Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nytt drifte chassi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by Ford BDA View Post
    Hei.
    Henger meg litt på her.
    Gratulerer med gromt chassis Holum.
    X-rayen er som nevnt før her en touring bil. Fordelen med denne er at den er konstruert for extreme belastinger av friksjon,motor og fart.
    Noe som gjør den til en veldig driftsikker bil med lite reparasjoner.
    Materialvalgene er av beste kvalitet siden dette chassiet er ment for konkuransekjøring på øverste nivå.
    Dette drar med seg flere fordeler som utallige justeringsmuligheter, gode dempere og slitesterke deler.

    Innenfor konkuranse drifting har man lov til å Vektbalansere chassiet inntil 200 gram. så man kan fint få på mere vekt foran hvis man ønsker, men litt av forskjellen er da at man må tilføre vekt til bilen som man da slipper på ett driftechassis.
    Neste tema er styregeometri som også som oftest er andeledes på driftechassisene, sammen med lengde på armer på "styrevugga" som igjen gir betydelig raskere styrerespons enn på Touringbil.
    For raskt utslag ønsker man som oftest ikke i touring når man kjører i 90+km/t (har selv erfart dette med for rask styring på min M-chassis bil. Den ble vinglete med for rask styring).
    Men i drifting som går betydelig saktere med mindre grep kan man da raskt kaste bilen ut i høy vinkel og gi en kjapp contersteer slik at bilen skyter fart sidelengs(selv med 50/50 Utveksling).
    Så er man ute etter de små forskjellene så er nok ett rent Driftechassis å anbefale.

    Men hvedbegrensningen ligger i dekka vi kjører på så overnevnte fordeler er små og nærmest ikke merkbare for de fleste.
    Tror du og Xrayen kommer til å ha mange timer med morro.
    Vil du stoppe truten på alle med driftechassis kan du bare si. X-ray vant EM i RC drifting på høyeste nivå i 2012
    Når alt kommer til alt så er det nok sjåføren og oppsettet det kommer an på.
    Men glem aldri att utviklingen går stadig videre på drifting og touring i hver sin retning

    Håper jeg fikk forklart dette på en forholdsvis grei og forstålig måte selv om jeg drifter bedre enn jeg skriver Norsk, uten å skryte av noen av delene
    Takk for gode svar og noen litt forvirrende svar.
    Det med utslag på hjul som du nevner her, da er det viktig og ha en god og rask servo, i touring brukes de mest langsomme servoene
    Du omtrent klarer og få tak i, i tillegg til caster og camber er veldig viktig for åssen bilen skal oppføre seg
    I contra og i svinger, selvfølgelig setter jeg bilen i driftingmode, har også kjøpt etronix photon så jeg kan bestemme motorbrems effekt osv.
    Jeg er ikke den typen som gir meg selvom folk mener det er en dårlig drifter, jeg vet at denne har potensiale
    [-] Tamiya TT01/ Drifter <- Selges [-] X-ray T3 2011 Drifter
    SDT//= **StanCedDRiftTeaM**

    Comment

    (RS) Radiostyrt.no Statistics

    Collapse

    Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
    Welcome to our newest member, Erik-M.
    Working...
    X