Announcement

Collapse
No announcement yet.

2 RUNDE NORWEGIAN RC DRIFTCHALLENGE 01.03.2015

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 2 RUNDE NORWEGIAN RC DRIFTCHALLENGE 01.03.2015





    Etter ett fantasktisk fullbooket event på Harestua hvor vi opplevde stemning og kjøring vi aldri før har sett på Norsk jord, vender vi nesen sørover til Vestfold RC Senter for andre runde i Norwegian RC Driftchallenge.

    Adresse:
    Vestfold RC Senter.
    Semsbyveien 152
    3170 Sem



    Norwegian Modellers:
    Butikk er åpen som følgende
    Fredag: 10-17...
    Lørdag 10-14
    Søndag 08.30-12
    Det vil som vanlig være et utvalg i VRS kiosk hele åpningstiden
    Kort og kontant på Norwegian Modellers varer

    VRS:
    Weekendpass for kjøring fredag og Lørdag kr 150,-

    Åpningstider/Program:

    Fredag 17-21(lenger hvis kioskvakt tillater)Åpent for alle. Kjøreavgift kr 100,- for alle
    Parkering i dag fredag skal foregå på anviste plasser som vanlig bak ved VRS inngang og foran ved Norwegian Modellers hvis det er fullt.

    Lørdag
    Kl11.00 Dørene åpner. Enhetsdekk deles ut fra kl 11.00 til de som har betalt.
    Kl11.00-18.00 Fritrening kr 100,- i kjøreavgift (kun åpent for deltagere av DC 2)
    Kl 18.00-19.00 Oppsett av idealspor og klipping


    Søndag
    08.30 Dørene åpner.
    08.50 Visning spor.
    09.00 - Offisiell trening i grupper.
    Bilder.
    Førermøte Singeldrift
    Singeldrift
    D2
    Debutanter
    D1
    Fineste bil (Må brukes i løpet)
    Førermøte Twindrift
    D2 Twindrift
    D1 Twindrift
    Premieutdeling


    Totalliste D1
    Fører Poeng
    Kim Grande 200
    Lars Ivar Olrud 180
    Lasse Sørensen 160
    Simen Gulbrandsen 140
    Jarle Østby Lundby 120
    Erik Risvik 110
    Jonas Mathisen 100
    Bjørn Andersen 90
    Petter Gordon Nilsen 85
    Emil Reinsborg 70
    Einar Granvoll 65
    Nicolai Warrenfors 60
    Marius Engebretsen 55
    Bjørn Steinar Nystrand 50
    Ola Høibybråten 45
    Frode Engebretsen 40
    Ole Søren Gamkinn 38
    Mats Magnussen 36
    Ronny T Skoglund 34
    32

    Totalliste D2
    Fører Poeng
    Anders Kopperud 200
    Alex Moen Stensrud 180
    Roy Liaklev 160
    Eric Andre Løvmo Beste Debutant 140
    Glenn Henriksen 120
    Tobias Røed Larsen 110
    Vidar Jensen 100
    Thomas Vestli 90
    Karl Didrik Haugen 85
    Kim Nilsen 70
    Remi Henriksen 65
    Thomas Akersveen 60
    Tom Andre Østgård 55
    Joacim Jensen 50
    Christian Bilden 45
    Emil Vestli 40
    Kent Bjærang 38
    Anders Brattum 36
    Henrik Ness Brauti 34
    Per H Halvorsen 32
    Jarle Hansen 30
    Kenneth Skoglund 28
    Espen Lia 26
    Erik Løken 24
    Mathias Wangen 22
    20


    Parkering Lørdag og søndag SKAL KUN foregå foran ved Norwegian Modellers da inngang til VRS vil være på fremsiden(vil være merket)
    MERK VRS tar kun kontant på våre varer(pølser/brus etc)
    Videre oppfordrer vi til at alle som er nysgjerrige tar turen å ser på noen av eliten i Norge i rc drifting og bli med på en super dag
    Vell møtt alle sammen


    Klasser Driftchallenge:
    D1 KLASSE AWD:
    Kjøres i egen Bracket.
    Dømmes på motstyring.
    Bruk av mørke felger vil føre til store poengtrekk....
    Ingen krav til gearutveksling eller differensialer.

    D2 KLASSE AWD
    Dømmes ikke på motstyring.
    Ingen krav til gearutveksling og differensialer.
    Debutanter skal stille i denne klassen og må kjøre seg opp til min 50 poeng for opprykk til D1 klasse.



    .

    ..
    Last edited by Ford BDA; 1 March 2015, 18:30.
    Løpsleder Norwegian RC Drift Challenge.
    www.drammenrcklubb.com www.facebook.com/drammenrcklubb
    Ulempen med å kjøre Yokomo er at man ALDRI kan skylde på bilen

  • #2
    2 RUNDE NORWEGIAN RC DRIFTCHALLENGE 01.03.2015

    Førerliste:

    D1
    01 Lasse Sørensen Yokomo DPR RC-Pro Drift DRC
    02 LarsErik Blisten AVMELDT Lørdag
    03 EmilJ.Reinsborg Yokomo DIB HRCK
    04 Kim Grande MST XXX VIP MædDrift DRC
    05 Jonas Mathisen MST XXX VIP MædDriftDRC
    06 Jarle Østby Lundby MST XXX VIP CrazyDrift DRC
    07 Lars Ivar Olrud Yokomo DRC
    08 Petter Gordon Nilsen MST XXX VIP MædDrift DRC
    09 ErikRisvik Yokomo DIB GS PERFORMANCE RC DRC
    10 Einar Granvoll MST XXX VIP HRCK
    11 Simen Gulbrandsen Yokomo DIB HRS
    12 Bjørn Steinar Nystrand MST XXX VIP B-Valley BRCK
    13 Bjørn Andersen Yokomo DPR RC-Pro Drift
    14 Ola Høybybråten Yokomo DPM HRS
    15 Mats Magnussen Yokomo DIB
    16 Marius Engebretsen
    17 Frode Engebretsen
    18 Ole Søren Gamkinn MST XXX VIP Drifthunters HRCK
    19 Ronny T.Skoglund Yokomo DPM GreenDrift
    20 Nicolai Warrenfors Yokomo DIB GS PERFORMANCE DRC
    D2
    01 Espen LiaYokomo DIB Gulf RC GMBK
    02 Joakim Jensen Yokomo DRB ShakyDrifters VRS
    03 Glenn Henriksen MST XXX MædDrift DRC
    04 Christian Bilden MST XXX VIP DriftHunters HRCK
    05 Thomas Akersveen Yokomo DIB Wabaki RcDeler .no
    06D Jarle Hanssen Tamiya VDF II Wabaki RcDeler .no
    07 Remi Henriksen MST XXX VIP MædDrift VRS
    08 Henrik Ness Brauti MST XXX VIP MædDrift VRS
    09D Kent Bjærang MST XXX MædDrift VRS
    10 Per Harald Halvorsen DPR Alpha Gulf RC GMBK
    11 Thomas Vestli Yokomo Imadoki Larvik LRCK
    12 Mathias Wangen Yokomo DIB RS LRCK
    13 D Anders Brattum Tamiya VDF II
    14 Tom Andre Østgård Yokomo DiB DriftBusters VRS
    15 Eric Andre Løvmo MST XXX VIP Bittelilla VRS
    16 Kenneth Skoglund Yokomo DRB GreenDrift
    17 Alex Moen Stensrud Yokomo DIB SMCK
    18 Karl Diderik S.Haugen Yokomo DPM Gulf RC GMBK
    19 Roy Liaklev HPi Sprint TTE DRC
    20 Erik Løken Tamiya VDF I Nilsens RC Crew DRC
    21 Tobias Røed Larsen EnRoute JXR DRC
    22 Anders Kopperud MST RMX VIP Bittelilla DRC
    23 Kim Nilsen Yokomo Nilsens RC Crew DRC
    24 Emil Vestli EnRoute Larvik RC
    25 D Vidar Jensen Yokomo DIB Larvik RC Klubb

    Reserve:
    1
    2
    3


    Avmeldt:
    Steffen Esp AVMELDT
    Christopher Jacobsen AVMELDT
    Helge Dalen AVMELDT
    Aleksander Stavheim AVMELDT
    Geir Jørgen Stavheim AVMELDT
    LillMerete Stavheim AVMELDT
    Last edited by Ford BDA; 1 March 2015, 09:04.
    Løpsleder Norwegian RC Drift Challenge.
    www.drammenrcklubb.com www.facebook.com/drammenrcklubb
    Ulempen med å kjøre Yokomo er at man ALDRI kan skylde på bilen

    Comment


    • #3
      2 RUNDE NORWEGIAN RC DRIFTCHALLENGE 01.03.2015

      Treningstider kommer her.

      Gruppe1 : Kl 09.00 10.00 11.00
      D2
      Thomas Vestli
      Kenneth Skoglund
      Tobias Røed Larsen
      Henrik Ness Brauti
      Per H.Halvorsen
      Thomas Akersveen
      Joakim Jensen
      Alex Moen Stensrud

      Gruppe 2 Kl 09.10 10.10 11.10
      D2
      Christian Bilden
      Kim Nilsen
      Erik Løken
      Glenn Henriksen
      Remi Henriksen
      Espen Lia
      Anders Kopperud
      Roy Liaklev

      Gruppe 3 Kl 09.20 10.20 11.20
      D2 og Debutant
      D Vidar Jensen
      D Jarle Hanssen
      D Kent Bjærang
      D Anders Brattum
      D Eric Andre Løvmo
      Tom Andre Østgård
      Karl Diderik Haugen
      Mathias Wangen
      Emil Vestli

      Gruppe 4 Kl 09.30 10.30 11.30
      D1
      Petter Gordon Nilsen
      Frode Engebretsen
      Ronny T.Skoglund
      Mats Magnussen
      Bjørn Steinar Nystrand
      Ole Søren Gamkinn
      Einar Granvoll

      Gruppe 5 Kl 09.40 10.40 11.40
      D1
      Nicolai Warrenfors
      Emil Reinsborg
      Jonas Mathisen
      Ola Høibybråten
      Marius Engebretsen
      Bjørn Andersen

      Gruppe 6 Kl 09.50 10.50 11.50
      D1
      Jarle Østby Lundby
      Erik Risvik
      Simen Gulbrandsen
      Kim Grande
      Lasse Sørensen
      Lars Ivar Olrud



      Last edited by Ford BDA; 1 March 2015, 06:55.
      Løpsleder Norwegian RC Drift Challenge.
      www.drammenrcklubb.com www.facebook.com/drammenrcklubb
      Ulempen med å kjøre Yokomo er at man ALDRI kan skylde på bilen

      Comment


      • #4
        2 RUNDE NORWEGIAN RC DRIFTCHALLENGE 01.03.2015

        Regler kommer her:
        Dekk.
        DS RACING CS-F Zero

        Løpsleder/Dommere forbeholder seg rett til å endre reglement i løpet av sesongen om de skulle finne det nødvendig.

        Kjøreregler RC Drifting 2015

        Dommere/Løpsleder kan pålegge deltagere å være «flaggvakter» Info om dette gis på førermøte.
        Trening og oppvarmingstider opplyses på de enkelte arrangement.


        Singeldrift:

        Kvalifisering. Kjøres på rundbane, eller markert etappe.
        Singeldrift kjøres med en utøver på banen av gangen.
        Det skal kjøres totalt 3 runs p.r. utøver.

        Kjøre/startprosedyre.
        Start skal skje på følgende måte:
        Man skal stille seg opp på start anvisning.
        Man skal ikke starte sin run uten signal fra dommer. Dette kan gi poengtrekk.
        Dommeren skal spørre utøver om han/hun er klar. Fører skal bekrefte.
        Dommer sier kjør, eller gir start tegn.
        Føreren skal passere målstrek/kjegler helt føre man avslutter sin run.
        Stopp føre målstrek vil regnes som annullert run.
        Fører kjører til start og gjentar samme start/mål prosedyre med runde 2 og 3

        Den høyeste score av 3 run`s blir tellende resultat.
        Hvis 2 eller flere førere har lik poeng score, blir høyeste score fra runde 2 eller 3 også tellende, her er det høyeste poeng sum mot høyeste som teller.
        Eks:
        Fører 1. 89 poeng 74 poeng 34 poeng.
        Fører 2. 74 poeng 0 Poeng 89 poeng.
        Beregning:
        89 mot 89
        74 mot 74
        34 mot 0
        Fører nr 1 får høyest ranking.
        Hvis fortsatt lik score mellom førere. Kjøres det 1 ekstra run for de førerne det gjelder.
        Beste fører får høyeste ranking.






        Klasse D1
        Poengene beregnes utfra følgende kriterier:MOTSTYRING.
        Fart/Vinkelkontroll/Risiko/Sporog flyt.
        Man kan oppnå maksimalt 100 poeng.
        IDEALSPOR :(maks 40 poeng)
        Idealspor opplyses på førermøte.
        En run i idealspor med uavbrutt drift, flyt og uten korrigeringer vil gi 40 poeng.
        Føreren skal under driftingen korrigere vinklene minst mulig så bilen holder en god flyt.
        KLIPPING POINTS:(maks 20 poeng)
        I idealsporet legges det også opp poengsankere (Klippingpoints) full uttelling på disse vil gi en samlet sum på 20 poeng. Hvordan disse legges opp blir vurdert ut i fra banens vanskelighetsgrad og bredde.
        MOTSTYRING OG WOW FAKTOR: (maks 40 poeng)OBS!!
        Disse poengene deles ikke ut ved kjøring uten mot-styring, eller ved bruk av mørke felger foran.
        Føreren går så nære apex eller ytterkanter av banen så mulig der det måtte passe for idealsporet.
        Riktig vinkel ut i fra anbefalinger påførermøte.
        Høy fart.
        Raske transaksjoner.
        At man tydelig viser god bilkontroll ut i fra stil og mot-styring.
        Her skal Dommere være meget kritiske, ogstore deler av poengsummen skal være ut i fra motstyringskontroll.
        Poengtrekk Singeldrift:
        Korrigeringer i mot-styring
        Uryddig Drifting.
        Ujamt tempo.
        Stadige korrigeringer av bilens vinkler.
        Utenfor idealspor.
        Fishtailing /wobbling.
        Nesten stopp.
        Avbrudd i drift(Touring tendenser)
        TyreDrop (Ett hjul utenfor cerbe/banemarkering)
        Store poengtrekk:
        Snurring. Over 180 grader.
        Full stopp.
        Rygging.
        Krasj.
        Offroad: To hjul OVER Cerbe/Banemarkering. (To hjul tillates på Curbe/banemarkering)
        Subbing av vegg lov hvis bilen ikke endrer fart, vinkel eller kurve.
        Hvis man får en stopp, snurr eller krasj skal man kjøre runden ferdig under kvalifiseringen.
        Da man kan få inntil 10 poeng for bra drifting selv om man har gjort en graverende feil.
        Ved flere snurrer/krasj får man 0 poeng.
        Dette gjøres for og få ett riktig oppsett til Twin-drifting hvis flere førere har feilet i alle sine 3 runder i kvalifiseringen.


        Klasse D2
        Poengene beregnes utfra følgende kriterier: Fart /Vinkel/Risiko/Spor og flyt.
        Man kan oppnå maksimalt 100 poeng.
        IDEALSPOR :(maks 60 poeng)
        Idealspor opplyses på førermøte.
        En run i idealspor med uavbrutt drift, flytog uten korrigeringer vil gi 60 poeng.
        Føreren skal under driftingen korrigere vinklene minst mulig så bilen holder en god flyt.
        KLIPPING POINTS:(maks 20 poeng)
        I idealsporet legges det også opppoengsankere. (Klipping-points). Full uttelling på disse vil gi en samlet sum på 20 poeng.
        Hvordan disse legges opp blir vurdert ut i fra banens vanskelighetsgrad og bredde.
        WOW FAKTOR:(maks 20 poeng)
        Føreren går så nære apex eller ytterkanter av banen så mulig der det måtte passe for idealsporet.
        Høye vinkler.
        Høy fart.
        Raske transaksjoner.
        At man tydelig viser god bilkontroll ut i fra stil.
        Her skal Dommere være meget kritiske, og ikke dele ut 20 poeng for bare en av faktorene.

        Poengtrekk Singeldrift:
        Uryddig Drifting.
        Ujamt tempo.
        Stadige korrigeringer.
        Utenfor idealspor.
        Fishtailing/wobbling.
        Nesten stopp.
        Avbrudd i drift(Touring tendenser)
        Store poengtrekk:
        Snurring. Over 180 grader.
        Full stopp.
        Rygging.
        Krasj.
        Offroad. To hjul tillates på Cerbe/banemarkering, Tre regnes som offroad.
        Subbing av vegg lov hvis bilen ikke endrer fart, vinkel eller kurve.
        Hvis man får en stopp, snurr eller krasj skal man kjøre runden ferdig under kvalifiseringen.
        Da man kan få inntil 10 poeng for bra driftingselv om man har gjort en graverende feil.
        Ved flere snurrer/krasj får man 0 poeng.
        Dette gjøres for og få ett riktig oppsett til Twin-drifting hvis flere førere har feilet i alle sine 3 runder i kvalifiseringen.


        Twindrift.
        Her skal to biler kjøre mot hverandre. (settes opp ut ifra score i singeldrift)
        Det skal kjøres 2 heat.
        Den ene skal lede heatet, og den andre skal følge på.
        Etter 1 heat bytter rollene hvor følgebil begynner å lede.
        Det er alltid den som har høyest ranking i Singeldrift som begynner som lederbil i 1 heat.
        Forbikjøring i akselerasjonssone eller første sving er forbudt, med mindre lederbil kjører ut/krasjer.

        Kjøre/start prosedyre.
        Start skal skje på følgende måte:
        Man skal stille seg opp på start anvisning, følge bil skal stå bak eller ved siden av lederbil.
        Følge bil skal aldri stå foran, eller i en posisjon hvor den kan forstyrre lederbil ved start.
        Man skal ikke starte uten signal fra dommer. Dette kan gi poengtrekk.

        Dommeren skal spørre utøvere om de er klare. Begge førere skal bekrefte.
        Dommer sier kjør, eller gir start tegn..
        Førerne skal passere målstrek/kjegler helt føre man avslutter sin run.
        Stopp føre målstrek vil regnes som annullert run.
        Førere kjører til start og gjentar start/mål prosedyre med bytte av roller mellom lederbil og følgebil.

        Hvis førere har lik poeng score etter 2 heat, blir det omkjøring man kjører da 2 nye heat med rollebytte.
        Hvis fortsatt lik score mellom førere kjøres heatene om igjen til det kåres en vinner (gjelder topp 16).
        Ved mere enn 2 omkjøringer på plasseringer utenfor topp 16, kan hoveddommer utrope en vinner etter kjørestil, eller velge flere omkjøringer.

        Poengfordeling Twindrift:
        Det er 10 poeng som fordeles mellom førere p.r heat.
        Ved krasj, kjør alltid ferdig runden hvis dommeren ikke stopper løpet.
        Dommerene kan velge å kalle det en race-insident,og se bort i fra dette.
        Kjøringen vil da avgjøre poengfordelingen.







        Lederbil sin oppgave.
        Leder bil skal følge idealspor og holde en best mulig stil og vinkler som fra singeldriften. Dvs den skal følge banens klippingpoints selv om de ikke gir poeng i twindriftingen. Den skal også følge løpsleder/dommers oppfordringer om sporvalg fra singeldriften. Leder bil skal også sette opp høyest mulig tempo for å forsøke og riste av seg følgebil. Hvis den klarer å øke forspranget til følgebil med optimal drifting, og sporvalg. Tildeles minimum 1 poeng til til lederbil.
        Synlig senkning av hastighet ifht. fremprovosering av kollisjon kan/vil føre til tap av begge heat og kan i verste fall føre til diskvalifisering av konkurransen. Hvis dommere er i tvil om dette forekommer i ett heat kan de uoppfordret forlange at runden startes på nytt.

        Følgebil sin oppgave.
        Følgebil skal følge lederbil, og legge press på leder bil ved å opprettholde eller minske avstanden til lederbil gjennom løypa. Dette skal gjøres med minst like fin stil som lederbil.
        Hvis følgebil minsker eller opprettholder dette tildeles 1 poeng.
        Hvis følgebil holder høyt press på lederbil(ligger med veldig liten avstand) Tillates bremsinger/korrigeringer fra følge bil, så lenge den opprettholder presset på lederbil.
        Forbikjøring.
        Kun tillatt hvis lederbil kommer ut av idealspor, gjør alvorlige feil, eller hvis leder bil holder ett urimelig lavt tempo (stor nivå forskjell)
        Forbikjøring skal kun skje ved en clean pass. Dvs man skal holde bilen i drift gjennom hele forbikjøringen, og man skal ikke forstyrre lederbil slik at den må bremse eller styre unna.
        Brudd på dette fører til poengtrekk.

        Store Poengtrekk Twindrift. (trekker ned til 0 poeng)
        Snurring. Over 180 grader.
        Full stopp.
        Rygging.
        Hard Krasj med stor vinkelendring/stor endring av retning.
        Krasj med motstanderens bil så den vesentlig endrer kurve/retning.
        Offroad:
        D1 (To hjul OVER Cerbe)
        D2 (To hjul tillates på Curbe, Tre regnes som offroad)
        Poengtrekk Twindrift (trekker ned til 1 poeng)
        Krasj med liten vinkelendring/liten endring retning.
        Korte stopp.
        Gjør man feil av denne karakter 2 ganger i en run har man 0 poeng og dommere skal stoppe løpet.
        Hvis begge førere gjør en 1 poeng feil i samme heat legges Driftingen til grunn for fordelingen av de 10 poengene.
        Subbing av vegg eller motstanders bil er tillatt, og skal IKKE gi poengtrekk hvis bilen ikke endrer fart, vinkel eller kurve.(Klasse D1 tillates også «lening» på lederbil, hvis avstandsforskjellen er veldig lav)
        Protest skal skje av fører eller evt verge for fører innen neste heat starter.
        Dømming Twindrift: Dommere får likevekt ved avgjørelse om kjøring.
        Ved protest fra fører, og uenighet mellom dommere skal heatet kjøres på nytt.Ved enighet mellom dommere og avslag for protest skal dommere gi klar begrunnelsefor hvorfor protest av-vises.


        Biltekniske regler 2015.
        Bil/Chassis:
        1:10 scala 4wd Drifting eller Touring chassis (on road biler).
        M-chassis er ikke tillat selv om de nå kommer som 4wd.
        Buggy/ crawler Tillates ikke.
        Montering av oppgraderings utstyr tillates, men ikke elektronisk hjelpe utstyr som Drifte gyro.
        Mottakere med innebygget gyro skal ha blinky-mode.
        Man kan fritt velge girutvekslinger mellom foran og bak, samt på motor.
        4hjuls styring tillates ikke
        Høyde og vekt: Vektbalansering av bilen tillates. Inntil 200gram.
        Det skal ikke monteres utstyr på chassiet som øker risikoen for å skade andres biler.
        Høyde Fritt, men det anbefales minimum 5 mm klaring på chassis platen. (enkelte baner har minimums krav til dette. Ved slike tilfeller skal løpsleder/dommer opplyse om dette ved innsjekk)

        Motor:
        1Stk Elektrisk 540 Størrelse motor.
        Børster/børsteløst. Med eller uten sensor.
        Fritt med turn/timing/boost
        Kjølevifte tillates.

        Dekk/Felg:
        Kun de enhetsdekk som anbefales av løpsledelsen.
        Det tillates ikke bruk av klister eller slipp middel med mindre dommere/løpsleder oppfordrer til dette på førermøte p.g.aurimelige forhold for drifting.
        Dekkene skal ikke på noen måte modifiseres annet enn det som regnes som normal slitasje.
        Det er til en vær tid førerens ansvar å se til at dekkmerkingen ikke slites bort.
        Til offisielle treninger og frikjøring før løp kan det benyttes plast driftedekk av TILSVARENDE egenskaper som enhetsdekkene. Driftedekk som gir unormalt høy fart på banen er Forbudt.
        Brudd på dekkregler kan gi umiddelbar diskvalifikasjon også under offisiell trening.

        Alle typer felger tillates så lenge de ser realistiske ut og ikke har ting som stikker ut til fare for andres biler, dette gjelder også akslinger og hjul muttere.
        Eks touring dishweels tillates ikke.
        Hjulene skal ikke stikke mere enn 1 mm på utsiden av karosseriet fra toppen av dekket. Hvis felgen er breiere enn dekket tillates ytligere 1mm felgkant. Hjulene kan stikke lengre ut i bunnen ved bruk av mye camber.
        Reparasjonstid:
        Ved teknisk problem tildeles 5 minutter til utbedring. Hvis bilen ikke lar seg reparere kan dommere på skjønn avgjøre om du tillates bruk av reservebil, eller låne bil.
        Hvis man har ett beviselig teknisk problem som oppstår under kjøring, har man krav på at heatet startes på nytt.
        Bytting av chassis etter konkuransen har startet tillates ikke, med mindre man har ett teknisk problem som ikke lar seg reparere.
        Dette skal i så fall uoppfordret fremvises for dommere/teknisk kontrollant.
        Karosseri:
        Kun lexankarrosseri tillates.
        Karosseriet skal være av karakter som forbindes med vanlig personbil/lett varebil.
        Sedan/Coupe /Cabriolet/Pickup/Stasjonsvogn.
        Kassebil/lastebil tillates ikke.
        Aerodynamiske/urealistiske touring karosserier tillates ikke.
        Det samme gjelder karosserier i Buggyform og Hot Rods hvor hjulene er blottet.
        Karosseriet kan modifiseres etter eget ønske. F.eks. ombygg til kabriolet, pickup, bredding av skjermer etc., men får ikke overstige 220mm bredde inklusive utstikk av speiler, spoilere osv. Modifisering av karosseriet må ikke utføres slik at det øker risikoen for å påføre andres biler skade ved sammenstøt.
        Montering av interiør tillates.
        (Biler med rat/oppussings utseende) tillates hvis de har ett gjennomført tema.
        Karosseriet skal være lakkert.
        Vinduer skal være markert slik at karroseriet får ett realistisk utseende. Farge/tetthet valgfritt.
        Men det anbefales klare, eller lakkert med Transparent spray.
        Det oppfordres(men dette er ikke ett krav) til bruk av minimum 4 lysdioder. 2 foran og 2 bak.
        Det er ingen øvre grense på antall lys.
        Karosseriet skal til en vær tid holdes så rent pent så mulig.
        Alt tilleggsutstyr som potter og spoilere skal festes på en forsvarlig måte.
        Utstyr som faller av under kvalik/løp som oppfattes som forstyrrende eller forsinkende for arrangementet kan føre til trekk av poeng.
        Har du ett karosseri du er usikker på om godkjennes, så ta med ett ekstra du er trygg på, eller henvend deg til arrangør/løpsleder i forkant av konkurransen.

        Karosseriet skal festes på en måte så dommer/teknisk kontrollant kan ta det av for kontroll.
        Hvis man har lysledninger etc som vanskeliggjør dette så skal føreren av bilen være til stede under hele kontrollen.
        Løps leder/dommer kan på skjønn underkjenne karrosseriethvis han/hun mener det aviker, eller er til fare for andres biler.
        Radioutstyr:
        Man kan fritt velge radioutstyr. Det anbefales 2.4ghz
        Hvis man har FM radio MÅ man ha med seg minst 3 forskjellige krystaller. Disse skal være godt merket, og meldes til løpsleder/dommer under innsjekk.
        Batteri:
        2 celler Lipo, eller maks 6 celler nimh
        Lipo batterier skal være hardcase.
        Batteriet skal sitte forsvarlig montert under kjøring og teknisk kontroll.
        Ladning på alle innendørs arrangement skal forekomme i Lipoposer.

        Kamera i bil tillates hvis det monteres innvendig i bilen og er fjernbetjent eller har autostartfunksjon. Dette skal ikke under noen omstendighet forsinke arrangementet.
        Andre arrangører/klubber kan fritt ta i bruk dette reglementet hvis de ønsker. Dette for å samle alle i denne sporten under samme forutsetninger.




        Last edited by Ford BDA; 10 February 2015, 00:10.
        Løpsleder Norwegian RC Drift Challenge.
        www.drammenrcklubb.com www.facebook.com/drammenrcklubb
        Ulempen med å kjøre Yokomo er at man ALDRI kan skylde på bilen

        Comment


        • #5
          Resultater 1 Runde finner du her. (Krever ikke innlogging)
          Result tables 1 Round Norwegian RC Drift Challenge. Super happy with the results in D1 Class with full of experienced CounterSteer drivers. Only 4 weeks...
          Løpsleder Norwegian RC Drift Challenge.
          www.drammenrcklubb.com www.facebook.com/drammenrcklubb
          Ulempen med å kjøre Yokomo er at man ALDRI kan skylde på bilen

          Comment


          • #6
            2 RUNDE NORWEGIAN RC DRIFTCHALLENGE 01.03.2015

            Resultater :



            ..


            ..

            ..

            ..

            ..

            Her er de som er registrert med CS og CS totallisten 2014
            Last edited by Ford BDA; 16 February 2015, 14:17.
            Løpsleder Norwegian RC Drift Challenge.
            www.drammenrcklubb.com www.facebook.com/drammenrcklubb
            Ulempen med å kjøre Yokomo er at man ALDRI kan skylde på bilen

            Comment


            • #7
              Det blir Livestream fra kjøringa i dag!!
              Løpsleder Norwegian RC Drift Challenge.
              www.drammenrcklubb.com www.facebook.com/drammenrcklubb
              Ulempen med å kjøre Yokomo er at man ALDRI kan skylde på bilen

              Comment

              (RS) Radiostyrt.no Statistics

              Collapse

              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
              Welcome to our newest member, Erik-M.
              Working...
              X