Announcement

Collapse
No announcement yet.

Noob kjøper første bil.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Noob kjøper første bil.

    Vel jeg har en stund sett på litt klipp på youtube samt snakket litt med noen på jobben ang det og kjøpe seg rc drifter..Men har ikke fått somlet meg til det enda..men i dag når jeg var på biltema fikk jeg i øyekroken se silverlit sin billige "DRIFT"e bil..så da måtte jeg kjøpe den da..ikke mye og skryte av akkurat når det gjelder respons og rekkevidde men jaggu morro alikevel..så da er det bare og kjøpe seg bedre bil da..Men hva?? Hva er en ok begynner bil?kjøpe brukt eller nytt? Hva er det enkel dele tilgang til?

    her er da biltema værstingene
    Click image for larger version

Name:	318261_10151523638360204_875040203_24044527_808678383_n.jpg
Views:	1
Size:	53.9 KB
ID:	789508

  • #2
    leit/søk litt på forumet, dette spørsmålet er besvart maange ganger før.

    mitt personlige tips er å kjøpe HPI Sprint 2, det er en bil med greie justeringsmuligheter, og en bil man kan ha en stund om man bestemmer seg for å fortsette med hobbyen.

    plejmo
    Drifting er ganske likt sex, du må ha den perfekte vinkel og inngangsfart, samt bytte gummi ofte
    Tamiya TA03F Pro, Yokomo DRB hyper drive ssg high traction.
    Smått&Rått Harstad

    Comment


    • #3
      Her har du en rimelig HPI Sprint
      Tamiya TRF 801XT . Savox . Radiopost

      Comment


      • #4
        Kjøpte bil idag, Maverick Strada. I tillegg kjøpte jeg med Lipo batteri og en grei lader. Når jeg hadde ladet ferdig batteriet og skulle sette det i bilen så får jeg ikke koblet batteriet til bilen.. Virker som jeg må ha en ekstra duppeditt som jeg fester til batteri sånn at jeg kan få koblet det til bilen. Noen som i det hele tatt skjønner hva jeg mener eller må jeg legge ved bilde?? Lipo batterier skal vel funke på den bilen?

        Hadde tenkt å starte en ny tråd men navnet på denne passet perfekt

        Comment


        • #5
          mena du då at det e forskjellig plugg på regulatoren i bilen og på batteriet? i so fall må du få lodda om på en av delane..
          Cato Risholm, fullt hobbyrom...

          Comment


          • #6
            Stemmer, mener plugg i bil vs plugg i batter.
            Burde jeg ikke blitt informert om dette da jeg kjøpte bilen, eller er det noe jeg burde ha visst?
            Spørs nok om jeg må ta meg en tur til shoppen på mandag. Angrer på at jeg kjøpte Maverick Strada og ikke Sprint 2

            Takk for info

            Comment


            • #7
              Egentlig burde du blitt fortalt det ja Men desverre så kommer batterier med en hel del forskjellige plugger, det finnes ingen standarer ...
              Eg for min del bruker EC 5 plugger , tåler mye strøm og er absolutt noen av de enkleste å lodde
              Eier av Norges Muligens Råeste E-REVO

              Comment


              • #8
                det kunne dei nok gjerne opplyst om ja..men ofte det ikkje stemme overens,so må lodde litt av og til..om du kjøpte idag kan du nok få bytta til sprint ,du har vel ikkje fått køyrt bilen engong? ville nok kanskje bytta til sprint eg og om muligheten va der..
                Cato Risholm, fullt hobbyrom...

                Comment


                • #9
                  Jeg har kjørt bilen i 5 min med det batteriet som fulgte med. Så man ser jo på hjulene at bilen er brukt men skal høre med de om det er mulig å få byttet til Sprint 2.

                  Comment


                  • #10
                    Burde gå heilt fint.. du har vel nåke kjøpsregler på sånt og..
                    Cato Risholm, fullt hobbyrom...

                    Comment


                    • #11
                      Får en grei bil pluss litt ekstra til rundt 4 lapper? Er det da noe og fortsette med/bygge videre på om det skulle bli sånn at dette viser seg og være noe og fortsette med

                      Comment


                      • #12
                        Noen som kan si meg om tamiya tt-01 er en ok bil? Haster litt

                        Comment


                        • #13
                          ville nok heller gått for en sprint,litt fleire muligheta me den..
                          Cato Risholm, fullt hobbyrom...

                          Comment


                          • #14
                            Hva er det forsvarlig og gi for noe sånn brukt? 1000/1500kr?

                            Comment


                            • #15
                              Det kommer jo litt an på hva som følger med, med\uten karosseri, batterier, kontroll, motorcombo, evt lyskitt... Veldig variabelt
                              Eier av Norges Muligens Råeste E-REVO

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X