Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tips til chassis mottas med stor takk!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Tips til chassis mottas med stor takk!

    Hei, godtfolk!

    Jeg har lenge fundert på å starte opp igjen, etter et opphold på 8 år. Drev aktivt med 1:8 nitrobuggy tidlig på 2000-tallet.
    Nå som aldra har tatt meg, og jeg kjenner midtlivskrisa krype innpå meg som en fjert i ei t-banevogn - har jeg bestemt meg for å kjøre på!

    Jeg er meget interessert i Formula Drift, og kunne tenkt meg å begynne med RC-drifting.

    Mitt spørsmål til alle dere der ute, er;
    Hvilke produsenter er det som er "the shit" nå for tiden?

    Jeg er villig til å legge oppimot 5000 kroner i et chassis, da et komplett et - med motor, regulator, mottaker og hele greia. Radio har jeg stående.

    Jeg har sett litt på yokomo, men lurer på om dette er veien å gå.

    Jeg er takknemlig for alle forslag, og setter pris på svar!

  • #2
    Yokomo DIB er absolutt "the shit" som du sier.
    SKal kjøpe meg en Yokomo DIB Gunmetal Version selv ganske straks http://www.mibosport.com/yokomo-drif...nmetal-version
    Men du får ikke Yokomo RtR da, det er byggesett som du setter sammen selv, men med MEGET gode tegninger (på japansk -.-).

    Det spørs også litt hva du skal drifte, 50-50 (firehjulstrekk, lettest), CS (countersteer, litt vrient, går saktere men ser bedre ut) eller RWD (rear wheel drive, meget krevende + at du må ha Gyro som hjelper deg med å ikke bare spinne i sirkel, går da meget sakte spør du meg).

    Men skal du ha top notch drifte bil, så tviler jeg du finner en som er komplett sammensatt ut av eska, med mindre du kjøper en brukt =)

    Comment

    (RS) Radiostyrt.no Statistics

    Collapse

    Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
    Welcome to our newest member, Erik-M.
    Working...
    X