Announcement

Collapse
No announcement yet.

Forholdsvis nybegynner med HPI Sprint 2 Flux

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Forholdsvis nybegynner med HPI Sprint 2 Flux

    Etter å ha hatt HPI Nitro driftebil tidligere, som ble stjålet under innbrudd for noen år siden, fikk jeg på nytt lyst til å ta opp igjen RC-driftingen. Rakk ikke å kjøre så mye med den gamle, da det var mest skruing og knoting. Bestemte meg derfor for å kjøpe elbil denne gangen, og tok turen innom Absolut Hobby og tittet på tilbudene dems under åpningen av nye lokaler. Fikk tips og anbefaling om å gå rett på HPI Sprint 2 Flux-utgaven, og iom at det knapt var prisforskjell så ble det slik

    Har ikke kjøpt driftedekk enda, foreløpig kun rukket å leke såvidt det er med den, men planen er å bygge den om til rendyrket drifter. Den leveres originalt med Flux Vektor 5900Kv børsteløs motor og Flux Vapor ESC (som jeg forøvrig svidde første turen jeg prøvde den, null stress, fikk ny på Absolutt Hobby)



    Kjøpte med Orion Advantage 220V og 12V lader og Orion 7,4V Lipo-batteri.

    Har sittet og lest her inne, og fått med meg en del modifikasjoner og endringer som bør gjøres på HPI-bilene, men er usikker på hvilke jeg kan gjøre, hvilke jeg BØR gjøre og ikke minst hvilke jeg MÅ gjøre..

    Driftedekk og låst bakdiff har jeg forstått går under MÅ-kategorien.. hva med konvertering til frontmontert motor? Justerbare dempere? Justere camber?



    Kommer nok til å kjøpe nye karosserier og modifisere etterhvert, men får ta litt av gangen Tar gjerne imot tips til gode upgrades, karosserier, mods og deler...
    Last edited by olastuen; 7 July 2012, 22:05.

  • #2
    Bare for å være på den sikre siden.. Når ESC'en er riktig satt opp (har gått gjennom setup av ESC, Auto lipo cut-off og failsafe). Når bilen da er i neutral modus, er det da riktig at led på ESC'en skal lyse orange, og blinke grønt med et pip samtidig hvert 20. sekund?

    Comment


    • #3
      det eneste du trenger å gjøre for å få en suveren drifter er å låse diffen bak (og eventuellt foran hvis du føler at du snurrer for mye) men jeg syns at åpen foran er morsomt og fungerer fint hvis du blir skikkelig gla i sprinten så er det flere option deler til bilen Den fungerer glimrende ut av boksen og bedre med låst diff bak.

      www.asiatees.com er glimrende på hopops til sprint`n der får du snacks som c hubber, knuckles, bærearmer, braketter rundt motor, batteriholder og styresett i alu og flere farger. kult he! og den ser fet ut når du får det på

      en annen ting du kan bytte ut er nedre og øvre chassiplate til carbon/graphite istedet for plastikk.og dempertårna.
      og det finner u her : http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin...I=HPID0949&P=Z

      Kjøp deg noen hpi t drift dekk når det kommer til camber så begynn så vinkelrett fra bordet og opp som du kommer både foran og bak. kjør med det en stund for å se hvordan bilen oppfører seg. juster masse camber foran, se hvordan den oppfører seg og så still den tilbake igjen og gjør det samme bak. så på begge. etter det så kanskje du får litt peiling på hvordan det føles og så kan du finjustere etter sånn som det er, nemlig smak og behag når det kommer til å frontmontere motor så er det vel bare ;etter min mening, bedre å kjøre med den som den er , og heller satse på et chassi senere med originalt mid front motor mount En ting er sikkert Sprinten er en knall bil!! du har gjort et godt kjøp !!!
      sigpic MiNi-​Z i Vestfossen (Facebook --> Eiker Rc Klubb)

      Comment


      • #4
        Takk for svar. Har bestilt noen sett med driftedekk og felger, så nå gjenstår bare å låse diffen, så skal det lekes

        Comment


        • #5
          Da har det kommet noen hyggelige pakker i posten fra både Genkidoridori og r2hobbies, nå går det sidelengs

          Comment


          • #6
            kos deg masse
            sigpic MiNi-​Z i Vestfossen (Facebook --> Eiker Rc Klubb)

            Comment


            • #7
              Spennende

              Retteråsen
              Sheriff Retteråsen - Rc Drift Club Norway - Sponsor:Absolutthobby Yokomo
              2010: 3.pl NM | 2011: 1.pl Norgescup 2.pl NM 3.pl D1RC VM |12.pl Yokomo Drift Worlds | 2012: 5.pl Open European Championship | 2013: 12.pl Yokomo Drift Worlds

              Comment


              • #8
                Da har man fått prøvd seg litt med de nye T-drift hjulene, og erfaringen er at grov asfalt spiser plasthjul Kjørte en halvtimes tid, og har null mønster igjen (bare på halve dekket dog, har litt camber..

                Filmet så smått også:



                Spørs nok om jeg ikke må ta turen når Brumunddal RC åpner banen sin igjen etter ferien, litt bedre underlag

                Comment

                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                Collapse

                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
                Welcome to our newest member, Erik-M.
                Working...
                X