Announcement

Collapse
No announcement yet.

Trenger billig rc bil til under 4000

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Trenger billig rc bil til under 4000

    Hei, jeg kjøpte en traxxas stampede for noen måneder for å "bashe" med, å har hatt det arti med den.. Men så begynte jeg å se på djmedics "learning to drift" å da ble jeg hekta på rc drifting.. Har driftet mye på pc med ratt å pedaler men har aldri rørt en rc drifter.. Så jeg vil ha noe som er billig, har deans kontakt (eller er lett å skifte kontakt på) å som tåler all den julingen den kommer til å få :P Har ganske mye asfalt i nærheten å i vinter så kan jeg kjøre på tiller i parkeringshus på vinter, så da har jeg to biler som jeg kan bruke både sommer å vinter

    Takk for all hjelp, sorry hvis jeg ikke ga nok informasjon bare å spør om mer! BTW: Vil ha 2,4 MHz!

  • #2
    har en ny eg..http://www.radiostyrt.no/showthread....h-r-31-drifter
    Cato Risholm, fullt hobbyrom...

    Comment


    • #3
      Blir litt for langt unna, å har helst lyst til å kjøpe nytt pga. garanti osv. Men kan tenke over det hvis jeg ikke får flere forslag iløpet av måneden

      Comment


      • #4
        den e grei...har jo post.. bilen e forøvrig ny,men uten garanti..
        Cato Risholm, fullt hobbyrom...

        Comment


        • #5
          Du kan jo gå med den som de fleste begynner med som vil ha billig inngang til drifting. Skal være grei begynnerbil.

          Comment


          • #6
            Originally posted by Corvinus View Post
            Du kan jo gå med den som de fleste begynner med som vil ha billig inngang til drifting. Skal være grei begynnerbil.
            http://elefun.no/p/prod.aspx?v=20939
            Så de har den på hobbyshop (den nærmeste hobby butikken i nærheten av meg) Men den har tamiya kontakt hvis jeg ikke tar feil? Å har hørt mye dårli om det. Er det muligheter for å evt be dem om å bytte til deans for meg? Har traxxas nå men har 2 ladere så har ikke noe å si å kjøpe 2x deans batteri å ladekabler

            Comment


            • #7
              Ikke noe galt med tamiya på det nivået. Du kan jo evt. ta det som en øvelse på å skifte kontakter selv Blir nok andre modifiseringer du får lyst å gjøre etterhvert også. Er en del av morroa. Hadde ikke latt en tamiya kontakt holde meg vekke fra et kjøp, sånt blir bagatell når du først lærer deg å bytte selv.

              Men går jo alltids å spørre om de kan gjøre det for deg.

              Comment


              • #8
                Originally posted by Corvinus View Post
                Ikke noe galt med tamiya på det nivået. Du kan jo evt. ta det som en øvelse på å skifte kontakter selv Blir nok andre modifiseringer du får lyst å gjøre etterhvert også. Er en del av morroa. Hadde ikke latt en tamiya kontakt holde meg vekke fra et kjøp, sånt blir bagatell når du først lærer deg å bytte selv.

                Men går jo alltids å spørre om de kan gjøre det for deg.
                Vet hvordan det er å bli hekta på oppgraderinger :S Har brukt noen tusen lapper for mye på stampeden :P Så blir nok fort oppgradert HPI Drift å hvis jeg virkelig blir hekta på å drifte. Da blir det fort Hop ups + Brushless.. Men har hørt tamiya kontakter har en tendens til å smelte, derfor jeg vil ha deans eller traxxas plugg. Men skal nok se om jeg kjøper hpi sprint 2 hvis ikke det har kommet noe nytt innen august. Har nok mellom 4000 - 6000 å bruke på bil innen da men greit å spare litt å


                EDIT: Har tenkt litt på http://elefun.no/p/prod.aspx?v=20387 for den er ikke mye dyrere, må kjøpe dekk å muligens låse differ ettervært men det er ikke noe problem for det er nok av tutorials på youtube.. Men går det an til å drifte noen ganger uten låst diff eller er det et absolutt must?
                Last edited by robos97; 2 July 2013, 17:18.

                Comment


                • #9
                  Kom på at enkelte velger fluxen i stedet siden den allerede kommer med BL oppsett.
                  http://elefun.no/p/prod.aspx?v=20387 || http://elefun.no/p/prod.aspx?v=24228
                  Sleng på driftehjul og sperr bakdiffen, så har du driftebil

                  Er du virkelig virkelig keen på drifting hadde jeg kanskje sett på kits og bygging av en xray/tc-fd/yokomo/enroute eller noe på det kvalitetsnivået. Det virker mer fornuftig å bruke penger på et skikkelig kit enn å pøse på hopups på en sprint som jeg tror er litt begrenset i forhold til hva du får tilbake for det. Mener da evt. i form av å kjøpe alt du finner av aluminium og carbon osv uten mål og mening... Høy bling faktor, men ikke så gunstig, bedre å se hva du kan få til av enkle modifiseringer. Kan ofte ende opp med å ha brukt mer penger på hopups enn å ha kjøpt en god bil med bedre materialer allerede. Mye av alu du får kjøpt f.eks. på integy og FLM osv. er bare søppel. Se heller på kits hvis du vil bruke litt penger og bygge noe bra, og Sprint hvis du bare vil ha noe ferdig å kjøre og herje med.

                  Både deans (orginale/ultra deans) og traxxas er gode plugger, deans har kanskje fordelen av å være en generell standard på mye utstyr som allerede kommer med det.

                  EDIT: Du var kjappere enn meg Er vanskelig å drifte uten låst diff, siden den vil jakte på grep hele tiden. Blir bare herk.

                  Comment


                  • #10
                    Blir sikkert Sprint 2 Flux Tror aldri jeg kommer til å drifte på "proffesjonelt" nivå. Takk for hjelp, skal spare penger i en måned nå! Men hvordan sperrer jeg bakdiff? Vet jeg kan søke på youtube men like så greit å bare spørre her

                    Comment


                    • #11
                      Vet ikke hvor mye som har kommet av alternativer til Sprint, men andre kits har gjerne flere alternativer for CS (Counter Steer) også. Slik at du kan få akslene til å gå i forskjellig fart, som gjør det enklere å få bilen ut i drift og holde den sidelengs.

                      Bare åpne den opp og fyll den med noe fast. Har sett folk bruke alt fra papir til epoxy. Nok av youtube videoer av det også. Selv hadde jeg prøvd Tec7 jeg har i boden, enkelt å fjerne også.

                      Comment


                      • #12
                        Kreativ kar her med krympeplast.

                        Comment


                        • #13
                          Ok, skal se om jeg finner noe på youtube. Så skal jeg se rundt hva jeg bruker.. Mulig jeg tar papir til å begynne med hvis jeg ikke finner noe annet bra

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by Corvinus View Post
                            Kreativ kar her med krympeplast.
                            Tror jeg går for krympeplastikk jeg Takk for hjelpa!

                            http://www.clasohlson.com/no/Krympeslange/Pr320269000 Ikke sant?

                            Comment


                            • #15
                              Disse boksene er greie, så har man til diverse behov

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X