Announcement

Collapse
No announcement yet.

Minimumsmål på driftebane

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Minimumsmål på driftebane

    Vi er en nystiftet RC-klubb i Halden som planlegger en driftebane innendørs.
    Hva vil minimumsmål være på en slik bane for at man evt skal kunne arrangere noen form for konkurranse etc? Tenker på bredde på
    selve kjørebanen samt kjørelengden på banen.
    Hvilket underlag anbefales, idag er det linoleum på gulvet men regner med at dette ikke er å anbefale?
    John Molands ('72)
    Halden, Østfold

  • #2
    Hei.
    Det er ikke satt noen krav til mål nasjonalt, eller internasjonalt så vidt jeg vet.

    Angående bredde tror jeg ikke jeg ville gått stort under 1,5 meter bredde på banen hvis det bare skal bygges en bane.
    Poenget er jo at alle skal ha det gøy, nybegynnere og vidrekommende.
    Men det man bør ha i tankene ved bygging av bane er at jo større banen bygges jo breiere bør den være. dette kommer av jo lenger billen kommer unna førerpodiet jo vanskeligere blir det. Samt hvis man har plass til veldig stor bane øker også farten og da sier det seg selv at banen må være breiere.

    Hovedbanen i Drammen Rc klubb er ca 1,6 meter på de smaleste partiene nærmest førerpodiet, og 2,3m på det breieste lenger unna podiet.

    Ang linoleum ville jeg testet det ut, mener det er det som er på gulvet i gymsalen på Haslemoen. Det er faktisk ganske brukbart å kjøre på.


    Kravet jeg setter som løpsleder Norwegian RC Drift Challenge, er minst 40 mekkeplasser. (men det kan jo løses med midlertidige plasser for Løpshelgen)
    Løpsleder Norwegian RC Drift Challenge.
    www.drammenrcklubb.com www.facebook.com/drammenrcklubb
    Ulempen med å kjøre Yokomo er at man ALDRI kan skylde på bilen

    Comment


    • #3
      Gjengen jeg har begynt å kjøre litt med kjører på filt-teppe, som de ruller sammen etter bruk i lokalet de får låne. Jeg, med min veldig begrensede erfaring med drifting, synes det fungerer fint og forutsigbart.
      Slash 4x4, Sakura Zero S, Wraith, 2x SCX10

      Comment


      • #4
        Ok, takk for svar, jeg tittet innom Moss rc og så de hadde en banebredde på 120cm, vi har pr idag 5-6m x 15 m å bygge bane på så jeg tegnet en bane med ca 120cm bredde som ser ca slik ut.Click image for larger version

Name:	drifttrack.jpg
Views:	1
Size:	39.4 KB
ID:	781874. Gi meg gjerne noen tilbake meldinger på hvordan den kan forbedres så vi kan få et best mulig utgangspunkt når vi begynner byggingen.
        John Molands ('72)
        Halden, Østfold

        Comment

        (RS) Radiostyrt.no Statistics

        Collapse

        Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
        Welcome to our newest member, Erik-M.
        Working...
        X