Announcement

Collapse
No announcement yet.

NM 1:10 Buggy 2WD/4WD/klubbløp SC

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by thaking View Post
    Nei det er ikke tilfelle.Klassen trenger ikke å ha vært en NC klasse året førut

    NM er å regne som et enkelstående løp uavhengig av NC løp og klasse
    Det eneste som regulerer tildeling av nm er følgende :
    4.4.1 Norgesmesterskap For å arrangere Norsk Mesterskap, enten som en serie eller enkeltstående mesterskap, skal arrangøren ha vist til tilfredsstillende gjennomføring av regionalt og/eller nasjonalt statusløp
    i samme øvelse og eller gren.


    Nå har Moss/Borg flere gode løp på samvittigheten , så det tror jeg ikke skal by på noen problemer
    Nå svarte du på spørsmål jeg ikke spurte. Selvfølgelig er Borg en dreven arrangør, så det har ingenting med saken å gjøre.

    Det jeg husker fra tidligere var at for at en ny klasse skal kunne få NM-status, så må klassen ha vært arrangert én sesong med NC-status. Og da må jeg spørre siden du svarte så nonchalant, har dette blitt endret og har du sjekket, eller svarte du for å la forbund og arrangør ta seg til rette?
    Martin Sørlie - 1985
    TLR - Absima - Spektrum
    Darkspeed Racing
    www.teamsmallsize.com

    Comment


    • #17
      Originally posted by Razer View Post
      Nå svarte du på spørsmål jeg ikke spurte. Selvfølgelig er Borg en dreven arrangør, så det har ingenting med saken å gjøre.

      Det jeg husker fra tidligere var at for at en ny klasse skal kunne få NM-status, så må klassen ha vært arrangert én sesong med NC-status. Og da må jeg spørre siden du svarte så nonchalant, har dette blitt endret og har du sjekket, eller svarte du for å la forbund og arrangør ta seg til rette?
      Var ikke meningen og være så nonchalant
      har bare en tendens til å svare på litt mere enn hva det blir spurt om til tider
      Jeg har aldri sett denne regelen som du referer til, derfor leste jeg igjennom regelverket før jeg svarte , og jeg kunne ikke finne noe om dette.
      Derfor sakset jeg inn det eneste som jeg fant vedr NM og arangemang.

      Jeg har holdt på ganske mye med regelverket det site året, så hvis dette har vært en regel tidligere så er den fjernet før min tid.
      eller så har jeg oversett den da jeg leste igjennom regelverket, (håper ikke det er tilfelle)
      -Stein Ove Nordahl 1976-Skogn, -
      -Leder www.I
      HRC.no
      ]

      Comment


      • #18
        Merkelig. Jeg også husker at det var et krav med NC-status før evt. NM
        Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
        - NiceShot.no

        Comment


        • #19
          Originally posted by xilian View Post
          Merkelig. Jeg også husker at det var et krav med NC-status før evt. NM

          hmmmm.... nå blir jeg også itvil, jeg må lese reglene en gang til bare for å være sikker.......jeg poster soon om jeg finner noe
          -Stein Ove Nordahl 1976-Skogn, -
          -Leder www.I
          HRC.no
          ]

          Comment


          • #20
            Da har jeg lest igjennom regeleverkene, og jeg har funnet ut hvor det står.
            I NLR for NMF så finnes den regelen som sier at det er et prinsipp at for at en klasse skal kunne oppgraderes til NM status så skal det ha vært arrangert NC et år i forveien.
            sakser inn det som står i NLR her:
            30.2 STATUSLØP OG BERETTIGENDE KRITERIER FOR STATUSLØP
            30.2.1 Vilkår for NM status
            Det er et generelt prinsipp at enhver oppgradering til et Norgesmesterskap kun gjøres etter at det har vært tilfredsstillende arrangert med cup-status i 3 år på rad.
            Unntak: For radiostyrt bil skal løp være tilfredsstillende arrangert i 1 år.

            Når en leser dette så reagerer jeg på en ting, og det er at det står "generelt et prinsipp" betyr det at det er rom for endring??
            uansett hvis en i tillegg ser på hva som står i reglene for radiostyrt motosport
            så står det følgende
            "4.2.1 Andre statusløp NorgesCup og andre statusløp fremkommer årlig i terminlisten.
            Forbundsstyret kan til enhver tid bestemme hvilke grener og klasser det skal være status på. "

            Her står det at forbundsstyret kan til enhver tid bestemme hvilke klasser det skal være status på.
            dvs at vi kan oppgradere dette til NM status på et hvilket som helst slags tidspunkt.
            Hvis en i tillegg bruker en dose sunn fornuft, så er NC for 2012 ferdig med tilfredstillende resultat.
            derfor mener jeg at uansett hvordan en tolker disse 2 reglene så er grunnlaget for å ha offisiell NM status på SC i moss tilstede i oktober

            beklager at jeg ikke hadde lest NLR, det er desverre den blekka som en leser minst i når en leter regler

            -Stein Ove Nordahl 1976-Skogn, -
            -Leder www.I
            HRC.no
            ]

            Comment


            • #21
              Da er det i alle fall oppklart.

              Så lenge det med stor sannsynlighet møter opp over 11 mann så burde det vel gå an
              å kjøre det som NM ...

              Etter hva jeg vet, så er den regelen laget for å begrense antall klasser.
              Er det noe RC-miljøet har nok av, så er det klasser
              Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
              - NiceShot.no

              Comment


              • #22
                Originally posted by xilian View Post
                Da er det i alle fall oppklart.

                Så lenge det med stor sannsynlighet møter opp over 11 mann så burde det vel gå an
                å kjøre det som NM ...

                Etter hva jeg vet, så er den regelen laget for å begrense antall klasser.
                Er det noe RC-miljøet har nok av, så er det klasser
                enig med du
                -Stein Ove Nordahl 1976-Skogn, -
                -Leder www.I
                HRC.no
                ]

                Comment


                • #23
                  Originally posted by thaking View Post
                  Da har jeg lest igjennom regeleverkene, og jeg har funnet ut hvor det står.
                  I NLR for NMF så finnes den regelen som sier at det er et prinsipp at for at en klasse skal kunne oppgraderes til NM status så skal det ha vært arrangert NC et år i forveien.
                  sakser inn det som står i NLR her:
                  30.2 STATUSLØP OG BERETTIGENDE KRITERIER FOR STATUSLØP
                  30.2.1 Vilkår for NM status
                  Det er et generelt prinsipp at enhver oppgradering til et Norgesmesterskap kun gjøres etter at det har vært tilfredsstillende arrangert med cup-status i 3 år på rad.
                  Unntak: For radiostyrt bil skal løp være tilfredsstillende arrangert i 1 år.

                  Når en leser dette så reagerer jeg på en ting, og det er at det står "generelt et prinsipp" betyr det at det er rom for endring??
                  uansett hvis en i tillegg ser på hva som står i reglene for radiostyrt motosport
                  så står det følgende
                  "4.2.1 Andre statusløp NorgesCup og andre statusløp fremkommer årlig i terminlisten.
                  Forbundsstyret kan til enhver tid bestemme hvilke grener og klasser det skal være status på. "

                  Her står det at forbundsstyret kan til enhver tid bestemme hvilke klasser det skal være status på.
                  dvs at vi kan oppgradere dette til NM status på et hvilket som helst slags tidspunkt.
                  Hvis en i tillegg bruker en dose sunn fornuft, så er NC for 2012 ferdig med tilfredstillende resultat.
                  derfor mener jeg at uansett hvordan en tolker disse 2 reglene så er grunnlaget for å ha offisiell NM status på SC i moss tilstede i oktober

                  beklager at jeg ikke hadde lest NLR, det er desverre den blekka som en leser minst i når en leter regler

                  Da var ikke hukommelsen min helt ræv, det er jo godt at du kan bekrefte. Men ja, slik jeg tolker det, kan vi fint ha NM-status i Moss. Da tror jeg nok deltagerantallet øker også
                  Martin Sørlie - 1985
                  TLR - Absima - Spektrum
                  Darkspeed Racing
                  www.teamsmallsize.com

                  Comment


                  • #24
                    Da har vi fått bekreftet at Short Course får NM status, da er det bare å melde seg på i denne klassen også
                    Christer Antonsen, Borg MRK
                    1:5 RS 5, 1:10 El Xray T3 2012, Ae B44.1
                    1:8 Buggy Hyper 9, 1:8 Truggy Hyper ST Pro

                    Comment


                    • #25
                      Det er jo knall! Og SC kjøres over begge dager går eg ut ifra?
                      Kan dere si noe om anbefalte dekk, i alle tre klassene?
                      - Jostein Helland -
                      www.tnrc.ipublish.no

                      Comment


                      • #26
                        Ser i Innbydelsen fra Borg http://www.bmrk.net/wp-content/uploa...p-20-21.10.pdf
                        Ser det er 2WD Lørdag den 20, og 4WD og SC på Søndag den 21.
                        Hva med å kjøre Kvalifiseringer til SC på Lørdag, og finaler i SC og Kval og finaler i 4wd på Søndag?Har prøvd å finne noe tidsplan, men finner den ikke..
                        Kim Gjerstad Oslo
                        Xray XB9 2013, Highest, Beta, Bulitt, Piranha, Ko, Bitty..
                        Ikke lenger Bane ansvarlig, men løps ansvarlig 1:8 Buggy, Oslo modellbilkubb

                        Comment


                        • #27
                          Vi ser på hva det blir med SC, sånn som det er nå i 4wd og sc, blir det nesten 70 kjørende på søndag, da blir vi ferdig i 19 tida, det er litt for seint.
                          Må høre litt med sc folket først, så kommer vi tilbake med en "løsning"
                          Christer Antonsen, Borg MRK
                          1:5 RS 5, 1:10 El Xray T3 2012, Ae B44.1
                          1:8 Buggy Hyper 9, 1:8 Truggy Hyper ST Pro

                          Comment


                          • #28
                            Originally posted by Christer View Post
                            Vi ser på hva det blir med SC, sånn som det er nå i 4wd og sc, blir det nesten 70 kjørende på søndag, da blir vi ferdig i 19 tida, det er litt for seint.
                            Må høre litt med sc folket først, så kommer vi tilbake med en "løsning"

                            Ha ha. Morsomt med så mange påmeldte altså.. Ikke ofte man får utfordringer med at det er så mange som har meldt seg på.
                            Satser på en løsning da..

                            Gleder meg.
                            Kim Gjerstad Oslo
                            Xray XB9 2013, Highest, Beta, Bulitt, Piranha, Ko, Bitty..
                            Ikke lenger Bane ansvarlig, men løps ansvarlig 1:8 Buggy, Oslo modellbilkubb

                            Comment


                            • #29
                              All ære til Borg mini racing klubb og Mustit RC for en utrolig bra arrangert helg, på norges beste bane.. Masse folk og mye bra racing! Dette kan dere!
                              Øyvind Rasch-Olsen http://tnrc.ipublish.no/
                              Team Durango DEX410R/DEX210/DESC410 / Vampire Racing
                              Mugen Seiki MBX-7 / RB / Beta / Savöx http://www.mustit.no

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X