Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hjelp med oppgraderinger til cyclone tc

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hjelp med oppgraderinger til cyclone tc

    Hei jeg har en Hot Bodies Cyclone tc, jeg lnsker å forbedre den som en drifter.
    Noen som kan komme med tips til oppgraderinger som gjør at den egner seg bedre som drifter?
    John Molands ('72)
    Halden, Østfold

  • #2
    Har aldri eid en slik bil men prøv å finn et passende setup først hjulvinkler osv dempere.. Siden du sikkert kjører 50/50 ville jeg prøvd å ha likt oppsett på for å bakaksel

    Retteråsen
    Sheriff Retteråsen - Rc Drift Club Norway - Sponsor:Absolutthobby Yokomo
    2010: 3.pl NM | 2011: 1.pl Norgescup 2.pl NM 3.pl D1RC VM |12.pl Yokomo Drift Worlds | 2012: 5.pl Open European Championship | 2013: 12.pl Yokomo Drift Worlds

    Comment


    • #3
      Originally posted by Retteråsen View Post
      Har aldri eid en slik bil men prøv å finn et passende setup først hjulvinkler osv dempere.. Siden du sikkert kjører 50/50 ville jeg prøvd å ha likt oppsett på for å bakaksel

      Retteråsen
      Ok dvs samme camber og toe både foran og bak?
      John Molands ('72)
      Halden, Østfold

      Comment


      • #4
        Kjører Sprint 2 med 50/50.
        Camber 3 grader foran og bak, Spissing så den "skrever" litt men sånn rundt 2 grader og 2 grader bak. Det funker helgreit egentlig. Må justere litt mer på demping, da den har for bra feste bak.

        Comment


        • #5
          Originally posted by johmolan
          Ok dvs samme camber og toe både foran og bak?
          Jepps, likt.
          Jeg har alltid startet med alt i 0 jeg når jeg kommer på en ny bane og kjører 50/50.. Da har du et ''blankt'' utgangspunkt...
          Men selvsagt er dette en smakssak. Men jeg opplever at når du kjører 50/50 så er det enklest å håndtere bilen med like verdier på hjulvinklene..

          Hvis du noen gang gidder å bla gjennom tråden min ligg det garrantert noen oppsett der Når jeg nok 3pl i VM med robitronic'en som er nokså likt chassi som du har, vil jeg tro du finn noe på hvordan jeg satte opp bilen der nede. Men jeg mener å huske jeg havnet på ca 3 grader negativ.

          Retteråsen
          Sheriff Retteråsen - Rc Drift Club Norway - Sponsor:Absolutthobby Yokomo
          2010: 3.pl NM | 2011: 1.pl Norgescup 2.pl NM 3.pl D1RC VM |12.pl Yokomo Drift Worlds | 2012: 5.pl Open European Championship | 2013: 12.pl Yokomo Drift Worlds

          Comment


          • #6
            Takker for svar Resseråsen, Min Cyclone har og stabilisator stag bak, skal jeg la dette sitte eller er det best å ta dette av?
            John Molands ('72)
            Halden, Østfold

            Comment


            • #7
              Stab stag ville jeg tatt av, svært få som bruker dette i rc drifting
              Gir hjulene mye bedre vandring uten det, så plukk det av

              Retteråsen
              Sheriff Retteråsen - Rc Drift Club Norway - Sponsor:Absolutthobby Yokomo
              2010: 3.pl NM | 2011: 1.pl Norgescup 2.pl NM 3.pl D1RC VM |12.pl Yokomo Drift Worlds | 2012: 5.pl Open European Championship | 2013: 12.pl Yokomo Drift Worlds

              Comment

              (RS) Radiostyrt.no Statistics

              Collapse

              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
              Welcome to our newest member, Erik-M.
              Working...
              X