Announcement

Collapse
No announcement yet.

Info/Påmelding 5 Runde Norwegian RC Drift Challenge Hadeland 03.11.2013

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Info/Påmelding 5 Runde Norwegian RC Drift Challenge Hadeland 03.11.2013

    I samarbeid med:
    Drammen RC Klubb.
    Hadeland RC Klubb.



    Høsten er kommet å vi trekker inn i varmen Hos Hadeland RC Klubb i jakten på Norges beste konkurranse drifter.
    I den forbindelse inviteres det til 5 runde Norwegian Drift Challenge.



    Sted Hadeland RC klubb.

    Vedrørende tidsbegrenset parkering i Gran Sentrum oppfordres det til å parkere biler i oppmerkede plasser lengst ut mot jernbanen. Dette for at vi som oppholder oss i banelokalet hele dagen ikke opptar parkeringsplasser i Storgata tiltenkt handlende kunder. Dette gjelder KUN lørdag..��.



    Program:
    Lørdag 02.11 Kr 50,- i kjøreavgift.
    Kl 10.00-13.00 Fritrening
    Kl 13.00-14.00 Oppsett Idealspor.
    Kl 14.00-20.00 Offisiell trening Idealspor Stop and Go.

    Søndag 03.11
    Kl 09.00-10.30 Innsjekk.
    Obs!! Alle SKAL sjekke inn FØR de setter bilen på banen!!
    09.00-10.30 Ofisiell Trening.
    10.45-11.00 Førermøte.
    11.00 Start Singeldrift.
    Karroseri konkurranse umiddelbart etter Singeldrift. (Karosseriet må brukes under hele løpet.)
    Twindrift etter Karrosseri konkurranse.

    Påmelding åpnen


    Send Mail til info@drammenrcklubb.com
    Merk mailen: 5 runde Drift Callenge
    Navn:
    Adresse:
    Postnummer/Sted:
    Tlf:
    født dato, år:
    Chassis merke/type:
    Ev team:
    klubb:

    Startavgift kr 300,- Kan betales kontant ved oppmøte, men vi anbefaler forhåndsbetaling.

    De som forhåndsbetaler blir prioritert opp på lista.
    Hvis du vil sikre deg plass på lista overfører du Kr 300,- til konto: 2220.20.09526
    Husk å merke betalingen med navn på deltager og 5 Runde Drift Challenge
    Konto eier: Drammen Rc klubb.
    (P.S pengene tilbakebetales ved avmelding min 5dager føre løpet)

    Hvis du ønsker å sikre plass høyt opp kan du maile over kvittering med betaling utført.


    OBS! Hvis du ikke har 2.4 GHz radiosystem plikter du ha med 3 forskjellige krystaller.
    Last edited by Ford BDA; 30 October 2013, 08:22. Reason: info
    Løpsleder Norwegian RC Drift Challenge.
    www.drammenrcklubb.com www.facebook.com/drammenrcklubb
    Ulempen med å kjøre Yokomo er at man ALDRI kan skylde på bilen

  • #2
    Førere kommer her.
    01 Kjetil Eidsand Tamiya VDF II Hadeland Rc Klubb. Betalt 5

    02 Bendik Hagaseth Nanda NRX-10D Hadeland Rc Klubb. Betalt 7

    03 Sindre M. Ødegård Sakura XI Drifthunters Hadeland RC Klubb. Betalt 3

    04 Einar Granvoll MST XXX-D VIP Hadeland RC Klubb betalt 9

    05 Kim Pettersen Tamiya VDF II Hadeland RC Senter

    06 Lars Erik Blisten EnRoute JXR Hadeland RC Senter betalt 8

    07 Stian Ødegård Tamiya VDF II Basements Bandits Hadeland RC Klubb

    08 Lasse Sørensen EnRoute Dworks DRC

    09 Frank Paulsrud Team Magic E4D-MF Pro Hadeland RC Senter. Betalt 1

    10 Erik Risvik Tamiya VDF GS PERFORMANCE DRC. Betalt 2

    11 Jonas Mathisen MST FS-01D Plan-D DRC

    12 Bjørn Andersen Tamiya VDF II Hadeland RC Senter. Betalt 6

    13 Håkon Fiskvik Tamiya VDF 2 Drifthunters Hadeland RC klubb. Betalt 4

    14 Ole Johan Fuglerud EnRoute JXR Dworks DRC betalt 12

    15 Tomas Grinde EnRoute DriftPOLICE DRC

    16 Jarle Østby Lundby MST FS-01D CrazyDrift DRC

    17 Luis Araya MST MS-01D VIP II DRC

    18 Finn-Arild Ellingstad Enroute XO Tofte RC Klubb

    19 Rune Nielssen Xray T4 ShakyDrifters DRC.

    20 Joachim Strand MST FS-01D NoShit DRC.

    21 Geir Jørgen Stavheim Tamiya VDF II Hadeland RC-Senter.

    22 Lill Merete Stavheim HB TC-FD Hadeland RC-Senter.

    23 Kjetil Teigen Tamiya VDF II Team XO DRC.

    24 Ola Høibybråten HB TC-FD Hadeland RC Senter.

    25 Mads Magnussen Tamiya VDF II Hadeland RC Klubb Betalt 10

    26 Thommas Brenna Tamiya vdf II Team DrifthuntersHadeland rc klubb

    27 Nicolai Warenfors Tamiya VDF GS PERFORMANCE DRC Bet 11

    28 Kjell Kristian Kristiansen Tamiya TRF417 RCDRIFTING.NO Hadeland rc-senter

    29 Ole Kristian Blix MST XXX-D VIP TEAM XO Tofte RC Klubb.

    30 Petter Midtskogen TBA DRC

    31 Martin Morstad Xray T2 Team Drifthunters Hadeland Rc Klubb



    33

    34

    35

    36

    37

    38

    39

    40

    Reserve
    1
    2
    3
    4
    5
    Last edited by Ford BDA; 6 November 2013, 15:16.
    Løpsleder Norwegian RC Drift Challenge.
    www.drammenrcklubb.com www.facebook.com/drammenrcklubb
    Ulempen med å kjøre Yokomo er at man ALDRI kan skylde på bilen

    Comment


    • #3
      Kjøreregler RC Drifting 2013

      Dommere/Løpsleder kan pålegge deltagere å være «flaggvakter» Info om dette gis på førermøte.
      Singeldrift:
      Kvalifisering. Kjøres på rundbane, eller markert etappe.
      Singeldrift kjøres med en utøver på banen av gangen.
      Det skal kjøres totalt 3 runs p.r. utøver.
      Start skal skje på følgende måte:
      Man skal stille seg opp føre startstrek, eller startkjegler.
      Enkelte baner har akselerasjons sone hvor man setter opp høyest mulig fart føre man passerer en driftstart markering.

      Dommer/løpsleder kan velge om utøvere skal kjøre en oppvarmings runde som ikke er poengtellende. Dette opplyses i så fall under førermøte.

      Kjøre/startprosedyre.
      Dommeren skal spørre utøver om han/hun er klar. Fører skal bekrefte. Dommer sier kjør, eller gir start tegn.
      Man skal ikke starte sin run uten signal fra dommer. Dette kan gi poengtrekk.
      Føreren kjører så sine runder.
      Føreren skal passere målstrek/kjegler helt føre man avslutter sin run.
      Stopp føre målstrek vil regnes som annullert run.
      Fører kjører til start og gjentar start/mål prosedyre med tellende runde 1.2.3 som dømmes med poeng.
      Føreren skal etter sin runde kunne få sin poengscore fra dommere hvis føreren ønsker dette.
      Protest på poengsum skal kun skje av fører eller evt verge til fører innen neste deltager starter.

      Den høyeste score av 3 run`s blir tellende resultat.
      Hvis 2 eller flere førere har lik poeng score, blir høyeste score fra runde 2 eller 3 også tellende.
      Hvis fortsatt lik score mellom førere. Kjøres det 1 ekstra run for de førerne det gjelder.
      Beste fører får høyeste ranking.


      Poengene beregnes utfra følgende kriterier: Fart /Vinkel/Risiko/Stil og flyt.
      Idealspor opplyses på førermøte.
      Man kan oppnå maksimalt 100 poeng.
      En run i idealspor med uavbrutt drift og flyt uten korrigeringer vil gi 70 poeng.
      Jo høyere vinkler jo bedre. Men føreren skal under driftingen korrigere vinklene minst mulig så bilen holder en god flyt. Ved runding av apex anbefales at man går helt fra utsiden, og inn på apex for så gå ut mot kanten igjen slik at man får en så lang drift så mulig, og ikke bare «vender» rundt.
      Økt risiko gir også ekstra poeng. For eksempel. Føreren går så nære apex eller ytterkanter av banen så mulig der det måtte passe for idealsporet. Eller at det holdes ett høyt tempo kombinert med dette.
      Man kan yttligere opptjene følgende 30 poeng for.
      inntil 5p for høye vinkler.
      Inntil 5p for høy fart.
      inntil 5p for risiko(nære apex eller ytterkanter)
      Det er også markert poengsankere på banen. (klippingpoints)
      Man oppnår 2 eller 5p p.r. klipping Point. Det er maksimalt 3 tellende klipping Points på en bane.
      Klippingpoint sone 1 gir 5poeng (0-15 cm fra banens ytterlinje)
      Klippingpoint sone 2 gir 2poeng (15-40 cm fra banens ytterlinje)

      Poengtrekk Singeldrift:
      Uryddig Drifting.
      Ujamt tempo.
      Stadige korrigeringer.
      Utenfor idealspor.
      Fishtailing/wobbling.
      Nesten stopp.
      Store poengtrekk:
      Snurring. Over 180 grader.
      Full stopp.
      Rygging.
      Krasj.
      Offroad. (To hjul tillates på Curbe/banemarkering, Tre regnes som offroad). (subbing av vegg lov hvis bilen ikke endrer fart, vinkel eller kurve)
      Hvis man får en stopp, snurr eller crash skal man kjøre runden ferdig under kvalifiseringen.
      Da man kan få inntil 10 poeng for bra drifting med selv om man har gjort en graverende feil.
      Ved flere snurrer/crash får man 0 poeng.
      Dette gjøres for og få ett riktig oppsett til Twindrifting hvis flere førere har feilet i alle sine 3 runder i kvalifiseringen.




      Twindrift.
      Her skal to biler kjøre mot hverandre. (settes opp ut ifra score i singeldrift)
      Det skal kjøres 2 heat.
      Den ene skal lede heatet, og den andre skal følge på.
      Etter 1 heat bytter rollene hvor følgebil begynner å lede.
      Det er alltid den som har høyest ranking i Singeldrift som begynner som lederbil i 1 heat.

      Kjøre/start prosedyre.
      Start skal skje på følgende måte:
      Man skal stille seg opp føre startstrek, eller startkjegler, følge bil skal stå bak eller ved siden av lederbil, eller legge seg inn bak lederbil rett etter start.
      Følge bil skal aldri stå foran, eller i en posisjon hvor den kan forstyrre lederbil ved start.
      Enkelte baner har akselerasjons sone hvor man setter opp høyest mulig fart føre man passerer en driftstart markering. Dette opplyses i så fall under førermøte.

      Forbikjøring i akselerasjonssone eller første sving er forbudt, med mindre lederbil kjører ut/krasjer. Dommeren skal spørre utøvere om de er klare. Begge førere skal bekrefte.
      Dommer sier kjør, eller gir start tegn.
      Man skal ikke starte uten signal fra dommer. Dette kan gi poengtrekk.
      Førerne skal passere målstrek/kjegler helt føre man avslutter sin run.
      Stopp føre målstrek vil regnes som annullert run.
      Førere kjører til start og gjentar start/mål prosedyre med poengtellende runde 1, og etter målgang umiddelbart gjør seg klare til runde nr 2 med rollebytte mellom lede og følgebil.

      Hvis førere har lik poeng score etter 2 heat, blir det omkjøring man kjører da 2 nye heat med rollebytte.
      Hvis fortsatt lik score mellom førere kjøres heatene om igjen til det kåres en vinner (gjelder topp 16).
      Ved mere enn 2 omkjøringer på plasseringer utenfor topp 16, kan hoveddommer utrope en vinner etter kjørestil, eller velge flere omkjøringer.


      Poengfordeling Twindrift:
      Det er 10 poeng som fordeles mellom førere p.r heat.
      Ved krasj, kjør alltid ferdig runden hvis dommeren ikke stopper løpet.
      Dommerene kan velge å kalle det en race-insident ,og se bort i fra dette.
      Kjøringen vil da avgjøre poengfordelingen.





      Lederbil sin oppgave.
      Leder bil skal følge idealspor og holde en best mulig stil og vinkler som fra singeldriften. Dvs den skal følge banens klippingpoints selv om de ikke gir poeng i twindriftingen. Den skal også følge løpsleder/dommers oppfordringer om sporvalg fra singeldriften. Leder bil skal også sette opp høyest mulig tempo for å forsøke og riste av seg følgebil. Hvis den klarer å øke forspranget til følgebil med optimal drifting, og sporvalg. Tildeles minimum 1 poeng til til lederbil.
      Synlig senkning av hastighet ifht. fremprovosering av kollisjon kan/vil føre til tap av begge heat og kan i verste fall føre til diskvalifisering av konkurransen. Hvis dommere er i tvil om dette forekommer i ett heat kan de uoppfordret forlange at runden startes på nytt.

      Følgebil sin oppgave.
      Følgebil skal følge lederbil, og legge press på leder bil ved å opprettholde eller minske avstanden til lederbil gjennom løypa. Dette skal gjøres med minst like fin stil som lederbil.
      Hvis følgebil minsker eller opprettholder dette tildeles 1 poeng.
      Hvis følgebil holder høyt press på lederbil(ligger med veldig liten avstand) Tillates bremsinger/korrigeringer fra følge bil, så lenge den opprettholder presset på lederbil.
      Forbikjøring.
      Kun tillatt hvis lederbil kommer ut av idealspor, gjør alvorlige feil, eller hvis leder bil holder ett urimelig lavt tempo (stor nivå forskjell)
      Forbikjøring skal kun skje ved en clean pass. Dvs man skal holde bilen i drift gjennom hele forbikjøringen, og man skal ikke forstyrre lederbil slik at den må bremse eller styre unna.
      Brudd på dette fører til poengtrekk.
      Store Poengtrekk Twindrift. (trekker ned til 0 poeng)
      Snurring. Over 180 grader.
      Full stopp.
      Rygging.
      Offroad. (To hjul tillates på Curbe, Tre regnes som offroad)
      Hard Krasj med stor vinkelendring/stor endring av retning.
      Krasj med motstanderens bil så den vesentlig endrer kurve/retning.


      Poengtrekk Twindrift (trekker ned til 1 poeng)
      Krasj med liten vinkelendring/liten endring retning.
      Korte stopp.
      Gjør man feil av denne karakter 2 ganger i en run har man 0 poeng og dommere skal stoppe løpet.
      Hvis begge førere gjør en 1 poeng feil i samme heat legges Driftingen til grunn for fordelingen av de 10 poengene.

      Subbing av vegg eller motstanders bil er tillatt, og skal IKKE gi poengtrekk hvis bilen ikke endrer fart, vinkel eller kurve.
      Protest skal skje av fører eller evt verge for fører innen neste heat starter.


      Biltekniske regler 2013.
      Bil/Chassis:
      1:10 scala 4wd Drifting eller Touring chassis (on road biler).
      M-chassis er ikke tillat selv om de nå kommer som 4wd.
      Buggy/ crawler Tillates ikke.
      Montering av oppgraderings utstyr tillates, men ikke elektronisk hjelpe utstyr som Drifte gyro.
      Man kan fritt velge girutvekslinger mellom foran og bak, samt på motor.
      4hjuls styring tillates ikke
      Høyde og vekt: Vektbalansering av bilen tillates. Inntil 200gram.
      Det skal ikke monteres utstyr på chassiet som øker risikoen for å skade andres biler.
      Høyde Fritt, men det anbefales minimum 5 mm klaring på chassis platen. (enkelte baner har minimums krav til dette. Ved slike tilfeller skal løpsleder/dommer opplyse om dette ved innsjekk)
      Motor:
      1Stk Elektrisk 540 Størrelse motor.
      Børster/børsteløst. Med eller uten sensor.
      Fritt med turn/timing/boost
      Kjølevifte tillates.
      Dekk/Felg:
      KUN Merkede Hpi T-drift med 26 millimeter bredde. ( valgfritt blanke eller mønster)
      Det tillates ikke bruk av klister eller slipp middel med mindre dommere/løpsleder oppfordrer til dette på førermøte p.g.a urimelige forhold for drifting.
      Dekkene skal ikke på noen måte modifiseres annet enn det som regnes som normal slitasje. Men det tillates å snu dekkene hvis man ønsker p.g.a slitasje.
      Det er til en vær tid førerens ansvar å se til at dekkmerkingen ikke slites bort.
      Til offisielle treninger og frikjøring før løp kan det benyttes plast driftedekk av TILSVARENDE egenskaper som Hpi T-drift. Driftedekk som gir unormalt høy fart på banen er Forbudt.
      Brudd på dekkregler kan gi umiddelbar diskvalifikasjon også under offisiell trening.
      Alle typer felger tillates så lenge de ser realistiske ut og ikke har ting som stikker ut til fare for andres biler, dette gjelder også akslinger og hjul muttere.
      Eks touring dishweels tillates ikke.
      Hjulene skal ikke stikke mere enn 1 mm på utsiden av karosseriet fra toppen av dekket. Hvis felgen er breiere enn dekket tillates ytligere 1mm felgkant. Hjulene kan stikke lengre ut i bunnen ved bruk av mye camber.

      Reparasjonstid:
      Ved teknisk problem tildeles 5 minutter til utbedring. Hvis bilen ikke lar seg reparere kan dommere på skjønn avgjøre om du tillates bruk av reservebil, eller låne bil.
      Bytting av chassis etter konkuransen har startet tillates ikke, med mindre man har ett teknisk problem som ikke lar seg reparere.
      Dette skal i så fall uoppfordret fremvises for dommere/teknisk kontrollant.


      Karosseri:
      Kun lexankarrosseri tillates.
      Karosseriet skal være av karakter som forbindes med vanlig personbil/lett varebil.
      Sedan/Coupe /Cabriolet/Pickup/Stasjonsvogn.
      Kassebil/lastebil tillates ikke.
      Aerodynamiske/urealistiske touring karosserier tillates ikke.
      Det samme gjelder karosserier i Buggyform og Hot Rods hvor hjulene er blottet.
      Karosseriet kan modifiseres etter eget ønske. F.eks. ombygg til kabriolet, pickup, bredding av skjermer etc., men får ikke overstige 220mm bredde inklusive utstikk av speiler, spoilere osv. Modifisering av karosseriet må ikke utføres slik at det øker risikoen for å påføre andres biler skade ved sammenstøt.
      Montering av interiør tillates.
      (Biler med rat/oppussings utseende) tillates hvis de har ett gjennomført tema.
      Karosseriet skal være lakkert.
      Vinduer skal være markert slik at karroseriet får ett realistisk utseende. Farge/tetthet valgfritt.
      Men det anbefales klare, eller lakkert med Transparent spray.
      Det oppfordres(men dette er ikke ett krav) til bruk av minimum 4 lysdioder. 2 foran og 2 bak.
      Det er ingen øvre grense på antall lys.
      Karosseriet skal til en vær tid holdes så rent pent så mulig.
      Alt tilleggsutstyr som potter og spoilere skal festes på en forsvarlig måte.
      Utstyr som faller av under kvalik/løp som oppfattes som forstyrrende eller forsinkende for arrangementet kan føre til trekk av poeng.
      Har du ett karosseri du er usikker på om godkjennes, så ta med ett ekstra du er trygg på, eller henvend deg til arrangør/løpsleder i forkant av konkurransen.

      Karosseriet skal festes på en måte så dommer/teknisk kontrollant kan ta det av for kontroll.
      Hvis man har lysledninger etc som vanskeliggjør dette så skal føreren av bilen være til stede under hele kontrollen.
      Løps leder/dommer kan på skjønn underkjenne karrosseriet hvis han/hun mener det aviker, eller er til fare for andres biler.
      Radioutstyr:
      Man kan fritt velge radioutstyr. Det anbefales 2.4ghz
      Hvis man har FM radio MÅ man ha med seg minst 3 forskjellige krystaller. Disse skal være godt merket, og meldes til løpsleder/dommer under innsjekk.
      Batteri:
      2 celler Lipo, eller maks 6 celler nimh
      Lipo batterier skal være hardcase.
      Batteriet skal sitte forsvarlig montert under kjøring og teknisk kontroll.
      Ladning på alle innendørs arrangement skal forekomme i Lipo poser.
      Kamera i bil tillates hvis det monteres innvendig i bilen og er fjernbetjent eller har autostartfunksjon. Dette skal ikke under noen omstendighet forsinke arrangementet.
      Andre arrangører/klubber kan fritt ta i bruk dette reglementet hvis de ønsker. Dette for å samle alle i denne sporten under samme forutsetninger.
      Last edited by Ford BDA; 30 October 2013, 13:23. Reason: regler
      Løpsleder Norwegian RC Drift Challenge.
      www.drammenrcklubb.com www.facebook.com/drammenrcklubb
      Ulempen med å kjøre Yokomo er at man ALDRI kan skylde på bilen

      Comment


      • #4
        Vedr. overnatting til 5.runde . Hotel Hadeland på Granavollen har følgende priser:

        695,- i enkeltrom og 500,- pr-pers i dobbeltrom, dette er da med frokost!

        Tamiya TRF 418, MST XXX D VIP, Tamiya M05, Sanwa M12.

        Comment


        • #5
          Begynner å bli få rom igjen på Hotell-Hadeland.
          Fredag-Lørdag Fullt.
          Lørdag-Søndag.Få Ledig.
          Telefon 61330225
          Løpsleder Norwegian RC Drift Challenge.
          www.drammenrcklubb.com www.facebook.com/drammenrcklubb
          Ulempen med å kjøre Yokomo er at man ALDRI kan skylde på bilen

          Comment


          • #6
            Ikke lenge igjen nå folkens.
            Fortsatt mulig å melde seg på
            Løpsleder Norwegian RC Drift Challenge.
            www.drammenrcklubb.com www.facebook.com/drammenrcklubb
            Ulempen med å kjøre Yokomo er at man ALDRI kan skylde på bilen

            Comment

            (RS) Radiostyrt.no Statistics

            Collapse

            Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
            Welcome to our newest member, Erik-M.
            Working...
            X