Announcement

Collapse
No announcement yet.

MossRC inviterer til klubbløp og NC3 1/10 Touring, 1/12 Track og MChassis 9-10 feb

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Arrangementet tror jeg var ganske vellykket, vi føler iallefall det i MossRC.

    Men jeg må være enig med Thomas og Finn her.
    Jeg synes NMF må være litt mere fleksible og ikke så firkanta når det gjelder regler på løpsgjennomføring.
    Vi ønsket i forkant å kjøre løpet med færre i finalene, og fikk signaler om at dette burde gå bra så lenge førerne var enig i dette på førermøtet.

    Om man kan være litt mere fleksible når det gjelder regler så er jeg sikker på at forbundet også får flere klubber inn som ønsker å arrangere løp. Da blir det også mye enklere å få gjennomført flere NC runder i løpet av en sesong.
    Jeg synes det er litt i overkant å forvente at de små klubbene i Norge skal leie store idrettshaller og ha 400+ kvm med teppe liggende for å arrangere RC løp. Vi må kunne bruke de fasilitetene vi har i Norge.
    Slik det er i dag, så vidt jeg vet, så er det vel kun Borg som har fast onroad bane som er litt større enn MossRCs. Det vil si at andre klubber må leie haller for å kunne arrangere løp.

    Jeg er sikker på at uansett om det er sju eller ti i finalene så er det de samme personene står på toppen av pallen uansett.

    Ja, kanskje han som normalt ville hatt startnummer 10 i en finale kunne klatret to plasser på to havarerte biler i finalene, men han får en artigere finale i en B finale likevel hvor han slipper å vike for de beste hele tiden.
    Oskar Rodriguez 1977 - MossRC
    XRAY T4/ORCA/ORCA 5,5T/Savox/Futaba 4PKS

    Comment


    • #62
      Må huske at regelverket gjelder for alle elektroklasser, touring, buggy, short course, truck.
      Ved å bøye regler for en klasse, så vil det skape presedens for andre klasser, nå som vi nettopp har fjernet SR så kan vi ikke begynne og lage et nytt SR pga at en klasse ønsker færre kjørere i finalene.
      Beklager men jeg deler ikke argumentene dere har for dette, vi kan ikke ha det slik at unntaket blir regelen!
      -Stein Ove Nordahl 1976-Skogn, -
      -Leder www.I
      HRC.no
      ]

      Comment


      • #63
        Trafikk er en del av gamet, you win some and you loose some, likt for alle. Og alle de situasjonene jeg så hadde lett vært unngått om "han som er raskere" smører seg med bittelitt tolmodighet når det lappes (meg selv inkludert).

        Det var ei kjempe helg i Moss!
        Team Elefun - Serpent | SkyRC | Futaba | GensACE | Protoform | Sorex | Contact
        “When you are not practicing, remember, someone somewhere is practicing, and when you meet him he will win”

        Comment


        • #64
          MossRC inviterer til klubbløp og NC3 1/10 Touring, 1/12 Track og MChassis 9-10 feb

          herlig innstilling Øyvind!
          Kanskje vi alle har noe å lære av deg der! (inklusiv meg selv)
          Oskar Rodriguez 1977 - MossRC
          XRAY T4/ORCA/ORCA 5,5T/Savox/Futaba 4PKS

          Comment


          • #65
            Originally posted by oskartor View Post
            herlig innstilling Øyvind!
            Kanskje vi alle har noe å lære av deg der! (inklusiv meg selv)
            Likt for alle og racing er racing og som Stein Ove helt korrekt påpeker, regler er svart hvitt, enten så har man de eller så har man de ikke. Feilen er ikke forbundets, arrangørens eller klubbens, det som er synd er at vi er så få som deltar og har såpass forskjellig ferdighet at det blir litt "stang ut" når hornet går og alle vil gi det lille ekstra.

            Enig med Øyvind jeg og, fyttegrisen så moro det var
            No skil, no stamina, no guts - just age and courage!
            XRAY X12 - XRAY T3`12 - XRAY T4`14 - Futaba 4PK - LRP - Tamiya M-Chassis - VRC PRO
            www.trcbk.no www.antrade.no www.reinertsen.no

            Comment


            • #66
              Originally posted by thaking View Post
              Må huske at regelverket gjelder for alle elektroklasser, touring, buggy, short course, truck.
              Ved å bøye regler for en klasse, så vil det skape presedens for andre klasser, nå som vi nettopp har fjernet SR så kan vi ikke begynne og lage et nytt SR pga at en klasse ønsker færre kjørere i finalene.
              Beklager men jeg deler ikke argumentene dere har for dette, vi kan ikke ha det slik at unntaket blir regelen!
              Vi kan gjerne begynne å snakke om regelverk. Som brytes ved ganske mange punkter.
              Bla. Appendix 3. A. 1.1.3

              Grenleder Elektro Touring. ARC! www.thomaseh.no
              Like HD Paint on Facebook! https://www.facebook.com/hdpaintz

              Comment


              • #67
                Originally posted by Thomaseh View Post
                Vi kan gjerne begynne å snakke om regelverk. Som brytes ved ganske mange punkter.
                Bla. Appendix 3. A. 1.1.3
                For så vidt enig i at denne regelen kan være vanskelig.
                men det er enklere og rettferdiggjøre at denne regelen brytes, da den vil være lik for alle.
                for dere som ikke vet hvilke regel det snakkes om, så er det den som sier at EFRA løp skal minimum ha banelengde på 120m, dersom det er avvik på dette så kan en EFRA funksjonær godkjenne løpet uansett , så regelen i dette tilfellet har åpning for endring.
                men som sagt om banen er mindre enn 120 m så er det uansett rettferdig for alle, det er derimot ikke 8stk i finaler når det er flere enn 10 tilgjengelige
                -Stein Ove Nordahl 1976-Skogn, -
                -Leder www.I
                HRC.no
                ]

                Comment


                • #68
                  Ser ut til at man er nødt til å ramse opp fler punkter man har valgt å bøye reglementet, så kanskje man ser selv at det bare er tullete

                  1.1.13 The start line will be white or yellow coloured, have a minimum width of 5cm and
                  shall cover the total width of the track and will also be marked on the barriers.
                  There shall be marked boxes for the final F1 grid.

                  1.2.3 Indoor Limits: minimum track width 2 meters between the marking lines. At the
                  start line the track must be at least 3 meters in width as far as the first turn. (fjernet urelevant tekst)

                  Generelt alt under 3.
                  3.1.! Kort fortalt, EFRA godkjente batterier, sjekkes i teknisk, må igjennom batteriboks.

                  12.1 Cars must be realistic and when initially entered in the meeting have neatly
                  finished and complete body shells.

                  B:
                  5.2 Generelt om dekksmøring....

                  Jeg mener ikke å rakke ned på klubben som arrangerte dette, men når det blir tatt opp at regelen er der, så er regelen der. Det samme gjaldt seeding til kvalifisering... Som heller ikke stemte overens med ranking.

                  Reglementet ligger her: http://news.efra.ws/fileadmin/docume...andb12App3.pdf

                  Grenleder Elektro Touring. ARC! www.thomaseh.no
                  Like HD Paint on Facebook! https://www.facebook.com/hdpaintz

                  Comment


                  • #69


                    Her er film fra A finale nr 1 for den/de som er interessert i å se hvordan det hele gikk for deg.
                    No skil, no stamina, no guts - just age and courage!
                    XRAY X12 - XRAY T3`12 - XRAY T4`14 - Futaba 4PK - LRP - Tamiya M-Chassis - VRC PRO
                    www.trcbk.no www.antrade.no www.reinertsen.no

                    Comment


                    • #70
                      Originally posted by Redback View Post
                      http://youtu.be/p5riV2Wg_HU

                      Her er film fra A finale nr 1 for den/de som er interessert i å se hvordan det hele gikk for deg.

                      Nice, selv om jeg er buggy kjører selv, så må jeg innrømme at det så litt gøy ut
                      -Stein Ove Nordahl 1976-Skogn, -
                      -Leder www.I
                      HRC.no
                      ]

                      Comment


                      • #71
                        Originally posted by thaking View Post
                        Nice, selv om jeg er buggy kjører selv, så må jeg innrømme at det så litt gøy ut
                        Hør hør! Når blir det innebane i Innherred? Touring og track er ikke litt gøy, det er veldig gøy, hadde ikke dratt til Moss ellers...
                        No skil, no stamina, no guts - just age and courage!
                        XRAY X12 - XRAY T3`12 - XRAY T4`14 - Futaba 4PK - LRP - Tamiya M-Chassis - VRC PRO
                        www.trcbk.no www.antrade.no www.reinertsen.no

                        Comment


                        • #72
                          Originally posted by thaking View Post
                          Må huske at regelverket gjelder for alle elektroklasser, touring, buggy, short course, truck.
                          Ved å bøye regler for en klasse, så vil det skape presedens for andre klasser, nå som vi nettopp har fjernet SR så kan vi ikke begynne og lage et nytt SR pga at en klasse ønsker færre kjørere i finalene.
                          Beklager men jeg deler ikke argumentene dere har for dette, vi kan ikke ha det slik at unntaket blir regelen!
                          Her var det vel ikke snakk om å bøye regler for en klasse, men å gjøre et lite unntak for ett arrangement. Det virket også som om flertallet av førerne kunne ønske seg å dele finalene ved et lavere antall, og med det lille miljøet som det er i Norge, kan vi ikke være så sære at vi ikke kan la sunn fornuft gå foran regelverket en sjelden gang. Som påpekt her så blir spennet mellom god og mindre god altfor stort, slik at de beste ikke får fightet skikkelig seg i mellom, og de mindre gode ikke gjør annet enn å vike for raskere biler, i tillegg til alle kollisjoner som ender opp med ødelagte biler. Det fører til at man går dritt lei og mister motivasjonen til å kjøre, og det er vel ikke slik vi vil ha det? Folk driver med dette fordi det er moro, og når det ikke er moro lenger slutter man. Det er ikke alle som er like opphengt i å karre til seg mest mulig NC-poeng. Når det i tillegg i utgangspunktet er for få søkere til løp til å få gjennomført en sesong, så syns jeg man bør være litt fleksible for at det skal gå i orden på best mulig måte for alle parter. Man må innse at man ikke til stadighet kan sammenlikne seg med andre land og arrangementer med mange flere utøvere.

                          Når det er sagt, kunne det som Stusdal sier gått bedre om enkelte hadde vist litt mer tålmodighet. Dette gjelder forøvrig også på større baner. Her kunne dommerne vært litt strengere.
                          Team RC Companiet - Minicupen.no
                          VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

                          Comment


                          • #73
                            Dette var dog første NC løpet jeg har vært med på hvor man faktisk har hatt en dommer!!! I tidligere løp har man hatt dommer, som A) Ikke har vært tilstede. B) Ikke har åpnet kjeften. C) Har kjørt selv. Alle snakker om ditten og datten, men se på videoen som Finn Olav har lagt ut, så ser man at det er da virkelig ikke sånn et slikt løp burde kjøres! Dette skal jo være NORGES CUP som man poengterer så fint i stock tråden....

                            Grenleder Elektro Touring. ARC! www.thomaseh.no
                            Like HD Paint on Facebook! https://www.facebook.com/hdpaintz

                            Comment

                            (RS) Radiostyrt.no Statistics

                            Collapse

                            Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
                            Welcome to our newest member, Erik-M.
                            Working...
                            X