Announcement

Collapse
No announcement yet.

4 RUNDE NORWEGIAN RC DRIFT CHALLENGE 2015. LARVIK RC KLUBB 29-30.08

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 4 RUNDE NORWEGIAN RC DRIFT CHALLENGE 2015. LARVIK RC KLUBB 29-30.08

    .


    De fleste av dere er nok mest opptatt av badeballer, softis, sol og strand.
    Men i kulissene jobbes det med nok ett RC Drift event.
    Så det er med stor glede vi i samarbeid med Larvik RC Klubb nå kan invitere førere og publikum til

    4 RUNDE NORWEGIAN RC DRIFTCHALLENGE

    Adresse:
    Larvik RC Klubb
    Hegdalveien 84
    3271 Larvik


    Program/info oppdateres.
    Fredag:
    Banen åpner kl 17.00
    Kl 17.00-21.00+ Fritrening kr 100,-

    Lørdag:
    Banen åpner kl 09.00
    Kl 09.00-15.00 Fritrening kr 100,-(weekenpass fredag+lørdag kr 150)
    Kl 15.00 Banen stenges for oppsett idealspor)
    Kl 15.45 Vising idealspor RWD
    Kl 16.00 Offisiell trening RWD
    Kl 18.00 Førermøte/Oppstart Runde 2 RWD Norvegian RC Driftchallenge.

    Søndag:
    Kl 08.30 Banen åpner
    Kl 08.45 Visning Idealspor AWD
    Kl 09.00 Offisiell trening AWD

    Oppdateres



    Klasser Driftchallenge:
    D1 KLASSE AWD:
    Kjøres i egen Bracket.
    Dømmes på motstyring.
    Bruk av mørke felger vil føre til store poengtrekk....
    Ingen krav til gearutveksling eller differensialer.
    Førere med mindre enn 50 poeng i DC 2014 får ikke stille i denne klassen, men poeng som sankes i 2015 legges evt til 2014 poengsum slik at man raskt kan rykke opp ved god bilkontroll i første løp man deltar.
    Debutanter får ikke stille i denne klassen.

    D2 KLASSE AWD
    Dømmes ikke på motstyring.
    Ingen krav til gearutveksling og differensialer.
    Førere med 100 eller mere poeng totalt 2014 og 2015 som har vært registrert i CS eller D1 klasse får ikke stille i denne klassen, med mindre bilen har 50/50 gearing.
    Debutanter skal stille i denne klassen og må kjøre seg opp til min 50 poeng for opprykk til D1 klasse.

    RWD Dømmes som D1.
    Sorte fremfelger fører til store poengtrekk !


    Påmelding Åpen for RWD klasse, AWD Midlertidig stengt (fullt!!)

    I utgangspunktet Maks 40 deltagere. I AWD klasser
    __________________________________________________ _____________________________________________
    OBS! ALLE FELTER SKAL FYLLES UT.
    Navn:
    Adresse:
    Post nr/ Sted:
    Tlf :
    Født dato, år:
    Chassis merke/type:
    Hvis du er i en Klubb sett navn her:
    Hvis du er i team sett navn her:

    Klasse, Skriv ja i klassen du stiller. (Vet du ikke klassen din,skrivusikker og vi sjekker listene for deg)


    D1:
    (Dømmes med stor vekt på motstyring)
    D2:
    (Dømmes på samme måte som DC 2014 Sesongen)
    DEBUTANT AWD:
    Kun for de som ikke har deltatt i Drift Challenge tidligere( disse kjører i D2klasse.)

    RWD:
    Debutant RWD:
    __________________________________________________ _____________________________________________

    Mailes til:
    info@drammenrcklubb.comMerk mailen: DC4

    Startavgiften inkluderer enhetsdekk fra DS RACING

    Startavgift kr 350,- overføres til konto:2220.20.09526, og kvittering ellerbilde fra nettbank med betaling utført mailes snarest til info@drammenrcklubbhusk å merke hvem betalingen gjelder for.
    Man kan også betale kontant ved oppmøte hvis ikke fullt (Ved kontant betalingkr450,-), men vi anbefaler forhåndsbetaling.

    Desom forhåndsbetaler og sender over kvittering først blir prioritert opp pålista.
    Husk å merke betalingen med navn på deltager og DC4.
    Konto eier: Drammen Rc klubb.
    (P.S pengene tilbakebetales ved avmelding via mail min 5dager føre løpet)



    Info@Drammenrcklubb.com

    Last edited by Ford BDA; 26 August 2015, 14:41.
    Løpsleder Norwegian RC Drift Challenge.
    www.drammenrcklubb.com www.facebook.com/drammenrcklubb
    Ulempen med å kjøre Yokomo er at man ALDRI kan skylde på bilen

  • #2
    4 RUNDE NORWEGIAN RC DRIFT CHALLENGE 2015. LARVIK RC KLUBB 29-30.08

    Premier leveres fra: www.fjernstyrthobby.no





    FØRERLISTE KOMMER HER

    AWD
    D1
    01 Erik Risvik Yokomo DPM GS PERFORMANCE DRC
    02
    Kim Grande MST XXX-D VIP MædDrift DRC
    03
    Bjørn Andersen TeamYokomo DPR RcProDrift HRS
    04
    Jarle Østby Lundby MST XXX-VIP MædDrift DRC
    05
    Lars Ivar Olrud TeamYokomo DPR RcProDrift DRC
    06
    Lars Erik Blisten MST HRS
    07
    Emil Reinsborg Yokomo DIB Kjør for Livet HRCK
    08
    Simen Gulbrandsen Yokomo DPR HRS
    09
    Petter Nilsen Klasse MST XXX-D VIP MædDrift DRC
    10
    Jonas Mathisen MST XXX-D VIP MædDrift DRC
    11 Lasse Sørensen Team Yokomo DPM RcProdrift DRC
    12
    Mats Magnussen Yokomo DPR DriftShifters HRK
    14
    15
    16


    D2
    01 Tor Axel Gundersen Yokomo Imadoki Grip Hunter`s Rcdkiø
    02
    Henning Nysveen MST XXX-D VIP HRK
    03
    Leif-Åge Fredstad Yokomo DPM GripHunter`s Rcdkiø
    04 Eric Andre Løvmo MST XXX-D Vip Bittelilla VRS
    05
    Roy Liaklev HPI Sprint 2 TTE DRC
    06 D
    Bjørn Erik Rognlien Yokomo DPM GripHunter`s Rcdkiø
    07
    D Richard Andersson X-Ray T2 TEAM SWEDEN
    08
    D Robin Senninge Yokomo DRB TEAM SWEDEN
    09 D Daniel Andersson Yokomo DPR TEAM SWEDEN DRC
    10
    D Lisa Kristiansen MST XXX-D VIP HRS
    11
    Tom Erik Tandberg Yokomo Imadoki TomSpeed
    12
    Dennis Gauslaa Yokomo DPM GULF RC GMBK
    13
    Per Harald Halvorsen Yokomo Imadoki GULF RC GMBK
    14 Petter Martin Morken MST XXX Bitte Lilla DRC
    15 Erik Løken Yokomo DIB Løken Drifting RC DRC
    16 Sondre Gulbrandsen Yokomo DRB HRS
    17 Kristian Henriksen Moe Kasemoto PsychoDrifters LRK
    18
    Glenn Henriksen MST XXX-D Vip MædDrift DRC
    19 D Daniel Usler MST MS01D
    20 Jarle Hanssen Yokomo DIB Wabaki RC-Deler .no
    23 D Dennis Bjune MST XXX-D Vip DriftKidz VRS
    24
    D Hans Martin Tørholen Yokomo DPM HMT-Racing Rcdkiø
    25 Joakim Jensen Yokomo DRB ShakyDrifters VRS
    26 Anders Kopperud MST XXX-D VIP BitteLilla DRC
    27 Mathias Wangen Yokomo Imadoki LRK
    28 D Mats Holmberg Yokomo DIB LRK
    29 Thomas Vestli Yokomo Imadoki Tou-geh LRK
    30 Vidar Jensen Yokomo Imadoki LRK



    RWD
    01 Przemek Grzeszczak FRD 10th Scale RCDKIØ
    02 Øyvind Danielsen MST FXX-D VIP FROGNER DRIFTING
    03 Piotr Nichal Chrasiel MST FXX-ISF LAX RC DRIFT
    04 D Thomas Akersveen Yokomo DPR FROGNER DRIFTING
    05 Glenn Marius Voll MST FXX-D VIP FROGNER DRIFTING
    06 Dariusz Marfiewicz MST FXX SMCK
    07 D Chris Remi Kristoffersen MST RMX Team Slammed
    08 D Magnus Mikalsen MST RMX Team Slammed
    09 D Jan Robert Staås MST RMX RCDKIØ

    10 D Pål Olsen MST FXXTeam Juiced
    11 Fredrik Neptun MST FXX TEAM SWEDEN
    12 D David Fock TEAM SWEDEN
    13 D Simon Antonsson TEAM SWEDEN
    14 Robert Dahl Yokomo DIB Twist RC Drift RCDKIØ
    ? D Kai Wang ikke betalt
    ? D Felix Casper Ellingsrud ikke bet


    Last edited by Ford BDA; 30 August 2015, 09:36.
    Løpsleder Norwegian RC Drift Challenge.
    www.drammenrcklubb.com www.facebook.com/drammenrcklubb
    Ulempen med å kjøre Yokomo er at man ALDRI kan skylde på bilen

    Comment


    • #3
      4 RUNDE NORWEGIAN RC DRIFT CHALLENGE 2015. LARVIK RC KLUBB 29-30.08

      ..


      ..

      ..

      ..

      ..

      ..

      ..



      Last edited by Ford BDA; 24 September 2015, 17:08.
      Løpsleder Norwegian RC Drift Challenge.
      www.drammenrcklubb.com www.facebook.com/drammenrcklubb
      Ulempen med å kjøre Yokomo er at man ALDRI kan skylde på bilen

      Comment


      • #4
        Resultat før runde 4 RWD



        Resultat D1 Føre runde 4


        Resultat D2 Føre runde 4

        Last edited by Ford BDA; 26 August 2015, 14:23.
        Løpsleder Norwegian RC Drift Challenge.
        www.drammenrcklubb.com www.facebook.com/drammenrcklubb
        Ulempen med å kjøre Yokomo er at man ALDRI kan skylde på bilen

        Comment


        • #5
          Dekk.(inkudert i startavgiften)
          Rwd gis dispensasjon til bruk av Gyro. Ref. Biltekniske regler.

          Kjøreregler RC Drifting 2015
          Dommere/Løpsleder kan pålegge deltagere å være «flaggvakter» Info om dette gis på førermøte.
          Trening og oppvarmingstider opplyses på de enkelte arrangement.
          Singeldrift:
          Kvalifisering. Kjøres på rundbane, eller markert etappe.
          Singeldrift kjøres med en utøver på banen av gangen.
          Det skal kjøres totalt 3 runs p.r. utøver.
          Kjøre/startprosedyre.
          Start skal skje på følgende måte:
          Man skal stille seg opp på start anvisning.
          Man skal ikke starte sin run uten signal fra dommer. Dette kan gi poengtrekk.
          Dommeren skal spørre utøver om han/hun er klar. Fører skal bekrefte.
          Dommer sier kjør, eller gir start tegn.
          Føreren skal passere målstrek/kjegler helt føre man avslutter sin run.
          Stopp føre målstrek vil regnes som annullert run.
          Fører kjører til start og gjentar samme start/mål prosedyre med runde 2 og 3
          Den høyeste score av 3 run`s blir tellende resultat.
          Hvis 2 eller flere førere har lik poeng score, blir høyeste score fra runde 2 eller 3 også tellende, her er det høyeste poeng sum mot høyeste som teller.
          Eks:
          Fører 1. 89 poeng 74 poeng 34 poeng.
          Fører 2. 74 poeng 0 Poeng 89 poeng.
          Beregning:
          89 mot 89
          74 mot 74
          34 mot 0
          Fører nr 1 får høyest ranking.
          Hvis fortsatt lik score mellom førere. Kjøres det 1 ekstra run for de førerne det gjelder.
          Beste fører får høyeste ranking.
          Klasse D1
          Poengene beregnes utfra følgende kriterier: MOTSTYRING.
          Fart/Vinkelkontroll/Risiko/Spor og flyt.
          Man kan oppnå maksimalt 100 poeng.
          IDEALSPOR : (maks 40 poeng)
          Idealspor opplyses på førermøte.
          En run i idealspor med uavbrutt drift, flyt og uten korrigeringer vil gi 40 poeng.
          Føreren skal under driftingen korrigere vinklene minst mulig så bilen holder en god flyt.
          KLIPPING POINTS: (maks 20 poeng)
          I idealsporet legges det også opp poengsankere (Klippingpoints) full uttelling på disse vil gi en samlet sum på 20 poeng. Hvordan disse legges opp blir vurdert ut i fra banens vanskelighetsgrad og bredde.
          MOTSTYRING OG WOW FAKTORmaks 40 poeng) OBS!!
          Disse poengene deles ikke ut ved kjøring uten mot-styring, eller ved bruk av mørke felger foran.
          Føreren går så nære apex eller ytterkanter av banen så mulig der det måtte passe for idealsporet.
          Riktig vinkel ut i fra anbefalinger på førermøte.
          Høy fart.
          Raske transaksjoner.
          At man tydelig viser god bilkontroll ut i fra stil og mot-styring.
          Her skal Dommere være meget kritiske, og store deler av poengsummen skal være ut i fra motstyringskontroll.
          Poengtrekk Singeldrift:
          Korrigeringer i mot-styring
          Uryddig Drifting.
          Ujamt tempo.
          Stadige korrigeringer av bilens vinkler.
          Utenfor idealspor.
          Fishtailing /wobbling.
          Nesten stopp.
          Avbrudd i drift(Touring tendenser)
          Tyre Drop (Ett hjul utenfor cerbe/banemarkering)
          Store poengtrekk:
          Snurring. Over 180 grader.
          Full stopp.
          Rygging.
          Krasj.
          Offroad: To hjul OVER Cerbe/Banemarkering. (To hjul tillates på Curbe/banemarkering)
          Subbing av vegg lov hvis bilen ikke endrer fart, vinkel eller kurve.
          Hvis man får en stopp, snurr eller krasj skal man kjøre runden ferdig under kvalifiseringen.
          Da man kan få inntil 10 poeng for bra drifting selv om man har gjort en graverende feil.
          Ved flere snurrer/krasj får man 0 poeng.
          Dette gjøres for og få ett riktig oppsett til Twin-drifting hvis flere førere har feilet i alle sine 3 runder i kvalifiseringen.
          Klasse D2
          Poengene beregnes utfra følgende kriterier: Fart /Vinkel/Risiko/Spor og flyt.
          Man kan oppnå maksimalt 100 poeng.
          IDEALSPOR :(maks 60 poeng)
          Idealspor opplyses på førermøte.
          En run i idealspor med uavbrutt drift, flyt og uten korrigeringer vil gi 60 poeng.
          Føreren skal under driftingen korrigere vinklene minst mulig så bilen holder en god flyt.
          KLIPPING POINTS:(maks 20 poeng)
          I idealsporet legges det også opp poengsankere. (Klipping-points). Full uttelling på disse vil gi en samlet sum på 20 poeng.
          Hvordan disse legges opp blir vurdert ut i fra banens vanskelighetsgrad og bredde.
          WOW FAKTORmaks 20 poeng)
          Føreren går så nære apex eller ytterkanter av banen så mulig der det måtte passe for idealsporet.
          Høye vinkler.
          Høy fart.
          Raske transaksjoner.
          At man tydelig viser god bilkontroll ut i fra stil.
          Her skal Dommere være meget kritiske, og ikke dele ut 20 poeng for bare en av faktorene.
          Poengtrekk Singeldrift:
          Uryddig Drifting.
          Ujamt tempo.
          Stadige korrigeringer.
          Utenfor idealspor.
          Fishtailing /wobbling.
          Nesten stopp.
          Avbrudd i drift(Touring tendenser)
          Store poengtrekk:
          Snurring. Over 180 grader.
          Full stopp.
          Rygging.
          Krasj.
          Offroad. To hjul tillates på Cerbe/banemarkering, Tre regnes som offroad.
          Subbing av vegg lov hvis bilen ikke endrer fart, vinkel eller kurve.
          Hvis man får en stopp, snurr eller krasj skal man kjøre runden ferdig under kvalifiseringen.
          Da man kan få inntil 10 poeng for bra drifting selv om man har gjort en graverende feil.
          Ved flere snurrer/krasj får man 0 poeng.
          Dette gjøres for og få ett riktig oppsett til Twin-drifting hvis flere førere har feilet i alle sine 3 runder i kvalifiseringen.
          Twindrift.
          Her skal to biler kjøre mot hverandre. (settes opp ut ifra score i singeldrift)
          Det skal kjøres 2 heat.
          Den ene skal lede heatet, og den andre skal følge på.
          Etter 1 heat bytter rollene hvor følgebil begynner å lede.
          Det er alltid den som har høyest ranking i Singeldrift som begynner som lederbil i 1 heat.
          Forbikjøring i akselerasjonssone eller første sving er forbudt, med mindre lederbil kjører ut/krasjer.
          Kjøre/start prosedyre.
          Start skal skje på følgende måte:
          Man skal stille seg opp på start anvisning, følge bil skal stå bak eller ved siden av lederbil.
          Følge bil skal aldri stå foran, eller i en posisjon hvor den kan forstyrre lederbil ved start.
          Man skal ikke starte uten signal fra dommer. Dette kan gi poengtrekk.
          Dommeren skal spørre utøvere om de er klare. Begge førere skal bekrefte.
          Dommer sier kjør, eller gir start tegn..
          Førerne skal passere målstrek/kjegler helt føre man avslutter sin run.
          Stopp føre målstrek vil regnes som annullert run.
          Førere kjører til start og gjentar start/mål prosedyre med bytte av roller mellom lederbil og følgebil.
          Hvis førere har lik poeng score etter 2 heat, blir det omkjøring man kjører da 2 nye heat med rollebytte.
          Hvis fortsatt lik score mellom førere kjøres heatene om igjen til det kåres en vinner (gjelder topp 16).
          Ved mere enn 2 omkjøringer på plasseringer utenfor topp 16, kan hoveddommer utrope en vinner etter kjørestil, eller velge flere omkjøringer.
          Poengfordeling Twindrift:
          Det er 10 poeng som fordeles mellom førere p.r heat.
          Ved krasj, kjør alltid ferdig runden hvis dommeren ikke stopper løpet.
          Dommerene kan velge å kalle det en race-insident ,og se bort i fra dette.
          Kjøringen vil da avgjøre poengfordelingen.
          Lederbil sin oppgave.
          Leder bil skal følge idealspor og holde en best mulig stil og vinkler som fra singeldriften. Dvs den skal følge banens klippingpoints selv om de ikke gir poeng i twindriftingen. Den skal også følge løpsleder/dommers oppfordringer om sporvalg fra singeldriften. Leder bil skal også sette opp høyest mulig tempo for å forsøke og riste av seg følgebil. Hvis den klarer å øke forspranget til følgebil med optimal drifting, og sporvalg. Tildeles minimum 1 poeng til til lederbil.
          Synlig senkning av hastighet ifht. fremprovosering av kollisjon kan/vil føre til tap av begge heat og kan i verste fall føre til diskvalifisering av konkurransen. Hvis dommere er i tvil om dette forekommer i ett heat kan de uoppfordret forlange at runden startes på nytt.
          Følgebil sin oppgave.
          Følgebil skal følge lederbil, og legge press på leder bil ved å opprettholde eller minske avstanden til lederbil gjennom løypa. Dette skal gjøres med minst like fin stil som lederbil.
          Hvis følgebil minsker eller opprettholder dette tildeles 1 poeng.
          Hvis følgebil holder høyt press på lederbil(ligger med veldig liten avstand) Tillates bremsinger/korrigeringer fra følge bil, så lenge den opprettholder presset på lederbil.
          Forbikjøring.
          Kun tillatt hvis lederbil kommer ut av idealspor, gjør alvorlige feil, eller hvis leder bil holder ett urimelig lavt tempo (stor nivå forskjell)
          Forbikjøring skal kun skje ved en clean pass. Dvs man skal holde bilen i drift gjennom hele forbikjøringen, og man skal ikke forstyrre lederbil slik at den må bremse eller styre unna.
          Brudd på dette fører til poengtrekk.
          Store Poengtrekk Twindrift:(trekker ned til 0 poeng)
          Snurring. Over 180 grader.
          Full stopp.
          Rygging.
          Hard Krasj med stor vinkelendring/stor endring av retning.
          Krasj med motstanderens bil så den vesentlig endrer kurve/retning.
          Offroad:
          D1 (To hjul OVER Cerbe)
          D2 (To hjul tillates på Curbe, Tre regnes som offroad)
          Poengtrekk Twindrift: (trekker ned til 1 poeng)
          Krasj med liten vinkelendring/liten endring retning.
          Korte stopp.
          Gjør man feil av denne karakter 2 ganger i en run har man 0 poeng og dommere skal stoppe løpet.
          Hvis begge førere gjør en 1 poeng feil i samme heat legges Driftingen til grunn for fordelingen av de 10 poengene.
          Subbing av vegg eller motstanders bil er tillatt, og skal IKKE gi poengtrekk hvis bilen ikke endrer fart, vinkel eller kurve. (Klasse D1 tillates også «lening» på lederbil, hvis avstandsforskjellen er veldig lav)
          Protest skal skje av fører eller evt verge for fører innen neste heat starter.
          Dømming Twindrift: Dommere får likevekt ved avgjørelse om kjøring.
          Ved protest fra fører, og uenighet mellom dommere skal heatet kjøres på nytt. Ved enighet mellom dommere og avslag for protest skal dommere gi klar begrunnelse for hvorfor protest av-vises.Twindrift: Dommere får likevekt ved avgjørelse om kjøring.
          Ved protest fra fører, og uenighet mellom dommere skal heatet kjøres på nytt.
          Ved enighet mellom dommere og avslag for protest skal dommere gi klar begrunnelse for hvorfor protest av-vises.
          Biltekniske regler 2015.
          Bil/Chassis:

          1:10 scala 4wd Drifting eller Touring chassis (on road biler).
          M-chassis er ikke tillat selv om de nå kommer som 4wd.
          Buggy/ crawler Tillates ikke.
          Montering av oppgraderings utstyr tillates, men ikke elektronisk hjelpe utstyr som Drifte gyro.
          Mottakere med innebygget gyro skal ha blinky-mode.
          Man kan fritt velge girutvekslinger mellom foran og bak, samt på motor.
          4hjuls styring tillates ikke
          Høyde og vekt: Vektbalansering av bilen tillates. Inntil 200gram.
          Det skal ikke monteres utstyr på chassiet som øker risikoen for å skade andres biler.
          Høyde Fritt, men det anbefales minimum 5 mm klaring på chassis platen. (enkelte baner har minimums krav til dette. Ved slike tilfeller skal løpsleder/dommer opplyse om dette ved innsjekk)
          Motor:
          1Stk Elektrisk 540 Størrelse motor.
          Børster/børsteløst. Med eller uten sensor.
          Fritt med turn/timing/boost
          Kjølevifte tillates.
          Dekk/Felg:
          Kun de enhetsdekk som anbefales av løpsledelsen.
          Det tillates ikke bruk av klister eller slipp middel med mindre dommere/løpsleder oppfordrer til dette på førermøte p.g.a urimelige forhold for drifting.
          Dekkene skal ikke på noen måte modifiseres annet enn det som regnes som normal slitasje.
          Det er til en vær tid førerens ansvar å se til at dekkmerkingen ikke slites bort.
          Til offisielle treninger og frikjøring før løp kan det benyttes plast driftedekk av TILSVARENDE egenskaper som enhetsdekkene. Driftedekk som gir unormalt høy fart på banen er Forbudt.
          Brudd på dekkregler kan gi umiddelbar diskvalifikasjon også under offisiell trening.
          Alle typer felger tillates så lenge de ser realistiske ut og ikke har ting som stikker ut til fare for andres biler, dette gjelder også akslinger og hjul muttere.
          Eks touring dishweels tillates ikke.
          Hjulene skal ikke stikke mere enn 1 mm på utsiden av karosseriet fra toppen av dekket. Hvis felgen er breiere enn dekket tillates ytligere 1mm felgkant. Hjulene kan stikke lengre ut i bunnen ved bruk av mye camber.
          Reparasjonstid:
          Ved teknisk problem tildeles 5 minutter til utbedring. Hvis bilen ikke lar seg reparere kan dommere på skjønn avgjøre om du tillates bruk av reservebil, eller låne bil.
          Hvis man har ett beviselig teknisk problem som oppstår under kjøring, har man krav på at heatet startes på nytt.
          Bytting av chassis etter konkuransen har startet tillates ikke, med mindre man har ett teknisk problem som ikke lar seg reparere.
          Dette skal i så fall uoppfordret fremvises for dommere/teknisk kontrollant.
          Karosseri:
          Kun lexankarrosseri tillates.
          Karosseriet skal være av karakter som forbindes med vanlig personbil/lett varebil.
          Sedan/Coupe /Cabriolet/Pickup/Stasjonsvogn.
          Kassebil/lastebil tillates ikke.
          Aerodynamiske/urealistiske touring karosserier tillates ikke.
          Det samme gjelder karosserier i Buggyform og Hot Rods hvor hjulene er blottet.
          Karosseriet kan modifiseres etter eget ønske. F.eks. ombygg til kabriolet, pickup, bredding av skjermer etc., men får ikke overstige 220mm bredde inklusive utstikk av speiler, spoilere osv. Modifisering av karosseriet må ikke utføres slik at det øker risikoen for å påføre andres biler skade ved sammenstøt.
          Montering av interiør tillates.
          (Biler med rat/oppussings utseende) tillates hvis de har ett gjennomført tema.
          Karosseriet skal være lakkert.
          Vinduer skal være markert slik at karroseriet får ett realistisk utseende. Farge/tetthet valgfritt.
          Men det anbefales klare, eller lakkert med Transparent spray.
          Det oppfordres(men dette er ikke ett krav) til bruk av minimum 4 lysdioder. 2 foran og 2 bak.
          Det er ingen øvre grense på antall lys.
          Karosseriet skal til en vær tid holdes så rent pent så mulig.
          Alt tilleggsutstyr som potter og spoilere skal festes på en forsvarlig måte.
          Utstyr som faller av under kvalik/løp som oppfattes som forstyrrende eller forsinkende for arrangementet kan føre til trekk av poeng.
          Har du ett karosseri du er usikker på om godkjennes, så ta med ett ekstra du er trygg på, eller henvend deg til arrangør/løpsleder i forkant av konkurransen.

          Karosseriet skal festes på en måte så dommer/teknisk kontrollant kan ta det av for kontroll.
          Hvis man har lysledninger etc som vanskeliggjør dette så skal føreren av bilen være til stede under hele kontrollen.
          Løps leder/dommer kan på skjønn underkjenne karrosseriet hvis han/hun mener det aviker, eller er til fare for andres biler.
          Radioutstyr:
          Man kan fritt velge radioutstyr. Det anbefales 2.4ghz
          Hvis man har FM radio MÅ man ha med seg minst 3 forskjellige krystaller. Disse skal være godt merket, og meldes til løpsleder/dommer under innsjekk.
          Batteri:
          2 celler Lipo, eller maks 6 celler nimh
          Lipo batterier skal være hardcase.
          Batteriet skal sitte forsvarlig montert under kjøring og teknisk kontroll.
          Ladning på alle innendørs arrangement skal forekomme i Lipo poser.
          Kamera i bil tillates hvis det monteres innvendig i bilen og er fjernbetjent eller har autostartfunksjon. Dette skal ikke under noen omstendighet forsinke arrangementet.
          Andre arrangører/klubber kan fritt ta i bruk dette reglementet hvis de ønsker. Dette for å samle alle i denne sporten under samme forutsetninger.
          Last edited by Ford BDA; 26 August 2015, 14:24.
          Løpsleder Norwegian RC Drift Challenge.
          www.drammenrcklubb.com www.facebook.com/drammenrcklubb
          Ulempen med å kjøre Yokomo er at man ALDRI kan skylde på bilen

          Comment


          • #6
            Hallo folkens ✌️


            Ser det er mange som har startet med planlegging til DC 4.
            Det vil være mulighet for oppstilling av Campingvogn/campingbil på utsiden av lokalene.


            Trenger du hotell så anbefaler vi www.trudvang.no
            Kr 940,- enkeltrom kr 1.240,- dobbeltrom.
            De har p.r fredag 21.08 god kapasitet til helgen.
            Gratis parkering i gården med døgnvakt.
            Vi satser på åpning av ny baneprofil Kl 17.00 fredag.
            Priser for helgen
            Fredag 17-21 + kr 100,-
            Lørdag 09-15 Kr 100,-
            Weekendpass for begge dager kr 150,-


            MVH Styret Larvik RC klubb og Løpsleder Norwegian RC Drift Challenge Erik Risvik
            Takker for tålmodigheten
            Løpsleder Norwegian RC Drift Challenge.
            www.drammenrcklubb.com www.facebook.com/drammenrcklubb
            Ulempen med å kjøre Yokomo er at man ALDRI kan skylde på bilen

            Comment

            (RS) Radiostyrt.no Statistics

            Collapse

            Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
            Welcome to our newest member, Erik-M.
            Working...
            X