Announcement

Collapse
No announcement yet.

Generelt Mini-Z

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Generell "oppgraderingsopplæring" ønskes!

    Har kjøpt meg et par Mini-Z AWD; Audi TT og VW Golf.
    Ser at her er enormt mye man kan gjøre med disse småtassene, men vet ikke hva som er å anbefale og hvordan osv. Har byttet til alu nav hele veien rundt med 1 grad foran. Lagre i nav og på aksling. Stivere fjærer. Metall drivaksler og låsemutre på hjul. Alu motorfester med kjøling.
    Er det noen her som gidder gi en god "oppskrift" på hva mer som kan gjøres og hvilken effekt dette har? Finnes det dempere til AWD?
    Jeg har hittil kjøpt alt av deler enten på eBay eller direkte fra nettfirma. Hovedsaklig Atomic og 3racing.
    Har for øvrig en XRay T1 med tilbehør avertert til salgs/bytte her for å få meeeere Mini-Z.

    Comment


    • #32
      Hm. Det navnet så kjent ut! Min erfaring så lang er rimelig begrenset, men jeg kjører med 2 grader bak og 0 foran. Ble fryktelig understyrt omvendt. Xspeed eller tilsvarende motor er vel og et must. Neste blir kulediff. Men som nevnt, min erfaring er begrenset. Sikkert mange her som kan bidra mye mer enn meg.
      Jarle Aukland
      1976 Mod.

      Comment


      • #33
        Jeg vil bruke Hitec Agressor SRX senderen min på Mini-z.
        Jeg har ikke peiling på dette, den har en HP-MIC Module eller noe....jeg har lest om noe daul conv greier....

        Jeg vet ikke hvilken krystall jeg skal velge, modulen er kanal 85 frekvens 40.875.....men jeg finner ingen like på nettet..

        Noen svar på hvilken krystall jeg kan bruke?
        Og hvor jeg får den...
        Master Blaster(88')
        Kyosho - Inferno MP 7.5 Sport, Lazer ZX-5 og Mini-Z MR02. Shen Qi Wei - MicroRacer. Nikko - iRacer. TaihengBad - Fly(Honey-Bee).

        Comment


        • #34
          du kan ikke bruke 40 modul på mini-z, du må ha AM 27
          MBX-6-OS-AKA-Byron fuel
          TRF-415MSXX
          DEX410

          Comment


          • #35
            Hvorfor ikke? Er det ikke bare signal?

            Hvis jeg skifter krystall, må jeg skifte modul også?
            Last edited by dj6230; 16 February 2008, 19:50.
            Master Blaster(88')
            Kyosho - Inferno MP 7.5 Sport, Lazer ZX-5 og Mini-Z MR02. Shen Qi Wei - MicroRacer. Nikko - iRacer. TaihengBad - Fly(Honey-Bee).

            Comment


            • #36
              Nei, du kan ikke bruke den modulen, mottakeren i mini-z er AM 27mhz, da sier det seg selv at du ikke kan bruke en modul på 40 mhz båndet.

              Du må nok skifte modul hvis du skal bruke den radioen.
              MBX-6-OS-AKA-Byron fuel
              TRF-415MSXX
              DEX410

              Comment


              • #37
                jeg skjønner ikke helt hva modulen gjør....er det en slags forsterkere til krystallen???
                Hvor finner jeg moduler på norske nettsider?
                Master Blaster(88')
                Kyosho - Inferno MP 7.5 Sport, Lazer ZX-5 og Mini-Z MR02. Shen Qi Wei - MicroRacer. Nikko - iRacer. TaihengBad - Fly(Honey-Bee).

                Comment


                • #38
                  hvis det er en srx du har, så er vel det en FM radio?? den sender da på FM båndet. Mini-z går på AM båndet. samme som du skrur på den gamle radioen til mor, på fm får du inn stort sett norske kanaler, men på AM får du inn alt mulig rart i mange land.

                  Hvis det derimot er en CRX du har, kan du skifte moduler bak på radioen, da kan du bruke AM, FM og spektrum. hvis du har de forskjellige modulene vel og merke.


                  En kyosho butikk skal blandt annet kunne skaffe deg denne. Men hvis du har en SRX er løpet kjørt for å kunne bruke denne til mini-z.

                  Hvis du ikke kjøper deg ad-board elektronikk da, men det koster en tusing eller noe, da kan du bygge om mini-z'en til FM.
                  MBX-6-OS-AKA-Byron fuel
                  TRF-415MSXX
                  DEX410

                  Comment


                  • #39
                    Ah damn, da får jeg leve med den orginale stygge-.-
                    Master Blaster(88')
                    Kyosho - Inferno MP 7.5 Sport, Lazer ZX-5 og Mini-Z MR02. Shen Qi Wei - MicroRacer. Nikko - iRacer. TaihengBad - Fly(Honey-Bee).

                    Comment


                    • #40
                      Oppdatering

                      Hmm, synes de originale Perfex KT-5 er okei jeg.. Har seks av dem stående oppå pcen min.
                      AWDene har nå også fått X Speed V motor, 1 grad spindler bak i stedet for fremme og alu batterideksler.
                      Har 2 stk MR02MM. Den ene har X Speed V motoren, kulelagre, karbonfiber motorfeste, alu diff bakaksel, alu nav og alu hjulmutre. Den andre har kulelagre, karbonfiber motorfeste, alu hjulmutre og lyssett. Til sammen 5 karosserier til MR02MMene.
                      Har også fått meg en MR02RMi. HAr kjøpt masse snadder til denne men bilen er inne på reparasjon, etter under en uke går den ikke bakover.
                      Så kom Mini-Z Monster'en Mad Force i hus. Den har fått kulelagre, alu nav, alu støtdempertårn, olje støtdempere og alu nedre fester for hjuloppheng. Har også fått alu batteriklips.
                      Har lyst på en Overland også...
                      Så kom en Mini Inferno i hus, den har oppgradert motor og litt ekstra snadder. Den koser jeg meg med UTE.
                      Har fortsatt en XRay T1 for salg, kan evt byttes i noe Mini-Z eller Mini Inferno relatert.
                      Last edited by Totakter1; 1 March 2008, 20:39. Reason: stavefeil

                      Comment


                      • #41
                        Hvor mye lakk-lag er normalt å legge på et mini-z karoserri? (eller hvilket som helst annet karoserri da)
                        John Christian Strømberg - 1994
                        TT01 - drifter - Pimped stylish, og standard motor:P - Me like economy!

                        Comment


                        • #42
                          Noen som har peiling på drifting med 2wd mini-z? Har en mr02 som jeg skal få til og drifte med uten og måtte anskaffe meg en AWD Skal få det til!

                          Om noen har noen ideer så kom gjerne med innspill!
                          Allan Tinnion 1988
                          Vestfold

                          Comment


                          • #43
                            Originally posted by gatebilmannen View Post
                            Noen som har peiling på drifting med 2wd mini-z? Har en mr02 som jeg skal få til og drifte med uten og måtte anskaffe meg en AWD Skal få det til!

                            Om noen har noen ideer så kom gjerne med innspill!

                            drifte med en mr02 tror jeg er umulig, noen kastesladder her og der går ann men ikke noe kontrolert og combinasjoner.
                            dette fordi du ikke har denne rumpefølelsen i en rc bil.

                            Mr. Kyosho
                            [SMBK] # www.miniz.no # [Kyosho] - Mini-Z MR-02RM - Modified # Atomic # Team Orion #
                            [Tamyia] - TT-01 # 3racing carbon chassi # Novak Brushless # ++++
                            [HoBao] - Hyper ST # GRP # Model Technics #

                            Comment


                            • #44
                              Jeg skal få det til! Skal bevise at man kan få driftet fra seg uten og måtte ha firehjulstrekk!
                              Allan Tinnion 1988
                              Vestfold

                              Comment


                              • #45
                                Jeg leste at Mini-Z ikke skal kjøres ute. Men gjelder det også for Overland bilene?
                                Jonas 14år!
                                Båt: Lamborghini C-1 CAT (Mini-Z)
                                Bil: Porsche Cayenne (Mini-Z)

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X