeg har lært meg med bilen.

    prøv å hold denne tråden ren, kun relevante kommentarer/spørsmål takk. (kanskje vi kan få denne tråden sticky?)

    ok, er vel bare å begynne da.


    Tips 1: skumfanger.

    Har du en slitt skumfanger? lagt merke til at orginal-skumfangerne er ganske "løs" og bevegelig? kjøp ny skumfanger fra R2 hobbies da vel. denne er laget av litt tettere skum, og er derfor litt hardere. den er mye lettere å skjære i, dersom du skal montere "intercooler" på bilen. jeg personlig synes også den ser bedre ut. den passer rett på bilen uten noen som helst form for modifisering.




    Tips 2: Diffhusmodden. (gjelder kun den gamle sprinten med lilla deler og dekkende diffhus)

    Plaget med at stein setter seg fast, spesielt i bakreima? da kan du enten gjøre den klassiske diffhusmodden, å finne fram kniv/dremmel el. å skjære. eller du kan rett og slett bare kjøpe diffhusene som kommer med den oppdaterte sprint 2'en. da blir det funksjonelt OG pent.

    HPI delenummer: 85001 (obs! du trenger 2 av denne for å bytte både foran og bak)


    Tips 3: hold diffene rene!

    har du noen gang lagt merke til at bilen bøyer seg når du gir svakt gasspådrag? da er det mest sannsynlig fordi det ligger støv/skitt imellom tennene på diffen, det gjør at reima strammes ekstra og siden chassiset er relativt mykt bøyer hele chassisplata seg. ta ut diffene, kjøp en ny tannbørst til tennene, og bruk den gamle på diffen. rengjør godt imellom tennene på diffen, og monter sammen igjen. voila'! bilen går som ny igjen.

    Tips 4: skjult ballast
    (kan gjøres på alt av biler i grunn)

    Jeg har funnet ut etter litt testing, at sprinten er mye bedre å kjøre dersom du har litt ballast foran. (dette er min mening, og det er ikke sikkert du liker det like godt.) men det er aldri pent med blylodd limt overalt. Derfor tar du av skumfangeren, skjærer ut en bit, slik at du kan gjemme ballasten under/inni skumfangeren. bilder:

    før:


    slik skal det se ut:



    etter:


    Bildene er gamle, og ikke veldig bra, kan hende jeg tar nye og bytter ut disse etterhvert.



    Det var alle tipsene jeg hadde akkurat nå, kommer til å oppdatere tråden etterhvert, send meg gjerne en PM om det er noe du lurer på, så kan jeg oppdatere tråden med mer info om det trengs.

    som sagt, prøv å hold tråden så ren som mulig.

    plejmo
    Drifting er ganske likt sex, du må ha den perfekte vinkel og inngangsfart, samt bytte gummi ofte
    Tamiya TA03F Pro, Yokomo DRB hyper drive ssg high traction.
    Smått&Rått Harstad

  • #2
    reservert bilder/tips.

    plejmo
    Drifting er ganske likt sex, du må ha den perfekte vinkel og inngangsfart, samt bytte gummi ofte
    Tamiya TA03F Pro, Yokomo DRB hyper drive ssg high traction.
    Smått&Rått Harstad

    Comment


    • #3
      Veldig bra Magnus!!! Dette burde bli sticky! Kanskje jeg kopirerer den til RCDCN om det er lov ?

      Retteråsen
      Sheriff Retteråsen - Rc Drift Club Norway - Sponsor:Absolutthobby Yokomo
      2010: 3.pl NM | 2011: 1.pl Norgescup 2.pl NM 3.pl D1RC VM |12.pl Yokomo Drift Worlds | 2012: 5.pl Open European Championship | 2013: 12.pl Yokomo Drift Worlds

      Comment


      • #4
        takktakk, selvfølgelig er det lov

        plejmo
        Drifting er ganske likt sex, du må ha den perfekte vinkel og inngangsfart, samt bytte gummi ofte
        Tamiya TA03F Pro, Yokomo DRB hyper drive ssg high traction.
        Smått&Rått Harstad

        Comment


        • #5
          Hvor mange gram har du i front bumpern?
          Drammen rc klubb Sprint 2 med Robitronic 5.5t ,Spektrum dx3s, Tamiya M-03L, Hpi E-Savage, Tamiya Nitro Thunder, Sportwerks Raven st og div. andre prosjekter=) If you feel that everything is under control, you just NOT drive fast enough!

          Comment


          • #6
            Genial tråd Magnus!

            m.brekke

            Sent from my HTC Sensation Z710e using Tapatalk
            Mats Brekke. HPI Sprint 2 drift - Ironside bakdiff, ellers original.

            RACING-Because football, baseball, basketball & golf only require one ball.

            Comment


            • #7
              på bilen som er avbildet over hadde jeg 40 gram.

              takktakk

              plejmo
              Drifting er ganske likt sex, du må ha den perfekte vinkel og inngangsfart, samt bytte gummi ofte
              Tamiya TA03F Pro, Yokomo DRB hyper drive ssg high traction.
              Smått&Rått Harstad

              Comment


              • #8
                finnes det andre akslinger som fjerner ristingen ved full sving fremme? har du prøvd noen? har filt av litt plast på hubbene og "bærearmene" fremme så jeg får mer sving. rister ikke så mye, men lurer på om det finnes noe som fjerner det?

                Comment


                • #9
                  jepp, det gjør det, og her er de http://www.absolutthobby.no/16-86198...mm-1-pair.html

                  dersom linken skulle slutte å virke, så er delenummeret: 86198

                  dette er en nødvendighet hvis man skal modde styreutslag, slik som du har gjort. kommer how-to på hvordan man gjør det, så fort jeg får gjort det på sprinten jeg har stående.

                  plejmo
                  Drifting er ganske likt sex, du må ha den perfekte vinkel og inngangsfart, samt bytte gummi ofte
                  Tamiya TA03F Pro, Yokomo DRB hyper drive ssg high traction.
                  Smått&Rått Harstad

                  Comment


                  • #10
                    Noen som har peil på modifisering av styring så man får mer styrevinkel?

                    Comment


                    • #11
                      jepp, du må da file litt av C-hubbene. men du må oppgradere til CVD/Universal akslinger dersom du skal modifisere styreutslag, dogbones'a som står på orginalt takler det ikke.

                      når jeg får ferdig et par av de andre prosjektene så kommer det how-to med bilder på hvordan man gjør det.

                      plejmo
                      Drifting er ganske likt sex, du må ha den perfekte vinkel og inngangsfart, samt bytte gummi ofte
                      Tamiya TA03F Pro, Yokomo DRB hyper drive ssg high traction.
                      Smått&Rått Harstad

                      Comment


                      • #12
                        jeg å min bror har nettopp fått oss hversin sprint, bror sin har låste differ og min har helt løse, men syntest faktisk min er lettere å kontrolere i drift, noen som har noen tips angående differ på sprint? bruker hpi driftedekk nå, men vil muligens teste litt super drift dekk
                        SUMMIT-TEKIN RX8-TEKIN T8 1350KV-6S-TQI M/DOCKING-FULL TELEMETRI - - - - - - SAKURA D3 CS DRIFT-TEKIN RS PRO-REDLINE 8,5T

                        Comment


                        • #13
                          grunnen til at din er lettere å kontrolere kan være fordi han har låst framdiff og? jeg kjører låst bakdiff, og det syns jeg er gøyere

                          sprint 2 flux'n min er til salgs foresten pm

                          Comment


                          • #14
                            Ang. differ så liker jeg låst bak og åpen foran best. Og ang. dekk så bruker jeg kun T-drift, ingenting som funker like bra i mine øyne

                            Men smaken er som baken...

                            plejmo
                            Drifting er ganske likt sex, du må ha den perfekte vinkel og inngangsfart, samt bytte gummi ofte
                            Tamiya TA03F Pro, Yokomo DRB hyper drive ssg high traction.
                            Smått&Rått Harstad

                            Comment


                            • #15
                              Hmm, T-Drift er bra det. Men etter litt kjøring faller mitt valg iaf på Yokomo ''R2'' dekkene. Uavhengig av sponsor avtaler!

                              Retteråsen
                              Sheriff Retteråsen - Rc Drift Club Norway - Sponsor:Absolutthobby Yokomo
                              2010: 3.pl NM | 2011: 1.pl Norgescup 2.pl NM 3.pl D1RC VM |12.pl Yokomo Drift Worlds | 2012: 5.pl Open European Championship | 2013: 12.pl Yokomo Drift Worlds

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X