Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vis oss din Mini-Z

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Oppdatering - igjen

    Da er Overland Porche Cayenne i hus.
    Tar ikke bilde ennå, er jo helt lik Jarle sin.

    Comment


    • digger den porshen til jarle jeg.!
      det er jo synn at man ikke kan kjøpe mini-z over nett i utenlandet. hvis det går så bare gi meg sia via pm er dere snille?!

      Master
      Kjøretøy: Kyosho Inferno ST, Kyosho Fazer og MiniRave

      Comment


      • Mini-Z på nett

        Flere selgere i f. eks Hong Kong selger Mini-Z, blant annet via eBay.
        Men skal du for eksempel kjøpe en Overland Porche Cayenne Turbo koster den ca 200 dollar inkl frakt. Så kommer moms i Norge og fortollingsgebyr og vips så er det like dyrt eller dyrere. (Pris her kr. 1490)
        Jeg kjøper masse deler på nett, men passer på at jeg ikke kjøper for mer enn kr. 200 i hver sending og unngår dermed moms og fortollingsgebyr.

        Comment


        • Har fått meg ny nå...

          Planene som står nå er:
          *Kulelager
          *Metal diff
          *Speedy 07 motor
          *Alu felger
          *Alu girtannhjul(motor)
          *Alu motorholder
          *Alu batteriholder
          O.S. 55AX powered Kyosho Calmato og Futaba 7C 2.4GHz
          Kthxbye

          Comment


          • Slik AWD calsonic skyline har jeg også bare at den har anna farge, et tips er å feste speila bedere enn orginalt da de detter av med en gang og det samme gjelder de karosseri festene på innsiden av karosseriet. Men det er et tøft karosseri da
            Kyosho mini-Z AWD Drift dekk og kulelager
            Kjørestil: Breeei

            Comment


            • Får vel legge ut bilder av min jeg også.

              Skifta chassi på den og den ble nå slik som dette:
              Ovenifra:

              fra motorsiden:

              fra batterisiden:

              og under:


              De andre bildene som viser hele bilen ble litt vel store så de la jeg her siden så kan dere se på de der.

              Endringene jeg har gjort på den orginale bilen er kun og ha fått in Justerbar Alu kulediff bake og satt inn Xspeed motor.

              Har planer om og få inn bedre drivverk og kulelager samt noe mere alu.
              Martin B. Sylthe.
              Mini Z AWD
              Grå blått chassi,Xspeed og kulediff bak.

              Comment


              • Ser bra ut. Føles mye bedre det grå/blå enn det originale. Når du skal til med kulelagre slipper du å plukke hele bilen i biter. Klarer å lure inn lagrene til mellomakselen med å løsne på det meste, men hadde helt klart vært mye lettere å fått på plass når du først hadde alt fra hverandre. Hva dekk er det du kjører på? Er det noen som har forstått poenget med den fangeren bak? Er alt for høy og smal til å gjøre noe nytte som helst!
                Jarle Aukland
                1976 Mod.

                Comment


                • Fangeren bak klarte jeg da faktisk og knekke på det grå blanke chassiet...
                  Satte fra meg bilen på gulvet uten noe deksel på og fordi jeg hadde glemt att bilen sto på slo jeg av styringa å der stakk bilen av å kresja i bordbenet.Dermed brakk bak fangeren.

                  Jeg angrer litt på att jeg ikke skifta kulelager mens den var åpen men jeg regner med jeg skal skifte så å si hele drivverket med ett som er bedre.

                  Veit noen om det har noe for seg og skifte hele driv akslingen?Er litt inne på tanken.

                  Noen tips til hva jeg bør velge av tanhjul og slik er også greit og få.


                  Ja og ang dekk.På bildene her er det Kyosho drifte dekk som står på bilen, men til vanlig er det de orginale gummi dekka jeg kjører på.

                  Som du sikkert ser på bildene er d HELT feil felger til Skylinen som er på og jeg venter på 11 mm felger til bakdekka på den.Er VELDIG spent på åssn den blir med 11mm dekk bake ass.

                  Ellers er jeg litt lysten på og få laga meg en skikkelig fin bil med lys og hele pakka.Litt inne på tanken om og la dette bli en overland nå egentlig.
                  Kunne vært morro med en overland og bilhendeg til awden..haha.
                  Frykter att det kommer til å bli VELDIG dyrt etterhvert dette her ass.hehe.
                  Last edited by DjDarkDragon; 13 April 2008, 20:03.
                  Martin B. Sylthe.
                  Mini Z AWD
                  Grå blått chassi,Xspeed og kulediff bak.

                  Comment


                  • Kjører med bra batterier ser jeg, har slike selv og MR02HSŽn min går nå hinnsides med AR30 og Orion 900 batteriene!

                    Ser mye mer holdbart ut det blå/gråe chassiet!

                    Mr. Kyosho
                    [SMBK] # www.miniz.no # [Kyosho] - Mini-Z MR-02RM - Modified # Atomic # Team Orion #
                    [Tamyia] - TT-01 # 3racing carbon chassi # Novak Brushless # ++++
                    [HoBao] - Hyper ST # GRP # Model Technics #

                    Comment


                    • Jeg merka sykt stor forskjell på de mens jeg holdt på å skifte.
                      Det grå er utrolig mye sprøere og der var jeg hele tiden nervøs for og knekke noe.Det blågrå kjennes mye mere fleksibelt ut.

                      Skal nok montere slikt chassi på bilen til bror min også.

                      Skal nok ha meg noen 1200 batterier også til litt anna kjøring..Lengre kjøretid på de.
                      Martin B. Sylthe.
                      Mini Z AWD
                      Grå blått chassi,Xspeed og kulediff bak.

                      Comment


                      • Bilder av bilen min, det er en kyosho mini-z awd med calsonic skyline karroseri.
                        Foreløpig standard, men har ei lang liste over ting som skal oppgraderes
                        Attached Files
                        Kyosho mini-Z AWD Drift dekk og kulelager
                        Kjørestil: Breeei

                        Comment


                        • Har økt autoscale beholdningen litt i det siste. Noe butikk kjøpt andre kommer fra det store nettet.





                          Det som derimot blir mest spennende er denne: Fujimi sin Golf 1 GTI. Har alltid hatt lyst på en slik en i 1:1 scala, men kona sier nei! Så da må det bli i Mini-z
                          Farge og felger kommer litt etterhvert!



                          Har bygget om bilen fra RM til MM. Hvordan fester jeg demperen?
                          Jarle Aukland
                          1976 Mod.

                          Comment


                          • Rå felger på den Tomica Nissan Skylinen, var de med karroseriet eller kjøpt separat?
                            Kyosho mini-Z AWD Drift dekk og kulelager
                            Kjørestil: Breeei

                            Comment


                            • Golfen var jo fantastisk kul.
                              Martin B. Sylthe.
                              Mini Z AWD
                              Grå blått chassi,Xspeed og kulediff bak.

                              Comment


                              • Golfen var nydelig.. ! Hva må du gi for no sånt, å hvor bestiller du det?
                                Offroad: Team Associated T4 RS (8.5 turn BL), A-Tech Leo-X
                                Onroad: Tamiya M04-L (17 turn)Mini-Z: AWD, MR-02, Overland, F1 båt Kjører boble i bilcross fra i år av, rc blir mindre prioritert.

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X