Announcement

Collapse
No announcement yet.

DRAMMEN RC DRIFT CUP RUNDE 2 Drammen RC klubb 13.09

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • DRAMMEN RC DRIFT CUP RUNDE 2 Drammen RC klubb 13.09

    Påmelding kommer her sammen med div info

    Hei og Velkommen til Drammen RC Drift Cup RUNDE 2.
    Det skal i år kjøres 4 runder hvorav en runde strykes for de førerene som kjører alle.
    Ved lik poengsum etter runde 4 veier finale resultatet høyest.


    Hvem blir Drammen RC Klubb`s Driftemester i år??
    Spenn dere fast om dere er førere eller publikum, dette blir spennende fra start til mål.

    (Obs ! Tider kan bli endret)
    Dørene åpner Kl 08.30.
    Visning spor og klipping Kl 08.50.
    Trening Kl 09.00-11.00
    11.30 Førermøte.
    Start singeldrift Kl 12.00
    Karrosseri konkuranse
    Twindrift.
    Premieutdeling
    Slutt ca Kl 19.00

    Åpen kiosk hele dagen. Vi tar kort og kontant.
    Fri entre for publikum.

    Adresse:
    Øver Eiker vei 83, 3048 Drammen.
    (opp stålrampa til 2.etage over Drammen Maskinutleie)



    Vi kjører reglementet til Norwegian RC Driftchallenge klasse D2.
    (De som kjører med CS bil må kjøre med motstyring for maks poeng i singeldrift)


    Påmelding Åpen !!
    Send mail til info@drammenrcklubb.com
    Merk mailen med: DRC 2
    OBS! Påmelding krever medlemskap i Drammen RC Klubb. Hvis du ikke er medlem så kan det tegnes ved innsjekk.

    Navn:
    Telefon:
    Chassis merke:
    Chassis type:
    Eventuelt team:
    Klasse (sett ja for klassen du kjører)
    CS:__________
    50/50:_______
    Debutant (ikke kjørt løp før):_______
    Medlem Drammen RC Klubb? Ja/Nei_____________

    Obs ! Man skal uoppfordret fremvise gyldig medlemskort for 2015, eller melde seg inn ved innsjekk (Pris medlemskap Kr300,-)

    Startavgift kr 200,- Betales ved innsjekk. Kort og kontant.
    Dekk som brukes er DS RACING CS-F Zero. Kan kjøpes hos Smallsize.no
    Vi har også ett begrenset antall dekk til salgs på klubben. De som ikke har DS Dekk vil få førstepri på disse.

    Last edited by Ford BDA; 12 September 2015, 21:18.
    Løpsleder Norwegian RC Drift Challenge.
    www.drammenrcklubb.com www.facebook.com/drammenrcklubb
    Ulempen med å kjøre Yokomo er at man ALDRI kan skylde på bilen

  • #2
    Førerliste kommer her:

    01 CS Bjørn Andersen Team Yokomo Scandinavia DPR DRC
    02 CS Kim Grande MST XXX MædDrift DRC
    03 CS Erik Løken Yokomo DIB Rythm Riders DRC
    04 CS Kim Nilsen Yokomo DPM Nilsen RC Drift DRC
    05 CS Hans Martin Tørholen Yokomo DPM Hmt-Racing DRC
    06 CS Daniel Andersson Yokomo DPR Team Sweden DRC
    07 CS Glenn Henriksen MST XXX MædDrift DRC
    08 CS Leif-Åge Fredstad Yokomo DPR DRC
    09 CS Lars Erik Blisten MST XXX SideWinder's DRC
    10 CS Anders Kopperud MST XXX PurpleDrift DRC
    11 50 Jørgen Tandberg Yokomo DPM DRC
    12 CS Tom Erik Tandberg Yokomo imadoki IKKE MEDLEM
    13 D. John Skaar Yokomo DIB Rythm Riders DRC
    14 CS Daniel Usler MST 01-D IKKE MEDLEM
    15 50 Roy Liaklev Hpi sprint TTE DRC
    16 D. Dennis Stenberg Yokomo Imadoki DRC
    17 D. Håkon Haugen Sakura Zero DRC
    18 CS Bjørn Erik Rognlien Yokomo DPM GripHunters DRC
    19 D. Kristoffer Hølleland Yokomo DIB RythmRiders DRC
    20 D. Kjetil Funder BSD RythmRiders DRC
    21 CS Jan-Robert Staås Yokomo DIB Ikkemedlem
    22 CS Arnfinn Sundin MST XXX Dworks DRC
    23 CS Pål Kristoffersen MST XXX Dworks DRC
    24 CS Robin J Lampe MST XXX TEAM GATEBIL DRC
    25 CS Lasse Sørensen Yokomo DPR RcProDrift DRC
    26 CS Lars Ivar Olrud Team Yokomo Scandinavia DPR DRC
    27 CS Jarle Østby Lundby MST XXX MÆD drift DRC
    28 CS Kim Rasmussen MST XXX DRC

    AVMELDT:
    Lisa Kristiansen MST XXX IKKE MEDLEM
    Last edited by Ford BDA; 12 September 2015, 20:30.
    Løpsleder Norwegian RC Drift Challenge.
    www.drammenrcklubb.com www.facebook.com/drammenrcklubb
    Ulempen med å kjøre Yokomo er at man ALDRI kan skylde på bilen

    Comment


    • #3
      Treningstider / grupper kommer her:

      Gruppe 1 Kl 09.00 Kl 09.40 Kl 10.20
      Erik Løken
      Kim Nilsen
      Tom Erik Tandberg
      Bjørn Erik Rognlien
      Kim Rasmussen
      Anders Kopperud
      Daniel Usler

      Gruppe 2 Kl 09.10 Kl 09.50 Kl 10.30

      CS Jan-Robert Staås
      50 Jørgen Tandberg
      D John Skaar
      D Dennis stenberg
      D Håkon Haugen
      D Kristoffer Hølleland
      D Kjetil Funder

      Gruppe 3 Kl 09.20 Kl 10.00 Kl 10.40

      Leif-Åge Fredstad
      Hans Martin Tørholen
      Daniel Andersson
      Roy Liaklev
      Robin J Lampe
      Bjørn Andersen
      Jarle Østby Lundby

      Gruppe 4 Kl 09.30 Kl 10.10 Kl 10.50

      Lars Erik Blisten
      Pål Kristoffersen
      Glenn Henriksen
      Kim Grande
      Arnfinn Sundin
      Lars Ivar Olrud
      Lasse Sørensen
      Last edited by Ford BDA; 12 September 2015, 21:14.
      Løpsleder Norwegian RC Drift Challenge.
      www.drammenrcklubb.com www.facebook.com/drammenrcklubb
      Ulempen med å kjøre Yokomo er at man ALDRI kan skylde på bilen

      Comment


      • #4
        Regler kommer her.

        Dekk : DS Racing CS-F Zero. Kan være brukte.

        Regler kommer her.
        Kjøreregler DrammenRC Drift CUP 2015
        I 2015 Sesongen skal det kjøres 4 Runder. For de som kjøreralle strykes en runde.
        Ved lik poengsum etter finalen, teller finaleresultatet høyest.
        Biler med CS gearing må holde god motstyring i Singeldrift for maks WOW faktor.
        I twindrift skal ikke CS biler favoriseres ved lik kjøring mot 50/50 Bil.
        Løpsleder forbeholder seg retten til og endre antall runder, eller regler omdet skulle bil nødvendig.

        Dommere/Løpsleder kan pålegge deltagere å være «flaggvakter» Info om dette gispå førermøte.
        Trening og oppvarmingstider opplyses på de enkelte arrangement.

        Singeldrift:

        Kvalifisering. Kjøres på rundbane, eller markert etappe.
        Singeldrift kjøres med en utøver på banen av gangen.
        Det skal kjøres totalt 3 runs p.r. utøver.
        Kjøre/startprosedyre
        .
        Start skal skje på følgende måte:
        Man skal stille seg opp på start anvisning.
        Man skal ikke starte sin run uten signal fra dommer. Dette kan gi poengtrekk.
        Dommeren skal spørre utøver om han/hun er klar. Fører skal bekrefte.
        Dommer sier kjør, eller gir start tegn.
        Føreren skal passere målstrek/kjegler helt føre man avslutter sin run.
        Stopp føre målstrek vil regnes som annullert run.
        Fører kjører til start og gjentar samme start/mål prosedyre med runde 2 og 3
        Den høyeste score av 3 run`s blir tellende resultat.
        Hvis 2 eller flere førere har lik poeng score, blir høyeste score fra runde 2eller 3 også tellende, her er det høyeste poeng sum mot høyeste som teller.
        Eks:
        Fører 1. 89 poeng 74 poeng 34 poeng.
        Fører 2. 74 poeng 0 Poeng 89 poeng.
        Beregning:
        89 mot 89
        74 mot 74
        34 mot 0
        Fører nr 1 får høyest ranking.
        Hvis fortsatt lik score mellom førere. Kjøres det 1 ekstra run for de førernedet gjelder.
        Beste fører får høyeste ranking.
        Poengene beregnes utfra følgendekriterier: Fart /Vinkel/Risiko/Spor og flyt.
        ( OBS! Biler med CS Gearing må ha god motstyrings-kontroll for maks WOWfaktor)
        Man kan oppnå maksimalt 100 poeng.
        IDEALSPOR :
        (maks 60poeng)
        Idealspor opplyses på førermøte.
        En run i idealspor med uavbrutt drift, flyt og uten korrigeringer vil gi 60poeng.
        Føreren skal under driftingen korrigere vinklene minst mulig så bilen holder engod flyt.
        KLIPPING POINTS:
        (maks 20poeng)
        I idealsporet legges det også opp poengsankere. (Klipping-points). Full uttellingpå disse vil gi en samlet sum på 20 poeng.
        Hvordan disse legges opp blir vurdert ut i fra banens vanskelighetsgrad ogbredde.
        WOW FAKTOR
        maks 20 poeng)
        Føreren går så nære apex eller ytterkanter av banen så mulig der det måttepasse for idealsporet.
        Kontrollerte Høye vinkler.
        Høy fart.
        Raske transaksjoner.
        At man tydelig viser god bilkontroll ut i fra stil.
        Her skal Dommere være meget kritiske, og ikke dele ut 20 poeng for bare en avfaktorene.
        God motstyringskontroll for CS biler.
        Poengtrekk Singeldrift:
        Uryddig Drifting.
        Ujamt tempo.
        Stadige korrigeringer.
        Utenfor idealspor.
        Fishtailing /wobbling.
        Nesten stopp.
        Avbrudd i drift(Touring tendenser)
        Store poengtrekk:
        Snurring. Over 180 grader.
        Full stopp.
        Rygging.
        Krasj.
        Offroad. To hjul tillates på Cerbe/banemarkering, Tre regnes som offroad.
        Subbing av vegg lov hvis bilen ikke endrer fart, vinkel eller kurve.
        Hvis man får en stopp, snurr eller krasj skal man kjøre runden ferdig underkvalifiseringen.
        Da man kan få inntil 10 poeng for bra drifting selv om man har gjort en graverendefeil.
        Ved flere snurrer/krasj får man 0 poeng.
        Dette gjøres for og få ett riktig oppsett til Twin-drifting hvis flere førerehar feilet i alle sine 3 runder i kvalifiseringen.
        Twindrift.
        Her skal to biler kjøre mot hverandre. (settes opp ut ifra score isingeldrift)
        Det skal kjøres 2 heat.
        Den ene skal lede heatet, og den andre skal følge på.
        Etter 1 heat bytter rollene hvor følgebil begynner å lede.
        Det er alltid den som har høyest ranking i Singeldrift som begynner somlederbil i 1 heat.
        Forbikjøring i akselerasjonssone eller første sving er forbudt
        , medmindre lederbil kjører ut/krasjer.
        Kjøre/startprosedyre.
        Start skal skje på følgende måte:
        Man skal stille seg opp på start anvisning, følge bil skal stå bak eller vedsiden av lederbil.
        Følge bil skal aldri stå foran, eller i en posisjon hvor den kan forstyrrelederbil ved start.
        Man skal ikke starte uten signal fra dommer. Dette kan gi poengtrekk.
        Dommeren skal spørre utøvere om de er klare. Begge førere skal bekrefte.
        Dommer sier kjør, eller gir start tegn..
        Førerne skal passere målstrek/kjegler helt føre man avslutter sin run.
        Stopp føre målstrek vil regnes som annullert run.
        Førere kjører til start og gjentar start/mål prosedyre med bytte av rollermellom lederbil og følgebil.
        Hvis førere har lik poeng score etter 2 heat, blir det omkjøring man kjører da2 nye heat med rollebytte.
        Hvis fortsatt lik score mellom førere kjøres heatene om igjen til det kåres envinner (gjelder topp 16).
        Ved mere enn 2 omkjøringer på plasseringer utenfor topp 16, kan hoveddommerutrope en vinner etter kjørestil, eller velge flere omkjøringer.
        PoengfordelingTwindrift:
        Det er 10 poeng som fordeles mellom førere p.r heat.
        Ved krasj, kjør alltid ferdig runden hvis dommeren ikke stopper løpet.
        Dommerne kan velge å kalle det en race-insident ,og se bort i fra dette.
        Kjøringen vil da avgjøre poengfordelingen.
        Lederbilsin oppgave.

        Leder bil skal følge idealspor og holde en best mulig stil og vinkler som frasingeldriften. Dvs den skal følge banens klippingpoints selv om de ikke girpoeng i twindriftingen. Den skal også følge løpsleder/dommers oppfordringer omsporvalg fra singeldriften. Leder bil skal også sette opp høyest mulig tempofor å forsøke og riste av seg følgebil. Hvis den klarer å øke forspranget tilfølgebil med optimal drifting, og sporvalg. Tildeles minimum 1 poeng til tillederbil.
        Synlig senkning av hastighet ifht. fremprovosering av kollisjon kan/vil føretil tap av begge heat og kan i verste fall føre til diskvalifisering avkonkurransen. Hvis dommere er i tvil om dette forekommer i ett heat kan deuoppfordret forlange at runden startes på nytt.
        Følgebil sin oppgave.
        Følgebil skal følge lederbil, og legge press på leder bil ved åopprettholde eller minske avstanden til lederbil gjennom løypa. Dette skalgjøres med minst like fin stil som lederbil.
        Hvis følgebil minsker eller opprettholder dette tildeles 1 poeng.
        Hvis følgebil holder høyt press på lederbil(ligger med veldig liten avstand)Tillates bremsinger/korrigeringer fra følge bil, så lenge den opprettholderpresset på lederbil.
        Forbikjøring.

        Kun tillatt hvis lederbil kommer ut av idealspor, gjør alvorlige feil, ellerhvis leder bil holder ett urimelig
        lavt tempo (stor nivå forskjell)
        Forbikjøring skal kun skje ved en clean pass. Dvs man skal holde bilen i driftgjennom hele forbikjøringen, og man skal ikke forstyrre lederbil slik at den måbremse eller styre unna.
        Brudd på dette fører til poengtrekk.
        Store Poengtrekk Twindrift:
        (trekkerned til 0 poeng)
        Snurring. Over 180 grader.
        Full stopp.
        Rygging.
        Hard Krasj med stor vinkelendring/stor endring av retning.
        Krasj med motstanderens bil så den vesentlig endrer kurve/retning.
        Offroad:
        To hjul tillates på Curbe, Tre regnes som offroad.
        Poengtrekk Twindrift:
        (trekker nedtil 1 poeng)
        Krasj med liten vinkelendring/liten endring retning.
        Korte stopp.
        Gjør man feil av denne karakter 2 ganger i en run har man 0 poeng og dommereskal stoppe løpet.
        Hvis begge førere gjør en 1 poeng feil i samme heat legges Driftingen til grunnfor fordelingen av de 10 poengene.
        Subbing av vegg eller motstanders bil er tillatt, og skal IKKE gi poengtrekkhvis bilen ikke endrer fart, vinkel eller kurve.
        «lening» på lederbil tillates , hvis avstandsforskjellen er veldig lav.
        Protest skal skje av fører eller evt verge for fører innen neste heat starter.
        DømmingTwindrift:
        Dommere får likevekt vedavgjørelse om kjøring.
        Ved protest fra fører, og uenighet mellom dommere skal heatet kjøres på nytt.Ved enighet mellom dommere og avslag for protest skal dommere gi klarbegrunnelse for hvorfor protest av-vises.
        Last edited by Ford BDA; 6 September 2015, 22:30.
        Løpsleder Norwegian RC Drift Challenge.
        www.drammenrcklubb.com www.facebook.com/drammenrcklubb
        Ulempen med å kjøre Yokomo er at man ALDRI kan skylde på bilen

        Comment


        • #5
          Biltekniske Regler:

          Biltekniske regler2015.
          Bil/Chassis:
          1:10 scala 4wd Drifting eller Touring chassis (on road biler).
          M-chassis er ikke tillat selv om de nå kommer som 4wd.
          Buggy/ crawler Tillates ikke.
          Montering av oppgraderings utstyr tillates, men ikke elektronisk hjelpe utstyrsom Drifte gyro.
          Mottakere med innebygget gyro skal ha blinky-mode.
          Man kan fritt velge girutvekslinger mellom foran og bak, samt på motor.
          4hjuls styring tillates ikke
          Høyde og vekt: Vektbalansering av bilen tillates. Inntil 200gram.
          Det skal ikke monteres utstyr på chassiet som øker risikoen for å skadeandres biler.
          Høyde Fritt, men det anbefales minimum 5 mm klaring på chassis platen. (enkeltebaner har minimums krav til dette. Ved slike tilfeller skal løpsleder/dommeropplyse om dette ved innsjekk)
          Motor:

          1Stk Elektrisk 540 Størrelse motor.
          Børster/børsteløst. Med eller uten sensor.
          Fritt med turn/timing/boost
          Kjølevifte tillates.
          Dekk/Felg:

          Kun de enhetsdekk som anbefales av løpsledelsen.
          Det tillates ikke bruk av klister eller slipp middel med mindredommere/løpsleder oppfordrer til dette på førermøte p.g.a urimelige forhold fordrifting.
          Dekkene skal ikke på noen måte modifiseres annet enn det som regnes som normalslitasje.
          Det er til en vær tid førerens ansvar å se til at dekkmerkingen ikke slitesbort.
          Til offisielle treninger og frikjøring før løp kan det benyttes plastdriftedekk av TILSVARENDE egenskaper som enhetsdekkene. Driftedekk som girunormalt høy fart på banen er Forbudt.
          Brudd på dekkregler kan gi umiddelbar diskvalifikasjon også under offisielltrening.
          Alle typer felger tillates så lenge de ser realistiske ut og ikke har ting somstikker ut til fare for andres biler, dette gjelder også akslinger og hjulmuttere.
          Eks touring dishweels tillates ikke.
          Hjulene skal ikke stikke mere enn 1 mm på utsiden av karosseriet fra toppen avdekket. Hvis felgen er breiere enn dekket tillates ytligere 1mm felgkant.Hjulene kan stikke lengre ut i bunnen ved bruk av mye camber.
          Reparasjonstid:
          Ved teknisk problem tildeles 5 minutter til utbedring. Hvis bilen ikke larseg reparere kan dommere på skjønn avgjøre om du tillates bruk av reservebil,eller låne bil.
          Hvis man har ett beviselig teknisk problem som oppstår under kjøring, har mankrav på at heatet startes på nytt.
          Bytting av chassis etter konkuransen harstartet tillates ikke,
          med mindre man har ett teknisk problem som ikke larseg reparere.
          Dette skal i så fall uoppfordret fremvises for dommere/teknisk kontrollant.
          Karosseri:
          Kun lexankarrosseri tillates.
          Karosseriet skal være av karakter som forbindes med vanlig personbil/lettvarebil.
          Sedan/Coupe /Cabriolet/Pickup/Stasjonsvogn.
          Kassebil/lastebil tillates ikke.
          Aerodynamiske/urealistiske touring karosserier tillates ikke.
          Det samme gjelder karosserier i Buggyform og Hot Rods hvor hjulene er blottet.
          Karosseriet kan modifiseres etter eget ønske. F.eks. ombygg til kabriolet,pickup, bredding av skjermer etc., men får ikke overstige 220mm bredde inklusiveutstikk av speiler, spoilere osv. Modifisering av karosseriet må ikke utføresslik at det øker risikoen for å påføre andres biler skade ved sammenstøt.
          Montering av interiør tillates.
          (Biler med rat/oppussings utseende) tillates hvis de har ett gjennomført tema.
          Karosseriet skal være lakkert.
          Vinduer skal være markert slik at karroseriet får ett realistisk utseende.Farge/tetthet valgfritt.
          Men det anbefales klare, eller lakkert med Transparent spray.
          Det oppfordres(men dette er ikke ett krav) til bruk av minimum 4 lysdioder. 2foran og 2 bak.
          Det er ingen øvre grense på antall lys.
          Karosseriet skal til en vær tid holdes så rent pent så mulig.
          Alt tilleggsutstyr som potter og spoilere skal festes på en forsvarlig måte.
          Utstyr som faller av under kvalik/løp som oppfattes som forstyrrende ellerforsinkende for arrangementet kan føre til trekk av poeng.
          Har du ett karosseri du er usikker på om godkjennes, så ta med ett ekstra du ertrygg på, eller henvend deg til arrangør/løpsleder i forkant av konkurransen.

          Karosseriet skal festes på en måte så dommer/teknisk kontrollant kan ta det avfor kontroll.
          Hvis man har lysledninger etc som vanskeliggjør dette så skal føreren av bilenvære til stede under hele kontrollen.
          Løps leder/dommer kan på skjønn underkjenne karrosseriet hvis han/hun mener detaviker, eller er til fare for andres biler.
          Radioutstyr:
          Man kan fritt velge radioutstyr. Det anbefales 2.4ghz
          Hvis man har FM radio MÅ man ha med seg minst 3 forskjellige krystaller. Disseskal være godt merket, og meldes til løpsleder/dommer under innsjekk.
          Batteri:
          2 celler Lipo, eller maks 6 celler nimh
          Lipo batterier skal være hardcase.
          Batteriet skal sitte forsvarlig montert under kjøring og teknisk kontroll.
          Ladning på alle innendørs arrangement skal forekomme i Lipo poser.
          Kamera i bil tillates hvis det monteres innvendig i bilen og er fjernbetjenteller har autostartfunksjon. Dette skal ikke under noen omstendighet forsinkearrangementet.
          Andre arrangører/klubber kan fritt ta i bruk dette reglementet hvis de ønsker.Dette for å samle alle i denne sporten under samme forutsetninger.
          Løpsleder Norwegian RC Drift Challenge.
          www.drammenrcklubb.com www.facebook.com/drammenrcklubb
          Ulempen med å kjøre Yokomo er at man ALDRI kan skylde på bilen

          Comment


          • #6
            Resultater etc
            Runde 1
            Last edited by Ford BDA; 6 September 2015, 23:13.
            Løpsleder Norwegian RC Drift Challenge.
            www.drammenrcklubb.com www.facebook.com/drammenrcklubb
            Ulempen med å kjøre Yokomo er at man ALDRI kan skylde på bilen

            Comment

            (RS) Radiostyrt.no Statistics

            Collapse

            Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
            Welcome to our newest member, Erik-M.
            Working...
            X