Announcement

Collapse
No announcement yet.

GRAND FINALE NORWEGIAN RC DRIFTCHALLENGE. DRAMMEN RC KLUBB. 21-22.11

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • GRAND FINALE NORWEGIAN RC DRIFTCHALLENGE. DRAMMEN RC KLUBB. 21-22.11



    Program/info oppdateres.

    (Obs! Tider kan bli endret) Åpen kiosk hele helgen. ( kort og kontant)
    Fredag:

    Kl 17.00-24.00 Fritrening.(kun påmeldte DC)
    Kr 100,-

    Lørdag:
    Åpner kl 08.30
    Visning spor kl 08.50
    Treningsgrupper 09.00-13.20
    13.30 -14.00 Førermøte
    Ca kl 14.00 Start Singeldrift RWD og AWD D1 D2


    Søndag:

    Kl 08.30 Banen åpner
    RWD Trening Kl 09.00
    D2 AWD Trening Kl 09.30
    D1 AWD trening etter D2
    FØRERMØTE
    Start Tvindrift ca Kl 12.00
    TWINDRIFT RWD AWD D1 D2

    Ca kl 19.30 GoHome

    Klasser Driftchallenge:
    D1 KLASSE AWD :
    Kjøres i egen Bracket.
    Dømmes på motstyring.
    Bruk av mørke felger vil føre til store poengtrekk....
    Ingen krav til gearutveksling eller differensialer.
    Førere med mindre enn 50 poeng i DC 2014, 2015 får ikke stille i denne klassen, men poeng som sankes i 2015 legges evt til 2014 poengsum slik at man raskt kan rykke opp ved god bilkontroll i første løp man deltar.
    Debutanter får ikke stille i denne klassen.
    D2 KLASSE AWD
    Dømmes ikke på motstyring.
    Ingen krav til gearutveksling og differensialer.
    Førere med 100 eller mere poeng totalt 2014 og 2015 som har vært registrert i CS eller D1 klasse får ikke stille i denne klassen, med mindre bilen har 50/50 gearing.
    Debutanter skal stille i denne klassen og må kjøre seg opp til min 50 poeng for opprykk til D1 klasse.
    RWD KLASSE:
    Kjøres i egen Bracket.
    Dømmes Som D1 AWD Klasse.
    Bruk av mørke felger vil føre til store poengtrekk....
    Ingen krav til gearutveksling eller differensialer. Gyro Tillates



    Påmeldimeling RWD Ledig, AWD 1 plass ledig D1 og 1ledig D2

    __________________________________________________ _____________________________________________
    OBS! ALLE FELTER SKAL FYLLES UT. Kun 1 påmelding. P.R mail.
    Navn:
    Adresse:
    Post nr/ Sted:
    Tlf :
    Født dato, år:
    Chassis merke/type:
    Hvis du er i team sett navn her:
    Hvis du er i en Klubb sett navn her:
    Klasse, Skriv ja i klassen du stiller. (Vet du ikke klassen din, skriv usikker og vi sjekker listene for deg)


    D1:
    (Dømmes med stor vekt på motstyring)
    D2:
    RWD:
    DEBUTANT AWD
    :
    (Kun for de som ikke har deltatt i Drift Challenge tidligere, disse kjører i D2klasse.)


    ________________________________________________ _____________________________________________

    Mailes til: info@drammenrcklubb.comMerk mailen: DC6
    Startavgiften inkluderer enhetsdekk fra DS RACING

    Startavgift kr 350,- overføres til konto:2220.20.09526, og kvittering eller bilde fra nettbank med betaling utført mailes snarest til info@drammenrcklubb.com husk å merke hvem betalingen gjelder for.
    Man kan også betale kontant ved oppmøte hvis ikke fullt (Ved kontant betaling kr450,-), men vi anbefaler forhåndsbetaling.

    De som forhåndsbetaler og sender over kvittering først blir prioritert opp på lista.
    Husk å merke betalingen med navn på deltager og DC6.
    Konto eier: Drammen Rc klubb.
    (P.S pengene tilbakebetales ved avmelding via mail min 5dager føre løpet)

    Takk for at du leste alt. Mvh Løpsleder Erik Risvik


    Last edited by Ford BDA; 22 November 2015, 08:53.
    Løpsleder Norwegian RC Drift Challenge.
    www.drammenrcklubb.com www.facebook.com/drammenrcklubb
    Ulempen med å kjøre Yokomo er at man ALDRI kan skylde på bilen

  • #2
    Førerliste kommer her:
    AWD D1
    01 Lars Ivar Olrud Yokomo DPR TeamYokomo DRC Premie DC 5
    02 Erik Risvik Yokomo DPM GS PERFORMANCE DRC
    03 Mats Magnussen Yokomo DPR DriftShifters HRCK
    04 Jonas Mathisen MST XXX MædDrift DRC
    05 Daniel Andersson Yokomo DPR TeamSweden DRC
    06 Joakim Rokke Yokomo Dib DRC
    07 Sander Nilsen Yokomo DIB
    08 Simen Gulbrandsen Yokomo DPR Sidewinders HRS
    09 Lars Erik Blisten MST XXX SideWinders HRS
    10 Robin Lampe MST XXX Team Gatebil HRS
    11 Emil Reinsborg Yokomo Dib Kjør for Livet HRCK
    12 Lasse Sørensen Yokomo DPR RC Pro Drift DRC
    13 Bjørn Andersen Yokomo DPR Team Yokomo HRS
    14 Petter Gordon Nilsen MST XXX MædDrift DRC
    15 Kim Grande MST XXX Dworks DRC
    16 Helge Dalen Yokomo DPM Team Gatebil
    17 Pål Kristoffersen MST XXX Dworks DRC
    18 Jarle Østby Lundby MST XXX Dworks DRC




    AWD D2
    01 Dennis Stenberg Yokomo Imadoki RCDKIØ Premie DC 5
    02 Glenn Henriksen MST XXX MædDrift
    03 Bjørn Erik Rognlien Yokomo DPM GripHunter`s RCDIKØ
    04 Christian Bilden MST XXX D Drifting Smurfs HRCK
    05 Robin Nysveen Xray T3 Drifting Smurfs HRCK
    06 Leif-Åge Fredstad Yokomo DPM GripHunter`s RCDIKØ
    07 Daniel Usler MST MS 01 D DRC
    08 Henning Nysveen MST XXX Drifting Smurfs HRCK
    09
    10 Eric Andre Løvmo MST XXX PurpleDrift VRS
    11 Anders Hallum Kristiansen MST XXX-D HRCK
    12 Kristian Henriksen Moe Sakura D4 Psykodrifters LRCK
    13 Tom Erik Tandberg Yokomo Imadoki TomSpeed DRC
    14 Vidar Bråten MST XXX-D HRCK
    15 Dennis Bjune MST XXX DriftKidz VRS
    16 Aleksander H.Stavheim EnRoute DriftingSmurfs Rcdrifting .no
    17 Geir J.H Stavheim MST XXX Drifting Smurfs Rcdrifting .no
    18 Lill M. H. Stavheim Tamiya 418 DriftingSmurfs Rcdrifting .no
    19 Sondre Gulbrandsen Yokomo DRB HRS
    20 Dennis Gauslaa Yokomo DPM Gulf RC Drift Herre RCK
    21 Per Harald Halvorsen Yokomo Imadoki Gulf RC Herre RCK
    22 Jarle Hanssen Yokomo Dib Wabaki RC-Deler .no
    23 Hans Mrtin Tørholen Yokomo DPM Hmt-Racing RCDIKØ
    24 Joakim Jensen Yokomo DPR DriftKidz VRS
    25 Roy Liaklev Hpi Sprint 2 TTE DRC
    26 Tony Tangen Yokomo DIB DRC
    27 Erik Løken Yokomo DIB RythmRiders DRC
    28 Anders Kopperud MST XXX-D PurpleDrift DRC
    29 Robert Dahl MST XXX Team Slammed RCDKIØ
    30 Ole Kristian Blix MST XXX-D
    31 Mats Holmberg Yokomo DIB LRCK
    32 Alex Moen Stensrud D2 Yokomo DIB SMCK
    33 Tom Andre Østgård Yokomo DPR Driftbusters VRS
    34 DD Roar Kristiansen Tamiya VDF 2 HRCK
    35 DD Elvis Anakiev MST XXX-D DRC
    36 DD Sebastian F. Kristoffersen Yokomo Dib Gulf RC Drift GMBK
    37 DD Marius Vartdal Kristoffersen Yokomo Dib Gulf RC Drift GMBK
    38 DD John Skaar
    39
    Avmeldt:
    D2 Tor Aksel Gundersen bet ok
    D2 Vidar Jensen Yokomo Imadoki LRCK bet ok
    D2 Jørgen Tandberg Yokomo DPM DGS DRC bet ok
    D2 Henrik Ness Brauti MST XXX-D VRS bet ok
    D2 Espen Lia Bet Ok
    D2 Lisa Kristiansen fre 19. 11
    D2 DD Håkon Wattum Haugen 19.11
    RWD
    01 Przemek Grzeszczak Wrapup FRD V3 10thScale Drift.
    02 Glenn Marius Voll
    03 Chris Remi Kristoffersen MST RMX-D Team Slammed
    04 Magnus Mikarlsen MST RMX-D Team Slammed
    05 Fredrik Neptun MST FFX LowMotion RC TeamSweden
    06 Lars Heine Gudesen MST FXX Team Juiced
    07 Thomas Akersveen MST RRX Frogner Drifting TeamSideways
    08 Piotr Michal Chrasciel MST FFX LAX DRIFT
    09 Øyvind Danielsen MST RRX-D Frogner Drifring
    10 Kjell Kristian Kristiansen MST RRX rcdrifting. no
    11 Stefan Jørgensen
    Ubekreftede

    10 R Robin Pedersen
    11 R Petter Eriksen

    Avmeldt :
    06 Pål Olsen MST RRX Team Jucied Bet ok

    Last edited by Ford BDA; 21 November 2015, 08:32.
    Løpsleder Norwegian RC Drift Challenge.
    www.drammenrcklubb.com www.facebook.com/drammenrcklubb
    Ulempen med å kjøre Yokomo er at man ALDRI kan skylde på bilen

    Comment


    • #3


      StartlisteDC 6
      Trening Søndag
      OBS! deltagere i grupper er endret!

      Gruppe 1 Kl 09.00

      01 Przemek Grzeszczak
      02 Glenn Marius Voll
      03 Øyvind Danielsen
      04 Piotr Michal Chrasciel
      05 Thomas Akersveen
      06 Jan Stefan S Jørgensen

      Gruppe 2 Kl 09.15

      01 Chris Remi Kristoffersen
      02 Magnus Mikalsen
      03 Kjell Kristian Kristiansen
      04 Fredrik Neptun
      05 Robin Pedersen
      06 Petter Eriksen

      Gruppe 3 Kl 09.30

      Glenn Henriksen
      Dennis Bjune
      Dennis Gauslaa
      SondreGulbrandsen
      Mats Holmberg
      Leif-ÅgeFredstad
      Joakim Jensen
      Eric AndreLøvmo
      Marius VKristoffersen

      Gruppe 4 Kl 09.45


      Robert Dahl

      John Skaar
      Roy Liaklev
      Anders Kopperud
      Vidar Bråten
      Dennis Stenberg
      Daniel Usler
      Ole KristianBlix
      Tom AndreØstgård


      Gruppe 5 Kl 10.00

      RoarKristiansen

      Geir JørgenStavheim
      Elvis Anakiev
      KristianHenriksen Moe
      Tom ErikTandberg
      Erik Løken
      Bjørn ErikRognlien
      SebastianKristoffersen
      Jarle Hanssen

      Gruppe 6 Kl 10.15

      Hans MartinTørholen
      AleksanderStavheim
      Lill MereteStavheim
      Per H Halvorsen
      Tony Tangen
      AndersKristiansen
      Robin Nysveen
      Henning Nysveen
      Tom AndreØstgård



      Gruppe 7 Kl 10.30
      Kim Grande

      Lasse Sørensen
      Lars Ivar Olrud
      SimenGulbrandsen
      DanielAndersson
      Jarle ØstbyLundby
      Bjørn Andersen
      PålKristoffersen
      Robin Lampe

      Gruppe 8 Kl 10.45
      Emil Reinsborg

      Helge Dalen
      Joakim Rokke
      Jonas Mathisen
      Petter GordonNilsen
      Sander Nilsen
      Erik Risvik
      Lars ErikBlisten
      Mats Magnussen



      Last edited by Ford BDA; 22 November 2015, 09:07.
      Løpsleder Norwegian RC Drift Challenge.
      www.drammenrcklubb.com www.facebook.com/drammenrcklubb
      Ulempen med å kjøre Yokomo er at man ALDRI kan skylde på bilen

      Comment


      • #4
        Dekk: DS RACING inkludert i startavgiften.
        Gyro Tillates i RWD klasse.

        Kjøreregler RC Drifting 2015
        Dommere/Løpsleder kan pålegge deltagere å være «flaggvakter» Info om dette gis på førermøte.
        Trening og oppvarmingstider opplyses på de enkelte arrangement.
        Singeldrift:
        Kvalifisering. Kjøres på rundbane, eller markert etappe.
        Singeldrift kjøres med en utøver på banen av gangen.
        Det skal kjøres totalt 3 runs p.r. utøver.
        Kjøre/startprosedyre.
        Start skal skje på følgende måte:
        Man skal stille seg opp på start anvisning.
        Man skal ikke starte sin run uten signal fra dommer. Dette kan gi poengtrekk.
        Dommeren skal spørre utøver om han/hun er klar. Fører skal bekrefte.
        Dommer sier kjør, eller gir start tegn.
        Føreren skal passere målstrek/kjegler helt føre man avslutter sin run.
        Stopp føre målstrek vil regnes som annullert run.
        Fører kjører til start og gjentar samme start/mål prosedyre med runde 2 og 3
        Den høyeste score av 3 run`s blir tellende resultat.
        Hvis 2 eller flere førere har lik poeng score, blir høyeste score fra runde 2 eller 3 også tellende, her er det høyeste poeng sum mot høyeste som teller.
        Eks:
        Fører 1. 89 poeng 74 poeng 34 poeng.
        Fører 2. 74 poeng 0 Poeng 89 poeng.
        Beregning:
        89 mot 89
        74 mot 74
        34 mot 0
        Fører nr 1 får høyest ranking.
        Hvis fortsatt lik score mellom førere. Kjøres det 1 ekstra run for de førerne det gjelder.
        Beste fører får høyeste ranking.
        Klasse D1
        Poengene beregnes utfra følgende kriterier: MOTSTYRING.
        Fart/Vinkelkontroll/Risiko/Spor og flyt.
        Man kan oppnå maksimalt 100 poeng.
        IDEALSPOR : (maks 40 poeng)
        Idealspor opplyses på førermøte.
        En run i idealspor med uavbrutt drift, flyt og uten korrigeringer vil gi 40 poeng.
        Føreren skal under driftingen korrigere vinklene minst mulig så bilen holder en god flyt.
        KLIPPING POINTS: (maks 20 poeng)
        I idealsporet legges det også opp poengsankere (Klippingpoints) full uttelling på disse vil gi en samlet sum på 20 poeng. Hvordan disse legges opp blir vurdert ut i fra banens vanskelighetsgrad og bredde.
        MOTSTYRING OG WOW FAKTORmaks 40 poeng) OBS!!
        Disse poengene deles ikke ut ved kjøring uten mot-styring, eller ved bruk av mørke felger foran.
        Føreren går så nære apex eller ytterkanter av banen så mulig der det måtte passe for idealsporet.
        Riktig vinkel ut i fra anbefalinger på førermøte.
        Høy fart.
        Raske transaksjoner.
        At man tydelig viser god bilkontroll ut i fra stil og mot-styring.
        Her skal Dommere være meget kritiske, og store deler av poengsummen skal være ut i fra motstyringskontroll.
        Poengtrekk Singeldrift:
        Korrigeringer i mot-styring
        Uryddig Drifting.
        Ujamt tempo.
        Stadige korrigeringer av bilens vinkler.
        Utenfor idealspor.
        Fishtailing /wobbling.
        Nesten stopp.
        Avbrudd i drift(Touring tendenser)
        Tyre Drop (Ett hjul utenfor cerbe/banemarkering)
        Store poengtrekk:
        Snurring. Over 180 grader.
        Full stopp.
        Rygging.
        Krasj.
        Offroad: To hjul OVER Cerbe/Banemarkering. (To hjul tillates på Curbe/banemarkering)
        Subbing av vegg lov hvis bilen ikke endrer fart, vinkel eller kurve.
        Hvis man får en stopp, snurr eller krasj skal man kjøre runden ferdig under kvalifiseringen.
        Da man kan få inntil 10 poeng for bra drifting selv om man har gjort en graverende feil.
        Ved flere snurrer/krasj får man 0 poeng.
        Dette gjøres for og få ett riktig oppsett til Twin-drifting hvis flere førere har feilet i alle sine 3 runder i kvalifiseringen.
        Klasse D2
        Poengene beregnes utfra følgende kriterier: Fart /Vinkel/Risiko/Spor og flyt.
        Man kan oppnå maksimalt 100 poeng.
        IDEALSPOR :(maks 60 poeng)
        Idealspor opplyses på førermøte.
        En run i idealspor med uavbrutt drift, flyt og uten korrigeringer vil gi 60 poeng.
        Føreren skal under driftingen korrigere vinklene minst mulig så bilen holder en god flyt.
        KLIPPING POINTS:(maks 20 poeng)
        I idealsporet legges det også opp poengsankere. (Klipping-points). Full uttelling på disse vil gi en samlet sum på 20 poeng.
        Hvordan disse legges opp blir vurdert ut i fra banens vanskelighetsgrad og bredde.
        WOW FAKTORmaks 20 poeng)
        Føreren går så nære apex eller ytterkanter av banen så mulig der det måtte passe for idealsporet.
        Høye vinkler.
        Høy fart.
        Raske transaksjoner.
        At man tydelig viser god bilkontroll ut i fra stil.
        Her skal Dommere være meget kritiske, og ikke dele ut 20 poeng for bare en av faktorene.
        Poengtrekk Singeldrift:
        Uryddig Drifting.
        Ujamt tempo.
        Stadige korrigeringer.
        Utenfor idealspor.
        Fishtailing /wobbling.
        Nesten stopp.
        Avbrudd i drift(Touring tendenser)
        Store poengtrekk:
        Snurring. Over 180 grader.
        Full stopp.
        Rygging.
        Krasj.
        Offroad. To hjul tillates på Cerbe/banemarkering, Tre regnes som offroad.
        Subbing av vegg lov hvis bilen ikke endrer fart, vinkel eller kurve.
        Hvis man får en stopp, snurr eller krasj skal man kjøre runden ferdig under kvalifiseringen.
        Da man kan få inntil 10 poeng for bra drifting selv om man har gjort en graverende feil.
        Ved flere snurrer/krasj får man 0 poeng.
        Dette gjøres for og få ett riktig oppsett til Twin-drifting hvis flere førere har feilet i alle sine 3 runder i kvalifiseringen.
        Twindrift.
        Her skal to biler kjøre mot hverandre. (settes opp ut ifra score i singeldrift)
        Det skal kjøres 2 heat.
        Den ene skal lede heatet, og den andre skal følge på.
        Etter 1 heat bytter rollene hvor følgebil begynner å lede.
        Det er alltid den som har høyest ranking i Singeldrift som begynner som lederbil i 1 heat.
        Forbikjøring i akselerasjonssone eller første sving er forbudt, med mindre lederbil kjører ut/krasjer.
        Kjøre/start prosedyre.
        Start skal skje på følgende måte:
        Man skal stille seg opp på start anvisning, følge bil skal stå bak eller ved siden av lederbil.
        Følge bil skal aldri stå foran, eller i en posisjon hvor den kan forstyrre lederbil ved start.
        Man skal ikke starte uten signal fra dommer. Dette kan gi poengtrekk.
        Dommeren skal spørre utøvere om de er klare. Begge førere skal bekrefte.
        Dommer sier kjør, eller gir start tegn..
        Førerne skal passere målstrek/kjegler helt føre man avslutter sin run.
        Stopp føre målstrek vil regnes som annullert run.
        Førere kjører til start og gjentar start/mål prosedyre med bytte av roller mellom lederbil og følgebil.
        Hvis førere har lik poeng score etter 2 heat, blir det omkjøring man kjører da 2 nye heat med rollebytte.
        Hvis fortsatt lik score mellom førere kjøres heatene om igjen til det kåres en vinner (gjelder topp 16).
        Ved mere enn 2 omkjøringer på plasseringer utenfor topp 16, kan hoveddommer utrope en vinner etter kjørestil, eller velge flere omkjøringer.
        Poengfordeling Twindrift:
        Det er 10 poeng som fordeles mellom førere p.r heat.
        Ved krasj, kjør alltid ferdig runden hvis dommeren ikke stopper løpet.
        Dommerene kan velge å kalle det en race-insident ,og se bort i fra dette.
        Kjøringen vil da avgjøre poengfordelingen.
        Lederbil sin oppgave.
        Leder bil skal følge idealspor og holde en best mulig stil og vinkler som fra singeldriften. Dvs den skal følge banens klippingpoints selv om de ikke gir poeng i twindriftingen. Den skal også følge løpsleder/dommers oppfordringer om sporvalg fra singeldriften. Leder bil skal også sette opp høyest mulig tempo for å forsøke og riste av seg følgebil. Hvis den klarer å øke forspranget til følgebil med optimal drifting, og sporvalg. Tildeles minimum 1 poeng til til lederbil.
        Synlig senkning av hastighet ifht. fremprovosering av kollisjon kan/vil føre til tap av begge heat og kan i verste fall føre til diskvalifisering av konkurransen. Hvis dommere er i tvil om dette forekommer i ett heat kan de uoppfordret forlange at runden startes på nytt.
        Følgebil sin oppgave.
        Følgebil skal følge lederbil, og legge press på leder bil ved å opprettholde eller minske avstanden til lederbil gjennom løypa. Dette skal gjøres med minst like fin stil som lederbil.
        Hvis følgebil minsker eller opprettholder dette tildeles 1 poeng.
        Hvis følgebil holder høyt press på lederbil(ligger med veldig liten avstand) Tillates bremsinger/korrigeringer fra følge bil, så lenge den opprettholder presset på lederbil.
        Forbikjøring.
        Kun tillatt hvis lederbil kommer ut av idealspor, gjør alvorlige feil, eller hvis leder bil holder ett urimelig lavt tempo (stor nivå forskjell)
        Forbikjøring skal kun skje ved en clean pass. Dvs man skal holde bilen i drift gjennom hele forbikjøringen, og man skal ikke forstyrre lederbil slik at den må bremse eller styre unna.
        Brudd på dette fører til poengtrekk.
        Store Poengtrekk Twindrift:(trekker ned til 0 poeng)
        Snurring. Over 180 grader.
        Full stopp.
        Rygging.
        Hard Krasj med stor vinkelendring/stor endring av retning.
        Krasj med motstanderens bil så den vesentlig endrer kurve/retning.
        Offroad:
        D1 (To hjul OVER Cerbe)
        D2 (To hjul tillates på Curbe, Tre regnes som offroad)
        Poengtrekk Twindrift: (trekker ned til 1 poeng)
        Krasj med liten vinkelendring/liten endring retning.
        Korte stopp.
        Gjør man feil av denne karakter 2 ganger i en run har man 0 poeng og dommere skal stoppe løpet.
        Hvis begge førere gjør en 1 poeng feil i samme heat legges Driftingen til grunn for fordelingen av de 10 poengene.
        Subbing av vegg eller motstanders bil er tillatt, og skal IKKE gi poengtrekk hvis bilen ikke endrer fart, vinkel eller kurve. (Klasse D1 tillates også «lening» på lederbil, hvis avstandsforskjellen er veldig lav)
        Protest skal skje av fører eller evt verge for fører innen neste heat starter.
        Dømming Twindrift: Dommere får likevekt ved avgjørelse om kjøring.
        Ved protest fra fører, og uenighet mellom dommere skal heatet kjøres på nytt. Ved enighet mellom dommere og avslag for protest skal dommere gi klar begrunnelse for hvorfor protest av-vises.Twindrift: Dommere får likevekt ved avgjørelse om kjøring.
        Ved protest fra fører, og uenighet mellom dommere skal heatet kjøres på nytt.
        Ved enighet mellom dommere og avslag for protest skal dommere gi klar begrunnelse for hvorfor protest av-vises.
        Biltekniske regler 2015.
        Bil/Chassis:

        1:10 scala 4wd Drifting eller Touring chassis (on road biler).
        M-chassis er ikke tillat selv om de nå kommer som 4wd.
        Buggy/ crawler Tillates ikke.
        Montering av oppgraderings utstyr tillates, men ikke elektronisk hjelpe utstyr som Drifte gyro.
        Mottakere med innebygget gyro skal ha blinky-mode.
        Man kan fritt velge girutvekslinger mellom foran og bak, samt på motor.
        4hjuls styring tillates ikke
        Høyde og vekt: Vektbalansering av bilen tillates. Inntil 200gram.
        Det skal ikke monteres utstyr på chassiet som øker risikoen for å skade andres biler.
        Høyde Fritt, men det anbefales minimum 5 mm klaring på chassis platen. (enkelte baner har minimums krav til dette. Ved slike tilfeller skal løpsleder/dommer opplyse om dette ved innsjekk)
        Motor:
        1Stk Elektrisk 540 Størrelse motor.
        Børster/børsteløst. Med eller uten sensor.
        Fritt med turn/timing/boost
        Kjølevifte tillates.
        Dekk/Felg:
        Kun de enhetsdekk som anbefales av løpsledelsen.
        Det tillates ikke bruk av klister eller slipp middel med mindre dommere/løpsleder oppfordrer til dette på førermøte p.g.a urimelige forhold for drifting.
        Dekkene skal ikke på noen måte modifiseres annet enn det som regnes som normal slitasje.
        Det er til en vær tid førerens ansvar å se til at dekkmerkingen ikke slites bort.
        Til offisielle treninger og frikjøring før løp kan det benyttes plast driftedekk av TILSVARENDE egenskaper som enhetsdekkene. Driftedekk som gir unormalt høy fart på banen er Forbudt.
        Brudd på dekkregler kan gi umiddelbar diskvalifikasjon også under offisiell trening.
        Alle typer felger tillates så lenge de ser realistiske ut og ikke har ting som stikker ut til fare for andres biler, dette gjelder også akslinger og hjul muttere.
        Eks touring dishweels tillates ikke.
        Hjulene skal ikke stikke mere enn 1 mm på utsiden av karosseriet fra toppen av dekket. Hvis felgen er breiere enn dekket tillates ytligere 1mm felgkant. Hjulene kan stikke lengre ut i bunnen ved bruk av mye camber.
        Reparasjonstid:
        Ved teknisk problem tildeles 5 minutter til utbedring. Hvis bilen ikke lar seg reparere kan dommere på skjønn avgjøre om du tillates bruk av reservebil, eller låne bil.
        Hvis man har ett beviselig teknisk problem som oppstår under kjøring, har man krav på at heatet startes på nytt.
        Bytting av chassis etter konkuransen har startet tillates ikke, med mindre man har ett teknisk problem som ikke lar seg reparere.
        Dette skal i så fall uoppfordret fremvises for dommere/teknisk kontrollant.
        Karosseri:
        Kun lexankarrosseri tillates.
        Karosseriet skal være av karakter som forbindes med vanlig personbil/lett varebil.
        Sedan/Coupe /Cabriolet/Pickup/Stasjonsvogn.
        Kassebil/lastebil tillates ikke.
        Aerodynamiske/urealistiske touring karosserier tillates ikke.
        Det samme gjelder karosserier i Buggyform og Hot Rods hvor hjulene er blottet.
        Karosseriet kan modifiseres etter eget ønske. F.eks. ombygg til kabriolet, pickup, bredding av skjermer etc., men får ikke overstige 220mm bredde inklusive utstikk av speiler, spoilere osv. Modifisering av karosseriet må ikke utføres slik at det øker risikoen for å påføre andres biler skade ved sammenstøt.
        Montering av interiør tillates.
        (Biler med rat/oppussings utseende) tillates hvis de har ett gjennomført tema.
        Karosseriet skal være lakkert.
        Vinduer skal være markert slik at karroseriet får ett realistisk utseende. Farge/tetthet valgfritt.
        Men det anbefales klare, eller lakkert med Transparent spray.
        Det oppfordres(men dette er ikke ett krav) til bruk av minimum 4 lysdioder. 2 foran og 2 bak.
        Det er ingen øvre grense på antall lys.
        Karosseriet skal til en vær tid holdes så rent pent så mulig.
        Alt tilleggsutstyr som potter og spoilere skal festes på en forsvarlig måte.
        Utstyr som faller av under kvalik/løp som oppfattes som forstyrrende eller forsinkende for arrangementet kan føre til trekk av poeng.
        Har du ett karosseri du er usikker på om godkjennes, så ta med ett ekstra du er trygg på, eller henvend deg til arrangør/løpsleder i forkant av konkurransen.

        Karosseriet skal festes på en måte så dommer/teknisk kontrollant kan ta det av for kontroll.
        Hvis man har lysledninger etc som vanskeliggjør dette så skal føreren av bilen være til stede under hele kontrollen.
        Løps leder/dommer kan på skjønn underkjenne karrosseriet hvis han/hun mener det aviker, eller er til fare for andres biler.
        Radioutstyr:
        Man kan fritt velge radioutstyr. Det anbefales 2.4ghz
        Hvis man har FM radio MÅ man ha med seg minst 3 forskjellige krystaller. Disse skal være godt merket, og meldes til løpsleder/dommer under innsjekk.
        Batteri:
        2 celler Lipo, eller maks 6 celler nimh
        Lipo batterier skal være hardcase.
        Batteriet skal sitte forsvarlig montert under kjøring og teknisk kontroll.
        Ladning på alle innendørs arrangement skal forekomme i Lipo poser.
        Kamera i bil tillates hvis det monteres innvendig i bilen og er fjernbetjent eller har autostartfunksjon. Dette skal ikke under noen omstendighet forsinke arrangementet.
        Andre arrangører/klubber kan fritt ta i bruk dette reglementet hvis de ønsker. Dette for å samle alle i denne sporten under samme forutsetninger.
        Last edited by Ford BDA; 20 November 2015, 07:59.
        Løpsleder Norwegian RC Drift Challenge.
        www.drammenrcklubb.com www.facebook.com/drammenrcklubb
        Ulempen med å kjøre Yokomo er at man ALDRI kan skylde på bilen

        Comment


        • #5
          Resultater kommer her :
          Løpsleder Norwegian RC Drift Challenge.
          www.drammenrcklubb.com www.facebook.com/drammenrcklubb
          Ulempen med å kjøre Yokomo er at man ALDRI kan skylde på bilen

          Comment


          • #6
            påmelding åpner strax.
            Last edited by Ford BDA; 5 October 2015, 16:50.
            Løpsleder Norwegian RC Drift Challenge.
            www.drammenrcklubb.com www.facebook.com/drammenrcklubb
            Ulempen med å kjøre Yokomo er at man ALDRI kan skylde på bilen

            Comment


            • #7
              Husk påmelding åpner i dag
              Løpsleder Norwegian RC Drift Challenge.
              www.drammenrcklubb.com www.facebook.com/drammenrcklubb
              Ulempen med å kjøre Yokomo er at man ALDRI kan skylde på bilen

              Comment


              • #8
                Overnatting !!
                Kun booking via mail.
                Sendes til sara.jensen@choice.no
                Rabattkode skrives i mailen: Driftchallenge Drammen RC klubb.
                Priser p.r natt.
                Enkeltrom kr 690,- inkl frokost
                Dobbeltrom kr 790,- inkl frokost
                Husk dette er midt i julebordstria, så vær rask !!
                www.facebook.com/ComfortUnionBrygge/timeline

                Løpsleder Norwegian RC Drift Challenge.
                www.drammenrcklubb.com www.facebook.com/drammenrcklubb
                Ulempen med å kjøre Yokomo er at man ALDRI kan skylde på bilen

                Comment


                • #9
                  Ikke lenge igjen nå føre det braker løs
                  Løpsleder Norwegian RC Drift Challenge.
                  www.drammenrcklubb.com www.facebook.com/drammenrcklubb
                  Ulempen med å kjøre Yokomo er at man ALDRI kan skylde på bilen

                  Comment


                  • #10
                    StartlisteDC 6
                    Trening Søndag
                    Gruppe 1 Kl 09.00

                    01 Przemek Grzeszczak
                    02 Glenn Marius Voll
                    03 Øyvind Danielsen
                    04 Piotr Michal Chrasciel
                    05 Thomas Akersveen
                    06 Jan Stefan S Jørgensen

                    Gruppe 2 Kl 09.15

                    01 Chris Remi Kristoffersen
                    02 Magnus Mikalsen
                    03 Kjell Kristian Kristiansen
                    04 Fredrik Neptun
                    05 Robin Pedersen
                    06 Petter Eriksen

                    Gruppe 3 Kl 09.30

                    Glenn Henriksen
                    Dennis Bjune
                    Dennis Gauslaa
                    SondreGulbrandsen
                    Mats Holmberg
                    Leif-ÅgeFredstad
                    Joakim Jensen
                    Eric AndreLøvmo
                    Marius VKristoffersen

                    Gruppe 4 Kl 09.45


                    Robert Dahl

                    John Skaar
                    Roy Liaklev
                    Anders Kopperud
                    Vidar Bråten
                    Dennis Stenberg
                    Daniel Usler
                    Ole KristianBlix
                    Tom AndreØstgård


                    Gruppe 5 Kl 10.00

                    RoarKristiansen

                    Geir JørgenStavheim
                    Elvis Anakiev
                    KristianHenriksen Moe
                    Tom ErikTandberg
                    Erik Løken
                    Bjørn ErikRognlien
                    SebastianKristoffersen
                    Jarle Hanssen

                    Gruppe 6 Kl 10.15

                    Hans MartinTørholen
                    AleksanderStavheim
                    Lill MereteStavheim
                    Per H Halvorsen
                    Tony Tangen
                    AndersKristiansen
                    Robin Nysveen
                    Henning Nysveen
                    Tom AndreØstgård



                    Gruppe 7 Kl 10.30
                    Kim Grande

                    Lasse Sørensen
                    Lars Ivar Olrud
                    SimenGulbrandsen
                    DanielAndersson
                    Jarle ØstbyLundby
                    Bjørn Andersen
                    PålKristoffersen
                    Robin Lampe

                    Gruppe 8 Kl 10.45
                    Emil Reinsborg

                    Helge Dalen
                    Joakim Rokke
                    Jonas Mathisen
                    Petter GordonNilsen
                    Sander Nilsen
                    Erik Risvik
                    Lars ErikBlisten
                    Mats Magnussen
                    Løpsleder Norwegian RC Drift Challenge.
                    www.drammenrcklubb.com www.facebook.com/drammenrcklubb
                    Ulempen med å kjøre Yokomo er at man ALDRI kan skylde på bilen

                    Comment

                    (RS) Radiostyrt.no Statistics

                    Collapse

                    Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
                    Welcome to our newest member, Erik-M.
                    Working...
                    X