Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vis din 1/18 bil da vel:)

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #91
    Tja... Her er min
    Nyt

    Click image for larger version

Name:	DSC00221.jpg
Views:	1
Size:	33.9 KB
ID:	762215

    Click image for larger version

Name:	DSC00223.jpg
Views:	1
Size:	38.8 KB
ID:	762212

    Click image for larger version

Name:	DSC00092.jpg
Views:	1
Size:	47.3 KB
ID:	762213

    Click image for larger version

Name:	DSC00090.jpg
Views:	1
Size:	43.6 KB
ID:	762214
    || The Black Pearl ||MuchMore Power ||

    Comment


    • #92
      I løpet av neste uke får jeg børsteløs til min-lst2 en min. det blir sykt fett. Får sidewinder 8000kv, så det går nok
      Har 2s lipo og stock NiMh batteriet

      Da kommer det bilder etter jeg har satt sammen
      sigpic

      Comment


      • #93
        diffene dine og mye av drivverk må byttes ellers går det til helvete med 8000kv motor. Og du kommer til og herpe servoene fort også www.beatyourtruck.com der er det mange med BL mini-t og mini-lst
        CRC - 3Racing - Tamiya

        Comment


        • #94
          Originally posted by Zellion View Post
          diffene dine og mye av drivverk må byttes ellers går det til helvete med 8000kv motor. Og du kommer til og herpe servoene fort også www.beatyourtruck.com der er det mange med BL mini-t og mini-lst
          Vet du hvilke drev?
          Differ er jo plastikk, vet du om det finnes noe i alu?
          sigpic

          Comment


          • #95
            Vet hva jeg skal ha nå, drev går bra, differ går rett vest..
            Skal kjøpe Viskositets diffene til mlst2.
            Får BL i løpet av uka.
            I vinterferien eller uka etter får jeg også rc18t FT med børsteløs
            (5200kv EZrun)
            sigpic

            Comment


            • #96
              Her er min RC18B med hjemmelagde vinterdekk og gummihanske-fingre rundt elektronikken! Funker som bare det nå på vintern!





              Traxxas Rustler VXL og Slash 4WD 1/10 VXL | HPI Baja 5b med 30,5 4-bolt Race Port

              Comment


              • #97
                Originally posted by jorgenms View Post
                Her er min RC18B med hjemmelagde vinterdekk og gummihanske-fingre rundt elektronikken! Funker som bare det nå på vintern!





                Fet den.
                Har du noen "walktrough" på hvordan dette skal gjøres best mulig?
                Tenkte jeg skulle kjøre litt ute med mlst2.
                Men, får esc og sånn nok luft/blir for varme?

                Noen negative sider?
                sigpic

                Comment


                • #98
                  Originally posted by TurboTangen View Post
                  Fet den.
                  Har du noen "walktrough" på hvordan dette skal gjøres best mulig?
                  Tenkte jeg skulle kjøre litt ute med mlst2.
                  Men, får esc og sånn nok luft/blir for varme?

                  Noen negative sider?
                  Har ikke fått prøvd så mange batteripakkene, men jeg har vel kjørt 5-6 batteripakker siden jeg gjorde dette, og har ikke hatt noe som helst av problemer. ESC'en blir ikke varm, ihvertfal ikke nå når det er mellom 5 og 10 minus ute. Ville dog ikke kjørt med dette om sommeren da det blir vesentlig varmere. Jeg har børstet motor og standard ESC, og jeg tror heller ikke jeg ville gjort dette med børsteløst sånn helt uten videre.

                  Det jeg har gjort, er at jeg har kjøpt gule oppvaskhansker, klippet av fingrene, og lagt elektronikken inni der med ledningene ut av åpningen, og stripset igjen. Hadde sikkert gjort seg med en liten silikonbit i åpningen også.
                  Elektrikertapen har jeg kun tatt rundt komponentene fordi dobbeltsidig tape funket dårlig på oppvaskhansken..

                  Det varierer sikkert mye fra bil til bil hvor varm ESC blir. Første gang bør du sjekke med jevne mellomrom hvor varm escen din er. Jeg sjekket ofte hvor varm den var, men da jeg ikke kjente noe varme i det heletatt kjørte jeg ut tre batteripakker etterhverandre, og esc'en var fortsatt ikke varmere enn kroppstemperatur.

                  Om du ikke tør gjøre dette med ESC'en, så fungerer det ihvertfal helt utmerket med mottakeren, da den ikke har noe varmeutvikling

                  Servoen har jeg ikke gjort noe med, men erfaringsmessig er de fleste servoer fra hitec nogen lunde vanntette.


                  Så til vinterdekka:

                  Ble rimelig overrasket da jeg prøvde disse første gang. Det sitter så bra som det kan gjøre. På 0.5-1cm snø med is under kan man tydelig høre piggene raspe opp isen.

                  Her har jeg brukt ett sett med gamle innendørs dekk som hadde løsnet fra felgen, og satt tegnestifter innenfra, med litt superlim både på innsiden og på utsiden av piggen så den ikke skal bevege seg. Lot foamen være i dekket fortsatt slik at piggene ble mest mulig stive.

                  Anbefales absolutt! Bilen ble utrolig morsom å kjøre på vinterføre!
                  Last edited by jorgenms; 16 February 2009, 19:09.
                  Traxxas Rustler VXL og Slash 4WD 1/10 VXL | HPI Baja 5b med 30,5 4-bolt Race Port

                  Comment


                  • #99
                    Originally posted by jorgenms View Post
                    Har ikke fått prøvd så mange batteripakkene, men jeg har vel kjørt 5-6 batteripakker siden jeg gjorde dette, og har ikke hatt noe som helst av problemer. ESC'en blir ikke varm, ihvertfal ikke nå når det er mellom 5 og 10 minus ute. Ville dog ikke kjørt med dette om sommeren da det blir vesentlig varmere. Jeg har børstet motor og standard ESC, og jeg tror heller ikke jeg ville gjort dette med børsteløst sånn helt uten videre.

                    Det jeg har gjort, er at jeg har kjøpt gule oppvaskhansker, klippet av fingrene, og lagt elektronikken inni der med ledningene ut av åpningen, og stripset igjen. Hadde sikkert gjort seg med en liten silikonbit i åpningen også.
                    Elektrikertapen har jeg kun tatt rundt komponentene fordi dobbeltsidig tape funket dårlig på oppvaskhansken..

                    Om du ikke tør gjøre dette med ESC'en, så fungerer det ihvertfal helt utmerket med mottakeren, da den ikke har noe varmeutvikling

                    Servoen har jeg ikke gjort noe med, men erfaringsmessig er de fleste servoer fra hitec nogen lunde vanntette.


                    Så til vinterdekka:

                    Ble rimelig overrasket da jeg prøvde disse første gang. Det sitter så bra som det kan gjøre. På 0.5-1cm snø med is under kan man tydelig høre piggene raspe opp isen.

                    Her har jeg brukt ett sett med gamle innendørs dekk som hadde løsnet fra felgen, og satt tegnestifter innenfra, med litt superlim både på innsiden og på utsiden av piggen så den ikke skal bevege seg. Lot foamen være i dekket fortsatt slik at piggene ble mest mulig stive.

                    Anbefales absolutt! Bilen ble utrolig morsom å kjøre på vinterføre!
                    Prøver å gjøre det vanntette.
                    SKal koke opp et dekk nå, men får jo ikke brukt det i morgen... har ikke dekklim.
                    sigpic

                    Comment


                    • Originally posted by TurboTangen View Post
                      Prøver å gjøre det vanntette.
                      SKal koke opp et dekk nå, men får jo ikke brukt det i morgen... har ikke dekklim.
                      Hoppet i det og brukte superlim jeg. Holder sikkert ikke så lenge men klarte ikke vente hehe.

                      Kjører du børsteløst?
                      Traxxas Rustler VXL og Slash 4WD 1/10 VXL | HPI Baja 5b med 30,5 4-bolt Race Port

                      Comment


                      • Originally posted by jorgenms View Post
                        Hoppet i det og brukte superlim jeg. Holder sikkert ikke så lenge men klarte ikke vente hehe.

                        Kjører du børsteløst?
                        Ja, innstallerte det idag :P
                        sigpic

                        Comment


                        • Originally posted by TurboTangen View Post
                          Ja, innstallerte det idag :P
                          Fett

                          Gi meg en rapport på åssen det går med varme når det gjelder børsteløst da Har lyst til å skaffe meg børsteløst selv, men jeg vet ikke om jeg gidder å betale 3 ganger mer for å få vanntett esc..
                          Traxxas Rustler VXL og Slash 4WD 1/10 VXL | HPI Baja 5b med 30,5 4-bolt Race Port

                          Comment


                          • Originally posted by jorgenms View Post
                            Fett

                            Gi meg en rapport på åssen det går med varme når det gjelder børsteløst da Har lyst til å skaffe meg børsteløst selv, men jeg vet ikke om jeg gidder å betale 3 ganger mer for å få vanntett esc..
                            Hehe.
                            Får rc18t FT kit i uka her.
                            Da får jeg med EZrun 5200kv brushless combo.
                            Kan snakke litt med deg om hvordan dette går, osv.
                            Legg meg til på msn hvis det trengs (eivindtangen@hotmail.com)

                            Dette er en combo som det følger med skikkelig program card så du velger lett egne innstillinger :P
                            sigpic

                            Comment


                            • Ja har titta på eZrun selv. Ser ganske ok ut det, og det er jo nesten gratis i forhold til mye annet. Men hvis den blir for varm inni en oppvaskhanske så tror jeg jeg må gå for noe dyrere som er vanttett. Denne f.eks: Speed Passion Emotion 5200kv
                              Traxxas Rustler VXL og Slash 4WD 1/10 VXL | HPI Baja 5b med 30,5 4-bolt Race Port

                              Comment


                              • Originally posted by jorgenms View Post
                                Ja har titta på eZrun selv. Ser ganske ok ut det, og det er jo nesten gratis i forhold til mye annet. Men hvis den blir for varm inni en oppvaskhanske så tror jeg jeg må gå for noe dyrere som er vanttett. Denne f.eks: Speed Passion Emotion 5200kv
                                Ja, comboen jeg får kostet 53$.
                                Den jeg skal prøve å gjøre vanntett er ikke EZrun da.
                                Det er sidewinder med sidewinder 8000kv motor.
                                sigpic

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X