Announcement

Collapse
No announcement yet.

1 Runde Drammen RC Driftchallenge 31.01 2016

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 1 Runde Drammen RC Driftchallenge 31.01 2016

    .

    Godt Nyttår foklens!


    1RUNDE DRAMMEN RC DRIFTCHALLENGE

    Drammen RC Klubb
    Øvre Eikervei 83
    3043 Drammen
    www.facebook.com/drammenrcklubb



    Overnatting⚠️
    Comfort Hotel Union Brygge.
    kr 690,- for enkeltrom Inkl frokost
    Kr 790,- for dobbeltrom inkl frokost
    Husk og oppgi Rabbatkode DRC 1
    Telefom 32217001 eller Mail co.unionbrygge@choice.no

    Det er med stor glede vi inviterer til Drammen RC Driftchallenge.
    I år kjøres RC Driftchallenge lokalt i Drammen grunnet King of Nations har tatt over den nasjonale serien.
    Sesongen kommer til å bestå av 4 eller 5 runder. Hvor de som kjører alle får stryke dårligste runde.
    Man trenger ikke være medlem av Drammen RC klubb for å delta.

    Så nå er spørsmålet hvem blir årets råeste drifter i Drammen. Klarer de lokale helter stå imot presset og talentene utenfra ??
    Spenn dere fast og gjør klar til 2016 Sesongen



    Program/info oppdateres.

    (Obs! Tider kan bli endret) Åpen kiosk hel helgen. (kort og kontant)
    Fredag:
    Banen åpner kl 17.00-21.00
    Fritrening kr 70,-
    Lørdag:
    Banen åpner Kl 15.00-20.00
    Fritrening Kr 100,-
    Weekendpass Fre+lør kr 150,-

    Søndag:
    Kl 08.30 Banen åpner
    Kl 08.45 Visning Idealspor
    Kl 09.00 Offisiell trening
    Kl 11.30 Trening ferdig. Teknisk Gruppe 1
    Kl 11.45 Kort pause./teknisk gruppe 2
    kl 12.00 Førermøte/Singeldrift
    Karosserikonkurranse
    Twindrift
    Premieutdeling
    Ca kl 19.30 GoHome

    Klasser Driftchallenge:
    D1 KLASSE AWD:
    Kjøres i egen Bracket.
    Dømmes på motstyring.
    Bruk av mørke felger vil føre til store poengtrekk....
    Alle førere som kjørte D1 i DC 2015 skal melde seg på i denne klassen.
    Alle førere med mere enn 200 poeng i sammenlagt 2015 i DC D2 eller DRC cup skal melde seg på i denne klassen med mindre de kjører 50/50.

    Førere med 100poeng eller mere sammenlagt i DC D2 eller DRC cup 2015 kan melde seg på i denne klassen.

    D2 KLASSE AWD
    Dømmes ikke på motstyring.
    Ingen krav til gearutveksling og differensialer
    Sorte frem-felger fører til store poengtrekk !
    Førere medmindre enn 200poengsammenlagt i DC eller DRC cup 2015 kan melde seg på i denne klassen.
    Førere med mindre enn 100poeng sammenlagt i DC eller DRC cup 2015 melde seg på i denne klassen
    50/50 Førere bør velge denne klassen.
    Debutanter må melde seg på i denne klassen.
    Når man i løpet av 2016 sesongen har oppnådd 100 poeng eller mere kan man bytte til D1 klasse.
    Når man har oppnådd 200 poeng eller mere i 2016 man bytte til D1 klasse. Med mindre man kjører 50/50

    Påmelding Åpen!
    OBS! Dekk ikke inkludert i første runde. Dekk krav DS Racing CS-F Zero

    I utgangspunktet Maks 40 deltagere.
    __________________________________________________ _____________________________________________
    OBS! ALLE FELTER SKAL FYLLES UT. Kun 1 påmelding. P.R mail.
    Navn:
    Adresse:
    Post nr/ Sted:
    Tlf :
    Født dato, år:
    Chassis merke/type:
    Hvis du er i team sett navn her:
    Hvis du er i en Klubb sett navn her:
    Klasse, Skriv ja i klassen du stiller. (Vet du ikke klassen din, skriv usikker og vi sjekker listene for deg)


    D1:
    (Dømmes med stor vekt på motstyring)
    D2:
    DEBUTANT:
    (Kun for de som ikke har deltatt i Drift Challenge tidligere, disse kjører i D2klasse.)

    ________________________________________________ _____________________________________________
    Mailes til: info@drammenrcklubb.comMerk mailen: DC1
    Startavgift kr 250,- overføres til konto:2220.20.09526, og kvittering eller bilde fra nettbank med betaling utført mailes snarest til info@drammenrcklubbhusk å merke hvem betalingen gjelder for.
    Man kan også betale kontant ved oppmøte hvis ikke fullt, men vi anbefaler forhåndsbetaling.

    De som forhåndsbetaler og sender over kvittering først blir prioritert opp på lista.
    Husk å merke betalingen med navn på deltager og DC1
    Konto eier: Drammen Rc klubb.
    (P.S pengene tilbakebetales ved avmelding via mail min 5dager føre løpet)

    Takk for at du leste alt. Mvh Løpslededelse Erik Risvik og Petter Gordon Nilsen



    Last edited by Ford BDA; 30-01-16, 23:47.
    Løpsleder Norwegian RC Drift Challenge.
    www.drammenrcklubb.com www.facebook.com/drammenrcklubb
    Ulempen med å kjøre Yokomo er at man ALDRI kan skylde på bilen

  • #2
    Førerliste kommer her:
    D1

    01 Glenn MÆD Henriksen MST XXX premie DC 2015
    02 Daniel Andersson MST XXX Maxattack Garage (invite)
    03 Lars Ivar Olrud Team Yokomo Scandinavia Dpr DRC
    04 Kim Grande MST XXX Dworks DRC
    05 Geir J Stavheim MST XXX Drifting Smurf's HRK
    06 Robin J Lampe MST XXX SideWinder HRS
    07 Emil Reinsborg Team Yokomo Scandinavia DIB HRK
    08 Joakim Rokke Yokomo DIB DRC
    09 Bjørn Andersen Yokomo DPR HRS
    10 Dennis Bjune MST DriftKidz VRS ÅretsNykommer2015
    11 Per H Halvorsen Yokomo Imadoki Herre IF RC
    12 Dennis Gauslaa Yokomo DPR Herre IF RC
    13 Lars Erik Blisten MST XXX SideWinder HRS
    14 Petter Gordin Nilsen MST XXX MædDRIFT DRC
    15 Mats Holmberg Yokomo DIB Tou-geh LRCK
    16 Vidar Jensen Yokomo LRCK
    17 Joachim Strand Betalt
    18 Simen Gulbrandsen Betalt
    19 Sondre Gulbrandsen Betalt
    20 Arnfinn Sundin MST XXX DWorks DRC

    D2

    01 Anders H Kristiansen MST XXX Drifting Smurf's HRK
    02 50 Roar Kristiansen Tamiya VDF Drifting Smurf's HRK
    03 Elvis Anakiev MST Dworks DRC
    04 DD Fredrik Pedersen Yokomo Imadoki RCDKIØ
    05 50 Lill Merete Stavheim Tamiya TRF417 Drifting Smurf's HRK
    06 Bjørn Erik Rognlien Yokomo DPM RCDKIØ
    07 Marius V Kristoffersen MST XXX Herre IF RC
    08 Sebastian F Kristoffersen Yokomo Imadoki Herre IF RC
    09 Mathias Wangen Yokomo Imadoki LRCK
    10 Piotr Michal Chrasciel Yokomo DPR RCDKIØ
    11 Tom Andre Østgård Yokomo DPR Driftbusters VRS
    12 Daniel Usler Yokomo DPR AngryDrift
    13 Tom Tandberg Yokomo Imadoki Angry Drift
    14 DD Alireza Taftazani Betalt
    15 Kristoffer Hølleland Betalt
    16 Przemek Grzeszczak Yokomo DP RCDKIØ
    17 John Skaar Betalt
    18 Thomas Hansen MST XXX DRC Betalt
    19
    Last edited by Ford BDA; 31-01-16, 10:49.
    Løpsleder Norwegian RC Drift Challenge.
    www.drammenrcklubb.com www.facebook.com/drammenrcklubb
    Ulempen med å kjøre Yokomo er at man ALDRI kan skylde på bilen

    Comment


    • #3
      TRENINGSTIDER.

      Gruppe 1 Kl 09.00 Kl 09.50 Kl 10.40

      Przemek Grzeszczak
      Tom Andre Østgård
      Mathias Wangen
      Kristoffer Hølleland
      Daniel Usler
      John Skaar
      Tom Tanberg
      Bjørn Erik Rognlien
      Elvis Anakiev

      Gruppe 2 Kl 09.10 Kl 10.00 Kl 10.50


      Anders H Kristiansen
      50 Roar Kristiansen
      DD Fredrik Pedersen
      Lill Merete Stavheim
      Marius V Kristoffersen
      Piotr Michal Chrasciel
      DD Alireza Taftazani
      Sebastian F Kristoffersen
      Thomas Hansen

      Gruppe 3 D1 Kl 09.20 Kl 10.10 Kl 11.00


      Geir J Stavheim
      Per H Halvorsen
      Dennis Gauslaa
      Vidar Jensen
      Joachim Strand
      Sondre Gulbrandsen

      Gruppe 4 Kl 09.30 Kl 10.20 Kl 11.10

      Emil Reinsborg
      Robin J Lampe
      Daniel Andersson
      Joakim Rokke
      Mats Holmberg
      Dennis Bjune
      Petter Gordon Nilsen

      Gruppe 5 D1 Kl 09.40 Kl 10.30 Kl 11.20

      Lars Erik Blisten
      Bjørn Andersen
      Simen Gulbrandsen
      Arnfinn Sundin
      Glenn MÆD Henriksen
      Lars Ivar Olrud
      Kim Grande


      Last edited by Ford BDA; 31-01-16, 10:49.
      Løpsleder Norwegian RC Drift Challenge.
      www.drammenrcklubb.com www.facebook.com/drammenrcklubb
      Ulempen med å kjøre Yokomo er at man ALDRI kan skylde på bilen

      Comment


      • #4
        Kjøreregler RC Drifting 2016
        Dommere/Løpsleder kan pålegge deltagere å være «flaggvakter» Info om dette gis på førermøte.
        Trening og oppvarmingstider opplyses på de enkelte arrangement.
        Singeldrift:
        Kvalifisering. Kjøres på rundbane, eller markert etappe.
        Singeldrift kjøres med en utøver på banen av gangen.
        Det skal kjøres totalt 3 runs p.r. utøver.
        Kjøre/startprosedyre.
        Start skal skje på følgende måte:
        Man skal stille seg opp på start anvisning.
        Man skal ikke starte sin run uten signal fra dommer. Dette kan gi poengtrekk.
        Dommeren skal spørre utøver om han/hun er klar. Fører skal bekrefte.
        Dommer sier kjør, eller gir start tegn.
        Føreren skal passere målstrek/kjegler helt føre man avslutter sin run.
        Stopp føre målstrek vil regnes som annullert run.
        Fører kjører til start og gjentar samme start/mål prosedyre med runde 2 og 3
        Den høyeste score av 3 run`s blir tellende resultat.
        Hvis 2 eller flere førere har lik poeng score, blir høyeste score fra runde 2 eller 3 også tellende, her er det høyeste poeng sum mot høyeste som teller.
        Eks:
        Fører 1. 89 poeng 74 poeng 34 poeng.
        Fører 2. 74 poeng 0 Poeng 89 poeng.
        Beregning:
        89 mot 89
        74 mot 74
        34 mot 0
        Fører nr 1 får høyest ranking.
        Hvis fortsatt lik score mellom førere. Kjøres det 1 ekstra run for de førerne det gjelder.
        Beste fører får høyeste ranking.
        Klasse D1
        Poengene beregnes utfra følgende kriterier: MOTSTYRING.
        Fart/Vinkelkontroll/Risiko/Spor og flyt.
        Man kan oppnå maksimalt 100 poeng.
        IDEALSPOR : (maks 40 poeng)
        Idealspor opplyses på førermøte.
        En run i idealspor med uavbrutt drift, flyt og uten korrigeringer vil gi 40 poeng.
        Føreren skal under driftingen korrigere vinklene minst mulig så bilen holder en god flyt.
        KLIPPING POINTS: (maks 20 poeng)
        I idealsporet legges det også opp poengsankere (Klippingpoints) full uttelling på disse vil gi en samlet sum på 20 poeng. Hvordan disse legges opp blir vurdert ut i fra banens vanskelighetsgrad og bredde.
        MOTSTYRING OG WOW FAKTORmaks 40 poeng) OBS!!
        Disse poengene deles ikke ut ved kjøring uten mot-styring, eller ved bruk av mørke felger foran.
        Føreren går så nære apex eller ytterkanter av banen så mulig der det måtte passe for idealsporet.
        Riktig vinkel ut i fra anbefalinger på førermøte.
        Høy fart.
        Raske transaksjoner.
        At man tydelig viser god bilkontroll ut i fra stil og mot-styring.
        Her skal Dommere være meget kritiske, og store deler av poengsummen skal være ut i fra motstyringskontroll.
        Poengtrekk Singeldrift:
        Korrigeringer i mot-styring
        Uryddig Drifting.
        Ujamt tempo.
        Stadige korrigeringer av bilens vinkler.
        Utenfor idealspor.
        Fishtailing /wobbling.
        Nesten stopp.
        Avbrudd i drift(Touring tendenser)
        Tyre Drop (Ett hjul utenfor cerbe/banemarkering)
        Store poengtrekk:
        Snurring. Over 180 grader.
        Full stopp.
        Rygging.
        Krasj.
        Offroad: To hjul OVER Cerbe/Banemarkering. (To hjul tillates på Curbe/banemarkering)
        Subbing av vegg lov hvis bilen ikke endrer fart, vinkel eller kurve.
        Hvis man får en stopp, snurr eller krasj skal man kjøre runden ferdig under kvalifiseringen.
        Da man kan få inntil 10 poeng for bra drifting selv om man har gjort en graverende feil.
        Ved flere snurrer/krasj får man 0 poeng.
        Dette gjøres for og få ett riktig oppsett til Twin-drifting hvis flere førere har feilet i alle sine 3 runder i kvalifiseringen.
        Klasse D2
        Poengene beregnes utfra følgende kriterier: Fart /Vinkel/Risiko/Spor og flyt.
        Man kan oppnå maksimalt 100 poeng.
        IDEALSPOR :(maks 60 poeng)
        Idealspor opplyses på førermøte.
        En run i idealspor med uavbrutt drift, flyt og uten korrigeringer vil gi 60 poeng.
        Føreren skal under driftingen korrigere vinklene minst mulig så bilen holder en god flyt.
        KLIPPING POINTS:(maks 20 poeng)
        I idealsporet legges det også opp poengsankere. (Klipping-points). Full uttelling på disse vil gi en samlet sum på 20 poeng.
        Hvordan disse legges opp blir vurdert ut i fra banens vanskelighetsgrad og bredde.
        WOW FAKTORmaks 20 poeng)
        Føreren går så nære apex eller ytterkanter av banen så mulig der det måtte passe for idealsporet.
        Høye vinkler.
        Høy fart.
        Raske transaksjoner.
        At man tydelig viser god bilkontroll ut i fra stil.
        Her skal Dommere være meget kritiske, og ikke dele ut 20 poeng for bare en av faktorene.
        Poengtrekk Singeldrift:
        Uryddig Drifting.
        Ujamt tempo.
        Stadige korrigeringer.
        Utenfor idealspor.
        Fishtailing /wobbling.
        Nesten stopp.
        Avbrudd i drift(Touring tendenser)
        Store poengtrekk:
        Snurring. Over 180 grader.
        Full stopp.
        Rygging.
        Krasj.
        Offroad. To hjul tillates på Cerbe/banemarkering, Tre regnes som offroad.
        Subbing av vegg lov hvis bilen ikke endrer fart, vinkel eller kurve.
        Hvis man får en stopp, snurr eller krasj skal man kjøre runden ferdig under kvalifiseringen.
        Da man kan få inntil 10 poeng for bra drifting selv om man har gjort en graverende feil.
        Ved flere snurrer/krasj får man 0 poeng.
        Dette gjøres for og få ett riktig oppsett til Twin-drifting hvis flere førere har feilet i alle sine 3 runder i kvalifiseringen.
        Twindrift.
        Her skal to biler kjøre mot hverandre. (settes opp ut ifra score i singeldrift)
        Det skal kjøres 2 heat.
        Den ene skal lede heatet, og den andre skal følge på.
        Etter 1 heat bytter rollene hvor følgebil begynner å lede.
        Det er alltid den som har høyest ranking i Singeldrift som begynner som lederbil i 1 heat.
        Forbikjøring i akselerasjonssone eller første sving er forbudt, med mindre lederbil kjører ut/krasjer.
        Kjøre/start prosedyre.
        Start skal skje på følgende måte:
        Man skal stille seg opp på start anvisning, følge bil skal stå bak eller ved siden av lederbil.
        Følge bil skal aldri stå foran, eller i en posisjon hvor den kan forstyrre lederbil ved start.
        Man skal ikke starte uten signal fra dommer. Dette kan gi poengtrekk.
        Dommeren skal spørre utøvere om de er klare. Begge førere skal bekrefte.
        Dommer sier kjør, eller gir start tegn..
        Førerne skal passere målstrek/kjegler helt føre man avslutter sin run.
        Stopp føre målstrek vil regnes som annullert run.
        Førere kjører til start og gjentar start/mål prosedyre med bytte av roller mellom lederbil og følgebil.
        Hvis førere har lik poeng score etter 2 heat, blir det omkjøring man kjører da 2 nye heat med rollebytte.
        Hvis fortsatt lik score mellom førere kjøres heatene om igjen til det kåres en vinner (gjelder topp 16).
        Ved mere enn 2 omkjøringer på plasseringer utenfor topp 16, kan hoveddommer utrope en vinner etter kjørestil, eller velge flere omkjøringer.
        Poengfordeling Twindrift:
        Det er 10 poeng som fordeles mellom førere p.r heat.
        Ved krasj, kjør alltid ferdig runden hvis dommeren ikke stopper løpet.
        Dommerene kan velge å kalle det en race-insident ,og se bort i fra dette.
        Kjøringen vil da avgjøre poengfordelingen.
        Lederbil sin oppgave.
        Leder bil skal følge idealspor og holde en best mulig stil og vinkler som fra singeldriften. Dvs den skal følge banens klippingpoints selv om de ikke gir poeng i twindriftingen. Den skal også følge løpsleder/dommers oppfordringer om sporvalg fra singeldriften. Leder bil skal også sette opp høyest mulig tempo for å forsøke og riste av seg følgebil. Hvis den klarer å øke forspranget til følgebil med optimal drifting, og sporvalg. Tildeles minimum 1 poeng til til lederbil.
        Synlig senkning av hastighet ifht. fremprovosering av kollisjon kan/vil føre til tap av begge heat og kan i verste fall føre til diskvalifisering av konkurransen. Hvis dommere er i tvil om dette forekommer i ett heat kan de uoppfordret forlange at runden startes på nytt.
        Følgebil sin oppgave.
        Følgebil skal følge lederbil, og legge press på leder bil ved å opprettholde eller minske avstanden til lederbil gjennom løypa. Dette skal gjøres med minst like fin stil som lederbil.
        Hvis følgebil minsker eller opprettholder dette tildeles 1 poeng.
        Hvis følgebil holder høyt press på lederbil(ligger med veldig liten avstand) Tillates bremsinger/korrigeringer fra følge bil, så lenge den opprettholder presset på lederbil.
        Forbikjøring.
        Kun tillatt hvis lederbil kommer ut av idealspor, gjør alvorlige feil, eller hvis leder bil holder ett urimelig lavt tempo (stor nivå forskjell)
        Forbikjøring skal kun skje ved en clean pass. Dvs man skal holde bilen i drift gjennom hele forbikjøringen, og man skal ikke forstyrre lederbil slik at den må bremse eller styre unna.
        Brudd på dette fører til poengtrekk.
        Store Poengtrekk Twindrift:(trekker ned til 0 poeng)
        Snurring. Over 180 grader.
        Full stopp.
        Rygging.
        Hard Krasj med stor vinkelendring/stor endring av retning.
        Krasj med motstanderens bil så den vesentlig endrer kurve/retning.
        Offroad:
        D1 (To hjul OVER Cerbe)
        D2 (To hjul tillates på Curbe, Tre regnes som offroad)
        Poengtrekk Twindrift: (trekker ned til 1 poeng)
        Krasj med liten vinkelendring/liten endring retning.
        Korte stopp.
        Gjør man feil av denne karakter 2 ganger i en run har man 0 poeng og dommere skal stoppe løpet.
        Hvis begge førere gjør en 1 poeng feil i samme heat legges Driftingen til grunn for fordelingen av de 10 poengene.
        Subbing av vegg eller motstanders bil er tillatt, og skal IKKE gi poengtrekk hvis bilen ikke endrer fart, vinkel eller kurve. (Klasse D1 tillates også «lening» på lederbil, hvis avstandsforskjellen er veldig lav)
        Protest skal skje av fører eller evt verge for fører innen neste heat starter.
        Dømming Twindrift: Dommere får likevekt ved avgjørelse om kjøring.
        Ved protest fra fører, og uenighet mellom dommere skal heatet kjøres på nytt. Ved enighet mellom dommere og avslag for protest skal dommere gi klar begrunnelse for hvorfor protest av-vises.Twindrift: Dommere får likevekt ved avgjørelse om kjøring.
        Ved protest fra fører, og uenighet mellom dommere skal heatet kjøres på nytt.
        Ved enighet mellom dommere og avslag for protest skal dommere gi klar begrunnelse for hvorfor protest av-vises.
        Biltekniske regler 2015.
        Bil/Chassis:

        1:10 scala 4wd Drifting eller Touring chassis (on road biler).
        M-chassis er ikke tillat selv om de nå kommer som 4wd.
        Buggy/ crawler Tillates ikke.
        Montering av oppgraderings utstyr tillates, men ikke elektronisk hjelpe utstyr som Drifte gyro.
        Mottakere med innebygget gyro skal ha blinky-mode.
        Man kan fritt velge girutvekslinger mellom foran og bak, samt på motor.
        4hjuls styring tillates ikke
        Høyde og vekt: Vektbalansering av bilen tillates. Inntil 200gram.
        Det skal ikke monteres utstyr på chassiet som øker risikoen for å skade andres biler.
        Høyde Fritt, men det anbefales minimum 5 mm klaring på chassis platen. (enkelte baner har minimums krav til dette. Ved slike tilfeller skal løpsleder/dommer opplyse om dette ved innsjekk)
        Motor:
        1Stk Elektrisk 540 Størrelse motor.
        Børster/børsteløst. Med eller uten sensor.
        Fritt med turn/timing/boost
        Kjølevifte tillates.
        Dekk/Felg:
        Kun de enhetsdekk som anbefales av løpsledelsen.
        Det tillates ikke bruk av klister eller slipp middel med mindre dommere/løpsleder oppfordrer til dette på førermøte p.g.a urimelige forhold for drifting.
        Dekkene skal ikke på noen måte modifiseres annet enn det som regnes som normal slitasje.
        Det er til en vær tid førerens ansvar å se til at dekkmerkingen ikke slites bort.
        Til offisielle treninger og frikjøring før løp kan det benyttes plast driftedekk av TILSVARENDE egenskaper som enhetsdekkene. Driftedekk som gir unormalt høy fart på banen er Forbudt.
        Brudd på dekkregler kan gi umiddelbar diskvalifikasjon også under offisiell trening.
        Alle typer felger tillates så lenge de ser realistiske ut og ikke har ting som stikker ut til fare for andres biler, dette gjelder også akslinger og hjul muttere.
        Eks touring dishweels tillates ikke.
        Hjulene skal ikke stikke mere enn 1 mm på utsiden av karosseriet fra toppen av dekket. Hvis felgen er breiere enn dekket tillates ytligere 1mm felgkant. Hjulene kan stikke lengre ut i bunnen ved bruk av mye camber.
        Reparasjonstid:
        Ved teknisk problem tildeles 5 minutter til utbedring. Hvis bilen ikke lar seg reparere kan dommere på skjønn avgjøre om du tillates bruk av reservebil, eller låne bil.
        Hvis man har ett beviselig teknisk problem som oppstår under kjøring, har man krav på at heatet startes på nytt.
        Bytting av chassis etter konkuransen har startet tillates ikke, med mindre man har ett teknisk problem som ikke lar seg reparere.
        Dette skal i så fall uoppfordret fremvises for dommere/teknisk kontrollant.
        Karosseri:
        Kun lexankarrosseri tillates.
        Karosseriet skal være av karakter som forbindes med vanlig personbil/lett varebil.
        Sedan/Coupe /Cabriolet/Pickup/Stasjonsvogn.
        Kassebil/lastebil tillates ikke.
        Aerodynamiske/urealistiske touring karosserier tillates ikke.
        Det samme gjelder karosserier i Buggyform og Hot Rods hvor hjulene er blottet.
        Karosseriet kan modifiseres etter eget ønske. F.eks. ombygg til kabriolet, pickup, bredding av skjermer etc., men får ikke overstige 220mm bredde inklusive utstikk av speiler, spoilere osv. Modifisering av karosseriet må ikke utføres slik at det øker risikoen for å påføre andres biler skade ved sammenstøt.
        Montering av interiør tillates.
        (Biler med rat/oppussings utseende) tillates hvis de har ett gjennomført tema.
        Karosseriet skal være lakkert.
        Vinduer skal være markert slik at karroseriet får ett realistisk utseende. Farge/tetthet valgfritt.
        Men det anbefales klare, eller lakkert med Transparent spray.
        Det oppfordres(men dette er ikke ett krav) til bruk av minimum 4 lysdioder. 2 foran og 2 bak.
        Det er ingen øvre grense på antall lys.
        Karosseriet skal til en vær tid holdes så rent pent så mulig.
        Alt tilleggsutstyr som potter og spoilere skal festes på en forsvarlig måte.
        Utstyr som faller av under kvalik/løp som oppfattes som forstyrrende eller forsinkende for arrangementet kan føre til trekk av poeng.
        Har du ett karosseri du er usikker på om godkjennes, så ta med ett ekstra du er trygg på, eller henvend deg til arrangør/løpsleder i forkant av konkurransen.

        Karosseriet skal festes på en måte så dommer/teknisk kontrollant kan ta det av for kontroll.
        Hvis man har lysledninger etc som vanskeliggjør dette så skal føreren av bilen være til stede under hele kontrollen.
        Løps leder/dommer kan på skjønn underkjenne karrosseriet hvis han/hun mener det aviker, eller er til fare for andres biler.
        Radioutstyr:
        Man kan fritt velge radioutstyr. Det anbefales 2.4ghz
        Hvis man har FM radio MÅ man ha med seg minst 3 forskjellige krystaller. Disse skal være godt merket, og meldes til løpsleder/dommer under innsjekk.
        Batteri:
        2 celler Lipo, eller maks 6 celler nimh
        Lipo batterier skal være hardcase.
        Batteriet skal sitte forsvarlig montert under kjøring og teknisk kontroll.
        Ladning på alle innendørs arrangement skal forekomme i Lipo poser.
        Kamera i bil tillates hvis det monteres innvendig i bilen og er fjernbetjent eller har autostartfunksjon. Dette skal ikke under noen omstendighet forsinke arrangementet.
        Andre arrangører/klubber kan fritt ta i bruk dette reglementet hvis de ønsker. Dette for å samle alle i denne sporten under samme forutsetninger.

        Totalliste D2 Driftchallenge 2015.

        Totalliste 2015 Drammen RC Driftcup.
        Last edited by Ford BDA; 11-03-16, 17:50.
        Løpsleder Norwegian RC Drift Challenge.
        www.drammenrcklubb.com www.facebook.com/drammenrcklubb
        Ulempen med å kjøre Yokomo er at man ALDRI kan skylde på bilen

        Comment


        • #5
          Mine Bilder fra helgen finner du her:
          www.facebook.com/gsperformancerc
          Løpsleder Norwegian RC Drift Challenge.
          www.drammenrcklubb.com www.facebook.com/drammenrcklubb
          Ulempen med å kjøre Yokomo er at man ALDRI kan skylde på bilen

          Comment

          Working...
          X