Announcement

Collapse
No announcement yet.

Invitasjon NM Elektrotouring 2015 på Gjøvik

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Invitasjon NM Elektrotouring 2015 på Gjøvik

    Velkommen til årets helg på Gjøvik!

    Norgesmesterskap.pdf

  • Gjøvikmann
    replied
    Takk for hyggelige ord!
    Klubben og jeg ønsker å få takke alle som kom og laget rc-fest hos oss under NM.
    Det var noen meningsutvekslinger i framkant rundt enhetsdekk, som Stusdal skriver, men når det var et tilbakelagt stadium så var det fryd og gammen resten av helga. Å få besøk av så mange førere (87 betalende starter) kan både være en velsignelse og en forbannelse, men i helga var det kun en velsignelse.
    Vi fikk så mange hyggelige tilbakemeldinger under løpet, og har fått enda flere via andre medier etterpå, at hele arbeidsgjengen ikke er i tvil om at dette har vi lyst til å gjøre igjen (men ikke neste helg.... )

    Det er klart man er spent i forkant av et slikt arrangement, og i tillegg når man får noen ekstra utfordringer. Det kan være tungt der og da, men når man kjenner den positive energien førerne bringer med seg, og ser så mye smil/hører så mye latter, så er det virkelig verdt det, og man husker hvorfor man kaster seg på oppgavene år etter år (vi har arrangert NM og/eller NC hvert år siden 2012).

    Jeg tror vi kan si at vi skal lage en Gjøvikhelg for dere igjen til neste år, men det tar nok litt tid før jeg orker å begynne å tenke på akkurat det.

    Helge....................han kjører Helgemod han, så kjøre vi andre de andre klassene......


    Tusen takk for en strålende helg, og tusen takk for alle minner dere har vært med på å lage hos oss i GTL under NM 2015.


    Mvh
    Anders Mikkelsen
    Stevneleder NM 2015
    GTL Rcklubb

    Leave a comment:


  • Stusdal
    replied
    Det var moro! Beste arrangement og bane jeg har vært på i min rc tid (det begynner å dra mot 20år). Bane forholda var helt syke!

    Det ble jo litt mer greier rundt enhetsdekka innledningsvis. Det ble håndtert så godt det bare kunne av klubben, og når løpet kom igang - så aldri jeg noe mer til noe sure miner fra noen parter rundt dette.

    Helge vant...

    Ei helg med god steming! Sitter igjen og håper klubben fant det givende også - så de er klare for nye løp neste sesong

    Leave a comment:


  • tan20
    replied
    Hei,
    var d moro? Resultater?

    Leave a comment:


  • Fjeld
    replied
    Originally posted by Gjøvikmann View Post
    Bare for å oppklare dette, det var INGEN andre enn styret i GTL og Mustit som visste om dette på forhånd, så sjekk fakta bedre før du fremsetter slike påstander.
    Jeg synes du kverulerer mye over småting for øyeblikket, det må jeg innrømme, og beklager hvis jeg tar personen istedenfor saken.
    Ser du over den tråden du henviser til, så ok, kanskje det er 7 stykker, men se også hvem som har ytret seg mest kritisk, det er ikke EN fører i Norgestoppen, og det sier vel også sitt.
    da lurer jeg på hva du anser som norgestoppen? 2 stk som har vunnet nc sammenlakt i mod de siste 2 sessongene i tilleg til noen som har pallplasser fra NM har direkte og inndirekte vært motstander av de hjula i den tråden på FB...
    Det at dem er nesten like gode er hvertfall bare bull...

    Leave a comment:


  • Trygve Bull Freng
    replied
    Hei alle sammen !

    Nå tror jeg vi avslutter her. Alle synspunkter er besvart fra arr.klubben, greit at vi alle ikke er enige med ting og tang, så la oss derfor ta det med som nyttig erfaring videre !

    UANSETT gleder vi oss ALLE til NM på Gjøvik Særlig jeg som faktisk tror jeg kommer til å toppe hele ...

    SEES

    Leave a comment:


  • NikolaiHåheim
    replied
    Min mening om det som har vært nå med enhets dekk er egentlig ganske grei selv om TR ble forsinket. Kjør enhetsdekk etter min mening er det ikke et NM verdt uten, og det at dekka er annerledes, (vell, er ganske greie faktisk) så gjør det alt bare mer spennende, skal man vinne NM så må man teste i forkant uansett, og da kan det like greit være noe annet. Jeg håper og tror dette blir et flott arrangement, og gleder meg noe sykt

    Med vennlig hilsen

    Nikolai Håheim

    Leave a comment:


  • Gjøvikmann
    replied
    Bare for ordens skyld, det var vel egentlig bare jeg som kommenterte der, og ja, jeg sitter i styret i GTL.
    Du skriver "...og at andre igjen som ytret seg der allerede visste om dette og hadde fått tak i hjul". Hvem prater du om? Meg? Hvis det er meg du prater om, så betyr det i så fall at du mener heller ikke arrangør har lov til å teste hjul før de bestemmer seg?

    Mustit hadde, før dette i det hele tatt har vært et tema, fått tilbakemelding fra testere både i mod og stock om kvalitet, grep og holdbarhet. Mener du da at disse automatisk burde vært nektet å stille til start i NM?

    Mustit fikk beskjed sist fredag ang enhetsdekk.

    Der har du fakta, og jeg må si at jeg finner det merkverdig at du, som hverken har tilhørighet som eier/driver av Mustit eller er styremedlem i GTL, kan påberope deg å sitte med bedre fakta enn oss i denne saken.

    Jeg har sett igjennom tråden på FB igjen nå, og jeg må nok si at jeg høyst sannsynlig har en ganske annen oppfatning enn deg ang hva som kjennetegner en toppfører, både resultatmessig og oppførselsmessig.

    Det eneste konstruktive du har bidratt med, er å be GTL om å kutte ut enhetsdekk. Den forespørselen kunne du like gjerne tatt direkte med forbundet, som er det organet som har godkjent at dette kan gjennomføres via TR, og som er de eneste som kan forandre dette.

    Herved anser jeg meg for ferdig med denne meningsutvekslingen, og kommer ikke til å legge igjen flere svar ang temaet. Skulle det derimot dukke opp spørsmål om uklarheter rundt arrangementet, så vil jeg selvfølgelig svare på dem så fort jeg kan.

    Leave a comment:


  • >Jonas<
    replied
    Det er folk fra styret i GTL som kommenterte der, og Mustit, så ser ikke hva jeg påsto som var feil? Jeg kom med min mening om hvorfor man burde droppa det nå siden infoen kommer så tett på løpet, men det har ikke vært veldig mange konstruktive tilbakemeldinger på hvorfor dette er gjort og hvorfor dette er positivt i det aktuelle tilfellet.

    Når man klarer å komme seg på pallen både i enkeltløp og sammenlagt i NC/NM vil jeg vel kalle det norgestoppen, eller..? Og det er flere av de enn de som har ytret seg positivt...

    Leave a comment:


  • Gjøvikmann
    replied
    Bare for å oppklare dette, det var INGEN andre enn styret i GTL og Mustit som visste om dette på forhånd, så sjekk fakta bedre før du fremsetter slike påstander.
    Jeg synes du kverulerer mye over småting for øyeblikket, det må jeg innrømme, og beklager hvis jeg tar personen istedenfor saken.
    Ser du over den tråden du henviser til, så ok, kanskje det er 7 stykker, men se også hvem som har ytret seg mest kritisk, det er ikke EN fører i Norgestoppen, og det sier vel også sitt.

    Leave a comment:


  • >Jonas<
    replied
    Ingen skam å snu. Jeg telte til 7 på Facebook, i tillegg kommer de som ikke ytrer seg på Facebook... Tatt i betrakning i at noen er bedre på å diskutere person og andre ting fremfor saken, og at andre igjen som ytret seg der allerede visste om dette og hadde fått tak i hjul, så var vel ikke kritikerne i noe stort mindretall blant de som ytret sin mening. Uansett så tviler jeg på at dette er utslagsgivende for om de fleste om de deltar eller ikke. Dette kan jo være noe å diskutere på MSK, så man forhåpentligvis unngår at man påfører deltakere ekstra utgifter og nye momenter like før løp i fremtiden.

    Leave a comment:


  • Gjøvikmann
    replied
    Det ser vi, og vi har nå lært på den harde måten.
    Vi er også mennesker, og vi har et forbund som jeg vel også mener at kanskje burde ha tatt i et lite tak her, f eks etterlysning av TR.

    Det er enhetshjul også i touring stock under dette stevnet, men det er selvfølgelig fritt med tanke på antall.

    Når det gjelder enhetshjul og den diskusjonen der, så er det nå totalt 4 stk som har ment noe spesielt om dette (inkl innlegg her på radiostyrt) og gitt uttrykk for ønske mot dette. Sett i forhold til antall påmeldte allerede, så må jeg nok si at jeg oppfatter dette litt som en storm i et vannglass, og noen "mener nok litt ekstra" for å vise seg litt fram. Vi har som sagt brent oss litt her nå, men jeg må innrømme at det er en litt rar følelse å måtte skrive samme svar/henvise til svar flere ganger fordi noen få som skriver innlegg ikke leser det som er svart før (gjelder ikke denne tråden).

    Premier til alle førere (uansett klasse) er tatt med i beregningen, og utdelingen vil nå nye høyder denne helga

    Leave a comment:


  • >Jonas<
    replied
    Kravet om enhetsdekk kunne man jo bare fjernet siden infoen kommer så tett på løpet, så hadde det ikke ført til noen ekstra kostnader for deltakerne, og det hadde ikke blitt noen diskusjon. Ellers så kan man jo informere om at det blir enhetsdekk lenge før dommeren kommer på plass, så folk ikke kjøper inn hjul det viser seg at de ikke får brukt. Med en så vesentlig ting så burde kanskje ikke TR blitt godkjent når det kommer så lenge etter fristen...?

    Leave a comment:


  • Trygve Bull Freng
    replied
    Vel, når invitasjon og info kommer så sent burde dere fjernet enhetsdekk. Og enhets dekk i tillegg for stock som er klubbløpklasse ? Her er det vel fritt valg ? Og antall runder hjul ?
    Og husk: Premier el. l. til alle førere i nm nasjonale klasser.

    Beklager hvis jeg blir oppfattet litt pirkete.....

    Leave a comment:


  • Gjøvikmann
    replied
    Hei.

    Dette ble som det ble denne gangen, dessverre ble TR veldig forsinket blandt annet fordi vi hadde meget store problemer med å finne en person som kunne/ønsket/ville være dommer. NM var faktisk i fare helt til Rolf Dahl tok ansvar og sa seg villig til å ta på seg denne oppgaven under arrangementet.

    Dekk: Det står i innbydelsen at disse kan kjøpes hos GTL Rcklubb eller hos Mustit.no, dette burde gi de aller fleste mulighet til å kjøpe/teste før NM.
    Ja, det er beklagelig at ikke info ble gitt før, men igjen, se begrunnelse ang TR ovenfor.
    Det er førere (både stock og mod) som har testet dette hos Mustit, og de har ikke merket noen større forskjeller fra Sorex til Matrix ang grep. Forskjellen ligger i at det tar litt lenger tid før Matrix gir det optimale grepet, men samtidig varer dekkene mye lenger. Jeg har sjøl testet Matrix på Gjøvik, og uten å gjøre noe med oppsettet på bilen, så kjørte jeg på ca samme tid som jeg gjorde på Sorexdekkene.

    Leave a comment:

Working...
X