Announcement

Collapse
No announcement yet.

Gromjuls Drift 29.12 2013 Drammen RC Klubb.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Gromjuls Drift 29.12 2013 Drammen RC Klubb.

    Drammen RC Klubb inviterer til Driftekonkurranse 29.12 2013, i samarbeid med www.smallsize.no
    (dette blir ett testløp nye regler, klasser og poengsystemer for 2014 sesongen)
    Åpen kiosk hele dagen.


    Info/Program

    Innsjekk. Kl 08.15-08.35
    Førermøte Singeldrift kl 08.40
    Trening fra kl 09.00-11.00
    Førermøte Kl 11.00
    Karrosseri konkurranse
    Twindrift






    OBS ! Nytt påmeldingsmønster. Alle felter SKAL fylles ut.

    Påmelding.
    Åpent for alle, medlem eller ikke.


    Send en mail til info@drammenrcklubb.com
    OBS! MERK EMNE FELTET MED : Gromjul
    Navn:
    Adresse:
    Post Nr/sted:
    Fødselsdato:
    E.post:
    Telefon:

    Chassis gearing.
    CS(minimum 1.3 rate+oneway) Eller 50/50:


    Klasse:
    OBS! semipro gjelder kun førere med 10 poeng eller mindre sammenlagt i cup eller Challenge.
    Debutant gjelder kun de som ikke har kjørt løp med fellesreglementet før.

    (Pro eller Semipro gjelder både CS og 50/50)
    Pro class JA/Nei :
    Semipro JA/NEi :
    Debutant JA/Nei:

    Chassis :
    Evt. Team :
    Klubb:
    Radio Frekvens 2.4 Ghz eller FM:

    Startavgift kr 100,-
    Last edited by Ford BDA; 28 December 2013, 11:42.
    Løpsleder Norwegian RC Drift Challenge.
    www.drammenrcklubb.com www.facebook.com/drammenrcklubb
    Ulempen med å kjøre Yokomo er at man ALDRI kan skylde på bilen

  • #2
    Førere kommer her.
    CS PRO:
    01.Lasse Sørensen Street Jam RC Pro Drift DRC
    02.Jarle Østby Lundby MST FS-01D CrazyDrift DRC
    03 Ole Johan Fuglerud EnRoute VSF DRC
    04 Stian Bakke Kolstad Yokomo DRB GreenDrift Land RC Klubb.
    05 Jonas Mathisen MST FS01D PlanD DRC


    CS Semipro:
    01 Rolf Edgar Egholm Larsen EnRoute Team Larvik DRC
    02 Kim Grande MST XXX DRC


    50/50 PRO:
    01.Erik Risvik Yokomo DIB GS PERFORMANCE DRC
    02 Nicolai Warrenfors Tamiya VDF GS PERFORMANCE DRC
    03.Kjetil Eidsand Tamiya VDF 2 Hadeland Rc Klubb
    04.Arnfinn Sundin Yokomo DIB DWorks DRC
    05. Roy Liaklev Tamiya VDF Toyota Team Europe DRC
    06. Kjetil Larsen Tamiya VDF DRC
    07. Bjørn Andersen
    08. Andreas Buer Yokomo DIB DRC

    50/50 Semipro:
    01.Svein Willy Nordheim EnRoute DRC
    02.Cindy Gjeseth HB TC-FD NoSHIT DRC
    03.Marius engebretsen EnRoute Driftworks LMBK
    04.Lars Erik Blisten EnRoute HRS
    05.Kim Pettersen Tamiya VDF 2 HRS
    06.Glenn Henriksen EnRoute JXR Evo MÆD DRIFT
    07.Mats Tore Lund MST MÆD DRIFT DRC
    08.kim Nilsen Tamiya VDF 1 Nilsen Motorsport DRC
    09.Håkon Gustavsen EnRoute (P)Syk Drift DRC
    10.Kjetil Andersen MST XXX VIP Andersen Drifting DRC
    11.Luis Araya MST XXX VIP DRC
    12.Fred-viggo Sivertsen Sakura XI HD Team XO TofteRCklubb
    13.Erik Løken HPi Sprint 2 DRC
    14.Stian Ødegård Tamiya VDF2 BasementBandits HadelandRCKlubb
    15.Sindre Ødegård Sakura Xi Drifthunters HadelandRCKlubb
    16.Geir Thorsen EnRoute JXR Rc land racing team
    17.Remi Henriksen EnRoute EVO MÆD DRIFT DRC
    18.Frode Engebretsen Enroute JXR Evo DRIFTWORKS LMBK
    19.Håkon Fiskvik Tamiya VDF2 Drifthunters Hadeland RC Klubb


    Debutant:
    01.CS Bjøro Svendsen MST XXX VIP
    02.50 Joakim Rokke Tamiya TRF 417 DRC
    03.50 Hans Olav Hagen Tamiya VDF 2 Hadeland Rc Klubb
    04.50 Martin Sørlie Nanda NRX-10 Team SmallSize LMBK
    05.CS Bjørn Erik Mistereggen EnRoute JXR DRC
    06.50 Stian Lien TeamLosi xxx-s BadAssDrifters
    07.50 Kent Bjærang EnRoute MÆD DRIFT DRC
    08.50 Bjørn Johansen HPI Sprint 2
    09.50 Simen prestmarken Hadeland rc senter
    10.50 Eric Andre Løvmo Sakura D3 DRC
    11.50 Bent Fredstad Tamiya VDF 2 Team SmallSize DRC
    12.50 Stian andre Wilhelmsen BSD Larvik rc drifting
    13.50 Tore Sørlie Vaterra V-100S Team Smallsize
    14.50 Lars-Erik Thyrum Nilsen Nanda NRX-10 Team Smallsize
    15.CS Kristian Henriksen Moe Sakura d3 Larvik RC Drifting
    16.Emil j. Reinsborg TC-FD Hadeland rc klubb
    17.50 Thomas Hansen Team Magic ED4 DRC
    18.50 Alexander Bakke DRC
    Reserve
    1
    2
    3
    4
    5
    Last edited by Ford BDA; 28 December 2013, 22:56.
    Løpsleder Norwegian RC Drift Challenge.
    www.drammenrcklubb.com www.facebook.com/drammenrcklubb
    Ulempen med å kjøre Yokomo er at man ALDRI kan skylde på bilen

    Comment


    • #3
      Gruppe 1 Trening kl 09.00 og kl 10.00
      Start nr
      01 Martin Sørlie
      02 Bjøro Svendsen
      03 Joakim Rokke
      04 Hans Olav Hagen
      05 Bjørn Erik Mistereggen
      06 Stian Lien
      07 Thomas Hansen.
      08 Bjørn Johansen
      09 Andreas Buer
      Gruppe 2 Trening kl 09.10 og kl 10.10

      10 Eric Andre Løvmo
      11 Bent Fredstad F
      12 Alexander Bakke
      13 Tore Sørlie
      14 Lars-Erik Thyrum Nilsen
      15 Kristian Henriksen Moe
      16 Emil j. Reinsborg
      17 Kent Bjærang
      18 Stian andre Wilhelmsen
      19 Simen Prestmarken

      Gruppe 3 Trening kl 09.20 og kl 10.20

      20 Svein Willy Nordheim
      21 Cindy Gjeseth
      22 Rolf Edgar Egholm Larsen
      23 Håkon Fiskvik
      24 Kim Pettersen
      25 Glenn Henriksen
      26 Mats Tore Lund
      27 Kim Nilsen
      28 Håkon Gustavsen

      Gruppe 4 Trening kl 09.30 og kl 10.30

      29 Kjetil Andersen
      30 Fred-Viggo Sivertsen
      31 Erik Løken
      32 Stian Ødegård
      33 Sindre Ødegård
      34 Geir Thorsen
      35 Remi Henriksen
      36 Frode Engebretsen
      37 Bjørn Andersen

      Gruppe 5 Trening 09.40 og 10.40

      38 Marius Engebretsen
      39 Luis Araya
      40 Lars Erik Blisten
      41 Roy Liaklev
      42 Kjetil Eidsand
      43 Kjetil Larsen
      44 Arnfinn Sundin
      45 Erik Risvik
      46 Nicolai Warrenfors

      Gruppe 6 Trening kl 09.50 og kl 10.50

      47 Jarle Østby Lundby
      48
      Stian Bakke Kolstad
      49 Jonas Mathisen
      50 Ole Johan Fuglerud
      51 Kim Grande

      52 Lasse Sørensen

      Last edited by Ford BDA; 28 December 2013, 22:55.
      Løpsleder Norwegian RC Drift Challenge.
      www.drammenrcklubb.com www.facebook.com/drammenrcklubb
      Ulempen med å kjøre Yokomo er at man ALDRI kan skylde på bilen

      Comment


      • #4
        Kjøreregler RC Drifting 2013
        Dommere/Løpsleder kan pålegge deltagere å være «flaggvakter»Info om dette gis på førermøte.
        Dommer/løpsleder kan velge om utøvere skal kjøre enoppvarmings runde som ikke er poengtellende. Dette opplyses i så fall under førermøte.

        Singeldrift:
        Kvalifisering. Kjøres på rundbane, eller markert etappe.
        Enkelte baner har akselerasjons sone hvor man setter opp høyest mulig fart føreman passerer en drift-start markering.
        Singeldrift kjøres med en utøver på banen av gangen.
        Det skal kjøres totalt 3 runs p.r. utøver.

        Kjøre/startprosedyre.
        Start skal skje på følgende måte:
        Man skal stille seg opp føre startstrek eller startkjegler.
        Man skal ikke starte sin run uten signal fra dommer. Dette kan gi poengtrekk.
        Dommeren skal spørre utøver om han/hun er klar. Fører skal bekrefte. Dommersier kjør, eller gir start tegn.
        Fører starter så sin første poengtellende run.
        Føreren skal passere målstrek/kjegler helt føre man avslutter sin run.
        Stopp føre målstrek vil regnes som annullert run.
        Fører kjører til start og gjentar start/mål prosedyre med tellende runde 2.3som dømmes med poeng.
        Føreren skal etter sin runde kunne få sin poengscore fra dommere hvis førerenønsker dette.
        Protest på poengsum skal kun skje av fører eller evt verge til fører innenneste deltager starter.

        Den høyeste score av 3 run`s blir tellende resultat.
        Hvis 2 eller flere førere har lik poeng score, blir høyeste score fra runde 2eller 3 også tellende.
        Hvis fortsatt lik score mellom førere. Kjøres det 1 ekstra run for de førernedet gjelder.
        Beste fører får høyeste ranking.


        Poengene beregnes utfra følgende kriterier: Fart /Vinkel/Risiko/Stilog flyt.
        Idealspor opplyses på førermøte.
        Man kan oppnå maksimalt 100 poeng.
        En run i idealspor med uavbrutt drift og flyt uten korrigeringer vil gi 70poeng.
        Jo høyere vinkler jo bedre. Men føreren skal under driftingen korrigerevinklene minst mulig så bilen holder en god flyt. Ved runding av apex anbefalesat man går helt fra utsiden, og inn på apex for så gå ut mot kanten igjen slikat man får en så lang drift så mulig, og ikke bare «vender» rundt.
        Økt risiko gir også ekstra poeng. For eksempel. Føreren går så nære apex ellerytterkanter av banen så mulig der det måtte passe for idealsporet. Eller at detholdes ett høyt tempo kombinert med dette.
        Man kan yttligere opptjene følgende 30 poeng for.
        inntil 5p for høye vinkler.
        Inntil 5p for høy fart.
        inntil 5p for risiko(nære apex eller ytterkanter)
        Det er også markert poengsankere på banen. (klippingpoints)
        Man oppnår 2 eller 5p p.r. klipping Point. Det er maksimalt 3 tellende klippingPoints på en bane.
        Klippingpoint sone 1 gir 5poeng (0-15 cm fra banens ytterlinje)
        Klippingpoint sone 2 gir 2poeng (15-40 cm fra banens ytterlinje)

        Poengtrekk Singeldrift:

        Uryddig Drifting.
        Ujamt tempo.
        Stadige korrigeringer.
        Utenfor idealspor.
        Fishtailing/wobbling.
        Nesten stopp.
        Store poengtrekk:
        Snurring. Over 180 grader.
        Full stopp.
        Rygging.
        Krasj.
        Offroad. (To hjul tillates på Curbe/banemarkering, Tre regnes som offroad).(subbing av vegg lov hvis bilen ikke endrer fart, vinkel eller kurve)
        Hvis man får en stopp, snurr eller crash skal man kjøre runden ferdig underkvalifiseringen.
        Da man kan få inntil 10 poeng for bra drifting selv om man har gjort en graverendefeil.
        Ved flere snurrer/crash får man 0 poeng.
        Dette gjøres for og få ett riktig oppsett til Twindrifting hvis flere førerehar feilet i alle sine 3 runder i kvalifiseringen.

        Twindrift.Her skal to biler kjøre mot hverandre. (settes opp ut ifra score i singeldrift)
        Det skal kjøres 2 heat.
        Den ene skal lede heatet, og den andre skal følge på.
        Etter 1 heat bytter rollene hvor følgebil begynner å lede.
        Det er alltid den som har høyest rankingi Singeldrift som begynner som lederbil i 1 heat.
        Forbikjøring i akselerasjonssone eller første sving er forbudt, medmindre lederbil kjører ut/krasjer.
        Enkelte baner har akselerasjons sone hvor man setter opp høyest mulig fart føreman passerer en driftstart markering. Dette opplyses i så fall under førermøte.

        Kjøre/start prosedyre.
        Start skal skje på følgende måte:
        Man skal stille seg opp føre startstrek, eller startkjegler, følge bil skal ståbak eller ved siden av lederbil, eller legge seg inn bak lederbil rett etterstart.
        Følge bil skal aldri stå foran, eller i en posisjon hvor den kan forstyrrelederbil ved start.
        Man skal ikke starte uten signal fra dommer. Dette kan gi poengtrekk.

        Dommeren skal spørre utøvere om de er klare. Begge førere skal bekrefte.
        Dommer sier kjør, eller gir start tegn..
        Førerne skal passere målstrek/kjegler helt føre man avslutter sin run.
        Stopp føre målstrek vil regnes som annullert run.
        Førere kjører til start og gjentar start/mål prosedyre med bytte av rollermellom lederbil og følgebi.

        Hvis førere har lik poeng score etter 2 heat, blir det omkjøring man kjører da2 nye heat med rollebytte.
        Hvis fortsatt lik score mellom førere kjøres heatene om igjen til det kåres envinner (gjelder topp 16).
        Ved mere enn 2 omkjøringer på plasseringer utenfor topp 16, kan hoveddommerutrope en vinner etter kjørestil, eller velge flere omkjøringer.


        Poengfordeling Twindrift:
        Det er 10 poeng som fordeles mellom førere p.r heat.
        Ved krasj, kjør alltid ferdig runden hvis dommeren ikke stopper løpet.
        Dommerene kan velge å kalle det en race-insident ,og se bort i fra dette.
        Kjøringen vil da avgjøre poengfordelingen.


        Lederbil sin oppgave.

        Leder bil skal følge idealspor og holde en best mulig stil og vinkler som frasingeldriften. Dvs den skal følge banens klippingpoints selv om de ikke girpoeng i twindriftingen. Den skal også følge løpsleder/dommers oppfordringer omsporvalg fra singeldriften. Leder bil skal også sette opp høyest mulig tempofor å forsøke og riste av seg følgebil. Hvis den klarer å øke forspranget til følgebilmed optimal drifting, og sporvalg. Tildeles minimum 1 poeng til til lederbil.
        Synlig senkning av hastighet ifht. fremprovosering av kollisjon kan/vil føretil tap av begge heat og kan i verste fall føre til diskvalifisering avkonkurransen. Hvis dommere er i tvil om dette forekommer i ett heat kan deuoppfordret forlange at runden startes på nytt.

        Følgebil sin oppgave.
        Følgebil skal følge lederbil, og legge press på leder bil ved åopprettholde eller minske avstanden til lederbil gjennom løypa. Dette skalgjøres med minst like fin stil som lederbil.
        Hvis følgebil minsker eller opprettholder dette tildeles 1 poeng.
        Hvis følgebil holder høyt press på lederbil(ligger med veldig liten avstand)Tillates bremsinger/korrigeringer fra følge bil, så lenge den opprettholderpresset på lederbil.
        Forbikjøring.
        Kun tillatt hvis lederbil kommer ut av idealspor, gjør alvorlige feil, ellerhvis leder bil holder ett urimelig lavt tempo (stor nivå forskjell)
        Forbikjøring skal kun skje ved en clean pass. Dvs man skal holde bilen i driftgjennom hele forbikjøringen, og man skal ikke forstyrre lederbil slik at den måbremse eller styre unna.
        Brudd på dette fører til poengtrekk.

        Store PoengtrekkTwindrift. (trekker ned til 0 poeng)
        Snurring. Over 180 grader.
        Full stopp.
        Rygging.
        Offroad. (To hjul tillates på Curbe, Tre regnes som offroad)
        Hard Krasj med stor vinkelendring/stor endring av retning.
        Krasj med motstanderens bil så den vesentlig endrer kurve/retning.

        Poengtrekk Twindrift (trekker ned til 1poeng)
        Krasj med liten vinkelendring/liten endring retning.
        Korte stopp.
        Gjør man feil av denne karakter 2 ganger i en run har man 0 poeng og dommereskal stoppe løpet.
        Hvis begge førere gjør en 1 poeng feil i samme heat legges Driftingen til grunnfor fordelingen av de 10 poengene.

        Subbing av vegg eller motstanders bil er tillatt, og skalIKKE gi poengtrekk hvis bilen ikke endrer fart, vinkel eller kurve.
        Protest skal skje av fører eller evt verge for fører innen neste heat starter.

        Biltekniske regler 2013.
        Bil/Chassis:
        1:10 scala 4wd Drifting eller Touring chassis (on road biler).
        M-chassis er ikke tillat selv om de nå kommer som 4wd.
        Buggy/ crawler Tillates ikke.
        Montering av oppgraderings utstyr tillates, men ikke elektronisk hjelpe utstyrsom Drifte gyro.
        Man kan fritt velge girutvekslinger mellom foran og bak, samt på motor.
        4hjuls styring tillates ikke
        Høyde og vekt: Vektbalansering av bilen tillates. Inntil 200gram.
        Det skal ikke monteres utstyr på chassiet som øker risikoen for å skadeandres biler.
        Høyde Fritt, men det anbefales minimum 5 mm klaring på chassis platen. (enkeltebaner har minimums krav til dette. Ved slike tilfeller skal løpsleder/dommeropplyse om dette ved innsjekk)

        Motor:
        1Stk Elektrisk 540 Størrelse motor.
        Børster/børsteløst. Med eller uten sensor.
        Fritt med turn/timing/boost
        Kjølevifte tillates.

        Dekk/Felg:
        KUN Merkede Hpi T-drift med 26 millimeter bredde. ( valgfritt blanke ellermønster)
        Det tillates ikke bruk av klister eller slipp middel med mindredommere/løpsleder oppfordrer til dette på førermøte p.g.a urimelige forhold fordrifting.
        Dekkene skal ikke på noen måte modifiseres annet enn det som regnes som normalslitasje. Men det tillates å snu dekkene hvis man ønsker p.g.a slitasje.
        Det er til en vær tid førerens ansvar å se til at dekkmerkingen ikke slitesbort.
        Til offisielle treninger og frikjøring før løp kan det benyttes plastdriftedekk av TILSVARENDE egenskaper som Hpi T-drift. Driftedekk som girunormalt høy fart på banen er Forbudt.
        Brudd på dekkregler kan gi umiddelbar diskvalifikasjon også under offisielltrening.

        Alle typer felger tillates så lenge de ser realistiske ut ogikke har ting som stikker ut til fare for andres biler, dette gjelder ogsåakslinger og hjul muttere.
        Eks touring dishweels tillates ikke.
        Hjulene skal ikke stikke mere enn 1 mm på utsiden av karosseriet fra toppen avdekket. Hvis felgen er breiere enn dekket tillates ytligere 1mm felgkant.Hjulene kan stikke lengre ut i bunnen ved bruk av mye camber.


        Reparasjonstid:
        Ved teknisk problem tildeles 5 minutter til utbedring. Hvis bilen ikke larseg reparere kan dommere på skjønn avgjøre om du tillates bruk av reservebil,eller låne bil.
        Bytting av chassis etter konkuransen harstartet tillates ikke, med mindre man har ett teknisk problem som ikke larseg reparere.
        Dette skal i så fall uoppfordret fremvises for dommere/teknisk kontrollant.
        Karosseri:
        Kun lexankarrosseri tillates.
        Karosseriet skal være av karakter som forbindes med vanlig personbil/lettvarebil.
        Sedan/Coupe /Cabriolet/Pickup/Stasjonsvogn.
        Kassebil/lastebil tillates ikke.
        Aerodynamiske/urealistiske touring karosserier tillates ikke.
        Det samme gjelder karosserier i Buggyform og Hot Rods hvor hjulene er blottet.
        Karosseriet kan modifiseres etter eget ønske. F.eks. ombygg til kabriolet,pickup, bredding av skjermer etc., men får ikke overstige 220mm bredde inklusiveutstikk av speiler, spoilere osv. Modifisering av karosseriet må ikke utføresslik at det øker risikoen for å påføre andres biler skade ved sammenstøt.
        Montering av interiør tillates.
        (Biler med rat/oppussings utseende) tillates hvis de har ett gjennomført tema.
        Karosseriet skal være lakkert.
        Vinduer skal være markert slik at karroseriet får ett realistisk utseende.Farge/tetthet valgfritt.
        Men det anbefales klare, eller lakkert med Transparent spray.
        Det oppfordres(men dette er ikke ett krav) til bruk av minimum 4 lysdioder. 2foran og 2 bak.
        Det er ingen øvre grense på antall lys.
        Karosseriet skal til en vær tid holdes så rent pent så mulig.
        Alt tilleggsutstyr som potter og spoilere skal festes på en forsvarlig måte.
        Utstyr som faller av under kvalik/løp som oppfattes som forstyrrende ellerforsinkende for arrangementet kan føre til trekk av poeng.
        Har du ett karosseri du er usikker på om godkjennes, så ta med ett ekstra du ertrygg på, eller henvend deg til arrangør/løpsleder i forkant av konkurransen.

        Karosseriet skal festes på en måte så dommer/teknisk kontrollant kan ta det avfor kontroll.
        Hvis man har lysledninger etc som vanskeliggjør dette så skal føreren av bilenvære til stede under hele kontrollen.
        Løps leder/dommer kan på skjønn underkjenne karrosseriet hvis han/hun mener detaviker, eller er til fare for andres biler.

        Radioutstyr:
        Man kan fritt velge radioutstyr. Det anbefales 2.4ghz
        Hvis man har FM radio MÅ man ha med seg minst 3 forskjellige krystaller. Disseskal være godt merket, og meldes til løpsleder/dommer under innsjekk.

        Batteri:
        2 celler Lipo, eller maks 6 celler nimh
        Lipo batterier skal være hardcase.
        Batteriet skal sitte forsvarlig montert under kjøring og teknisk kontroll.
        Ladning på alle innendørs arrangement skal forekomme i Lipo poser.

        Kamera i bil tillates hvis det monteresinnvendig i bilen og er fjernbetjent eller har autostartfunksjon. Dette skalikke under noen omstendighet forsinke arrangementet.
        Andre arrangører/klubber kan fritt ta i bruk dette reglementet hvis de ønsker.Dette for å samle alle i denne sporten under samme f
        Løpsleder Norwegian RC Drift Challenge.
        www.drammenrcklubb.com www.facebook.com/drammenrcklubb
        Ulempen med å kjøre Yokomo er at man ALDRI kan skylde på bilen

        Comment

        (RS) Radiostyrt.no Statistics

        Collapse

        Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
        Welcome to our newest member, Erik-M.
        Working...
        X