Announcement

Collapse
No announcement yet.

Noob kjøper første bil.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Klar til bruk..kaross.batteri.lader og alt som skal til for og kjøre

    Comment


    • #17
      Da tror eg du er nermere 1500+ lappen
      Eier av Norges Muligens Råeste E-REVO

      Comment


      • #18
        ok..da er ikke de tilbudene jeg har fått så værst da..Kunne vært kjekt og fått seg en hobby som ikke tar så stor plass..kjeller verkstedet er fullt i båtmotorer/motorsager/gressklippere og atv`n står parkert der..Selger unna alt som står der i voldsom fart for og gjøre plass til og "mekke" lekebil,..hehe

        Comment


        • #19
          Velkommen som drifter, det bygges kanskje bane for drifting på Flisa så du er hjertelig velkommen til å besøke oss der!

          Ang. bil ville jeg valgt sprint 2 hvis ikke du vil kjøpe ifra www.r2hobbies.com

          Retteråsen
          Sheriff Retteråsen - Rc Drift Club Norway - Sponsor:Absolutthobby Yokomo
          2010: 3.pl NM | 2011: 1.pl Norgescup 2.pl NM 3.pl D1RC VM |12.pl Yokomo Drift Worlds | 2012: 5.pl Open European Championship | 2013: 12.pl Yokomo Drift Worlds

          Comment


          • #20
            retteråsen:bane på flisa høres bra ut=) Vi er tre på jobben som tenkte vi skulle prøve oss på drifting nå da..sjekker opp litt ang "øvingslokaler" på kongsvinger i disse dager..Om det blir grønnt lys på det så håper jeg og få disponere 1600m2 med åpent lokale med epoxy gulv..DET kunne passet en noob bra^^ hehe

            Når det gjelder bil så ble det tamiya tt-01. Så og si ubrukt med bra med alu oppgraderinger og drifte dekk..så da er det bare og bestille seg karosseri og litt snax og starte drifte galskapen..hehe

            Comment


            • #21
              Høres flott ut! Si ifra om det blir noe av lokale der! Er allerede flere aktive i kongsvinger området

              Retteråsen
              Sheriff Retteråsen - Rc Drift Club Norway - Sponsor:Absolutthobby Yokomo
              2010: 3.pl NM | 2011: 1.pl Norgescup 2.pl NM 3.pl D1RC VM |12.pl Yokomo Drift Worlds | 2012: 5.pl Open European Championship | 2013: 12.pl Yokomo Drift Worlds

              Comment


              • #22
                ja har snakket med en av de..gleder meg som en unge til og prøve bilen nå..å eventuelt banne høyt og styggt når jeg ikke får det till..neste nå får bli crawler+biltralle..hehe..må jo ha noe og frakte drifteren på..lol

                Comment


                • #23
                  Helt klart, imellom tiden kan du låne tralla mi NP!

                  Retteråsen
                  Sheriff Retteråsen - Rc Drift Club Norway - Sponsor:Absolutthobby Yokomo
                  2010: 3.pl NM | 2011: 1.pl Norgescup 2.pl NM 3.pl D1RC VM |12.pl Yokomo Drift Worlds | 2012: 5.pl Open European Championship | 2013: 12.pl Yokomo Drift Worlds

                  Comment


                  • #24
                    kjøpt eller byggd? tenkte jeg skulle sveise meg en dobbel henger med boogy eller trippel aksel..

                    Comment


                    • #25
                      Originally posted by JRhansen View Post
                      her er da biltema værstingene
                      [ATTACH=CONFIG]55278[/ATTACH]
                      Av kjedsomhet, kjøpte jeg faktisk med en slik hjem en gang jeg var innom biltema og modda inn micro servo slik at den fikk skikkelig styring, samt et micro BL oppsett jeg hadde liggende. Da fikk den fart Var ikke noe langvarig affære, men morro var det.

                      Har selv lysten på TC-FD eller noe av samme kvalitet, men blir nok ikke før det finnes noe sted å kjøre på her nede på sørlandet. Inntil da er det offroad og sandtak som gjelder. Evt. blir det en veldig pen støvsamler inntil videre

                      Men noe mega camber setting blir det aldri, ser bare stygt, teit, skjevt og unaturlig ut og tar vekk mye "cool" fra bilene synes jeg. Er kanskje en del av CS opplegget noen kjører, i så fall blir det ikke det på meg.
                      Last edited by Corvinus; 19 April 2012, 13:26.

                      Comment


                      • #26
                        Laget min selv av plast, skal sveise en selv
                        Startet med Biltema bil selv i sin tid

                        Retteråsen
                        Sheriff Retteråsen - Rc Drift Club Norway - Sponsor:Absolutthobby Yokomo
                        2010: 3.pl NM | 2011: 1.pl Norgescup 2.pl NM 3.pl D1RC VM |12.pl Yokomo Drift Worlds | 2012: 5.pl Open European Championship | 2013: 12.pl Yokomo Drift Worlds

                        Comment


                        • #27
                          Originally posted by Retteråsen View Post
                          Laget min selv av plast, skal sveise en selv
                          Startet med Biltema bil selv i sin tid

                          Retteråsen
                          Enkelt å lage/improvisere stort sett alt utenom et godt drev/kraftoverføring Men fort pirkete på 1:10ish skala generelt, så kanskje lettere med sølv/hardlodding enn sveising. En onroad bil trenger minimalt med sveising uansett i selve ramma da det bare er plater og hull til skruer og spacere. Mens hubber, fester, armer og tårn måtte jo ha blitt konstruert.

                          God vektbalanse tror jeg hadde blitt utfordringen selv innenfor å lage en god driftebil, samt flex men kanskje tatt det igjen i god fjæring. Hadde nok gått for muligheten til å justere veldig mye, så slapp jeg å lage ting unødig på nytt

                          Morro å lage ting selv.

                          Comment

                          (RS) Radiostyrt.no Statistics

                          Collapse

                          Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                          Welcome to our newest member, Erik-M.
                          Working...
                          X