Announcement

Collapse
No announcement yet.

1 RUNDE NORWEGIAN RC DRIFTCHALLENGE 01.02 2015

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 1 RUNDE NORWEGIAN RC DRIFTCHALLENGE 01.02 2015

    ..
    Besøksadresse:
    Harestua Auto ASKvernhusvegen 13
    2743 Harestua


    Ribba er spist og rakettene har gått i været. Det er ett nytt år, og vi starter jakten på Norges beste konkurranse driftere i 2015.
    Vi inviterer med glede førere og publikum til Hadeland RC Senter for enfantastisk RC helg med sideveiskjøring og fete RC Biler.
    Klarer folket fra Hadelan RC Senter å ta pallen på hjemmebane??

    Er førerne klare??
    Eller kanskje du bare vil se Norges beste konkurranse førere presterer, ellerrettere sakt prøver å prestere under press. Stikk innom denne dagen da vel. Deter gratis for publikum



    Klasser Driftchallenge:
    D1 KLASSE AWD:
    Kjøres i egen Bracket.
    Dømmes på motstyring.
    Bruk av mørke felger vil føre til store poengtrekk....
    Ingen krav til gearutveksling eller differensialer.
    Førere med mindre enn 50 poeng i DC 2014 får ikke stille i denne klassen, men poeng som sankes i 2015 legges evt til 2014 poengsum slik at man raskt kan rykke opp ved god bilkontroll i første løp man deltar.
    Debutanter får ikke stille i denne klassen.

    D2 KLASSE AWD
    Dømmes ikke på motstyring.
    Ingen krav til gearutveksling og differensialer.
    Førere med 100 eller mere poeng totalt 2014 og 2015 som har vært registrert i CS eller D1 klasse får ikke stille i denne klassen, med mindre bilen har 50/50 gearing.
    Debutanter skal stille i denne klassen og må kjøre seg opp til min 50 poeng for opprykk til D1 klasse.






    Påmelding STENGT. FULLBOCKET !!

    Maks 40 deltagere.
    __________________________________________________ _____________________________________________
    OBS! ALLE FELTER SKAL FYLLES UT.
    Navn: FORELØPIG STENGT. FULLBOOKET
    Adresse:
    Post nr/ Sted:
    Tlf :
    Født dato, år:
    Chassis merke/type:
    Hvis du er i en Klubb sett navn her:
    Hvis du er i team sett navn her:

    Klasse, Skriv ja i klassen du stiller. (Vet du ikke klassen din, skrivusikker og vi sjekker listene for deg)


    D1:
    (Dømmes med stor vekt på motstyring)
    D2:
    (Dømmes på samme måte som DC 2014 Sesongen)

    DEBUTANT: Kun for de som ikke har deltatt i Drift Challenge tidligere.


    __________________________________________________ _____________________________________________
    Mailes til: info@drammenrcklubb.comMerk mailen: DC1

    Startavgift kr 350,- overføres til konto:2220.20.09526, og kvittering eller bilde fra nettbank med betaling utført mailes snarest til info@drammenrcklubb husk å merke hvem betalingen gjelder for.
    Man kan også betale kontant ved oppmøte hvis ikke fullt (Ved kontant betaling kr450,-), men vi anbefaler forhåndsbetaling.

    Desom forhåndsbetaler og sender over kvittering først blir prioritert opp på lista.
    Husk å merke betalingen med navn på deltager og DC 1.
    Konto eier: Drammen Rc klubb.
    (P.S pengene tilbakebetales ved avmelding via mail min 5dager føre løpet)

    stay tuned.


    Info@Drammenrcklubb.com


    Fredag:
    Kl 17.00 Åpning Ny Baneprofil !!
    Kl 17.00-21.00 Trening.
    Kjøreavgift kr 100,- (weekend pass fredag-lørdag kr 150)


    Lørdag:
    Kl 11.00-17.00 Trening (obs Tider kan bli endret )
    Kjøreavgift kr 100,-

    Søndag:
    Dørene åpner Kl 08.30
    Kl 08.50 Visning av spor
    Kl 09.00-12.00 Offisiell trening.
    Kl 12.00 Førermøte
    Kl 12.30 Start Singeldrift
    Karosserikonkuranse
    Twindrift
    Premieutdeling

    Last edited by Ford BDA; 31 January 2015, 07:44.
    Løpsleder Norwegian RC Drift Challenge.
    www.drammenrcklubb.com www.facebook.com/drammenrcklubb
    Ulempen med å kjøre Yokomo er at man ALDRI kan skylde på bilen

  • #2
    1 RUNDE NORWEGIAN RC DRIFTCHALLENGE 01.02 2015

    Førerliste kommer her:


    Betaling bekreftet:

    D1:
    01 Lasse Sørensen Yokomo (reservert Dommer D2)
    02 Bjørn Steinar Nystrand MST XXX D-Vip HT 2380 BRCK
    03 Bjørn Andersen Yokomo DPM RcProdrift HRS
    04 Emil Reinsborg Yokomo DIB HRCK
    05 Lars Ivar Olrud Yokomo DPM DRC
    06 Marius Engebretsen EnRoute JXR DriftWorks DRC
    07 Frode Engebretsen EnRoute JXR DriftWorks DRC
    08 Ola Høibybråten Yokomo DPM HRS
    09 Mats Magnussen Yokomo DIB HRCK
    10 Simen Gulbrandsen Yokomo DIB HRS
    11 Lars Erik Blisten Yokomo DPM HRS
    12 Jonas Mathisen MST XXX VIP MædDRIFT DRC
    13 Einar Granvoll MST XXX VIP HRCK
    14 Ole Søren Gamkinn MST XXX VIP DriftHunters HRCK
    15 Helge Punkrock Dalen Yokomo DPM GATEBIL DRC
    16 Sander Nilsen Yokomo DIB BRCK
    17 Robin J. Lampe MST XXX VIP GATEBIL DRC
    18 Ronny Skoglund Yokomo DPM GreenDrift
    19 Erik Risvik Yokomo DIB GS Performance RC DRC
    20 Kim Grande MST XXX VIP Mæd Drift DRC
    21 Joachim Iversen Team GreenDrift DRC
    22 Jarle Østby Lundby MST XXX-D VIP CrazyDrift DRC

    D2:
    01 Tom Andre Østgård Premie Drift Challenge finale.
    02 D Dennis Gauslaa Yokomo DPM GulfRC GMBK
    03 D Per H. Halvorsen YokomoDPR GulfRC GMBK
    04 Glenn Henriksen MST XXX VIP MædDRIFT DRC/VRS
    05 Espen Lia Yokomo DIB GulfRC GMBK
    06 Vidar Bråten Tamiya TRF 418 HRCK
    07 Petter Gordon Nilsen MST XXX D VIP MædDRIFT DRC
    08 D Christian Bilden MST XXX VIP HRCK
    09 AVMELDT Stig Are Kristiansen AVMELDT
    10 D Thomas akersveen Yokomo DIB Wabaki Drift
    11 Remi Henriksen MST XXX D VIP MædDRIFT DRC
    12 Kim Nilsen Yokomo DPM Nilsen's RC Crew DRC
    13 Erik Løken Tamiya VDF 1 Nilsen'n RC Crew DRC
    14 Roy Liaklev Tamiya VDF TTE DRC
    15 D Simen Monsrud Wien HB TC-FD HRS
    16 Aleksander Stavheim EnRoute Drifting Smurf's HRCK
    17 Lill Merete Stavheim HB TC-FD Drifting Smurf's HRCK
    18 Geir Jørgen Stavheim MST XXX Drifting Smurf's HRCK
    19 D Jørgen Tandberg Yokomo DPM Nilsens RC Crew DRC
    20 Joakim Jensen Yokomo DRB Shaky Drifter's VRS
    21 Anders Kopperud MST DRC
    22 D Henrik Ness Brauti MST XXX D VRS
    23 D Alex Moen Stensrud Yokomo DIB SMCK
    24 Frank Paulsrud MST RMX HRS


    Reserve 1
    Reserve 2
    Reserve 3








    RWD: ?
    Last edited by Ford BDA; 31 January 2015, 10:13.
    Løpsleder Norwegian RC Drift Challenge.
    www.drammenrcklubb.com www.facebook.com/drammenrcklubb
    Ulempen med å kjøre Yokomo er at man ALDRI kan skylde på bilen

    Comment


    • #3
      1 RUNDE NORWEGIAN RC DRIFTCHALLENGE 01.02 2015

      Sporvisning Kl 08.50

      Treningstider:

      Gruppe 1 Kl 09.00 Kl 10.00 Kl 11.00

      Klasse D2

      01 FLYTTET TIL DEBUTANT
      02 Glenn Henriksen
      03 Remi Henriksen
      04 Tom Andre Østgård
      05 Aleksander Stavheim
      06 Lill Merete Stavheim
      07 Anders Kopperud

      Gruppe 2 Kl 09.10 Kl 10.10 Kl 11.10

      Klasse D2
      01 Frank Paulsrud
      02 Geir Jørgen Stavheim
      03 Erik Løken
      04 Vidar Bråten
      05 Kim Nilsen
      06 Petter Gordon Nilsen
      07 Roy Liaklev

      Gruppe 3 Kl 09.20 Kl 10.20 Kl 11.20
      Klasse D1
      01 Robin J. Lampe
      02 Ronny T. Skoglund
      03 Jarle Østby Lundby
      04 Frode Engebretsen
      05 Ole Søren Gamkinn
      06 Einar Granvoll
      07 Simen Gulbrandsen
      08 Joachim Iversen

      Gruppe 4 Kl 09.30 Kl 10.30 Kl 11.30
      Klasse D1
      01 Marius Engebretsen
      02 Sander Nilsen
      03 Emil Reinsborg
      04 Helge Dalen
      05 Mats Magnussen
      06 Jonas Mathisen
      07 Ola Høybybråten

      Gruppe 5 Kl 09.40 Kl 10.40 Kl 11.40
      Klasse D1
      01 Kim Grande
      02 Bjørn Steinar Nystrand
      03 Bjørn Andersen
      04 Erik Risvik
      05 Lars Erik Blisten
      06 Lars Ivar Olrud
      07 Lasse Sørensen

      Gruppe 6 Kl 09.50 Kl 10.50 Kl 11.50
      Debutanter
      D Dennis Gauslaa
      D Per H.Halvorsen
      D Christian Bilden
      D Thomas Akersveen
      D Simen Monsruud
      D Jørgen Tandberg
      D Alex Moen Stensrud
      D Henrik Ness Brauti
      D Joakim Jensen
      D Espen Lia






      www.d1-10.com
      ..
      Last edited by Ford BDA; 30 January 2015, 22:21.
      Løpsleder Norwegian RC Drift Challenge.
      www.drammenrcklubb.com www.facebook.com/drammenrcklubb
      Ulempen med å kjøre Yokomo er at man ALDRI kan skylde på bilen

      Comment


      • #4
        1 RUNDE NORWEGIAN RC DRIFTCHALLENGE 01.02 2015

        Resultater 2014:
        Klasseranking:
        Topp 36 kan melde seg på i D1
        Debutanter og førere med mindre enn 50poeng skal stille i D2



        ..


        ..

        ..

        ..

        ..

        Her er de som er registrert med CS og CS totallisten 2014
        Last edited by Ford BDA; 6 January 2015, 13:35.
        Løpsleder Norwegian RC Drift Challenge.
        www.drammenrcklubb.com www.facebook.com/drammenrcklubb
        Ulempen med å kjøre Yokomo er at man ALDRI kan skylde på bilen

        Comment


        • #5
          1 RUNDE NORWEGIAN RC DRIFTCHALLENGE 01.02 2015

          Regler:
          Dekk: DS RACING CS-F Zero


          Biltekniske regler 2015.
          Bil/Chassis:
          1:10 scala 4wd Drifting eller Touring chassis (on road biler standard lengde)
          M-chassis er ikke tillat selv om de nå kommer som 4wd.
          Buggy/ crawler Tillates ikke.
          Montering av oppgraderings utstyr tillates, men ikke elektronisk hjelpe utstyr som Drifte gyro.
          Mottakere med innebygget gyro skal ha blinky-mode.
          Man kan fritt velge girutvekslinger mellom foran og bak, samt på motor.
          4hjuls styring tillates ikke
          Høyde og vekt: Vektbalansering av bilen tillates. Inntil 200gram.
          Det skal ikke monteres utstyr på chassiet som øker risikoen for å skade andres biler.
          Høyde Fritt, men det anbefales minimum 5 mm klaring på chassis platen. (enkelte baner har minimums krav til dette. Ved slike tilfeller skal løpsleder/dommer opplyse om dette ved innsjekk)
          Motor:
          1Stk Elektrisk 540 Størrelse motor.
          Børster/børsteløst. Med eller uten sensor.
          Fritt med turn/timing/boost
          Kjølevifte tillates.
          Dekk/Felg:
          Kun de enhetsdekk som anbefales av løpsledelsen.
          Det tillates ikke bruk av klister eller slipp middel med mindre dommere/løpsleder oppfordrer til dette på førermøte p.g.a urimelige forhold for drifting.
          Dekkene skal ikke på noen måte modifiseres annet enn det som regnes som normal slitasje.
          Det er til en vær tid førerens ansvar å se til at dekkmerkingen ikke slites bort.
          Til offisielle treninger og frikjøring før løp kan det benyttes plast driftedekk av TILSVARENDE egenskaper som enhetsdekkene. Driftedekk som gir unormalt høy fart på banen er Forbudt.
          Brudd på dekkregler kan gi umiddelbar diskvalifikasjon også under offisiell trening.
          Alle typer felger tillates så lenge de ser realistiske ut og ikke har ting som stikker ut til fare for andres biler, dette gjelder også akslinger og hjul muttere.
          Eks touring dishweels tillates ikke.
          Hjulene skal ikke stikke mere enn 1 mm på utsiden av karosseriet fra toppen av dekket. Hvis felgen er breiere enn dekket tillates ytligere 1mm felgkant. Hjulene kan stikke lengre ut i bunnen ved bruk av mye camber.
          Reparasjonstid:
          Ved teknisk problem tildeles 5 minutter til utbedring. Hvis bilen ikke lar seg reparere kan dommere på skjønn avgjøre om du tillates bruk av reservebil, eller låne bil.
          Hvis man har ett beviselig teknisk problem som oppstår under kjøring, har man krav på at heatet startes på nytt.
          Bytting av chassis etter konkuransen har startet tillates ikke, med mindre man har ett teknisk problem som ikke lar seg reparere.
          Dette skal i så fall uoppfordret fremvises for dommere/teknisk kontrollant.
          Karosseri:
          Kun lexankarrosseri tillates.
          Karosseriet skal være av karakter som forbindes med vanlig personbil/lett varebil.
          Sedan/Coupe /Cabriolet/Pickup/Stasjonsvogn.
          Kassebil/lastebil tillates ikke.
          Aerodynamiske/urealistiske touring karosserier tillates ikke.
          Det samme gjelder karosserier i Buggyform og Hot Rods hvor hjulene er blottet.
          Karosseriet kan modifiseres etter eget ønske. F.eks. ombygg til kabriolet, pickup, bredding av skjermer etc., men får ikke overstige 220mm bredde inklusive utstikk av speiler, spoilere osv. Modifisering av karosseriet må ikke utføres slik at det øker risikoen for å påføre andres biler skade ved sammenstøt.
          Montering av interiør tillates.
          (Biler med rat/oppussings utseende) tillates hvis de har ett gjennomført tema.
          Karosseriet skal være lakkert.
          Vinduer skal være markert slik at karroseriet får ett realistisk utseende. Farge/tetthet valgfritt.
          Men det anbefales klare, eller lakkert med Transparent spray.
          Det oppfordres(men dette er ikke ett krav) til bruk av minimum 4 lysdioder. 2 foran og 2 bak.
          Det er ingen øvre grense på antall lys.
          Karosseriet skal til en vær tid holdes så rent pent så mulig.
          Alt tilleggsutstyr som potter og spoilere skal festes på en forsvarlig måte.
          Utstyr som faller av under kvalik/løp som oppfattes som forstyrrende eller forsinkende for arrangementet kan føre til trekk av poeng.
          Har du ett karosseri du er usikker på om godkjennes, så ta med ett ekstra du er trygg på, eller henvend deg til arrangør/løpsleder i forkant av konkurransen.

          Karosseriet skal festes på en måte så dommer/teknisk kontrollant kan ta det av for kontroll.
          Hvis man har lysledninger etc som vanskeliggjør dette så skal føreren av bilen være til stede under hele kontrollen.
          Løps leder/dommer kan på skjønn underkjenne karrosseriet hvis han/hun mener det aviker, eller er til fare for andres biler.
          Radioutstyr:
          Man kan fritt velge radioutstyr. Det anbefales 2.4ghz
          Hvis man har FM radio MÅ man ha med seg minst 3 forskjellige krystaller. Disse skal være godt merket, og meldes til løpsleder/dommer under innsjekk.
          Batteri:
          2 celler Lipo, eller maks 6 celler nimh
          Lipo batterier skal være hardcase.
          Batteriet skal sitte forsvarlig montert under kjøring og teknisk kontroll.
          Ladning på alle innendørs arrangement skal forekomme i Lipo poser.
          Kamera i bil tillates hvis det monteres innvendig i bilen og er fjernbetjent eller har autostartfunksjon. Dette skal ikke under noen omstendighet forsinke arrangementet.
          Andre arrangører/klubber kan fritt ta i bruk dette reglementet hvis de ønsker. Dette for å samle alle i denne sporten under samme forutsetninger.
          Last edited by Ford BDA; 28 January 2015, 10:55.
          Løpsleder Norwegian RC Drift Challenge.
          www.drammenrcklubb.com www.facebook.com/drammenrcklubb
          Ulempen med å kjøre Yokomo er at man ALDRI kan skylde på bilen

          Comment

          (RS) Radiostyrt.no Statistics

          Collapse

          Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
          Welcome to our newest member, Erik-M.
          Working...
          X