Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lyst på CS chassi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Lyst på CS chassi

    Hei godtfolk.
    Dette er min første post her på forumet, men har "lurka" rundt en liten stund. Har ikke holdt på med denne hobbyen lenge, så dere får bære over med min uvitenhet.

    Debuterte med en sprint 2 flux i sommer, og syntes rc drifting er skikkelig morro. Men nå ønsker jeg å oppgradere bil parken litt, har skikkelig lyst på ett CS chassis, har kikka på både sakura d3 og mst fs-01d. D3'n har jeg funnet endel poster osv om men lite om mst (her på forumet)

    Har dere noen gode råd/anbefalinger å komme med når det gjelder de forskjellige CS chassiene på markedet.?

    eneste jeg føler meg ganske "låst" på er at jeg ønsker: ett kit med beltedrift og front/mid ship motor plassering.
    Jeg er også åpen/innstilt på å handle utafor Norge.
    I første omgang kommer jeg til å bruke motor/esc fra sprint'n, får se ann litt hva jeg gjør ang servo. På sikt kommer jeg til å skifte motor/esc, men for at økonomisjefen ikke skal gå helt fullstendig av skaftet må jeg ta det litt etter hvert.

    på forhånd takk

  • #2
    Hei Lars.

    Velkommen til forumet

    Jeg har selv handlet meg en CS med frontmotor hos Stellamodels.
    Har handlet mye hos de gutta der og kan anbefale dem på det varmeste.

    Dessverre har jeg ikke fått testet bilen ennå (og ikke er jeg noen driftekonge heller), så på det tekniske kan jeg ikke hjelpe deg.

    Uansett – her har du link til et rimelig alternativ:


    Blir moro å følge med på innspill på tråden din.
    sigpic Kenneth Skulstad
    70 mod. med dilla på Tamiya: Pajero, Blackfoot, Brat, SRB, M38, FAV, WW2, High-Lift, Grasshopper, Lunchbox, Street Rover, XR311, Stadium Blitzer, Hotshot, F-150, CC-01, CR-01, TT-01, M-chassis, TLT, F103RM, FF-03 Volvo 850. Traxxas: Slash 4x4, Slash XL-5, E-Maxx, Stampede. Venom Creeper. Axial: SCX10.

    Comment


    • #3
      endå billigare her:http://www.rcmart.com/3racing-sakura...cPath=420_1417
      Cato Risholm, fullt hobbyrom...

      Comment


      • #4
        Originally posted by Kesku View Post
        Hei Lars.

        Velkommen til forumet

        Jeg har selv handlet meg en CS med frontmotor hos Stellamodels.
        Har handlet mye hos de gutta der og kan anbefale dem på det varmeste.

        Dessverre har jeg ikke fått testet bilen ennå (og ikke er jeg noen driftekonge heller), så på det tekniske kan jeg ikke hjelpe deg.

        Uansett – her har du link til et rimelig alternativ:


        Blir moro å følge med på innspill på tråden din.
        ja, har kikka på denne. Men fra rcmart.com som carish linket til.
        Dette virker igrunn som en billig inngangsbillett til CS drifting, men etter hva jeg har sett trenger den noen oppgraderinger (FOW, en eller annen form for strammer til midterste/lengste reima)
        så har jeg lest/sett at flere har hatt problemer med vibrasjoner i hjul ved full sving, kan noen bekrefte/avkrefte dette?

        kesku; bestilte du den som kit? isåfall, har du bygd bilen enda, og hva slags inntrykk gir delene?

        Comment


        • #5
          Originally posted by Kesku View Post
          Hei Lars.

          Velkommen til forumet

          takk for det

          Comment


          • #6
            Originally posted by LarsE View Post
            kesku; bestilte du den som kit? isåfall, har du bygd bilen enda, og hva slags inntrykk gir delene?
            Jeg bestilte ARR utgaven, og selv den har jeg ikke klart å få på veien ennå
            Litt flaut det der...

            Ja, ja. Bilen gir et greit inntrykk på meg, men jeg er som sagt ikke driftekongen.
            Går mest i TT-01 her i gården og da er jo det meste en oppgradering.
            Har en rc-kompis på Raufoss som jeg besøker av og til. Kan ta med CSŽn neste gang jeg er oppover.

            Som du sier så trenger den et strammehjul til beltet samt one way diff framme (tror det var disse to hop ups jeg bestilte, fant en tråd om den på forumet her). Koster ikke mange kronene ekstra det.
            sigpic Kenneth Skulstad
            70 mod. med dilla på Tamiya: Pajero, Blackfoot, Brat, SRB, M38, FAV, WW2, High-Lift, Grasshopper, Lunchbox, Street Rover, XR311, Stadium Blitzer, Hotshot, F-150, CC-01, CR-01, TT-01, M-chassis, TLT, F103RM, FF-03 Volvo 850. Traxxas: Slash 4x4, Slash XL-5, E-Maxx, Stampede. Venom Creeper. Axial: SCX10.

            Comment


            • #7
              Noen yokomo dib-eiere som kunne fortelle meg hva en dib trenger/må ha av oppgraderinger?

              Comment


              • #8
                Denne kan være ett alternaltiv til Sakura D3, er kopi i bare carbon og alu. da slipper man å kjøpe d3 + masse alu deler.




                Har ingen erfaring selv, men litt fristet pga prisen
                Har d3 i dag, den funker greit, men man må kjøpe en del deler. som alu styring, nye drivaksler, belte strammer, ++
                Kristian Henriksen Moe -81
                Kasemoto Gravity Evo,Sakura D3 (Moe edition :P )
                HPi Vorza Flux, TA-05 IFS-R ,MM 7700kv++,Spektrum DX3s,

                Comment


                • #9
                  jeg fikk min D3 CS fra rcmart nå på fredagen. skal begynne å montere den i dag. syns delene virker helt ok. skal nok bestille meg en sånn strammer som det er linka til over her.

                  mangler bare motor,esc og servo. så får vi se hvordan den blir kontra sprint 2 fluxen jeg har.
                  HPI Sprint 2 Flux . Sakura D3 CS

                  Comment


                  • #10
                    Da er sakura d3 +++ bestilt fra rcmart. Så da er det bare å vente...... Ja, kesku, ta med d3'n neste gang du skal oppover så ser vi om vi ikke får til no!

                    åssen går monteringa fonzo?
                    hvor lang tid tok det før du fikk varene?

                    Comment


                    • #11
                      Er litt stuck akk nå. Tror det reimhjulet som skal på akslingene er feil. Eller hvertfall for lite hull i det.. Så bestillte meg nye i alu, ut ifra bilde å bedømme så skal hvertfall de passe..

                      Bestillte meg også reimstrammer og oneway diff. Så blir spennende å se

                      Tok 4 dager med den dyre frakta.. Skilte 120,- sånn ca, så kosta like fort på meg det
                      HPI Sprint 2 Flux . Sakura D3 CS

                      Comment


                      • #12
                        Kjedelig da, håper jeg slipper unna sånt å alt bare smetter på plass.
                        Jeg bestilte den dyre frakta jeg også, så vis jeg har flaks får jeg den iløpet av uka, lørdag kanskje...

                        Comment


                        • #13
                          Satse på det

                          Hvilket motor oppsett skal du ha?
                          HPI Sprint 2 Flux . Sakura D3 CS

                          Comment


                          • #14
                            Jeg kjøpte med en billig(70$ eller der omkring) combo fra rcmart, skyrc cheetah 10.5t. Prøver den,vis det ikke er no særlig bruker jeg motor/esc fra sprint'n inntil videre.

                            Comment


                            • #15
                              Samme som jeg har bestillt
                              HPI Sprint 2 Flux . Sakura D3 CS

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X