Announcement

Collapse
No announcement yet.

NM Elektro Touring 11.-12. august - LMBK

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Grattis til Viktor Wilck som gjentok bedriften fra 2009, Norsk Mester 2012 !

    Res. www.myrcm.ch

    Takker ellers for en fin helg med pen kjøring av alle førere, og ikke minst til værgudene som endelig ga oss knallvær

    LMBK
    Trygve Bull Freng/58
    www.lmbk.no
    XRAY NT1, XRAY X12, XRAY T4, ARC R10-W.

    Comment


    • #17
      First of all, Nummer 2 er ingen 12-13åring. Nivået i Norge er på et godt nivå, men kan alltids bli bedre. Om man i Norge kontinuerlig har med toppklasseførere som Viktor Wilck denne gangen vil nivået bli høyere. Forrige NM ble faktisk nummer 2 i dette løpet norgesmester!

      Det ligger erfaring i å kjøre med toppklasseførere, du lærer mye. Og tro det eller ei så er Lørenskog en bane som mange toppklaseførere gledelig drar til. Rett og slett fordi det er en teknisk bane laget kun for 1/10.

      Hvorfor er det dårlig gjort? En nordmann kan fint dra til Sverige og bli Svensk mester!

      Originally posted by Ideal
      Nå skal jeg uttale meg om noe jeg ikke kjenner til, så jeg må vel ta litt forbehold her, men ut fra det jeg ser på dette bildet:

      Så har altså noen invitert en merittert svenske som ikke bor i Norge, til å kjøre NM, og dette fører da til at en norsk 12-13-åring(???) blir nummer to i norsk mesterskap i stedet for å vinne det.
      Det fremstår som veldig urettferdig for meg.

      Er det virkelig ingen som synes at dette er litt dårlig gjort? Her har man norske unggutter som kanskje har gledet seg til dette, og kanskje er dette muligheten til å vinne noe, og så er det noen som med vilje og viten inviterer en semi-proff svenske over for å feie de av banen i NORSK mesterskap.

      Nå kommer sikkert 30-40 personer ut og slenger en masse dritt til meg for mitt innlegg her, og det vil jo være typisk for dette forumet, men det er jeg forberedt på så det driter jeg i.

      Grenleder Elektro Touring. ARC! www.thomaseh.no
      Like HD Paint on Facebook! https://www.facebook.com/hdpaintz

      Comment


      • #18
        Originally posted by Thomaseh View Post
        .

        Hvorfor er det dårlig gjort? En nordmann kan fint dra til Sverige og bli Svensk mester!
        En norman, kan IKKE bli svensk mester, da det kun er svenske førere som kan kjøre SM.. Svenskene har forstått at en norske ikke skal være svensk mester!! Derimot, kan vi være med å kjøre den svenske cupen. (sliker i allefall reglene i buggy, så regner med det er slik i touring også)

        Comment


        • #19
          Hadde han vært 12-13år hadde han nok hvertfall ikke blitt norgesmester? :P Man må vel være 14 for å ha lov å konkurere under NMF, eller?
          Team Elefun - Serpent | SkyRC | Futaba | GensACE | Protoform | Sorex | Contact
          “When you are not practicing, remember, someone somewhere is practicing, and when you meet him he will win”

          Comment


          • #20
            Det er forsåvidt også korrekt

            Jeg som normann har ihvertfall lov til å være med på Svenske mesterskapet som kjøres i Sverige nå. Det skal isåfall spesifiseres at det er et lukket mesterskap!

            Originally posted by Stusdal View Post
            Hadde han vært 12-13år hadde han nok hvertfall ikke blitt norgesmester? :P Man må vel være 14 for å ha lov å konkurere under NMF, eller?

            Grenleder Elektro Touring. ARC! www.thomaseh.no
            Like HD Paint on Facebook! https://www.facebook.com/hdpaintz

            Comment


            • #21
              Originally posted by Thomaseh View Post
              Jeg som normann har ihvertfall lov til å være med på Svenske mesterskapet som kjøres i Sverige nå. Det skal isåfall spesifiseres at det er et lukket mesterskap!
              ok, kanskje jeg tar feil da.. men sikker på du ikke mener sverigecupen? for den vet jeg i allefall at vi får kjøre.. Bare for å svare på det andre spm,,, det er fra det året du fyller 13.. (man kan få nasjonal lisens fra det året man fyller 13) Visst jeg ikke tar feil i gjen da!

              Comment


              • #22
                Vi ble informert på NM at skandinavia hadde godt sammen og sagt at NM, SM osv var åpne slik at feks. Wilck kan bli norsk mester å du og jeg kan bli svenske eller danske mestere..
                || The Black Pearl ||MuchMore Power ||

                Comment


                • #23
                  Originally posted by Fjeld View Post
                  Vi ble informert på NM at skandinavia hadde godt sammen og sagt at NM, SM osv var åpne slik at feks. Wilck kan bli norsk mester å du og jeg kan bli svenske eller danske mestere..
                  Ja, og alle de skandinaviske landene ble med på den avtalen, utenom Sverige!

                  (kan godt hende jeg er helt på bærtur her nå men bare skriver slik jeg tror jeg leste at regelen var) Uansett samma for meg dette, hvordan regelen er..

                  Comment


                  • #24
                    Originally posted by BSS View Post
                    En norman, kan IKKE bli svensk mester, da det kun er svenske førere som kan kjøre SM.. Svenskene har forstått at en norske ikke skal være svensk mester!! Derimot, kan vi være med å kjøre den svenske cupen. (sliker i allefall reglene i buggy, så regner med det er slik i touring også)
                    Hei
                    Jeg har kjørt SM i Large Scale i fjor, og fikk høre med litt humor av løpsleder at han håpet svensk mester forble svensk.
                    Jeg og flere med meg viste bare norsk lisens og fikk kjøre på lik linje med de andre.
                    Christer Antonsen, Borg MRK
                    1:5 RS 5, 1:10 El Xray T3 2012, Ae B44.1
                    1:8 Buggy Hyper 9, 1:8 Truggy Hyper ST Pro

                    Comment


                    • #25
                      Tävlingen är öppen för tävlande med A/B/Debutant-licens. Utländsk förare medutländsk licens, får delta i tävlingen, men kan inte tävla om
                      RFsmästerskapstecken. Vilka klasser som tillåter utländska deltagare, framgår av
                      klassreglerna.

                      Her fant jeg litt om reglene for SM, RF mesterskapstecken er nesten som vår kongepokal.
                      Christer Antonsen, Borg MRK
                      1:5 RS 5, 1:10 El Xray T3 2012, Ae B44.1
                      1:8 Buggy Hyper 9, 1:8 Truggy Hyper ST Pro

                      Comment


                      • #26
                        Okei, daså Da dret jeg meg ut, beklager

                        Comment

                        (RS) Radiostyrt.no Statistics

                        Collapse

                        Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                        Welcome to our newest member, Erik-M.
                        Working...
                        X