Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvor kjøper dere deler til HPI

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hvor kjøper dere deler til HPI

    Akkurat kjøpt meg en Sprint2 Flux, trenger noe deler, hvor handler dere deler?
    Planen er å kjøre drifting med denne, trenger man gjøre mer enn å bytte dekk?

  • #2
    Det er mange som selger HPI. Elefun f.eks. Du har sikkert en forhandler i nærområdet.

    Du kan kjøre med bilen som den er til lek og morro. Hovedsaken er å få på dekk med lite grep. Jeg kjører med en vanlig el-touring. Det eneste jeg har gjort er å låse diff bak.
    Slash 4x4, Sakura Zero S, Wraith, 2x SCX10

    Comment


    • #3
      I Mysen er det en som selger Hpi http://www.nortrading.no/?menu=459&page=1052

      Comment


      • #4
        Blir innom Nortrading og handle litt i dag da. Men ingen i Oslo som har deler, da jeg er i Oslo i dag.

        Comment


        • #5
          Kan hende SmallSize på Ensjø har. Tror de dekket Sprint.
          Tamiya TT01 - Tamiya MK.1 TGX - Tamiya M-06 - Tamiya M-03 - Tamiya F104W
          Maxam Truggy - SCX10 Rubicon - ECX Smash - Kyosho Inferno (EL)

          Comment


          • #6
            Jeg pleier å handle deler på ebay. De viktigste oppgraderingene jeg har gjort på min sprint 2 drift (samme som din bare den leveres med plastdekk) er at jeg kjøpte med enveis diff foran, også sperra jeg bakdiffen.
            Utover det vil jeg anbefale det å justere hjulvinklene foran litt, den har litt vel mye camber og toe in foran, jeg endret min til mindre camber og bittelitt toe out. dette hjalp MYE i svingene =)

            Her jeg handla enveis http://www.ebay.com/itm/351123893881...%3AMEBIDX%3AIT

            Også ville jeg slengt på noen slike http://www.ebay.com/itm/HARD-STEEL-F...item27ba98ba27

            Så slipper du at bikkjebeina popper ut
            BF 23 år
            HPI Sprint 2 Drift
            Forester S Turbo

            Comment


            • #7
              Jeg må hvertfall sperre bakdiffen. Det var lett å merke. Hvordan sperra du da gocart? med krympeplast?
              Og ja enveis og bikkjebein er på lista.
              Noen vits å dreve om?

              Comment


              • #8
                Jeg åpna den opp, spylte ut fettet med bremserens og fylte den med stålepoxy og skrudde igjen
                BF 23 år
                HPI Sprint 2 Drift
                Forester S Turbo

                Comment


                • #9
                  Det ble rcdrifting.no som jeg handla deler hos. One-way diff, dogbones og litt tips. Så nå kjører jeg med 1 grad toe out foran og 2 grader bak og 3 grader camber. Smeltelim i diffen bak, lett å fjerne hvis man skulle måtte det. 5 mm chassiehøyde. Og justert for mer styring.

                  Funker som ei kule.

                  Comment

                  (RS) Radiostyrt.no Statistics

                  Collapse

                  Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                  Welcome to our newest member, Erik-M.
                  Working...
                  X