Announcement

Collapse
No announcement yet.

DRAMMEN RC DRIFT CUP RUNDE 3. Drammen RC Klubb 04.10

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • DRAMMEN RC DRIFT CUP RUNDE 3. Drammen RC Klubb 04.10

    Påmelding kommer her sammen med div info

    Hei og Velkommen til Drammen RC Drift Cup RUNDE 3.
    Det skal i år kjøres 4 runder hvorav en runde strykes for de førerene som kjører alle.
    Ved lik poengsum etter runde 4 veier finale resultatet høyest.


    Hvem blir Drammen RC Klubb`s Driftemester i år??
    Spenn dere fast om dere er førere eller publikum, dette blir spennende fra start til mål.

    (Obs ! Tider kan bli endret)
    Dørene åpner Kl 08.30.
    Visning spor og klipping Kl 08.50.
    Trening Kl 09.00-11.00
    11.30 Førermøte.
    Start singeldrift Kl 12.00
    Karrosseri konkuranse
    Twindrift.
    Premieutdeling
    Slutt ca Kl 19.00

    Åpen kiosk hele dagen. Vi tar kort og kontant.
    Fri entre for publikum.

    Adresse:
    Øver Eiker vei 83, 3048 Drammen.
    (opp stålrampa til 2.etage over Drammen Maskinutleie)




    (De som kjører med CS bil må kjøre med motstyring for maks poeng i singeldrift)


    Påmelding Åpen !!
    Send mail til info@drammenrcklubb.com
    Merk mailen med: DRC 3 (Viktig Siden vi har flere påmeldinger åpne)
    OBS! Påmelding krever medlemskap i Drammen RC Klubb. Hvis du ikke er medlem så kan det tegnes ved innsjekk.

    Navn:
    Telefon:
    Chassis merke:
    Chassis type:
    Eventuelt team:
    Klasse (sett ja for klassen du kjører)
    CS:
    50/50:
    Debutant (ikke kjørt løp før):
    Medlem Drammen RC Klubb? Ja/Nei :

    Obs ! Man skal uoppfordret fremvise gyldig medlemskort for 2015, eller melde seg inn ved innsjekk (Pris medlemskap Kr300,-)

    Startavgift kr 200,- Betales ved innsjekk. Kort og kontant.
    Dekk som brukes er DS RACING CS-F Zero. Kan kjøpes hos www.Smallsize.no
    Vi har også ett begrenset antall dekk til salgs på klubben. De som ikke har DS Dekk vil få førsteprioritet på disse.

    Løpsleder Norwegian RC Drift Challenge.
    www.drammenrcklubb.com www.facebook.com/drammenrcklubb
    Ulempen med å kjøre Yokomo er at man ALDRI kan skylde på bilen

  • #2
    Førerliste kommer her:

    01 CS Leif-Åge Fredstad Yokomo DPM Grip Hunter`s DRC
    02 CS Tom Erik Tandberg Yokomo Imadoki TomSpeed DRC
    03 CS Bjørn Erik Rognlien Yokomo DPM Grip Hunter`s DRC
    04 CS John Skaar Yokomo DIB Rythm Riders DRC
    05 CS Lars Erik Blisten MST XXX SideWinder's DRC
    06 CS Lasse Sørensen Team Yokomo RC-Pro Drift DRC
    07 CS Hans Martin Tørholen Yokomo DPM Hmt-Racing DRC
    08 CS Anders Kopperud MST XXX PurpleDrift DRC
    09 CS Daniel Andersson Yokomo DPR Team Sweden DRC
    10 CS Kristoffer Hølleland Yokomo DIB Rythm Riders DRC
    11 CS Dennis Stenberg Yokomo Dib DRC
    12 CS Daniel Usler MST MS-01D DRC
    13 CS Bjørn Andersen Yokomo DPR TEAM YOKOMO DRC
    14 CS Petter Martin Morken MST XXX PurpleDrift DRC
    15 50 Roy Liaklev Hpi Sprint TTE DRC
    16 50 Jørgen Tandberg Yokomo DPM Rythm Riders DRC
    17 50 Jan Erik Elshaug Sakura D3 DRC
    18 CS Glenn Henriksen MST XXX MÆD DRIFT DRC
    19 50 Tony Tangen Tamiya TA05 MS DRC
    20 D Elvis Anakiev Yokomo DPM DRC
    21 CS Håkon Haugen Sakura Zero DRC
    22 CS Robinn Lampe MST XXX TeamGatebil DRC
    23 CS Petter Gordon Nilsen MST XXX MÆD DRIFT DRC
    24 CS Erik Løken Yokomo DIB Rythm Riders DRC
    25 CS Joachim Strand Yokomo DPR DriftShift DRC
    26 CS Kim Grande MST XXX MÆD DRIFT DRC
    27 CS Arnfinn Sundin MST XXX Dworks DRC
    28 D Mikkel Bruer MST XXX DRC
    29 CS Kim Andre Rasmussen MST XXX DRC
    Avmeldt:
    Erik Risvik
    Kjetil Funder
    Last edited by Ford BDA; 4 October 2015, 09:13.
    Løpsleder Norwegian RC Drift Challenge.
    www.drammenrcklubb.com www.facebook.com/drammenrcklubb
    Ulempen med å kjøre Yokomo er at man ALDRI kan skylde på bilen

    Comment


    • #3
      Treningstider:

      Gruppe 1 kl 09.00 kl 09.40 kl 10.20
      01 Kristoffer Hølleland
      02 John Skaar
      03 Daniel Usler
      04 Joachim Strand
      05 Hans Martin Tørholen
      06 Bjørn Erik Rognlien


      Gruppe 2 Kl 09.10 Kl 09.50 kl 10.30
      01 Jørgen Tandberg
      02 50 Jan Erik Elshaug
      03 Petter Martin Morken
      04 Dennis Stenberg
      05 Håkon Haugen
      06 50 Tony Tangen
      07 D Elvis Anakiev
      08 D Mikkel Bruer

      Gruppe 3 Kl 09.20 Kl 10.00 kl 10.40
      01 Leif-Åge Fredstad
      02 Erik Løken
      03 Tom Erik Tandberg
      04 Daniel Andersson
      05 Robin Lampe
      06 Petter Gordon Nilsen
      07 50 Roy Liaklev

      Gruppe 4 Kl 09.30 kl 10.10 kl 10.50
      01 Anders Kopperud
      02 Arnfinn Sundin
      03 Glenn Henriksen
      04 Bjørn Andesen
      05 Lars Erik Blisten
      06 Kim Grande
      07 Lasse Sørensen
      Last edited by Ford BDA; 4 October 2015, 07:37.
      Løpsleder Norwegian RC Drift Challenge.
      www.drammenrcklubb.com www.facebook.com/drammenrcklubb
      Ulempen med å kjøre Yokomo er at man ALDRI kan skylde på bilen

      Comment


      • #4
        Dekk DS CS-F Zero. Ikke inkludert !
        Kjøreregler DrammenRC Drift CUP 2015
        I 2015 Sesongen skal det kjøres 4 Runder. For de som kjøreralle strykes en runde.
        Ved lik poengsum etter finalen, teller finaleresultatet høyest.
        Biler med CS gearing må holde god motstyring i Singeldrift for maks WOW faktor.
        I twindrift skal ikke CS biler favoriseres ved lik kjøring mot 50/50 Bil.
        Løpsleder forbeholder seg retten til og endre antall runder, eller regler omdet skulle bil nødvendig.

        Dommere/Løpsleder kan pålegge deltagere å være «flaggvakter» Info om dette gispå førermøte.
        Trening og oppvarmingstider opplyses på de enkelte arrangement.

        Singeldrift:

        Kvalifisering. Kjøres på rundbane, eller markert etappe.
        Singeldrift kjøres med en utøver på banen av gangen.
        Det skal kjøres totalt 3 runs p.r. utøver.
        Kjøre/startprosedyre
        .
        Start skal skje på følgende måte:
        Man skal stille seg opp på start anvisning.
        Man skal ikke starte sin run uten signal fra dommer. Dette kan gi poengtrekk.
        Dommeren skal spørre utøver om han/hun er klar. Fører skal bekrefte.
        Dommer sier kjør, eller gir start tegn.
        Føreren skal passere målstrek/kjegler helt føre man avslutter sin run.
        Stopp føre målstrek vil regnes som annullert run.
        Fører kjører til start og gjentar samme start/mål prosedyre med runde 2 og 3
        Den høyeste score av 3 run`s blir tellende resultat.
        Hvis 2 eller flere førere har lik poeng score, blir høyeste score fra runde 2eller 3 også tellende, her er det høyeste poeng sum mot høyeste som teller.
        Eks:
        Fører 1. 89 poeng 74 poeng 34 poeng.
        Fører 2. 74 poeng 0 Poeng 89 poeng.
        Beregning:
        89 mot 89
        74 mot 74
        34 mot 0
        Fører nr 1 får høyest ranking.
        Hvis fortsatt lik score mellom førere. Kjøres det 1 ekstra run for de førernedet gjelder.
        Beste fører får høyeste ranking.
        Poengene beregnes utfra følgendekriterier: Fart /Vinkel/Risiko/Spor og flyt.
        ( OBS! Biler med CS Gearing må ha god motstyrings-kontroll for maks WOWfaktor)
        Man kan oppnå maksimalt 100 poeng.
        IDEALSPOR :
        (maks 60poeng)
        Idealspor opplyses på førermøte.
        En run i idealspor med uavbrutt drift, flyt og uten korrigeringer vil gi 60poeng.
        Føreren skal under driftingen korrigere vinklene minst mulig så bilen holder engod flyt.
        KLIPPING POINTS:
        (maks 20poeng)
        I idealsporet legges det også opp poengsankere. (Klipping-points). Full uttellingpå disse vil gi en samlet sum på 20 poeng.
        Hvordan disse legges opp blir vurdert ut i fra banens vanskelighetsgrad ogbredde.
        WOW FAKTOR
        maks 20 poeng)
        Føreren går så nære apex eller ytterkanter av banen så mulig der det måttepasse for idealsporet.
        Kontrollerte Høye vinkler.
        Høy fart.
        Raske transaksjoner.
        At man tydelig viser god bilkontroll ut i fra stil.
        Her skal Dommere være meget kritiske, og ikke dele ut 20 poeng for bare en avfaktorene.
        God motstyringskontroll for CS biler.
        Poengtrekk Singeldrift:
        Uryddig Drifting.
        Ujamt tempo.
        Stadige korrigeringer.
        Utenfor idealspor.
        Fishtailing /wobbling.
        Nesten stopp.
        Avbrudd i drift(Touring tendenser)
        Store poengtrekk:
        Snurring. Over 180 grader.
        Full stopp.
        Rygging.
        Krasj.
        Offroad. To hjul tillates på Cerbe/banemarkering, Tre regnes som offroad.
        Subbing av vegg lov hvis bilen ikke endrer fart, vinkel eller kurve.
        Hvis man får en stopp, snurr eller krasj skal man kjøre runden ferdig underkvalifiseringen.
        Da man kan få inntil 10 poeng for bra drifting selv om man har gjort en graverendefeil.
        Ved flere snurrer/krasj får man 0 poeng.
        Dette gjøres for og få ett riktig oppsett til Twin-drifting hvis flere førerehar feilet i alle sine 3 runder i kvalifiseringen.
        Twindrift.
        Her skal to biler kjøre mot hverandre. (settes opp ut ifra score isingeldrift)
        Det skal kjøres 2 heat.
        Den ene skal lede heatet, og den andre skal følge på.
        Etter 1 heat bytter rollene hvor følgebil begynner å lede.
        Det er alltid den som har høyest ranking i Singeldrift som begynner somlederbil i 1 heat.
        Forbikjøring i akselerasjonssone eller første sving er forbudt
        , medmindre lederbil kjører ut/krasjer.
        Kjøre/startprosedyre.
        Start skal skje på følgende måte:
        Man skal stille seg opp på start anvisning, følge bil skal stå bak eller vedsiden av lederbil.
        Følge bil skal aldri stå foran, eller i en posisjon hvor den kan forstyrrelederbil ved start.
        Man skal ikke starte uten signal fra dommer. Dette kan gi poengtrekk.
        Dommeren skal spørre utøvere om de er klare. Begge førere skal bekrefte.
        Dommer sier kjør, eller gir start tegn..
        Førerne skal passere målstrek/kjegler helt føre man avslutter sin run.
        Stopp føre målstrek vil regnes som annullert run.
        Førere kjører til start og gjentar start/mål prosedyre med bytte av rollermellom lederbil og følgebil.
        Hvis førere har lik poeng score etter 2 heat, blir det omkjøring man kjører da2 nye heat med rollebytte.
        Hvis fortsatt lik score mellom førere kjøres heatene om igjen til det kåres envinner (gjelder topp 16).
        Ved mere enn 2 omkjøringer på plasseringer utenfor topp 16, kan hoveddommerutrope en vinner etter kjørestil, eller velge flere omkjøringer.
        PoengfordelingTwindrift:
        Det er 10 poeng som fordeles mellom førere p.r heat.
        Ved krasj, kjør alltid ferdig runden hvis dommeren ikke stopper løpet.
        Dommerne kan velge å kalle det en race-insident ,og se bort i fra dette.
        Kjøringen vil da avgjøre poengfordelingen.
        Lederbilsin oppgave.

        Leder bil skal følge idealspor og holde en best mulig stil og vinkler som frasingeldriften. Dvs den skal følge banens klippingpoints selv om de ikke girpoeng i twindriftingen. Den skal også følge løpsleder/dommers oppfordringer omsporvalg fra singeldriften. Leder bil skal også sette opp høyest mulig tempofor å forsøke og riste av seg følgebil. Hvis den klarer å øke forspranget tilfølgebil med optimal drifting, og sporvalg. Tildeles minimum 1 poeng til tillederbil.
        Synlig senkning av hastighet ifht. fremprovosering av kollisjon kan/vil føretil tap av begge heat og kan i verste fall føre til diskvalifisering avkonkurransen. Hvis dommere er i tvil om dette forekommer i ett heat kan deuoppfordret forlange at runden startes på nytt.
        Følgebil sin oppgave.
        Følgebil skal følge lederbil, og legge press på leder bil ved åopprettholde eller minske avstanden til lederbil gjennom løypa. Dette skalgjøres med minst like fin stil som lederbil.
        Hvis følgebil minsker eller opprettholder dette tildeles 1 poeng.
        Hvis følgebil holder høyt press på lederbil(ligger med veldig liten avstand)Tillates bremsinger/korrigeringer fra følge bil, så lenge den opprettholderpresset på lederbil.
        Forbikjøring.

        Kun tillatt hvis lederbil kommer ut av idealspor, gjør alvorlige feil, ellerhvis leder bil holder ett urimelig
        lavt tempo (stor nivå forskjell)
        Forbikjøring skal kun skje ved en clean pass. Dvs man skal holde bilen i driftgjennom hele forbikjøringen, og man skal ikke forstyrre lederbil slik at den måbremse eller styre unna.
        Brudd på dette fører til poengtrekk.
        Store Poengtrekk Twindrift:
        (trekkerned til 0 poeng)
        Snurring. Over 180 grader.
        Full stopp.
        Rygging.
        Hard Krasj med stor vinkelendring/stor endring av retning.
        Krasj med motstanderens bil så den vesentlig endrer kurve/retning.
        Offroad:
        To hjul tillates på Curbe, Tre regnes som offroad.
        Poengtrekk Twindrift:
        (trekker nedtil 1 poeng)
        Krasj med liten vinkelendring/liten endring retning.
        Korte stopp.
        Gjør man feil av denne karakter 2 ganger i en run har man 0 poeng og dommereskal stoppe løpet.
        Hvis begge førere gjør en 1 poeng feil i samme heat legges Driftingen til grunnfor fordelingen av de 10 poengene.
        Subbing av vegg eller motstanders bil er tillatt, og skal IKKE gi poengtrekkhvis bilen ikke endrer fart, vinkel eller kurve.
        «lening» på lederbil tillates , hvis avstandsforskjellen er veldig lav.
        Protest skal skje av fører eller evt verge for fører innen neste heat starter.
        DømmingTwindrift:
        Dommere får likevekt vedavgjørelse om kjøring.
        Ved protest fra fører, og uenighet mellom dommere skal heatet kjøres på nytt.Ved enighet mellom dommere og avslag for protest skal dommere gi klarbegrunnelse for hvorfor protest av-vises.
        Last edited by Ford BDA; 28 September 2015, 21:58.
        Løpsleder Norwegian RC Drift Challenge.
        www.drammenrcklubb.com www.facebook.com/drammenrcklubb
        Ulempen med å kjøre Yokomo er at man ALDRI kan skylde på bilen

        Comment


        • #5
          fint om de som tenker kjøre sender inn påmelding slik at jeg får satt opp treningstider her !!
          Løpsleder Norwegian RC Drift Challenge.
          www.drammenrcklubb.com www.facebook.com/drammenrcklubb
          Ulempen med å kjøre Yokomo er at man ALDRI kan skylde på bilen

          Comment

          (RS) Radiostyrt.no Statistics

          Collapse

          Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
          Welcome to our newest member, Erik-M.
          Working...
          X