Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vibrasjonsproblemer pga styrevinkel på Tamiya vdf 2 of Hot Bodies tc cyclone

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Vibrasjonsproblemer pga styrevinkel på Tamiya vdf 2 of Hot Bodies tc cyclone

    Som sagt har jeg en Tamiya vdf2 og en Hot Bodies tc cyclone, de har begge det samme problemet.
    Når jeg kommer over en viss grad på styrevinkel så kommer det en stygg "vibrasjonslyd" og fremhjulet hakker og nesten låser seg.
    "Svinger jeg til venstre er det høyre fremhjul som er problemet og venstre hjul når jeg svinger til høyre"
    Jeg har demontert og tittet frem og tilbake og rundt over alt og eneste jeg evt kan resonere meg frem til er at det skjer noe feil i
    koppen til akselen inne ves diffen, men er veldig usikker. Noen flere som har vært borti dette og kan komme med noen innspill.
    John Molands ('72)
    Halden, Østfold

  • #2
    Vinkelen på akslingen er nok større enn det akslingen takler. En toleddet aksel vil nok løse problemet.
    Team RC Companiet - Minicupen.no
    VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

    Comment


    • #3
      Hvor får jeg evt tak i slike? har du noen eksempler på slike aksler?
      John Molands ('72)
      Halden, Østfold

      Comment


      • #4
        Mulig Tamiya og Hot Bodies har originale toledda akslinger. Jeg kjenner ikke så godt til disse så veit ikke hva som passer, så du får lete litt rundt på nettet.
        Team RC Companiet - Minicupen.no
        VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

        Comment


        • #5
          Tamiya har dobbelleddet aksler

          til HB TC


          Hvis det skulle passe så kan du sette inn akslinger ifra MST

          de er de som gir mest sving, men de er 42mm..
          Tamiya TRF 418, MST XXX D VIP, Tamiya M05, Sanwa M12.

          Comment


          • #6
            Dette gir seg også hvis du smører de godt ofte i starten. De slites til, evt kan du hjelpe på ''slitasjen'' med en dremel
            To leddet aksler fungerer selvsagt også som skrevet over her. Men det er fortsatt håp for dine orginale.

            Retteråsen
            Sheriff Retteråsen - Rc Drift Club Norway - Sponsor:Absolutthobby Yokomo
            2010: 3.pl NM | 2011: 1.pl Norgescup 2.pl NM 3.pl D1RC VM |12.pl Yokomo Drift Worlds | 2012: 5.pl Open European Championship | 2013: 12.pl Yokomo Drift Worlds

            Comment


            • #7
              Originally posted by Retteråsen View Post
              Dette gir seg også hvis du smører de godt ofte i starten. De slites til, evt kan du hjelpe på ''slitasjen'' med en dremel
              To leddet aksler fungerer selvsagt også som skrevet over her. Men det er fortsatt håp for dine orginale.

              Retteråsen
              Dvs at jeg kan "slite" litt ned rundt kanten innvendig på koppen?
              John Molands ('72)
              Halden, Østfold

              Comment

              (RS) Radiostyrt.no Statistics

              Collapse

              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
              Welcome to our newest member, Erik-M.
              Working...
              X