Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dekk til drifting

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Dekk til drifting

    Hei,

    Driver å leker med tanken på å bygge opp en bil til å "drifte" litt med nå og da.
    Den skal for det meste stå til pynt, da det er en vintage og sjelden utgave av Tamiya TA-02.

    Har ordna meg med ett sett med felger, ett sett med driftedekk og ett sett med vanlige dekk.
    Er det noen vits i å sette opp bilen med diftedekk bak og vanlige foran når den har 4wd?
    Ønsker jo egentlig grep foran, men kanskje ikke for mye i RC sammenheng heller?

    Er helt grønn på dette omr.

    Takker for alle svar/meninger.

    -Thelle-
    Tamiya entusiast!
    TT01 Subaru Impreza wrx sti,TA-02SW Porsche Taisan (58172), Lunch Box, FF01 Civic Mugen, FF01 PIAA ACCORD, F 104 PRO, M-05 Golf MK 1, HPI E-Firestorm FLUX WP, Align T-REX 450, Align T-REX 150

  • #2
    Ingen som kan svare?
    Tamiya entusiast!
    TT01 Subaru Impreza wrx sti,TA-02SW Porsche Taisan (58172), Lunch Box, FF01 Civic Mugen, FF01 PIAA ACCORD, F 104 PRO, M-05 Golf MK 1, HPI E-Firestorm FLUX WP, Align T-REX 450, Align T-REX 150

    Comment


    • #3
      Dekk til drifting

      Nå er ikke jeg noe drifter, men er nok driftedekk på alle fire hjul som gjelder. Funker nok dårlig å drifte med godt grep på forhjula...
      TLR 22 - Xray T3 - TLR Eight 2.0 EU
      Sanwa MT4

      Comment


      • #4
        Dekk av forskjellig kvalitet fungerer nok ikke. Sats på drifte dekk på alle 4, og sperr diffene foran og bak. Lettest å begynne med det.
        så kan du vurdere åpen diff foran etterhvert.

        Hvis du er på Facebook, så søk opp Drammen Rc klubb. Hvis du ikke får svar der på under 5 minutter hvis du lurer på noe så blir jeg veldig overrasket. (dette gjelder hele døgnet
        Gruppen har nå over 500 medlemmer, og de fleste drifter
        Last edited by Ford BDA; 25 September 2012, 19:25.
        Løpsleder Norwegian RC Drift Challenge.
        www.drammenrcklubb.com www.facebook.com/drammenrcklubb
        Ulempen med å kjøre Yokomo er at man ALDRI kan skylde på bilen

        Comment


        • #5
          Takker for svar.
          Kommer ikke til å låse diffene. Deler er vanskelig å få tak i til denne bilen. Da den er vintage og one of a kind.
          Skal drifte med den for moroskyld, men ikke noe heftig shit enda. Om jeg ikke blir HEKTA da. Da handler jeg heller inn en annen bil å drifte med.

          Da smeller jeg på driftedekkene på alle 4 hjulene

          -Thelle-
          Tamiya entusiast!
          TT01 Subaru Impreza wrx sti,TA-02SW Porsche Taisan (58172), Lunch Box, FF01 Civic Mugen, FF01 PIAA ACCORD, F 104 PRO, M-05 Golf MK 1, HPI E-Firestorm FLUX WP, Align T-REX 450, Align T-REX 150

          Comment


          • #6
            Originally posted by Thelle View Post
            Takker for svar.
            Kommer ikke til å låse diffene. Deler er vanskelig å få tak i til denne bilen. Da den er vintage og one of a kind.
            Skal drifte med den for moroskyld, men ikke noe heftig shit enda. Om jeg ikke blir HEKTA da. Da handler jeg heller inn en annen bil å drifte med.

            Da smeller jeg på driftedekkene på alle 4 hjulene

            -Thelle-
            Hei.
            Jeg vet godt hva en TA-02 er.
            Hvis din versjon har kulediffer, så er det bare å stramme de. Det gjør samme nytte som sperre.

            Hvis den ikke har kulediff så er det i såfall denne du skal ha:


            Eller så koster det knappenåler å lage sperrer med limte geardiffer:
            Løpsleder Norwegian RC Drift Challenge.
            www.drammenrcklubb.com www.facebook.com/drammenrcklubb
            Ulempen med å kjøre Yokomo er at man ALDRI kan skylde på bilen

            Comment

            (RS) Radiostyrt.no Statistics

            Collapse

            Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
            Welcome to our newest member, Erik-M.
            Working...
            X