Announcement

Collapse
No announcement yet.

3 Runde Drammen RC Drift Cup 12.10.2014

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 3 Runde Drammen RC Drift Cup 12.10.2014









    www.smallsize.no



    Åpen kiosk hele dagen.

    Fredag:
    kl 17.00-21.00 alle baner åpne for frikjøring.
    Kjøreavgift kr 70,- drifting kr 100,- track ( ikke medlem kr 100,- Drifting kr 130,- Track)

    Lørdag:
    STENGT

    Søndag:
    Dørene åpner kl 08.30
    Visning av spor kl 08.50
    Offisiell trening kl 09.00-ca 11.30
    Førermøte kl 11.45
    Start singeldrift rett etter Førermøte.
    Karosseri konkurranse
    Twindrift
    Premieutdeling.






    Påmelding åpen.


    Startavgift kr 200,-
    Deltagelse forutsetter medlemskap i Drammen RC Klubb.
    Hvis man ikke er medlem å ønsker og delta kan man registrere og betale ved innsjekk (kr 250,-)
    man får da medlemskortet med en gang.




    Påmelding:
    Hvis du ER medlem i Drammen RC klubb og har gyldig kort for 2014:
    Send mail til info@drammenrcklubb.com
    Merk mailen med emne: DRC 3
    Navn:
    Telefon:
    Chassis merke/type:
    Ev Team:


    Klasse
    50/50:
    CS:
    (cs minimum 1.3 og oneway)
    Ikke kjørt løp før skriv Debutant her:




    Hvis du IKKE er medlem, men vil kjøre:
    Send mail til info@drammenrcklubb.com


    Merk mailen med emne: IKKE MEDLEM DRC 3
    Fyll inn følgende medlemsregistrering:
    Navn:
    Adresse:
    Post Nr./sted:
    Fødselsdato/år:
    Telefon:
    E.post:


    Fyll så inn løpsinfo:
    Chassis merke/type:
    Klasse 50/50 eller CS:
    (cs minimum 1.3 og oneway)
    Ev Team:
    Ikke kjørt løp før, skriv debutant her:


    Pris for medlemskap 2014 er kr 250,- Dette betales ved innsjekk, og man får da fullverdig medlemskort med en gang.


    OBS ! OBS ! Nye dekkregler:
    Dekkene som skal brukes heter DS Racing CS-F Zero.
    Disse koster kr 149,- på banen inkl dekkinnlegg.
    OBS ! Tilbud på dekk og startavgift for de som ønsker kr 300,-
    Last edited by Ford BDA; 9 October 2014, 16:15.
    Løpsleder Norwegian RC Drift Challenge.
    www.drammenrcklubb.com www.facebook.com/drammenrcklubb
    Ulempen med å kjøre Yokomo er at man ALDRI kan skylde på bilen

  • #2
    Fører liste kommer her:

    CS
    G1. Trening kl 09.00 09.40 10.20 11.00

    01 Lasse Sørensen Yokomo DPM RC Pro Drift DRC
    02 Robin j Lampe Mst fxx d VIP DRC
    03 Helge Punkrock Dalen Yokomo DPM Nordic Frost DRC
    04 Kim Nilsen Yokomo DPM NilsenMotorsport DRC
    05 Joachim Strand MST FS-01D Driftbasterds DRC
    06 Lars Erik Blisetn Yokomo DPM SSG rc-prodrift.com DRC

    G2. Trening Kl 09.10 09.50 10.30 11.10

    07 Anders Kopperud MST DRC
    08 Bjørn Andersen YOKOMO DPM SSG rc-prodrift.com DRC
    09 Kim Grande MST XXX-D VIP HT MÆD DRIFT DRC
    10 D Kim Rasmussen Yokomo DPM DRC
    11 Lars Ivar Olrud Yokomo DRC
    12 Ole Johan Fuglerud MST XXX-HT DRC

    G3 Trening Kl 09.20 10.00 10.40 11.20

    13 Simen Gulbrandsen Yokomo DIB DRC
    14 D Sondre Gulbrandsen Yokomo DRB DRC
    15 Kristian Olsen Nordstrand MST MS-01D DriftBasterds DRC
    16 Ola Høibybråten Yokomo DPM Rc-ProDrift.com DRC
    17 Thomas Hansen MST XXX DRC
    18 Joachim Iversen Yokomo GreenDrift Ikke medlem.


    50/50
    G4 Trening Kl 09.30 10.10 10.50 11.30

    01 Erik Risvik Yokomo DIB GS PERFORMANCE DRC
    02 Erik Løken Tamiya VDF Devil Drifting DRC
    03 Roy Liaklev Tamiya VDF TTE DRC
    04 Kjetil Andersen MST XXX-D VIP Andersen Drifting DRC
    05 Nicolai Warrenfors Yokomo DIB GS PERFORMANCE DRC
    Last edited by Ford BDA; 11 October 2014, 21:31.
    Løpsleder Norwegian RC Drift Challenge.
    www.drammenrcklubb.com www.facebook.com/drammenrcklubb
    Ulempen med å kjøre Yokomo er at man ALDRI kan skylde på bilen

    Comment


    • #3
      Regler kommer her:

      OBS OBS!
      Nye Dekkregler: DS Racing CS-F Zero. kr149,- på banen.

      Regler 2014


      Kjøreregler RC Drifting 2014
      Dommere/Løpsleder kan pålegge deltagere å være «flaggvakter» Info om dette gis på førermøte.
      Dommer/løpsleder kan velge om utøvere skal kjøre en oppvarmings runde som ikke er poengtellende. Dette opplyses i så fall under førermøte.

      Singeldrift:
      Kvalifisering. Kjøres på rundbane, eller markert etappe.
      Enkelte baner har akselerasjons sone hvor man setter opp høyest mulig fart føre man passerer en drift-start markering.
      Singeldrift kjøres med en utøver på banen av gangen.
      Det skal kjøres totalt 3 runs p.r. utøver.
      Kjøre/startprosedyre.
      Start skal skje på følgende måte:
      Man skal stille seg opp føre startstrek eller startkjegler.
      Man skal ikke starte sin run uten signal fra dommer. Dette kan gi poengtrekk.
      Dommeren skal spørre utøver om han/hun er klar. Fører skal bekrefte. Dommer sier kjør, eller gir start tegn.
      Fører starter så sin første poengtellende run.
      Føreren skal passere målstrek/kjegler helt føre man avslutter sin run.
      Stopp føre målstrek vil regnes som annullert run.
      Fører kjører til start og gjentar start/mål prosedyre med tellende runde 2.3 som dømmes med poeng.
      Føreren skal etter sin runde kunne få sin poengscore fra dommere hvis føreren ønsker dette.
      Protest på poengsum skal kun skje av fører eller evt verge til fører innen neste deltager starter.


      Den høyeste score av 3 run`s blir tellende resultat.
      Hvis 2 eller flere førere har lik poeng score, blir høyeste score fra runde 2 eller 3 også tellende.
      Hvis fortsatt lik score mellom førere. Kjøres det 1 ekstra run for de førerne det gjelder.
      Beste fører får høyeste ranking.


      Poengene beregnes utfra følgende kriterier: Fart /Vinkel/Risiko/Stil og flyt.
      Idealspor opplyses på førermøte.
      Man kan oppnå maksimalt 100 poeng.
      En run i idealspor med uavbrutt drift og flyt uten korrigeringer vil gi 70 poeng.
      Jo høyere vinkler jo bedre. Men føreren skal under driftingen korrigere vinklene minst mulig så bilen holder en god flyt. Ved runding av apex anbefales at man går helt fra utsiden, og inn på apex for så gå ut mot kanten igjen slik at man får en så lang drift så mulig, og ikke bare «vender» rundt.
      Økt risiko gir også ekstra poeng. For eksempel. Føreren går så nære apex eller ytterkanter av banen så mulig der det måtte passe for idealsporet. Eller at det holdes ett høyt tempo kombinert med dette.


      I banens idealspor er det 3 klippingpoints. Disse kan være utført på følgende måter:
      1. Ett fast punkt ut fra banemarkering/vant/curbe med 2 markeringer.
      *1 markering gir 5poeng (0-15 cm fra banens ytterlinje)
      *2 markering gir 2poeng (15-40 cm fra banens ytterlinje)
      2. Ett parti av banen som er merket opp i 2 soner hvor man må drifte gjennom begge soner for og oppnå 5 poeng. Hvis man bare er innom en av sonene vil dette kun gi 2 poeng, begge soner gir 5 poeng.
      Banestørrelse og underlagets vanskelighetsgrad avgjør hvor bred fra banemarkering/vant disse sonene skal være.
      Arrangør kan fritt velge kombinasjon av disse, men det skal alltid være 3 klippingpoints som totalt skal kunne gi 15 poeng.
      Man kan yttligere opptjene fra 1-15 poeng for følgene ¨wow¨ faktorer.
      Høye vinkler.
      Høy fart.
      Høy risiko(nære apex eller ytterkanter)
      God motsyrings kontroll.
      Her skal dommerne være kritiske og ikke dele ut 15 poeng bare for en av disse faktorene.


      Poengtrekk Singeldrift:
      Uryddig Drifting/Touring tendenser.
      Ujamt tempo.
      Stadige korrigeringer.
      Utenfor idealspor.
      Fishtailing/wobbling.
      Nesten stopp.
      Store poengtrekk:
      Snurring.
      Over 180 grader.
      Full stopp.
      Rygging.
      Krasj.
      Offroad. (To hjul tillates på Curbe/banemarkering, Tre regnes som offroad). (subbing av vegg lov hvis bilen ikke endrer fart, vinkel eller kurve)
      Hvis man får en stopp, snurr eller crash skal man kjøre runden ferdig under kvalifiseringen.
      Da man kan få fra 1-10 poeng for bra drifting selv om man har gjort en graverende feil.
      Ved flere snurrer/crash får man 0 poeng.
      Dette gjøres for og få ett riktig oppsett til Twindrifting hvis flere førere har feilet i alle sine 3 runder i kvalifiseringen.


      Twindrift.
      Her skal to biler kjøre mot hverandre. (settes opp ut ifra score i singeldrift)
      Det skal kjøres 2 heat.
      Den ene skal lede heatet, og den andre skal følge på.
      Etter 1 heat bytter rollene hvor følgebil begynner å lede.
      Det er alltid den som har høyest ranking i Singeldrift som begynner som lederbil i 1 heat.
      Forbikjøring i akselerasjonssone eller første sving er forbudt, med mindre lederbil kjører ut/krasjer.
      Kjøre/start prosedyre.
      Start skal skje på følgende måte:
      Man skal stille seg opp føre startstrek, eller startkjegler, følge bil skal stå bak eller ved siden av lederbil, eller legge seg inn bak lederbil rett etter start.
      Følge bil skal aldri stå foran, eller i en posisjon hvor den kan forstyrre lederbil ved start.
      Man skal ikke starte uten signal fra dommer. Dette kan gi poengtrekk.


      Dommeren skal spørre utøvere om de er klare. Begge førere skal bekrefte.
      Dommer sier kjør, eller gir start tegn..
      Førerne skal passere målstrek/kjegler helt føre man avslutter sin run.
      Stopp føre målstrek vil regnes som annullert run.
      Førere kjører til start og gjentar start/mål prosedyre med bytte av roller mellom lederbil og følgebi.


      Hvis førere har lik poeng score etter 2 heat, blir det omkjøring man kjører da 2 nye heat med rollebytte.
      Hvis fortsatt lik score mellom førere kjøres heatene om igjen til det kåres en vinner (gjelder topp 16).
      Ved mere enn 2 omkjøringer på plasseringer utenfor topp 16, kan hoveddommer utrope en vinner etter kjørestil, eller velge flere omkjøringer.


      Poengfordeling Twindrift:
      Det er 10 poeng som fordeles mellom førere p.r heat.
      Ved krasj, kjør alltid ferdig runden hvis dommeren ikke stopper løpet.
      Dommerene kan velge å kalle det en race-insident ,og se bort i fra dette.
      Kjøringen vil da avgjøre poengfordelingen.

      Lederbil sin oppgave.
      Leder bil skal følge idealspor og holde en best mulig stil og vinkler som fra singeldriften. Dvs den skal følge banens klippingpoints selv om de ikke gir poeng i twindriftingen. Den skal også følge løpsleder/dommers oppfordringer om sporvalg fra singeldriften. Leder bil skal også sette opp høyest mulig tempo for å forsøke og riste av seg følgebil. Hvis den klarer å øke forspranget til følgebil med optimal drifting, og sporvalg. Tildeles minimum 1 poeng til til lederbil.
      Synlig senkning av hastighet ifht. fremprovosering av kollisjon kan/vil føre til tap av begge heat og kan i verste fall føre til diskvalifisering av konkurransen. Hvis dommere er i tvil om dette forekommer i ett heat kan de uoppfordret forlange at runden startes på nytt.


      Følgebil sin oppgave.
      Følgebil skal følge lederbil, og legge press på leder bil ved å opprettholde eller minske avstanden til lederbil gjennom løypa. Dette skal gjøres med minst like fin stil som lederbil.
      Hvis følgebil minsker eller opprettholder dette tildeles 1 poeng.
      Hvis følgebil holder høyt press på lederbil(ligger med veldig liten avstand) Tillates bremsinger/korrigeringer fra følge bil, så lenge den opprettholder presset på lederbil.
      Forbikjøring.
      Kun tillatt hvis lederbil kommer ut av idealspor, gjør alvorlige feil, eller hvis leder bil holder ett urimelig lavt tempo (stor nivå forskjell)
      Forbikjøring skal kun skje ved en clean pass. Dvs man skal holde bilen i drift gjennom hele forbikjøringen, og man skal ikke forstyrre lederbil slik at den må bremse eller styre unna.
      Brudd på dette fører til poengtrekk.
      Store Poengtrekk Twindrift. (trekker ned til 0 poeng)
      Snurring. Over 180 grader.
      Full stopp.
      Rygging.
      Offroad. (To hjul tillates på Curbe, Tre regnes som offroad)
      Hard Krasj med stor vinkelendring/stor endring av retning.
      Krasj med motstanderens bil så den vesentlig endrer kurve/retning.


      Poengtrekk Twindrift (trekker ned til 1 poeng)
      Krasj med liten vinkelendring/liten endring retning.
      Korte stopp.
      Gjør man feil av denne karakter 2 ganger i en run har man 0 poeng og dommere skal stoppe løpet.
      Hvis begge førere gjør en 1 poeng feil i samme heat legges Driftingen til grunn for fordelingen av de 10 poengene.
      Subbing av vegg eller motstanders bil er tillatt, og skal IKKE gi poengtrekk hvis bilen ikke endrer fart, vinkel eller kurve.
      Protest skal skje av fører eller evt verge for fører innen neste heat starter.

      Biltekniske regler 2014.
      Bil/Chassis:
      1:10 scala 4wd Drifting eller Touring chassis (on road biler).
      M-chassis er ikke tillat selv om de nå kommer som 4wd.
      Buggy/ crawler Tillates ikke.
      Montering av oppgraderings utstyr tillates, men ikke elektronisk hjelpe utstyr som Drifte gyro.
      Man kan fritt velge girutvekslinger mellom foran og bak, samt på motor.
      For CS klasser kreves minimum 1.3 gear-rate og oneway diff. (alt under dette regnes som 50/50.)
      4hjuls styring tillates ikke
      Høyde og vekt: Vektbalansering av bilen tillates. Inntil 200gram.
      Det skal ikke monteres utstyr på chassiet som øker risikoen for å skade andres biler.
      Høyde Fritt, men det anbefales minimum 5 mm klaring på chassis platen. (enkelte baner har minimums krav til dette. Ved slike tilfeller skal løpsleder/dommer opplyse om dette ved innsjekk)
      Motor:
      1Stk Elektrisk 540 Størrelse motor.
      Børster/børsteløst. Med eller uten sensor.
      Fritt med turn/timing/boost
      Kjølevifte tillates.
      Dekk/Felg:

      Enhetsdekker fra DS Racing CS-F Zero.


      Det tillates ikke bruk av klister eller slipp middel med mindre dommere/løpsleder oppfordrer til dette på førermøte p.g.a urimelige forhold for drifting.
      Dekkene skal ikke på noen måte modifiseres annet enn det som regnes som normal slitasje. Men det tillates å snu dekkene hvis man ønsker p.g.a slitasje.
      Det er til en vær tid førerens ansvar å se til at dekkmerkingen ikke slites bort.
      Til offisielle treninger og frikjøring før løp kan det benyttes plast driftedekk av TILSVARENDE egenskaper som Hpi T-drift. Driftedekk som gir unormalt høy fart på banen er Forbudt.
      Brudd på dekkregler kan gi umiddelbar diskvalifikasjon også under offisiell trening.
      Alle typer felger tillates så lenge de ser realistiske ut og ikke har ting som stikker ut til fare for andres biler, dette gjelder også akslinger og hjul muttere.
      Eks touring dishweels tillates ikke.
      Hjulene skal ikke stikke mere enn 1 mm på utsiden av karosseriet fra toppen av dekket. Hvis felgen er breiere enn dekket tillates ytligere 1mm felgkant. Hjulene kan stikke lengre ut i bunnen ved bruk av mye camber.


      Bytting av chassis etter konkurransen har startet tillates ikke.
      (Med mindre man har ett teknisk problem som ikke lar seg reparere.)
      Dette skal i tilfellet uoppfordret fremvises for dommere/teknisk kontrollant.
      Det er førerens ansvar og tilse at riktig chassistype står på førerlisten, ved feil skal dette sies fra om ved innsjekk.


      Reparasjonstid:
      Ved teknisk problem tildeles 5 minutter til utbedring.
      Ved beviselig teknisk problem etter heatet har startet, skal heatet startes på nytt hvis bilen lar seg reparere, eller at dommer tillater bilbytte.
      Dette gjelder både Singel og Twindrift.


      Karosseri:
      Kun lexankarrosseri tillates.
      Karosseriet skal være av karakter som forbindes med vanlig personbil/lett varebil.
      Sedan/Coupe /Cabriolet/Pickup/Stasjonsvogn.
      Kassebil/lastebil tillates ikke.
      Aerodynamiske/urealistiske touring karosserier tillates ikke.
      Det samme gjelder karosserier i Buggyform og Hot Rods hvor hjulene er blottet.
      Karosseriet kan modifiseres etter eget ønske. F.eks. ombygg til kabriolet, pickup, bredding av skjermer etc., men får ikke overstige 220mm bredde inklusive utstikk av speiler, spoilere osv. Modifisering av karosseriet må ikke utføres slik at det øker risikoen for å påføre andres biler skade ved sammenstøt.
      Montering av interiør tillates.
      (Biler med rat/oppussings utseende) tillates hvis de har ett gjennomført tema.
      Karosseriet skal være lakkert.
      Vinduer skal være markert slik at karroseriet får ett realistisk utseende. Farge/tetthet valgfritt.
      Men det anbefales klare, eller lakkert med Transparent spray.
      Det oppfordres(men dette er ikke ett krav) til bruk av minimum 4 lysdioder. 2 foran og 2 bak.
      Det er ingen øvre grense på antall lys.
      Karosseriet skal til en vær tid holdes så rent pent så mulig.
      Alt tilleggsutstyr som potter og spoilere skal festes på en forsvarlig måte.
      Utstyr som faller av under kvalik/løp som oppfattes som forstyrrende eller forsinkende for arrangementet kan føre til trekk av poeng.
      Har du ett karosseri du er usikker på om godkjennes, så ta med ett ekstra du er trygg på, eller henvend deg til arrangør/løpsleder i forkant av konkurransen.


      Karosseriet skal festes på en måte så dommer/teknisk kontrollant kan ta det av for kontroll.
      Hvis man har lysledninger etc som vanskeliggjør dette så skal føreren av bilen være til stede under hele kontrollen.
      Løps leder/dommer kan på skjønn underkjenne karrosseriet hvis han/hun mener det aviker, eller er til fare for andres biler.
      Radioutstyr:
      Man kan fritt velge radioutstyr. Det anbefales 2.4ghz
      Hvis man har FM radio MÅ man ha med seg minst 3 forskjellige krystaller. Disse skal være godt merket, og meldes til løpsleder/dommer under innsjekk.
      Batteri:
      2 celler Lipo, eller maks 6 celler nimh
      Lipo batterier skal være hardcase.
      Batteriet skal sitte forsvarlig montert under kjøring og teknisk kontroll.
      Ladning på alle innendørs arrangement skal forekomme i Lipo poser.


      Kamera i bil tillates hvis det monteres innvendig i bilen og er fjernbetjent eller har autostartfunksjon. Dette skal ikke under noen omstendighet forsinke arrangementet.
      Andre arrangører/klubber kan fritt ta i bruk dette reglementet hvis de ønsker. Dette for å samle alle i denne sporten under samme forutsetninger.
      Last edited by Ford BDA; 22 September 2014, 17:12. Reason: dekk regler
      Løpsleder Norwegian RC Drift Challenge.
      www.drammenrcklubb.com www.facebook.com/drammenrcklubb
      Ulempen med å kjøre Yokomo er at man ALDRI kan skylde på bilen

      Comment


      • #4
        Resultater etc kommer her..
        Løpsleder Norwegian RC Drift Challenge.
        www.drammenrcklubb.com www.facebook.com/drammenrcklubb
        Ulempen med å kjøre Yokomo er at man ALDRI kan skylde på bilen

        Comment


        • #5
          Treningstider satt opp
          Løpsleder Norwegian RC Drift Challenge.
          www.drammenrcklubb.com www.facebook.com/drammenrcklubb
          Ulempen med å kjøre Yokomo er at man ALDRI kan skylde på bilen

          Comment

          (RS) Radiostyrt.no Statistics

          Collapse

          Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
          Welcome to our newest member, Erik-M.
          Working...
          X