Announcement

Collapse
No announcement yet.

Norge/Sverige Cup Track 2014

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Norge/Sverige Cup Track 2014

    Norge/Sverige Cup track 2014.

    Jeg skal skrive et litt lengre innlegg her og siden jeg vet at mange er litt utålmodige så vil jeg starte med å skrive: Det vil IKKE bli arrangert noen ny Norgescup i 1:10EL eller 1:10Nitro i Sverige eller en bli en felles Cup i Norge i disse klassene i min regi. Sånn! Nå er det sagt.

    Så til selve saken. Mitt ønske og mål med en felles Norge/Sverige cup var at vi ved å samle krefter med Sverige kunne få noen store flotte race med mange deltagere som igjen ville gi oss høyere nivå på konkurransen i alle klasser. Mange deltagere gir også andre virkninger som gode inntekter til klubbene som arrangerer og det vil tiltrekke et større publikum.

    Såå. Hvordan fungerte dette i praksis. Løpet i Oslo ble lagt til Juli og vi var uheldig med at ETS la et løp på samme dato. Vi fikk allikevel over 70 deltagere og hadde mange tilreisende fra Sverige og Danmark. Dette løpet ble det største for on-road ute i Norden i år. Det er jeg stolt av. Nå var det mange Norske som uteble fra dette løpet. Noen var på ferie, noen reiste til ETS og andre ønsket ikke å kjøre. Selv med all verdens planlegging kan man ikke får med alle. Slik er det bare.

    For Norgescup-runden i Sverige var mitt ønske at dette skulle bli lagt til Trollhättan. Denne banen ligger bare 2,5 timer fra Oslo og er godt likt av førere i alle klasser. Tidligere år har mange Norske kjørt Sverigecup her og jeg tenkte at dette ville fungere godt. Nå ble det i stede valgt å legge Norgescup-løpet til Örebro, mot min anbefaling. Örebro ligger 4,5timer fra Oslo og er en noe spesiell bane. Datoen var også lagt til helgen før 1:10NT EM og det var heller ikke heldig. Selv om vi kunne ønsket oss flere, stilte 13 Norske biler til start i dette løpet. Det er heller ikke dårlig, men hadde håpet og trodd at vi skulle bli mange flere. Dette løpet fungerte ikke etter intensjonen.

    Hva var grunnet til at dette prosjektet ikke ble en suksess? Det kan være mange og sammensatte grunner til dette. Jeg har i ettertid lært at mange førere i Norge av ulike grunner ikke ønsket å kjøre i Sverige under noen omstendigheter og da blir det vanskelig å gjennomføre dette. I klassen 1:8track har Norske førere over mange tiår reist til Sverige for å kjøre. De andre klassene har ikke hatt samme tradisjon. Uheldig dato og feil bane? Kanskje, men konklusjonen blir allikevel at slike samarbeid på tvers av grensene ikke er ønsket. Det må jeg bare ta til etterretning.

    Jeg kommer fortsatt å se om det finnes gode løsninger for økt aktivitet og samarbeid for 1:8klassen, men jeg kommer ikke under noen omstendigheter til å blande 1:10 EL eller 1:10Nitro i dette.

    Lars Haugen

  • #2
    Mulig jeg har gått glipp av noe, tro om det er for mange klasser nå?
    Håper ikke Lars mister motet av sånt, for han er en fin kar som sporten trenger. pluss mange andre oxo.

    Hvis jeg har gått glipp av noe vil jeg ikke høre om det.



    Mvh
    torarneN
    Tor Arne Nicolaisen GMBK

    Lei av å knuse motstandere!

    Comment

    (RS) Radiostyrt.no Statistics

    Collapse

    Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
    Welcome to our newest member, Erik-M.
    Working...
    X