Announcement

Collapse
No announcement yet.

FINALE DRAMMEN RC DRIFTCUP 06.12 2015

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • FINALE DRAMMEN RC DRIFTCUP 06.12 2015

    påmelding åpner 23.11 Kl 20

    Hei og Velkommen til Drammen RC Drift Cup RUNDE 4.
    Det skal i år kjøres 4 runder hvorav en runde strykes for de førerene som kjører alle.
    Ved lik poengsum etter runde 4 veier finale resultatet høyest.


    Hvem blir Drammen RC Klubb`s Driftemester i år??
    Spenn dere fast om dere er førere eller publikum, dette blir spennende fra start til mål.

    (Obs ! Tider kan bli endret)
    Dørene åpner Kl 08.30.
    Visning spor og klipping Kl 08.50.
    Trening Kl 09.00-11.00
    11.30 Førermøte.
    Start singeldrift Kl 12.00
    Karrosseri konkuranse
    Twindrift.
    Premieutdeling
    Slutt ca Kl 19.00

    Åpen kiosk hele dagen. Vi tar kort og kontant.
    Fri entre for publikum.

    Adresse:
    Øver Eiker vei 83, 3048 Drammen.
    (opp stålrampa til 2.etage over Drammen Maskinutleie)



    (De som kjører med CS bil må kjøre med motstyring og lyse felger foran for maks poeng i singeldrift)


    Påmelding Åpner Mandag 23.11 kl 20.00 !!
    Mailer sendt føre kl 20.00 slettes.

    Send mail til info@drammenrcklubb.com
    Merk mailen med: DRC 4
    OBS! Påmelding krever medlemskap i Drammen RC Klubb. Hvis du ikke er medlem så kan det tegnes ved innsjekk.

    Navn:
    Telefon:
    Chassis merke:
    Chassis type:
    Eventuelt team:
    Klasse (sett ja for klassen du kjører)
    CS:__________
    50/50:_______
    Debutant (ikke kjørt løp før):_______
    Medlem Drammen RC Klubb? Ja/Nei_____________

    Obs ! Man skal uoppfordret fremvise gyldig medlemskort for 2015, eller melde seg inn ved innsjekk (Pris Medlemskap kr 150,- gjelder frem til krav om 2016 kort)

    Startavgift kr 200,- Betales ved innsjekk. Kort og kontant.
    Dekk som brukes er DS RACING CS-F Zero. Kan kjøpes hos Drammen RC Klubb.


    Last edited by Ford BDA; 03-12-15, 16:55.
    Løpsleder Norwegian RC Drift Challenge.
    www.drammenrcklubb.com www.facebook.com/drammenrcklubb
    Ulempen med å kjøre Yokomo er at man ALDRI kan skylde på bilen

  • #2
    Startliste kommer her.

    DRC 4


    01 CS John Skaar Yokomo DIB Rythm Riders DRC
    02 CS Lars Erik Blisten MST XXX SIDEWINDERS DRC
    03 CS Daniel Andersson MST XXX Team Sweden DRC
    04 CS Lasse Sørensen Team Yokomo DPR Rc-ProDrift DRC
    05 CS Leif-Åge Fredstad Yokomo DPM GripHunters DRC
    06 CS Dennis Stenberg MST XXX DRC
    07 CS Joachim Strand Yokomo DPR DRC
    08 CS Kristian Nordstrand Yokomo DPR DRC
    09 CS Bjørn Erik Rognlien GripHunters DRC
    10 CS Daniel Usler MST MS01-D DRC
    11 CS Erik LøkenYokomo DIB RythmRiders DRC
    12 CS Glenn Henriksen MST XXX MædDrift DRC
    13 CS Tom Erik Tandberg Yokomo Imadoki AngryDrift DRC
    14 50 Jørgen Tandberg Yokomo DPM DGS Drift DRC
    15 CS Arnfinn Sundin MST XXX Dworks DRC
    16 CS Lars Ivar Olrud Team Yokomo DPR DRC
    17 CS Bjørn Andersen Team Yokomo DPR DRC
    18 CS Henning Nysveen MST XXX Drifting Smurf`s
    19 50 Roy Liaklev HPI Sprint TTE DRC
    20 CS Kristoffer Hølleland Yokomo DRB Rythm Riders DRC
    21 CS Kim Grande MST XXX Dworks DRC
    22 CS Robin J Lampe MST XXX Team Gatebil DRC
    23 CS Joakim Rokke Yokomo DIB DRC
    24 D Fredrik Pedersen Yokomo Imadoki Medlem?
    25 CS Per H Halvorsen Yokomo Imadoki GULF RC Medlem?
    26 CS Dennis Gauslaa Yokomo DPR Gulf RC Medlem ?
    27 CS Marius V Kristoffersen Yokomo Dib GULF RC Medlem?
    28 CS Sebastian F Kristoffersen Yokomo DIB Medlem?
    29 CS Kim Nilsen Yokomo DIB Nilsen & Funder DRC
    30 CS Pål Kristoffersen MST XXX Dworks DRC
    31 CS Helge Dalen Yokomo DPM TeamGatebil Medlem?
    32 D Daniel Bruer Larsen MST XXX Ikke medlem.
    Last edited by Ford BDA; 05-12-15, 16:45.
    Løpsleder Norwegian RC Drift Challenge.
    www.drammenrcklubb.com www.facebook.com/drammenrcklubb
    Ulempen med å kjøre Yokomo er at man ALDRI kan skylde på bilen

    Comment


    • #3
      Treningstider......

      Treningstider:

      Gruppe 1 kl 09.00 kl 09.40 kl 10.20
      01 Kristoffer Hølleland
      02 John Skaar
      03 Daniel Usler
      04 Joachim Strand
      05 Helge Dalen
      06 Per H Halvorsen
      07 Dennis Gauslaa
      08 Leif-Åge Fredstad

      Gruppe 2 Kl 09.10 Kl 09.50 kl 10.30
      01 Kristian Nordstrand
      02 Bjørn Erik Rognlien
      03 50Jørgen Tandberg
      04 Henning Nysveen
      05 Sebastian F Kristoffersen
      06 Marius V Kristoffersen
      07 D Fredrik Pedersen
      08 D Daniel Bruer

      Gruppe 3 Kl 09.20 Kl 10.00 kl 10.40
      01 Kim Nilsen
      02 Erik Løken
      03 Tom Erik Tandberg
      04 Dennis Stenberg
      05 Robin J Lampe
      06 Joakim Rokke
      07 50 Roy Liaklev
      08 Lars Erik Blisten

      Gruppe 4 Kl 09.30 kl 10.10 kl 10.50
      01 Pål Kristoffersen
      02 Daniel Andersson
      03 Arnfinn Sundin
      04 Glenn Henriksen
      05 Bjørn Andersen
      06 Lars Ivar Olrud
      07 Kim Grande
      08 Lasse Sørensen
      Last edited by Ford BDA; 05-12-15, 17:45.
      Løpsleder Norwegian RC Drift Challenge.
      www.drammenrcklubb.com www.facebook.com/drammenrcklubb
      Ulempen med å kjøre Yokomo er at man ALDRI kan skylde på bilen

      Comment


      • #4
        Dekk : DS Racing CS-F Zero. Kan være brukte.
        Ikke inkludert i startavgift.

        Regler kommer her.
        Kjøreregler DrammenRC Drift CUP 2015
        I 2015 Sesongen skal det kjøres 4 Runder. For de som kjøreralle strykes en runde.
        Ved lik poengsum etter finalen, teller finaleresultatet høyest.
        Biler med CS gearing må holde god motstyring i Singeldrift for maks WOW faktor.
        I twindrift skal ikke CS biler favoriseres ved lik kjøring mot 50/50 Bil.
        Løpsleder forbeholder seg retten til og endre antall runder, eller regler omdet skulle bil nødvendig.

        Dommere/Løpsleder kan pålegge deltagere å være «flaggvakter» Info om dette gispå førermøte.
        Trening og oppvarmingstider opplyses på de enkelte arrangement.

        Singeldrift:

        Kvalifisering. Kjøres på rundbane, eller markert etappe.
        Singeldrift kjøres med en utøver på banen av gangen.
        Det skal kjøres totalt 3 runs p.r. utøver.
        Kjøre/startprosedyre
        .
        Start skal skje på følgende måte:
        Man skal stille seg opp på start anvisning.
        Man skal ikke starte sin run uten signal fra dommer. Dette kan gi poengtrekk.
        Dommeren skal spørre utøver om han/hun er klar. Fører skal bekrefte.
        Dommer sier kjør, eller gir start tegn.
        Føreren skal passere målstrek/kjegler helt føre man avslutter sin run.
        Stopp føre målstrek vil regnes som annullert run.
        Fører kjører til start og gjentar samme start/mål prosedyre med runde 2 og 3
        Den høyeste score av 3 run`s blir tellende resultat.
        Hvis 2 eller flere førere har lik poeng score, blir høyeste score fra runde 2eller 3 også tellende, her er det høyeste poeng sum mot høyeste som teller.
        Eks:
        Fører 1. 89 poeng 74 poeng 34 poeng.
        Fører 2. 74 poeng 0 Poeng 89 poeng.
        Beregning:
        89 mot 89
        74 mot 74
        34 mot 0
        Fører nr 1 får høyest ranking.
        Hvis fortsatt lik score mellom førere. Kjøres det 1 ekstra run for de førernedet gjelder.
        Beste fører får høyeste ranking.
        Poengene beregnes utfra følgendekriterier: Fart /Vinkel/Risiko/Spor og flyt.
        ( OBS! Biler med CS Gearing må ha god motstyrings-kontroll for maks WOWfaktor)
        Man kan oppnå maksimalt 100 poeng.
        IDEALSPOR :
        (maks 60poeng)
        Idealspor opplyses på førermøte.
        En run i idealspor med uavbrutt drift, flyt og uten korrigeringer vil gi 60poeng.
        Føreren skal under driftingen korrigere vinklene minst mulig så bilen holder engod flyt.
        KLIPPING POINTS:
        (maks 20poeng)
        I idealsporet legges det også opp poengsankere. (Klipping-points). Full uttellingpå disse vil gi en samlet sum på 20 poeng.
        Hvordan disse legges opp blir vurdert ut i fra banens vanskelighetsgrad ogbredde.
        WOW FAKTOR
        maks 20 poeng)
        Føreren går så nære apex eller ytterkanter av banen så mulig der det måttepasse for idealsporet.
        Kontrollerte Høye vinkler.
        Høy fart.
        Raske transaksjoner.
        At man tydelig viser god bilkontroll ut i fra stil.
        Her skal Dommere være meget kritiske, og ikke dele ut 20 poeng for bare en avfaktorene.
        God motstyringskontroll for CS biler.
        Poengtrekk Singeldrift:
        Uryddig Drifting.
        Ujamt tempo.
        Stadige korrigeringer.
        Utenfor idealspor.
        Fishtailing /wobbling.
        Nesten stopp.
        Avbrudd i drift(Touring tendenser)
        Store poengtrekk:
        Snurring. Over 180 grader.
        Full stopp.
        Rygging.
        Krasj.
        Offroad. To hjul tillates på Cerbe/banemarkering, Tre regnes som offroad.
        Subbing av vegg lov hvis bilen ikke endrer fart, vinkel eller kurve.
        Hvis man får en stopp, snurr eller krasj skal man kjøre runden ferdig underkvalifiseringen.
        Da man kan få inntil 10 poeng for bra drifting selv om man har gjort en graverendefeil.
        Ved flere snurrer/krasj får man 0 poeng.
        Dette gjøres for og få ett riktig oppsett til Twin-drifting hvis flere førerehar feilet i alle sine 3 runder i kvalifiseringen.
        Twindrift.
        Her skal to biler kjøre mot hverandre. (settes opp ut ifra score isingeldrift)
        Det skal kjøres 2 heat.
        Den ene skal lede heatet, og den andre skal følge på.
        Etter 1 heat bytter rollene hvor følgebil begynner å lede.
        Det er alltid den som har høyest ranking i Singeldrift som begynner somlederbil i 1 heat.
        Forbikjøring i akselerasjonssone eller første sving er forbudt
        , medmindre lederbil kjører ut/krasjer.
        Kjøre/startprosedyre.
        Start skal skje på følgende måte:
        Man skal stille seg opp på start anvisning, følge bil skal stå bak eller vedsiden av lederbil.
        Følge bil skal aldri stå foran, eller i en posisjon hvor den kan forstyrrelederbil ved start.
        Man skal ikke starte uten signal fra dommer. Dette kan gi poengtrekk.
        Dommeren skal spørre utøvere om de er klare. Begge førere skal bekrefte.
        Dommer sier kjør, eller gir start tegn..
        Førerne skal passere målstrek/kjegler helt føre man avslutter sin run.
        Stopp føre målstrek vil regnes som annullert run.
        Førere kjører til start og gjentar start/mål prosedyre med bytte av rollermellom lederbil og følgebil.
        Hvis førere har lik poeng score etter 2 heat, blir det omkjøring man kjører da2 nye heat med rollebytte.
        Hvis fortsatt lik score mellom førere kjøres heatene om igjen til det kåres envinner (gjelder topp 16).
        Ved mere enn 2 omkjøringer på plasseringer utenfor topp 16, kan hoveddommerutrope en vinner etter kjørestil, eller velge flere omkjøringer.
        PoengfordelingTwindrift:
        Det er 10 poeng som fordeles mellom førere p.r heat.
        Ved krasj, kjør alltid ferdig runden hvis dommeren ikke stopper løpet.
        Dommerne kan velge å kalle det en race-insident ,og se bort i fra dette.
        Kjøringen vil da avgjøre poengfordelingen.
        Lederbilsin oppgave.

        Leder bil skal følge idealspor og holde en best mulig stil og vinkler som frasingeldriften. Dvs den skal følge banens klippingpoints selv om de ikke girpoeng i twindriftingen. Den skal også følge løpsleder/dommers oppfordringer omsporvalg fra singeldriften. Leder bil skal også sette opp høyest mulig tempofor å forsøke og riste av seg følgebil. Hvis den klarer å øke forspranget tilfølgebil med optimal drifting, og sporvalg. Tildeles minimum 1 poeng til tillederbil.
        Synlig senkning av hastighet ifht. fremprovosering av kollisjon kan/vil føretil tap av begge heat og kan i verste fall føre til diskvalifisering avkonkurransen. Hvis dommere er i tvil om dette forekommer i ett heat kan deuoppfordret forlange at runden startes på nytt.
        Følgebil sin oppgave.
        Følgebil skal følge lederbil, og legge press på leder bil ved åopprettholde eller minske avstanden til lederbil gjennom løypa. Dette skalgjøres med minst like fin stil som lederbil.
        Hvis følgebil minsker eller opprettholder dette tildeles 1 poeng.
        Hvis følgebil holder høyt press på lederbil(ligger med veldig liten avstand)Tillates bremsinger/korrigeringer fra følge bil, så lenge den opprettholderpresset på lederbil.
        Forbikjøring.

        Kun tillatt hvis lederbil kommer ut av idealspor, gjør alvorlige feil, ellerhvis leder bil holder ett urimelig
        lavt tempo (stor nivå forskjell)
        Forbikjøring skal kun skje ved en clean pass. Dvs man skal holde bilen i driftgjennom hele forbikjøringen, og man skal ikke forstyrre lederbil slik at den måbremse eller styre unna.
        Brudd på dette fører til poengtrekk.
        Store Poengtrekk Twindrift:
        (trekkerned til 0 poeng)
        Snurring. Over 180 grader.
        Full stopp.
        Rygging.
        Hard Krasj med stor vinkelendring/stor endring av retning.
        Krasj med motstanderens bil så den vesentlig endrer kurve/retning.
        Offroad:
        To hjul tillates på Curbe, Tre regnes som offroad.
        Poengtrekk Twindrift:
        (trekker nedtil 1 poeng)
        Krasj med liten vinkelendring/liten endring retning.
        Korte stopp.
        Gjør man feil av denne karakter 2 ganger i en run har man 0 poeng og dommereskal stoppe løpet.
        Hvis begge førere gjør en 1 poeng feil i samme heat legges Driftingen til grunnfor fordelingen av de 10 poengene.
        Subbing av vegg eller motstanders bil er tillatt, og skal IKKE gi poengtrekkhvis bilen ikke endrer fart, vinkel eller kurve.
        «lening» på lederbil tillates , hvis avstandsforskjellen er veldig lav.
        Protest skal skje av fører eller evt verge for fører innen neste heat starter.
        DømmingTwindrift:
        Dommere får likevekt vedavgjørelse om kjøring.
        Ved protest fra fører, og uenighet mellom dommere skal heatet kjøres på nytt.Ved enighet mellom dommere og avslag for protest skal dommere gi klarbegrunnelse for hvorfor protest av-vises.
        Løpsleder Norwegian RC Drift Challenge.
        www.drammenrcklubb.com www.facebook.com/drammenrcklubb
        Ulempen med å kjøre Yokomo er at man ALDRI kan skylde på bilen

        Comment

        Working...
        X