Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tweety`s Xray T3 2011

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Tweety`s Xray T3 2011

    Heisan

    Har skaffet meg en Xray T3 2011 å i med det tenkte å lage en tråd

    Foreløbig så blir den som den er men lurer på om jeg det ville vært en fordel å montere one-way diff foran? (får man tak i det?)

    Så i går at det mangler en plast duppeditt på ene aksel bak, Den har vel som funksjon å ta bort slærk innerst(ved kryss pinnen), klar over at det var dårlig forklart MEN problemet er at jeg så den ikke i manualen. Er den kun der ved mindre aksler? kunne nemlig se ut som at hadde akslen vært litt grøvere så hadde det vært en tight fit. Hdde virkelig trengt en sånn Håper noen skjønte hva jeg mente her...


    Er det noe man bør bytte/modifisere/justere på disse? Har jo hørt at dissa skal være noe av det bedre som er ute å slenger :P

    Den kommer foreløbig bare til å stå still frem til no deler kommer ihvertfal
    Masse fæncy verv hos www.vestfoldrcsenter.no - https://www.facebook.com/Vestfoldrcsenter
    nestleder/løpsleder/sponsoransvarlig/ansvarlig for lokalet osv osv....

  • #2
    Du trenger det som heter blade på drivakslen, Xray sine vet jeg lite om da jeg aldri har kjørt Xray selv, men er en eller flere Xrayfanboys på Drammen som sikkert kan hjelpe deg

    Retteråsen
    Sheriff Retteråsen - Rc Drift Club Norway - Sponsor:Absolutthobby Yokomo
    2010: 3.pl NM | 2011: 1.pl Norgescup 2.pl NM 3.pl D1RC VM |12.pl Yokomo Drift Worlds | 2012: 5.pl Open European Championship | 2013: 12.pl Yokomo Drift Worlds

    Comment


    • #3
      har sett du er ivrig her inne så håpet du så denne tråden hva gjør denna bladen?
      Masse fæncy verv hos www.vestfoldrcsenter.no - https://www.facebook.com/Vestfoldrcsenter
      nestleder/løpsleder/sponsoransvarlig/ansvarlig for lokalet osv osv....

      Comment


      • #4
        Den gjør som du sier fjerner slark og siden det er plast så tar den bort bittelitt viberasjon.. Beklager sene svar nå, men siste eksamen på skolen imorgen så fokus har ligget der noen uker/måneder nå :P
        Den blade'n er ikke livsnødvendig men den er god å ha, uten den blir det unødig mye slitasje på Diff jointen og Akslingen. Samt også et H**** slark
        Så jeg ville gått i anskaffelse av slik blade! Kan fort hende det passer med blade ifra andre biler også uten at jeg har kjennskap til det.. De fleste bilene har slike blades eller har det som optiondel, så din nærmeste hobbybutikk skulle klare å finne en nødløsning til det idet minste

        Retteråsen
        Sheriff Retteråsen - Rc Drift Club Norway - Sponsor:Absolutthobby Yokomo
        2010: 3.pl NM | 2011: 1.pl Norgescup 2.pl NM 3.pl D1RC VM |12.pl Yokomo Drift Worlds | 2012: 5.pl Open European Championship | 2013: 12.pl Yokomo Drift Worlds

        Comment


        • #5
          Og her har vi slike bøyler/blades det er snakk om :

          Stig Are Kristiansen
          ... it's only broken because I tried to fix it.


          Comment


          • #6
            har vist sånne på 3 av akslene min og nye er bestilt
            Masse fæncy verv hos www.vestfoldrcsenter.no - https://www.facebook.com/Vestfoldrcsenter
            nestleder/løpsleder/sponsoransvarlig/ansvarlig for lokalet osv osv....

            Comment


            • #7
              Originally posted by Retteråsen View Post
              Den gjør som du sier fjerner slark og siden det er plast så tar den bort bittelitt viberasjon.. Beklager sene svar nå, men siste eksamen på skolen imorgen så fokus har ligget der noen uker/måneder nå :P
              Den blade'n er ikke livsnødvendig men den er god å ha, uten den blir det unødig mye slitasje på Diff jointen og Akslingen. Samt også et H**** slark
              Så jeg ville gått i anskaffelse av slik blade! Kan fort hende det passer med blade ifra andre biler også uten at jeg har kjennskap til det.. De fleste bilene har slike blades eller har det som optiondel, så din nærmeste hobbybutikk skulle klare å finne en nødløsning til det idet minste

              Retteråsen
              bare fornøyd med å få tips fra en som har såpass snøring på detta området jeg
              Lykke til med eksamen
              Masse fæncy verv hos www.vestfoldrcsenter.no - https://www.facebook.com/Vestfoldrcsenter
              nestleder/løpsleder/sponsoransvarlig/ansvarlig for lokalet osv osv....

              Comment


              • #8
                Etter å ha vært i drammen rc sine lokaler å prøvd litt i dag har jeg noen spm angående oppsett. jeg fikke ganske umeddelbart problemer med drift på det ene hjulet å fant ut av det var 2 lager som hadde kvelda. I den prossesen hadde jeg låst bak diffen med splint, er det vanlig fremgangs metode eller bør man ha en sperra diff(som det er foran) ?

                fjører: leste her i sticky tråden at det skal være mykt oppsett med tynn olje, bytter dere fjører eller skrur dere bare den p¨å mykest?

                Understyring: kommer det av at diffen bak ikke er sperret? noe annet eller er det meg som ikke har ferdigheter nok?

                dreving: hva er anbefalt i pinion/spur regnestykket? jeg tenker relativ stor spur(110-120) og en relativ liten pinion? vil det gi lavere hastighet men bedre akselerasjon? per nå har jeg 84 spur og 26 pinion...

                Noen andre tips på å få en drifte vennlig bil? Skjønner at i mange tilfeller er det litt hva en liker sjøl men hadde håpet noe var litt sånn "generel enighet om at det å det er best" .Hadde vært ålreit at den er bra så er det bare ferdighetene mine som trenger oppjustering :P

                Per nå har jeg en team orion servo(vds 1007), novak 6.5T (har en 10.5T liggende som skal inn tenkte jeg), kommer snart en tekin esc også men er ute på lån for konkurranse til fredagen :
                Servoen er vel MER en bra nok, motor, for kjapp ? funker fint ute men litt mye fart i drammen(syns jeg)
                Masse fæncy verv hos www.vestfoldrcsenter.no - https://www.facebook.com/Vestfoldrcsenter
                nestleder/løpsleder/sponsoransvarlig/ansvarlig for lokalet osv osv....

                Comment

                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                Collapse

                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
                Welcome to our newest member, Erik-M.
                Working...
                X